Cześć, jako że zakupiłem forka S Turbo 2001 z kilkoma modyfikacjami a lubie wiedzieć co mam i wiedzieć że to działa dobrze to chciałbym prosić was o pomoc w ogarnięciu tematu. Jest to 3 subaru w rodzinie, drugie moje ale pierwsze turbo więc potrzebuję Waszej pomocy.
A więc po kolei:
Z informacji które uzyskałem od właściciela:
1) Blok jest z STI z założonymi panewkami ACL. Próbowałem to sprawdzić ale jedyne znaki jakie znalazłem to J20 pod alternatorem i jakis numer seryjny w lewej cześci bloku przy łączeniu ze skrzynią. Jak mogę jednoznacznie zidentyfikować blok?
2) Głowice ponoć są z WRX z regulacją luzów na śrubki. Mogę je jakoś zidentyfikować na 100%?
3) Turbo i cooler ponoć WRX. j/w - mogę to jakoś potwierdzić?
i teraz moja najwieksza bolączka
4) Komputer ponoć został foresterowy bez strojenia. Wiem że glowice WRX maja inne wałki i nienajlepszym rozwiązaniem jest sterowanie silnika kompem Forestera przy takich głowicach. Dostałem informację że plug and play pasuje komp z WRX z immobilizerem. Wtedy ponoć wszystko będzie działać jak w WRX oraz doładowanie bedzie 0,9 a nie 0,6. Prosiłbym tutaj o opinie fachowców.
Co do mojej wiedzy to sporo robie przy samochodach więc znam ogólnie mechanikę, jednak specyfika Turbodoładowanych subaraków jest dla mnie nowa.
Dlatego też wielkie dzięki z góry za pomoc.
Forester 2001 S Turbo czas ogarnac silnik
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
- darecki1981
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: Dziki zachód polski
- Auto: EVO 6 500 KM
- Polubił: 0
- Polubione posty: 1 raz
Re: Forester 2001 S Turbo czas ogarnac silnik
Tak z ciekawości, bez obrazy zakupiłeś niezłego ulepa
W foresterach doładowanie waha się 0.6 bara. WRX 0.9 . Podłączając komputer z wrx powinieneś uzyskać właśnie 0.9. Pytanie jest takie skoro były właściciel tak modyfikował auto to dlaczego pozostał przy parametrach foresterowych ?

Re: Forester 2001 S Turbo czas ogarnac silnik
Nie wiem czy ulepa uzyles w sensie negatywnym czy nie :) To auto to byl ciagly projekt i nie zostal dokonczony, ja go przejalem.
Auto ma srodek GT, zawias WRX, kola 17 ala Rota itd itd. Prowadzi sie mega, fajnie wyglada, wymaga po prostu dalszej pracy :) Wiem ze zwolennicy seryjnego stanu zlapia sie za glowe ale ja do takich nigdy nie nalezalem i wzystkie auta jakie mialem byly dalekie od stanu seryjnego ;)
Auto ma srodek GT, zawias WRX, kola 17 ala Rota itd itd. Prowadzi sie mega, fajnie wyglada, wymaga po prostu dalszej pracy :) Wiem ze zwolennicy seryjnego stanu zlapia sie za glowe ale ja do takich nigdy nie nalezalem i wzystkie auta jakie mialem byly dalekie od stanu seryjnego ;)
- darecki1981
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: Dziki zachód polski
- Auto: EVO 6 500 KM
- Polubił: 0
- Polubione posty: 1 raz
Re: Forester 2001 S Turbo czas ogarnac silnik
Najgorsze w takich projektach, a tak zapewne jest u Ciebie, to jest pytanie "co autor miał na myśli"
. Ulep użyłem w trochę negatywnym sformowaniu, ponieważ nie wiesz od czego masz teraz zacząć. Dlatego albo brać już ukończony taki projekt, z historią. Drugie nie brać w cale, ja do takich osób należę, ale skoro już masz taki półśrodek no to faktycznie trzeba to "jakoś " dokończyć. Czego życzę z całego serca.
. Ulep użyłem w trochę negatywnym sformowaniu, ponieważ nie wiesz od czego masz teraz zacząć. Dlatego albo brać już ukończony taki projekt, z historią. Drugie nie brać w cale, ja do takich osób należę, ale skoro już masz taki półśrodek no to faktycznie trzeba to "jakoś " dokończyć. Czego życzę z całego serca.
Re: Forester 2001 S Turbo czas ogarnac silnik
Dzieki - sie ogarnie :) Jedynie identyfikujac na 100% klocki musze obrac kierunek ;)