damiansubaru, jeśli czujniki wywołują błędy, jest to często związane z zabrudzeniami na ich szybkozłączkach - wystarczy je wyczyścić np. kontakt-sprayem i problem powinien minąć. Czujnik temperatury płynu, o ile mnie pamięć nie myli, znajduje się na silniku, z lewej strony pod kolektorem dolotowym. Jak nie zapomnę to pstryknę fotkę po powrocie do domu.
Witam posiadam Subaru Legacy 2.0 GL rocznik 1994 lecz pierwsze zarejestrowabue nastąpiło w 1995r.
Od 2 miesięcy nie jeździłem autem z powody y takiego iż świeci się mi kontrolka check engine i nie mogę zapalić silnika. Po prostu jak go chcę uruchomić to tylko silnik "szarpie" się pod maską lecz nie odpala. Byłem u mechanika (jedynego który się rzekomo zna na subaru)i :
Wymienił mi sondę (zapłaciłem 200zł) lecz okazało się, że to nie to (nadal nie mogę odpalić auta)
Stwierdził, że nie może się podłączyć do komputera w aucie więc nie może sprawdzić co mu dolega.
Powiedział mi, że może to być przepływomierz powietrza.Zamówiłem takowy na allegro, zamontowałem i auto bez zmnian nadal nie odpala
Jeżeli odłącze przedów od przepływomierza to (raz udało mi się do uruchomić, lecz 4sek. tracił na obrotach i zgasł).
Z tego forum dowiedziałem się jak sprawdzić błędu ECU zrobiłem jak powinienem, lecz nie mogę rozszyfrować morsa nadawanego przez komputer - nie wiem czy dobrze naliczyłem i od którego momentu się liczy i ile tych usterek mi wykazało.
Czy powinienem zanim naliczać będę odłączyć akumulator (klemy) poczekać z 15min co spowoduje (o ile) zrestartowanie komputera i wtedy sprawdzić to naliczanie ECU w morsie? (wiem, że auto powinno się naliczać na rozgrzanym silniku lecz tego nie mogę uczyć ponieważ mi nie chce się w ogóle odpalić.
dołączam, filmik z nadawanym w morsie błędami proszę podajcie jakie to nr blędów (ja naliczyłem trzy - 13 , 24 , 32 ale myślę, że źle to liczę).
Co może być przyczyną? Proszę o odpowiedzi na gg: 6077009 , tel: 662040267 (mogę ja zadzwonić) bądz e-mail : [email protected]
Znacie jakiegoś mechanika w okolicach Poznania? Który byłby w stanie to naprawić?
Czy jest możliwa aż taka nagła liczba usterek? Przecież Auto nie sprawiało problemów aż nagle zaświeciła się po prostu Check Engine. Czy powinienem rozłączyć akumulator po czym sprawdzić te błędy jeszcze raz? W końcu była wymieniana mapa paliwowa (może kilka z nich zniknie) czy silnik już można na straty przeznaczyć?
deLux pisze:
hehe, może nawet być jeden kabelek masy gdzieś przybrudny lub niedokręcony.
Dokladnie, lepiej podjechac do serwisu niz glowkowac i wymieniac czesci.
Kolega kiedys mial w Punto 2 tak,ze jak zapalal swiatla to sie zapalaly kieunki (jak w wersji Us ), jak wlaczal kieunki to wycieraczki zaczynaly chodzic - szczegolnie efektownie to wygladalo, jak sie samochod zamykalo/otwieralo, bo wtedy m.in tylna wycieraczka chodzila . Silnik nierowno pracowal. Wszystko stalo sie nagle po nocy. Jeden serwis stwierdzil,ze do wymiany (chyba) Body computer, inny pol dnia szukal powiedzial ze nie wie, trzeci stwierdził, ze brak masy - poprawienie jednego zlacza i wszytsko ok
Jestem w posiadaniu profesjonalnego narzędzia diagnostycznego LAUNCH, jeśli ktoś ma potrzebę to za symboliczny browar mogę zczytać/skasować błędy z ECU w Warszawie. Robię również korekty liczników - info na PW
deLux pisze:korekty.... faaaajnie
bo liczniki tak się psują, że ciągle coraz więcej pokazują i trzeba czasem poprawić?
Ja u siebie zmieniałem licznik z wersji UK na UE i musiałem przepisać wartość mil przeliczoną na kilometry w nowym europejskim liczniku, to ze jedni oszukują nie znaczy ze wszyscy.
witam,
próbuję znaleźć złączkę do odczytywania błędów abs.
jedyne co wolnego widzę to biała złączka, nieco podobna do wskazywanej kiedyś (ze 2 strony temu) przez eddie_gt4.