Forester 2001 S Turbo czas ogarnac silnik

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
ODPOWIEDZ
Qzyn
0 gwiazdek
Auto: Subaru FOrester S Turbo
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Forester 2001 S Turbo czas ogarnac silnik

Post 19 lip 2015, o 13:03

Cześć, jako że zakupiłem forka S Turbo 2001 z kilkoma modyfikacjami a lubie wiedzieć co mam i wiedzieć że to działa dobrze to chciałbym prosić was o pomoc w ogarnięciu tematu. Jest to 3 subaru w rodzinie, drugie moje ale pierwsze turbo więc potrzebuję Waszej pomocy.
A więc po kolei:

Z informacji które uzyskałem od właściciela:

1) Blok jest z STI z założonymi panewkami ACL. Próbowałem to sprawdzić ale jedyne znaki jakie znalazłem to J20 pod alternatorem i jakis numer seryjny w lewej cześci bloku przy łączeniu ze skrzynią. Jak mogę jednoznacznie zidentyfikować blok?

2) Głowice ponoć są z WRX z regulacją luzów na śrubki. Mogę je jakoś zidentyfikować na 100%?

3) Turbo i cooler ponoć WRX. j/w - mogę to jakoś potwierdzić?

i teraz moja najwieksza bolączka

4) Komputer ponoć został foresterowy bez strojenia. Wiem że glowice WRX maja inne wałki i nienajlepszym rozwiązaniem jest sterowanie silnika kompem Forestera przy takich głowicach. Dostałem informację że plug and play pasuje komp z WRX z immobilizerem. Wtedy ponoć wszystko będzie działać jak w WRX oraz doładowanie bedzie 0,9 a nie 0,6. Prosiłbym tutaj o opinie fachowców.

Co do mojej wiedzy to sporo robie przy samochodach więc znam ogólnie mechanikę, jednak specyfika Turbodoładowanych subaraków jest dla mnie nowa.

Dlatego też wielkie dzięki z góry za pomoc.



darecki1981
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: Dziki zachód polski
Auto: EVO 6 500 KM
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Forester 2001 S Turbo czas ogarnac silnik

Post 19 lip 2015, o 20:01

Tak z ciekawości, bez obrazy zakupiłeś niezłego ulepa :razz: W foresterach doładowanie waha się 0.6 bara. WRX 0.9 . Podłączając komputer z wrx powinieneś uzyskać właśnie 0.9. Pytanie jest takie skoro były właściciel tak modyfikował auto to dlaczego pozostał przy parametrach foresterowych ?

Qzyn
0 gwiazdek
Auto: Subaru FOrester S Turbo
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Forester 2001 S Turbo czas ogarnac silnik

Post 19 lip 2015, o 20:39

Nie wiem czy ulepa uzyles w sensie negatywnym czy nie :) To auto to byl ciagly projekt i nie zostal dokonczony, ja go przejalem.
Auto ma srodek GT, zawias WRX, kola 17 ala Rota itd itd. Prowadzi sie mega, fajnie wyglada, wymaga po prostu dalszej pracy :) Wiem ze zwolennicy seryjnego stanu zlapia sie za glowe ale ja do takich nigdy nie nalezalem i wzystkie auta jakie mialem byly dalekie od stanu seryjnego ;)

darecki1981
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: Dziki zachód polski
Auto: EVO 6 500 KM
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Forester 2001 S Turbo czas ogarnac silnik

Post 19 lip 2015, o 20:43

Najgorsze w takich projektach, a tak zapewne jest u Ciebie, to jest pytanie "co autor miał na myśli"
. Ulep użyłem w trochę negatywnym sformowaniu, ponieważ nie wiesz od czego masz teraz zacząć. Dlatego albo brać już ukończony taki projekt, z historią. Drugie nie brać w cale, ja do takich osób należę, ale skoro już masz taki półśrodek no to faktycznie trzeba to "jakoś " dokończyć. Czego życzę z całego serca.

Qzyn
0 gwiazdek
Auto: Subaru FOrester S Turbo
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Forester 2001 S Turbo czas ogarnac silnik

Post 19 lip 2015, o 21:04

Dzieki - sie ogarnie :) Jedynie identyfikujac na 100% klocki musze obrac kierunek ;)

ODPOWIEDZ