Co będzie gdy w napompuję opony w foresterze ponad zalecaną przez producenta wartość, czyli na przykład ; przód 2,2 atm, tył 2,1 atm.
Czy będzie to miało negatywny wpływ na napędy, bo na jazdę będzie miało raczej wpływ pozytywny :). Opony to 205/70 R15 XL zimówki.
Ciśnienie w oponach
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Re: Ciśnienie w oponach
Wczoraj wulkanizator zmieniając mi opony nabił wszystkie do 2,5 atm, w trakcie drogi do domu, jechało mi się o niebo lepiej niż przy zalecanym ciśnieniu, oczywiście takie ciśnienie jest zbyt duże dla tych opon, ale 2,2...
Ciekawi mnie to, że zaleca się zakładanie takich samych opon na każde koło, bo inne opory toczenia itp. ale ciśnienie przecież to sprawa kluczowa i przy zbyt niskim, opory są o wiele większe niż przy oponie nabitej, więc przy nawet niewielkiej różnicy ma to jakiś wpływ na napędy. Przecież inne ciśnienie to inna średnica opony, inna powierzchnia styku z podłożem.
Ciekawi mnie to, że zaleca się zakładanie takich samych opon na każde koło, bo inne opory toczenia itp. ale ciśnienie przecież to sprawa kluczowa i przy zbyt niskim, opory są o wiele większe niż przy oponie nabitej, więc przy nawet niewielkiej różnicy ma to jakiś wpływ na napędy. Przecież inne ciśnienie to inna średnica opony, inna powierzchnia styku z podłożem.
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 83 razy
- Polubione posty: 443 razy
Re: Ciśnienie w oponach
Nikt nie zaleca tego z powodu oporów toczenia, tylko różnic w średnicy opon różnych typów/producentów.Dzierzba pisze:że zaleca się zakładanie takich samych opon na każde koło, bo inne opory toczenia itp. ale ciśnienie przecież to sprawa kluczowa i przy zbyt niskim, opory są o wiele większe niż przy oponie nabitej, więc przy nawet niewielkiej różnicy ma to jakiś wpływ na napędy.
Na napęd ma wpływ różnica średnicy kół, a tym samym różnica obrotów, a nie opory.
Re: Ciśnienie w oponach
No właśnie napisałem :)Dzierzba pisze:Przecież inne ciśnienie to inna średnica opony, inna powierzchnia styku z podłożem.
Mi chodzi o odwrotną sytuacje, gdy mam wszystkie opony nowe, takie same, ale mam w nich inne ciśnienie, a co za tym idzie inne średnice.jarmaj pisze: Nikt nie zaleca tego z powodu oporów toczenia, tylko różnic w średnicy opon różnych typów/producentów.
Na napęd ma wpływ różnica średnicy kół, a tym samym różnica obrotów, a nie opory.
Re: Ciśnienie w oponach
1. środek bieżnika będzie się zużywał szybciej co w konsekwencji będzie prowadziło do dużo szybszego zużycia oponyDzierzba pisze:Co będzie gdy w napompuję opony w foresterze ponad zalecaną przez producenta wartość
2. zmieniasz parametry trakcyjne - im wyższe ciśnienie, tym opona robi się bardziej 'balonowata' i przyczepność się pogarsza
3. jazda na śniegu stanie się niemożliwością - u mnie różnica 0,1 bara to kwestia da się / nie da się wyjechać z parkingu
4. na płaskiej powierzchni zmniejszasz zużycie paliwa
Żeby opona ułożyła się na feldze stosuje się na początku wyższe ciśnienie. Z tym, że powinieneś już je dopasować do danych producenta pojazdu.Dzierzba pisze:Wczoraj wulkanizator zmieniając mi opony nabił wszystkie do 2,5 atm,...
Re: Ciśnienie w oponach
ale z drugiej strony - jesli nie pompujesz azotem - sprawdz cisnienie po spadku temp.
Oczywiscie opona sie rozgrzewa w czasie jazdy i zamiast 2.7 moze miec 3.x atm.
Pzw,
MCC
Oczywiscie opona sie rozgrzewa w czasie jazdy i zamiast 2.7 moze miec 3.x atm.
Pzw,
MCC
- Chloru
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: DC
- Auto: Było: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED Jest:T8ULTRADARKeAWDPOLESTARENGINEERED
- Polubił: 245 razy
- Polubione posty: 527 razy
Re: Ciśnienie w oponach
mcc pisze: jesli nie pompujesz azotem
Ja pompuje wysokowydajną mieszanką składającą się w 78% z azotu i w 21% z tlenu....


"Understeer is a crime" (C) Colin McRae