Jak mądrze zniszczyć Subaru-czyli konwersja na RWD

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
ODPOWIEDZ
doridori
0 gwiazdek
Auto: rwd
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Jak mądrze zniszczyć Subaru-czyli konwersja na RWD

Post 17 lut 2011, o 13:01

Witam wszystkich.Nieuchronnie w moim życiu nadciąga moment na zmianę samochodu-tudzież realizacje motoryzacyjnych marzeń :-) Po długiej i przenikliwej penetracji rynku doszedłem do wniosku że nie ma samochodu odpowiedniego dla mnie,jednak po krótkim namyśle pojawiło sie światełko w tunelu.Outback H6 + manual + konwersja na RWD -taki samochód łączyłby wszystko to co potrzebuje.Subaru za jakość, H6 za perfekcyjne wyrównoważenie układu korbowego i duża sztywność wału,bloku i głowic,outback za możliwość poruszania sie po leśnych drogach.Jedyny problem pojawia sie w kwesti napędu- lubie kiedy przód sie trzyma a tył ucieka,słowem lubie zachowanie auta RWD i wyciąganie przodem byłoby dla mnie drażniące.Chciałbym zasięgnąc więc porady w kwestii konwersji napędu na RWD.Myśle że jasno określilem czego oczekuję od samochodu i nie zostanę zmieszany z błotem za to że chcę pozbawić Subaru jego głownej zalety a więc znakomitego centralnego dyfra.Jeśli się okaże da się zrobić taki napęd w miare prosto bez katastrofalnych konsekwencji dla trwalości elementów które po takiej modyfikacji zostałyby bardziej obciążone pojawi sie kolejne pytanie.Czy Legacy w sedanie można łatwo przerobić na Outback poprzez przelozenie kompletnego zawiasu, czy tez sa jakieś poważne równice w mocowaniach które uniemożliwiają taki swap?Zapraszam do dyskusji która być może zaowocuje stworzeniem pierwszego Legacy Outback sedan H6 , manual, rwd a tym samym uchroni mnie przed kupnem bmw e60.Dlaczego chce mi sie tak pierd...........ć w te modyfikacje?Zmieniam samochód średnio co 500tys km.Lykam mnóstwo km i chcę mieć wreszcie to co faktycznie jest mi potrzebne a nie to co narzuca głupi motoryzacyjny rynek.Pozdro for ALL



siewcu
5 gwiazdek
Lokalizacja: Wroclaw
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Post 17 lut 2011, o 13:10

Do SI są w USA albo u żółtków do kupienia komplety do konwersji napędu na RWD - ale wątpię, że do OBK takie coś dostaniesz.. No chyba że napęd jest ten sam co w Imprezie. Poza tym nie wiem jak chcesz po terenie jeździć RWD...
Biuro pomocy poszkodowanym w wypadkach drogowych RES - http://www.odszkodowania-res.pl

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: Jak mądrze zniszczyć Subaru-czyli konwersja na RWD

Post 17 lut 2011, o 13:14

Na takie iloci kilometrów to na pewno nie ma racji bytu. Sama modyfikacja prosta łatwa i przyjemna jak jest skrzynia manualna. Innymi słowy kupuj BMW.

doridori
0 gwiazdek
Auto: rwd
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Jak mądrze zniszczyć Subaru-czyli konwersja na RWD

Post 17 lut 2011, o 13:37

Azrael pisze:Na takie iloci kilometrów to na pewno nie ma racji bytu. Sama modyfikacja prosta łatwa i przyjemna jak jest skrzynia manualna. Innymi słowy kupuj BMW.
Chodzi o łożyska w dyfrze?
W automacie jest problem?

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: Jak mądrze zniszczyć Subaru-czyli konwersja na RWD

Post 17 lut 2011, o 14:13

Chodzi o wytrzymałośc dyfra, walu itp.


W automacie problem, ale pewnie dozrobienia

doridori
0 gwiazdek
Auto: rwd
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Jak mądrze zniszczyć Subaru-czyli konwersja na RWD

Post 17 lut 2011, o 15:40

OK, powiedzcie jeszcze jak to jest z tym zrobieniem outbacka z sedana

Zeed
Awatar użytkownika
0 gwiazdek
Lokalizacja: Krosno
Auto: Legacy AT
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Jak mądrze zniszczyć Subaru-czyli konwersja na RWD

Post 17 lut 2011, o 15:50

doridori pisze:OK, powiedzcie jeszcze jak to jest z tym zrobieniem outbacka z sedana
Mały lift i po problemie. Najłatwiej i najdrożej zapewne to konwersja zawieszenia z OBK.
volny vydeh klub polzka

gregski
6 gwiazdek
Lokalizacja: inąd
Auto: Mammut
Polubił: 0
Polubione posty: 5 razy

Re: Jak mądrze zniszczyć Subaru-czyli konwersja na RWD

Post 17 lut 2011, o 16:34

OBK H6 w manualu? w ostatniej i poprzedniej budzie nie ma.
nie wiem jak wczesniej...

Jacol
2 gwiazdki
Lokalizacja: Crack'ow
Auto: brak Forestera 2,0 Turbo LPG
Polubił: 2 razy
Polubione posty: 0

Re: Jak mądrze zniszczyć Subaru-czyli konwersja na RWD

Post 18 lut 2011, o 19:59

Proponuję abyś skonstruował sobie sam od podstaw "Pana Samochodzika" bo z wyjściowego subka chcesz zrobić nieistniejącego sedana outbacka rwd a potem zapragniesz robić kombi cabrio na wale cardana... :-d
Pomysł ciekawy, ale po takiej ingerencji będzie się sypać i nie pojeździsz :-(
Czyny niezaistniałe często wywołują katastrofalny brak następstw.

WRC fan
Awatar użytkownika
Moderator
Lokalizacja: inąd
Polubił: 8 razy
Polubione posty: 10 razy

Re: Jak mądrze zniszczyć Subaru-czyli konwersja na RWD

Post 19 lut 2011, o 02:35

doridori pisze: OK, powiedzcie jeszcze jak to jest z tym zrobieniem outbacka z sedana
Można iść na gotowe :
Obrazek
Obrazek

doridori
0 gwiazdek
Auto: rwd
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Jak mądrze zniszczyć Subaru-czyli konwersja na RWD

Post 21 lut 2011, o 20:33

Domyślam sie ze samochód widoczny na zalaczonym obrazku to czyjas tworczosc.Nie produkt który wyjechal z fabryki????
A że sie bedzie sypac,moim zdaniem to wcale nie takie oczywiste.


Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: Jak mądrze zniszczyć Subaru-czyli konwersja na RWD

Post 21 lut 2011, o 20:36

To jak najbardziej model z fabryki

lucza
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: KILKENNY IE-RACIBÓRZ PL
Auto: babcie ra 95 i 96
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Jak mądrze zniszczyć Subaru-czyli konwersja na RWD

Post 21 lut 2011, o 21:01

JAZDA SUBARU-BEZCENNE!!! ZA BENZYNE ZAPŁACISZ KARTĄ MAESTRO!!

ODPOWIEDZ