przekładka z 1,6 na 2,0
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Re: przekładka z 1,6 na 2,0
wysyłam fotki kompa
- Załączniki
-
- IMAG0007.jpg (6.12 KiB) Przejrzano 1814 razy
-
- IMAG0006.jpg (5.56 KiB) Przejrzano 1814 razy
-
- IMAG0005.jpg (4.29 KiB) Przejrzano 1825 razy
- MacGregor
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Białystok
- Auto: Outback III '05 3.0 H6 5EAT, Legacy IV MY06 Kombi 2.0 165KM Było:Impreza ej16 turbo
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: przekładka z 1,6 na 2,0
To jest komputer od silnika 1.6.
Także żeby to nareszcie dobrze jeździło należałoby zmienić wiązkę silnik-komputer, i kolektor z oprzyrządowaniem no i również ecu-komputer z silników 2.0-2.2.
Także żeby to nareszcie dobrze jeździło należałoby zmienić wiązkę silnik-komputer, i kolektor z oprzyrządowaniem no i również ecu-komputer z silników 2.0-2.2.
Ostatnio zmieniony 31 sty 2012, o 16:32 przez MacGregor, łącznie zmieniany 1 raz.
http://forum-subaru.pl/viewtopic.php?f=10&t=18466
"Impreza EJ16 Turbo"
"Impreza EJ16 Turbo"
- MacGregor
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Białystok
- Auto: Outback III '05 3.0 H6 5EAT, Legacy IV MY06 Kombi 2.0 165KM Było:Impreza ej16 turbo
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: przekładka z 1,6 na 2,0
Kolektor ssący, kompletny czyli z przepustnicą, wtryskami i resztą czujników i mechanizmów.
Dla porównania wklejam fotki komór silników 2.0 i 1.6, różnice są zauważalne po dokładnym przyjrzeniu się.
Dla porównania wklejam fotki komór silników 2.0 i 1.6, różnice są zauważalne po dokładnym przyjrzeniu się.
http://forum-subaru.pl/viewtopic.php?f=10&t=18466
"Impreza EJ16 Turbo"
"Impreza EJ16 Turbo"
Re: przekładka z 1,6 na 2,0
...i wywalić BLOSa....MacGregor pisze: żeby to nareszcie dobrze jeździło należałoby zmienić wiązkę silnik-komputer, i kolektor z oprzyrządowaniem no i również ecu-komputer z silników 2.0-2.2.
Re: przekładka z 1,6 na 2,0
Trudno powiedzieć. Na pewno wyjdzie taniej pojechać do kogoś kto rozbiera Imprezę 2.0 / Legacy 2.2 i dogadać się za całość, niż kupować wszystko osobno.
Jesteś mocno przywiązany do jeżdżenia na gazie?
A MOŻE założyć Megasquirta? To byłoby chyba najlepsze rozwiązanie i nie wymagało by zmiany osprzętu na silniku!
Zapytam kolegi melina26, może tu zajrzy i doradzi.
Jesteś mocno przywiązany do jeżdżenia na gazie?
A MOŻE założyć Megasquirta? To byłoby chyba najlepsze rozwiązanie i nie wymagało by zmiany osprzętu na silniku!
Zapytam kolegi melina26, może tu zajrzy i doradzi.
Re: przekładka z 1,6 na 2,0
lukario, ja tylko mogę potwierdzić że ktoś przełożył tylko longblock. Komp, wiązka i kolektor jest z 1.6 - widać to od razu np po przepustnicy, czy długich runnerach kolektora. Do tego dochodzi ten nieszczęsny blos. Wywal blosa i próbuj doprowadzić silnik do używalności na benzynie czyli pomyśl jak chcesz rozwiązać problem sterowania silnikiem. Nastepnie pomyśl o LPG. Wyjścia jakie moim zadaniem masz:
- ori komp razem z wiązką, kolektorem i brakującymi czujnikami,
- świnka czyli oszukanie kompa z 1.6 + ewentualnie większe wtryski jeśli te z 1.6 będą zbyt małe. Tu trzeba dodać że takie rozwiązanie stwarza większe możliwości. Można z silnika wykrzesać dodatkowe konie, uruchomić dodatkowe procedury
- stand alone czyli zamiana ori kompa na jednostkę w pełni programowalną.
Z pytań które zadajesz wynika że najdogodniejsza dla Ciebie opcja to 1 oraz 2. Z megasquirtem jest wiele więcej zachodu. Jeśli auto ma zostać NA to zdecydowanie odradzam takie rozwiązanie bo koszt przeróbki przekroczy koszt swapa na 2.0 turbo.
Najłatwiej było by zaadaptować świnkę: ecumastera lub jakieś apexi SAFC. Szczególnie jeśli masz dostęp do szerokopasmówki lub taniego stroiciela. Sama instalacja świnki to kilka przewodów i koszt z zakresu 300-600 zł. Gdzieś na evo-org widziałem apexi za 350 zł. Jeśli auto ma zostać rajdówką to można zawsze zbudować sobie wiązkę na bazie ori kompa z 2.0 która do podłączenia będzie wymagała tylko podstawowych czujników, ecu, masy i zasilania. W tedy z przekładką poradzisz sobie z łatwością. W poprzednim aucie zastosowałem takie rozwiązani i jak najbardziej się sprawdziło.
Ufff... wystarczy już tych wypocin
- ori komp razem z wiązką, kolektorem i brakującymi czujnikami,
- świnka czyli oszukanie kompa z 1.6 + ewentualnie większe wtryski jeśli te z 1.6 będą zbyt małe. Tu trzeba dodać że takie rozwiązanie stwarza większe możliwości. Można z silnika wykrzesać dodatkowe konie, uruchomić dodatkowe procedury
- stand alone czyli zamiana ori kompa na jednostkę w pełni programowalną.
Z pytań które zadajesz wynika że najdogodniejsza dla Ciebie opcja to 1 oraz 2. Z megasquirtem jest wiele więcej zachodu. Jeśli auto ma zostać NA to zdecydowanie odradzam takie rozwiązanie bo koszt przeróbki przekroczy koszt swapa na 2.0 turbo.
Najłatwiej było by zaadaptować świnkę: ecumastera lub jakieś apexi SAFC. Szczególnie jeśli masz dostęp do szerokopasmówki lub taniego stroiciela. Sama instalacja świnki to kilka przewodów i koszt z zakresu 300-600 zł. Gdzieś na evo-org widziałem apexi za 350 zł. Jeśli auto ma zostać rajdówką to można zawsze zbudować sobie wiązkę na bazie ori kompa z 2.0 która do podłączenia będzie wymagała tylko podstawowych czujników, ecu, masy i zasilania. W tedy z przekładką poradzisz sobie z łatwością. W poprzednim aucie zastosowałem takie rozwiązani i jak najbardziej się sprawdziło.
Ufff... wystarczy już tych wypocin
Re: przekładka z 1,6 na 2,0
Dopiero co wróciłem ze spotkania z potencjalnym dawcą części, znalazłem kolektor wraz z wtryskami od legacy 2,0 i wiązkę na silnik z kompem od tego samego auta, przepływomierz jest też do wymiany z tego co mi się wydaje ??
Re: przekładka z 1,6 na 2,0
Jesteś mocno przywiązany do jeżdżenia na gazie?
jak najbardziej, przy tych cenach jest to nieodzowne, przynajmniej dla mnie. Robie około 1000km tygodniowo więc ...
jak najbardziej, przy tych cenach jest to nieodzowne, przynajmniej dla mnie. Robie około 1000km tygodniowo więc ...
Re: przekładka z 1,6 na 2,0
lukario, weź się może przejedź do jako, blisko masz, i zapytaj ile Cię skasuje za przerobienie instalacji LPG na sekwencję. a może by się podjął wysterowania silnika za pomoca piggy back, jak radził melina26. I będziesz miał git-malyna auto.
Re: przekładka z 1,6 na 2,0
Bergen z miłą chęcią, tylko że Jako jest mocno zapracowany, wysłałem do niego wiadomość i nie dostałem odpowiedzi, jak możesz to wyślij mi jakiś namiar na niego na PW
Re: przekładka z 1,6 na 2,0
otrzymałem i odpisałem, wszystko co wysyłam zapisuję w "do wysłania" czy to normalne??
- rrosiak
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: W-wa, Kutno
- Auto: Duża Dacia :)
- Polubił: 122 razy
- Polubione posty: 188 razy
Re: przekładka z 1,6 na 2,0
lukario pisze: wszystko co wysyłam zapisuję w "do wysłania" czy to normalne??
Tak, dopiero gdy odbiorca się zaloguje, status zmieni się na "Wysłane".
Ostatnio zmieniony 31 sty 2012, o 23:16 przez rrosiak, łącznie zmieniany 1 raz.
"Pan Macierewicz bardzo często mówi co wie, ale rzadko wie co mówi." - L.Miller -
Z dwojga złego wolę, gdy krajem rządzą złodzieje zamiast kretynów.
Z dwojga złego wolę, gdy krajem rządzą złodzieje zamiast kretynów.
Re: przekładka z 1,6 na 2,0
podlaczylem kosci diagnostyczne i wypikalo mi morsem wszystkie wtryskiwacze i silniczek krokowy,