Jak zrobić "twardy" hamulec??
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Re: Jak zrobić "twardy" hamulec??
Dodam jeszcze tak banalna rzecz, ze nikt o niej nie wspomnial. Skok jalowy pedalu hamulca, czyli wlasnie taki "gumiasty". U mnie to najbardziej wplywalo na reakcje hamulca, bo zamiast normy, bodajze 1-3mm bylo 10.
Pozdr,
Slawek.
Pozdr,
Slawek.
-
Adam M.
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Mississauga, Ontario.
- Auto: 05 Subaru Legacy Wagon
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Jak zrobić "twardy" hamulec??
A ja grzebie po amerykanskich forach Legacy, gdzie wszyscy narzekaja na gumowy hamulec - specjalnie ci jezdzacy na tor - i wychodzi na to ze wszystko bylo juz sprobowane i nic nie dawalo 100% rezultatu.
Ostatnia nadzieja bialych jest wymiana serwa i pompy hamulcowej, ktora akurat w Legacy jest najmniejsza ( 15/16 cala ) na serwo z 2004 STI z pompa 1 1/16 cala.
Samej pompy nie mozna zamienic prze inne umiejscowienie srub.
No ale opinii po zamianie jeszcze nie ma, bo samochod dalej w warsztacie.
Czyli pierwsze pytanie do Lucza, czy wuiesz jaki masz przekroj pompy i jakie serwo ?
Znalazlem rowniez kit ktory podobno leczy sprawe gumowego hamulca w Legasiu ale kosztuje $1000, wiec postanowilem poczekac na koniec eksperymentu ze zmiana serwo i pompy.
Przypominam ze mam Legasia 2.5i o jeszcze gorszym hamulcu od GT.
Ostatnia nadzieja bialych jest wymiana serwa i pompy hamulcowej, ktora akurat w Legacy jest najmniejsza ( 15/16 cala ) na serwo z 2004 STI z pompa 1 1/16 cala.
Samej pompy nie mozna zamienic prze inne umiejscowienie srub.
No ale opinii po zamianie jeszcze nie ma, bo samochod dalej w warsztacie.
Czyli pierwsze pytanie do Lucza, czy wuiesz jaki masz przekroj pompy i jakie serwo ?
Znalazlem rowniez kit ktory podobno leczy sprawe gumowego hamulca w Legasiu ale kosztuje $1000, wiec postanowilem poczekac na koniec eksperymentu ze zmiana serwo i pompy.
Przypominam ze mam Legasia 2.5i o jeszcze gorszym hamulcu od GT.
Re: Jak zrobić "twardy" hamulec??
aby uzyskać w foresterze "twardy hamulec" a właściwie pedał ,należało zrobic jakąś uchwyto-blokadę na pompę w celu zminimalizowania jej ruchów ,
jeden z mechaników od subaru tak mi mówił i nawet chciał takie cos zrobić ale sprzedałem auto
jeden z mechaników od subaru tak mi mówił i nawet chciał takie cos zrobić ale sprzedałem auto
- lucza
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: KILKENNY IE-RACIBÓRZ PL
- Auto: babcie ra 95 i 96
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Jak zrobić "twardy" hamulec??
Była o tym mowa we wcześniejszych postach,proszę poczytać,sprawdzałem ale niestety nie wiele to zmieniło.Jak będę miał chwilkę to sprawdzę opcję z luzem pedału i pompą z serwem od STI,pozdro.
JAZDA SUBARU-BEZCENNE!!! ZA BENZYNE ZAPŁACISZ KARTĄ MAESTRO!!
-
Adam M.
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Mississauga, Ontario.
- Auto: 05 Subaru Legacy Wagon
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Jak zrobić "twardy" hamulec??
Dlugo nie pisalem ale juz sprawdzilem - to jest wlasnie sprawa ktora jest niezbedna.
A ze mam takie serwa z pompa po stowie w swoim miescie to zakupie jedno i wymienie.
Jezdzilem wlasnie 2011 Legacy u jednego z dealerow i oczywiscie podejrzalem co zmieniono w hamulcach, ktore sa rzeczywiscie o wiele lepsze.
Pompa powiekszona do 1 cala srednicy i inne serwo + 2 tloczkowe zaciski przy tarczach 294 mm, GT ma 318 tarcze rowniez z dwutloczkowymi zaciskami.
A ze mam takie serwa z pompa po stowie w swoim miescie to zakupie jedno i wymienie.
Jezdzilem wlasnie 2011 Legacy u jednego z dealerow i oczywiscie podejrzalem co zmieniono w hamulcach, ktore sa rzeczywiscie o wiele lepsze.
Pompa powiekszona do 1 cala srednicy i inne serwo + 2 tloczkowe zaciski przy tarczach 294 mm, GT ma 318 tarcze rowniez z dwutloczkowymi zaciskami.
- lucza
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: KILKENNY IE-RACIBÓRZ PL
- Auto: babcie ra 95 i 96
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Jak zrobić "twardy" hamulec??
Adam M., zakupiłem już pompę STI wraz z serwem i prawdopodobnie w sobotę będę instalował,na pewno opiszę jeszcze raz cały temat gdy to ogarnę,pozdro.
JAZDA SUBARU-BEZCENNE!!! ZA BENZYNE ZAPŁACISZ KARTĄ MAESTRO!!
- DZIOBA
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Cagnes sur mer,Lublin, Warszawa, slowem SDF
- Auto: Forek dyszel ,STI, PIN's
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Jak zrobić "twardy" hamulec??
Mysle ze mowiac kumowaty hebel masz na mysli dlugosc skoku pedala.
Mozesz tego dokonac w trzech punktach:
1 Na pedale dwignia prosta;
2 na hydraulice (propprcje przekroju pompy i przekroju sumarycznego tloczkow)
3 skok zacisku czyli twardosc klocka.
Do kretych drozek potrzebujesz szybkiej i ostrej reakcji jak w renowkach.
Codow nie ma i podstawowych praw fizyki nie zminisz.
Ilosc tloczkow zwieksza efektywnosc hebla (lepszy rozklad sil na tarcze)
Wentylacja poprawi dlugosc hamowania.
Najistoniejsze nroznice w twojej kwesti zauwazysz przy doborze klockow
Oslabienie wspomagania jeszcze pogorszy sytuacje
Mozesz tego dokonac w trzech punktach:
1 Na pedale dwignia prosta;
2 na hydraulice (propprcje przekroju pompy i przekroju sumarycznego tloczkow)
3 skok zacisku czyli twardosc klocka.
Do kretych drozek potrzebujesz szybkiej i ostrej reakcji jak w renowkach.
Codow nie ma i podstawowych praw fizyki nie zminisz.
Ilosc tloczkow zwieksza efektywnosc hebla (lepszy rozklad sil na tarcze)
Wentylacja poprawi dlugosc hamowania.
Najistoniejsze nroznice w twojej kwesti zauwazysz przy doborze klockow
Oslabienie wspomagania jeszcze pogorszy sytuacje
Dlaczego jak cos zlego, to zawsze ja.
- lucza
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: KILKENNY IE-RACIBÓRZ PL
- Auto: babcie ra 95 i 96
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Jak zrobić "twardy" hamulec??
DZIOBA pisze: Mysle ze mowiac kumowaty hebel masz na mysli dlugosc skoku pedala.
Dokładnie tak,ale z powodu pracy nie mogłem się zająć tym tematem w te sobotę,pompa ze wspomaganiem od STI czeka,zobaczymy czy da się zamknąć temat w następną sobotę,jakby co to czterotłoczki czekają w kolejce ale na razie chcę sprawdzić na seryjnych gratach,pozdro.DZIOBA pisze: Do kretych drozek potrzebujesz szybkiej i ostrej reakcji jak w renowkach.
JAZDA SUBARU-BEZCENNE!!! ZA BENZYNE ZAPŁACISZ KARTĄ MAESTRO!!
- lucza
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: KILKENNY IE-RACIBÓRZ PL
- Auto: babcie ra 95 i 96
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Jak zrobić "twardy" hamulec??
No sorry za niedokończenie tematu,hamulec mam teraz twardy i skuteczny a zestaw następujący:Przód dwótłoczki,tył jeden tłoczek,pompa ham.wraz z serwem z STI (98 lub 99),bez ABS-u,przewody już nie w oplocie,płyn ham.dot 5.1.Do tego doszła regulacja skoku pedału ham.(pod kierownicą) i to w sumie sumarum dało twardy pedał przy tej samej skuteczności hamowania.Myślę że pomogła pompa z STI (wraz z dużym baniakiem wspomagania) lub jak zasugerował kolega moja poprzednia pompa była na ostatnim gwizdku i dlatego taka różnica.Ale ja bym się bardziej skłaniał ku pierwszemu.pozdro i sorry za opóżnienie 

JAZDA SUBARU-BEZCENNE!!! ZA BENZYNE ZAPŁACISZ KARTĄ MAESTRO!!
Re: Jak zrobić "twardy" hamulec??
lucza, dzieki za podzielenie sie doswiadczeniem, calkiem mozliwe, ze mnie bedzie czekac podobny przeszczep 

Re: Jak zrobić "twardy" hamulec??
lucza, a jeszcze zapytam. Wiesz moze jakie sa wymiary tloczka w poprzedniej pompie i tej, ktora zalozyles? Wg. tego co czytalem ostatnio to chyba moglo miec najwieksze znaczenie, w calej operacji.
Przewody w oplocie sa po to zeby uniknac ich rozszerzania sie pod wplywem cisnienia w ukladzie, wiec one na pewno nie pogarszaja stanu rzeczy, a wrecz przeciwnie.
Przewody w oplocie sa po to zeby uniknac ich rozszerzania sie pod wplywem cisnienia w ukladzie, wiec one na pewno nie pogarszaja stanu rzeczy, a wrecz przeciwnie.
Re: Jak zrobić "twardy" hamulec??
Istnieje możliwość super promocji na te wsporniki: http://sklep.4turbo.pl/product-pol-8234 ... za-GT.html jak ktoś zainteresowany :)