Jak zrobić "twardy" hamulec??

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
slawo
0 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Jak zrobić "twardy" hamulec??

Post 5 lut 2011, o 20:56

Dodam jeszcze tak banalna rzecz, ze nikt o niej nie wspomnial. Skok jalowy pedalu hamulca, czyli wlasnie taki "gumiasty". U mnie to najbardziej wplywalo na reakcje hamulca, bo zamiast normy, bodajze 1-3mm bylo 10.
Pozdr,
Slawek.



Adam M.
2 gwiazdki
Lokalizacja: Mississauga, Ontario.
Auto: 05 Subaru Legacy Wagon
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Jak zrobić "twardy" hamulec??

Post 12 lut 2011, o 21:02

A ja grzebie po amerykanskich forach Legacy, gdzie wszyscy narzekaja na gumowy hamulec - specjalnie ci jezdzacy na tor - i wychodzi na to ze wszystko bylo juz sprobowane i nic nie dawalo 100% rezultatu.
Ostatnia nadzieja bialych jest wymiana serwa i pompy hamulcowej, ktora akurat w Legacy jest najmniejsza ( 15/16 cala ) na serwo z 2004 STI z pompa 1 1/16 cala.
Samej pompy nie mozna zamienic prze inne umiejscowienie srub.
No ale opinii po zamianie jeszcze nie ma, bo samochod dalej w warsztacie.
Czyli pierwsze pytanie do Lucza, czy wuiesz jaki masz przekroj pompy i jakie serwo ?

Znalazlem rowniez kit ktory podobno leczy sprawe gumowego hamulca w Legasiu ale kosztuje $1000, wiec postanowilem poczekac na koniec eksperymentu ze zmiana serwo i pompy.
Przypominam ze mam Legasia 2.5i o jeszcze gorszym hamulcu od GT.

esilon
6 gwiazdek
Auto: mat
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 4 razy

Re: Jak zrobić "twardy" hamulec??

Post 13 lut 2011, o 10:11

aby uzyskać w foresterze "twardy hamulec" a właściwie pedał ,należało zrobic jakąś uchwyto-blokadę na pompę w celu zminimalizowania jej ruchów ,
jeden z mechaników od subaru tak mi mówił i nawet chciał takie cos zrobić ale sprzedałem auto

lucza
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: KILKENNY IE-RACIBÓRZ PL
Auto: babcie ra 95 i 96
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Jak zrobić "twardy" hamulec??

Post 13 lut 2011, o 15:07

Była o tym mowa we wcześniejszych postach,proszę poczytać,sprawdzałem ale niestety nie wiele to zmieniło.Jak będę miał chwilkę to sprawdzę opcję z luzem pedału i pompą z serwem od STI,pozdro.
JAZDA SUBARU-BEZCENNE!!! ZA BENZYNE ZAPŁACISZ KARTĄ MAESTRO!!

Adam M.
2 gwiazdki
Lokalizacja: Mississauga, Ontario.
Auto: 05 Subaru Legacy Wagon
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Jak zrobić "twardy" hamulec??

Post 9 mar 2011, o 04:32

Dlugo nie pisalem ale juz sprawdzilem - to jest wlasnie sprawa ktora jest niezbedna.
A ze mam takie serwa z pompa po stowie w swoim miescie to zakupie jedno i wymienie.
Jezdzilem wlasnie 2011 Legacy u jednego z dealerow i oczywiscie podejrzalem co zmieniono w hamulcach, ktore sa rzeczywiscie o wiele lepsze.
Pompa powiekszona do 1 cala srednicy i inne serwo + 2 tloczkowe zaciski przy tarczach 294 mm, GT ma 318 tarcze rowniez z dwutloczkowymi zaciskami.

lucza
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: KILKENNY IE-RACIBÓRZ PL
Auto: babcie ra 95 i 96
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Jak zrobić "twardy" hamulec??

Post 9 mar 2011, o 22:59

Adam M., zakupiłem już pompę STI wraz z serwem i prawdopodobnie w sobotę będę instalował,na pewno opiszę jeszcze raz cały temat gdy to ogarnę,pozdro.
JAZDA SUBARU-BEZCENNE!!! ZA BENZYNE ZAPŁACISZ KARTĄ MAESTRO!!

DZIOBA
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Cagnes sur mer,Lublin, Warszawa, slowem SDF
Auto: Forek dyszel ,STI, PIN's
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Jak zrobić "twardy" hamulec??

Post 13 mar 2011, o 23:35

Mysle ze mowiac kumowaty hebel masz na mysli dlugosc skoku pedala.
Mozesz tego dokonac w trzech punktach:
1 Na pedale dwignia prosta;
2 na hydraulice (propprcje przekroju pompy i przekroju sumarycznego tloczkow)
3 skok zacisku czyli twardosc klocka.
Do kretych drozek potrzebujesz szybkiej i ostrej reakcji jak w renowkach.
Codow nie ma i podstawowych praw fizyki nie zminisz.
Ilosc tloczkow zwieksza efektywnosc hebla (lepszy rozklad sil na tarcze)
Wentylacja poprawi dlugosc hamowania.
Najistoniejsze nroznice w twojej kwesti zauwazysz przy doborze klockow

Oslabienie wspomagania jeszcze pogorszy sytuacje
Dlaczego jak cos zlego, to zawsze ja.

lucza
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: KILKENNY IE-RACIBÓRZ PL
Auto: babcie ra 95 i 96
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Jak zrobić "twardy" hamulec??

Post 14 mar 2011, o 01:22

DZIOBA pisze: Mysle ze mowiac kumowaty hebel masz na mysli dlugosc skoku pedala.
DZIOBA pisze: Do kretych drozek potrzebujesz szybkiej i ostrej reakcji jak w renowkach.
Dokładnie tak,ale z powodu pracy nie mogłem się zająć tym tematem w te sobotę,pompa ze wspomaganiem od STI czeka,zobaczymy czy da się zamknąć temat w następną sobotę,jakby co to czterotłoczki czekają w kolejce ale na razie chcę sprawdzić na seryjnych gratach,pozdro.
JAZDA SUBARU-BEZCENNE!!! ZA BENZYNE ZAPŁACISZ KARTĄ MAESTRO!!

mizoo
Awatar użytkownika
Administrator
Lokalizacja: to tu, to tam
Auto: U r a bus (GT)
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Jak zrobić "twardy" hamulec??

Post 29 lip 2011, o 12:47

lucza, jakies podsumowanie? :)
Obrazek
Subaru - the source of wanderlust. || http://mizoo.pl - foto galeria

lucza
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: KILKENNY IE-RACIBÓRZ PL
Auto: babcie ra 95 i 96
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Jak zrobić "twardy" hamulec??

Post 29 lip 2011, o 17:03

No sorry za niedokończenie tematu,hamulec mam teraz twardy i skuteczny a zestaw następujący:Przód dwótłoczki,tył jeden tłoczek,pompa ham.wraz z serwem z STI (98 lub 99),bez ABS-u,przewody już nie w oplocie,płyn ham.dot 5.1.Do tego doszła regulacja skoku pedału ham.(pod kierownicą) i to w sumie sumarum dało twardy pedał przy tej samej skuteczności hamowania.Myślę że pomogła pompa z STI (wraz z dużym baniakiem wspomagania) lub jak zasugerował kolega moja poprzednia pompa była na ostatnim gwizdku i dlatego taka różnica.Ale ja bym się bardziej skłaniał ku pierwszemu.pozdro i sorry za opóżnienie :oops:
JAZDA SUBARU-BEZCENNE!!! ZA BENZYNE ZAPŁACISZ KARTĄ MAESTRO!!

mizoo
Awatar użytkownika
Administrator
Lokalizacja: to tu, to tam
Auto: U r a bus (GT)
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Jak zrobić "twardy" hamulec??

Post 29 lip 2011, o 17:26

lucza, dzieki za podzielenie sie doswiadczeniem, calkiem mozliwe, ze mnie bedzie czekac podobny przeszczep ;-)
Obrazek
Subaru - the source of wanderlust. || http://mizoo.pl - foto galeria

mizoo
Awatar użytkownika
Administrator
Lokalizacja: to tu, to tam
Auto: U r a bus (GT)
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Jak zrobić "twardy" hamulec??

Post 3 sie 2011, o 18:01

lucza, a jeszcze zapytam. Wiesz moze jakie sa wymiary tloczka w poprzedniej pompie i tej, ktora zalozyles? Wg. tego co czytalem ostatnio to chyba moglo miec najwieksze znaczenie, w calej operacji.
Przewody w oplocie sa po to zeby uniknac ich rozszerzania sie pod wplywem cisnienia w ukladzie, wiec one na pewno nie pogarszaja stanu rzeczy, a wrecz przeciwnie.
Obrazek
Subaru - the source of wanderlust. || http://mizoo.pl - foto galeria

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: Jak zrobić "twardy" hamulec??

Post 3 sie 2011, o 18:06

Istnieje możliwość super promocji na te wsporniki: http://sklep.4turbo.pl/product-pol-8234 ... za-GT.html jak ktoś zainteresowany :)

mzy
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Lokalizacja: Gdańsk
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Jak zrobić "twardy" hamulec??

Post 4 sie 2011, o 11:08

Azrael, a macie wersję do WRXów?

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: Jak zrobić "twardy" hamulec??

Post 4 sie 2011, o 11:19

Trzeba by sprawdzić ale z tego co kojarzę pasuje do WRXa.

ODPOWIEDZ