OBK H6 vs 2.5 (II gen) MY00-MY04

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
ODPOWIEDZ
busik
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: SM
Auto: DS5
Polubił: 48 razy
Polubione posty: 117 razy

Re: OBK H6 vs 2.5 (II generacja)

Post 21 lut 2012, o 12:57

galtom pisze:Bosko - tyle mi wystarczy :-)
Rozumiem, ze majac wlaczone VDC i stojac na swiatlach, to gdy zrobi sie zielone i wcisne gaz do deski to w obecnych warunkach (slisko, snieg, itd) nie bedzie ryku silnika i buksowaniu kol tylko auto zacznie sie rozpedzac najszybciej jak moze bez utraty przyczepnosci?
Jak wciśniesz gaz do deski, to zajmie kilka sekund zanim się połapią wszystkie systemy co zrobić ;-) ja wyłączam VDC wtedy i wrzucam skrzynię na HOLD i idzie jak ta lala

galtom pisze: Z kolei jak juz bedzie ladnie i cieplukto... w maju to ruszajac obok auta o podobnej mocy ale z napedem na jedna os (np. obok ST200/220) powinienem sie szybciej rozpedzac z powodu przkazania mocy do kol 4 a nie dwoch, ktore moga zaczac buksowac (nie wiem tylko jak tu moze wypasc taki Mondek bo ma manualna skrzynie... ale operowanie gazem i sprzglem w momecie dynamicznego startu latwe nie jest).
Tu nie ma rewelacji, OBK H6 w latach swej świetności jak miał te 209 kucy to dawał przyspieszenia rzędu 9 s do 100 - ale depcząc do 6000 rpm, co powoduje załączenie się dodatkowego wirnika w baku ;-) jeżdżąc spokojnie - do 3000 rpm, to dużo aut będzie Cię wyprzedzać na światłach.
Skrzynia E4AT jest mułowata - jak dyktator powiedział - z lat 80tych, ale ma jedną zaletę - jak będziesz o nią dbał, to posłuży dłużej niż to auto ;-)

Edit: jest ręczny wybór biegów, ale nie +/- tylko stopniowane 1/2/3/D/N/R/P
pozycje 1/2/3 - oznaczają blokowanie najwyższego biegu dopuszczalnego - zatem w poz 2 - skrzynia korzysta z biegu 1 i 2, dla 3 korzysta z biegów 1,2 i 3, a na D z wszystkich 4


"Pamiętaj, że wartość ma nie to, co ty mówisz, ale to jak się to odbija w mózgu słuchającego" J.Piłsudski

Grzesiek_67
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Adamów
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: OBK H6 vs 2.5 (II generacja)

Post 21 lut 2012, o 12:57

galtom pisze: No to jak... jest mowlisows recznego wyboru biegu w H6 II generacji... czy nie ma?

W Forku z 4EAT masz sekwencję PRND321, i te 321, za pomocą wajchy stwarza możliwość jazdy automatem na zasadzie podobnej, jak w manualnej skrzyni. Podejrzewam, że w identyczny sposób sterowanie (wymuszanie trzymania biegu) jest i w OBK.

Dajesz 4.000 PLN (nie 700 PLN !) i Cię nauczę :mrgreen:
Brak podpisu.

galtom
2 gwiazdki
Auto: Previa GL
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: OBK H6 vs 2.5 (II generacja)

Post 21 lut 2012, o 13:02

Alan: to czemu wyzej pisales, ze jest? :-)
Pozdrawiam,
galtom

Gootek
6 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 2 razy

Re: OBK H6 vs 2.5 (II generacja)

Post 21 lut 2012, o 13:04

galtom pisze:Alan: to czemu wyzej pisales, ze jest? :-)
Bo Alan op()ala się w Australii.
A tam nowinki Subaru zawsze docierały szybciej niż do Europy.
;-)

Alan, Alan, Alan!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: WiśniaNieWiśnia
Polubił: 130 razy
Polubione posty: 365 razy

Re: OBK H6 vs 2.5 (II generacja)

Post 21 lut 2012, o 13:11

a tak w sumie, to który to II gen? :mrgreen:

Jako ciekawostka, to wnętrze naszego B4 (usyfione bo stał trochę)
Załączniki
DSC01197.jpg

Grzesiek_67
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Adamów
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: OBK H6 vs 2.5 (II generacja)

Post 21 lut 2012, o 13:13

Alan, Alan, Alan! pisze: a tak w sumie, to który to II gen? :mrgreen:

To ta, jak w sklepach RP były jeszcze "Łzy sołtysa" :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


Wiedziałem, że wreszcie o to zapytasz :-)


Pozdrawiam Kangurze
Grzegorz
Brak podpisu.

Alan, Alan, Alan!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: WiśniaNieWiśnia
Polubił: 130 razy
Polubione posty: 365 razy

Re: OBK H6 vs 2.5 (II generacja)

Post 21 lut 2012, o 13:14

Grzesiek_67 pisze: To ta, jak w sklepach RP były jeszcze "Łzy sołtysa"
yyyy. czyli, że ten przed y2k?

galtom
2 gwiazdki
Auto: Previa GL
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: OBK H6 vs 2.5 (II generacja)

Post 21 lut 2012, o 13:17

Wg zrodel (np wiki) II generacja 00-04 (ale z tego co widze w ogloszeniach to 00 - 03.
Ale moja Ave w UK tez byla ciut inna niz 2.0 z automatem europejska w zakresie wyposazenia.
WIdze, ze i podlokietniki masz fajne.
Jak zwykle to co sprzedawali w UK jest lepsze niz to co sprzedawano dla europejskiego plebsu :-(

Czy to do ciebie nalezy sie zglaszac w sprawie klopotliwych czesci aby je kupic w UK?
Pozdrawiam,
galtom

Grzesiek_67
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Adamów
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: OBK H6 vs 2.5 (II generacja)

Post 21 lut 2012, o 13:20

Alan, Alan, Alan! pisze: czyli, że ten przed y2k?

Nie no proszę Pana, ta mikstura tajemna jeszcze na początku 200x była dostępna. Pan zaniża :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

galtom, Mistrzu ale widziałeś układ PRND123 ? W każdym Subaraku z 4EAT tak będziesz miał, a czy wymuszenia trzymania biegu i jego zmiany będziesz realizował za pomocą łopatek przy wolancie, czy dźwignią zmiany ciągu....co to za różnica ?

;-)


PS. Tak, Remas handluje złomem z państw Commonwealth, teraz właśnie jest w Ostralii i przywozi siedem ton skrzyń biegów. Do wyboru, do koloru :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 21 lut 2012, o 13:22 przez Grzesiek_67, łącznie zmieniany 1 raz.
Brak podpisu.

busik
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: SM
Auto: DS5
Polubił: 48 razy
Polubione posty: 117 razy

Re: OBK H6 vs 2.5 (II generacja)

Post 21 lut 2012, o 13:21

Alan, Alan, Alan! pisze:a tak w sumie, to który to II gen? :mrgreen:

Jako ciekawostka, to wnętrze naszego B4 (usyfione bo stał trochę)
remek
to jest chyba wersja zamorska ;-)

EU miały taką
Obrazek
"Pamiętaj, że wartość ma nie to, co ty mówisz, ale to jak się to odbija w mózgu słuchającego" J.Piłsudski

Alan, Alan, Alan!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: WiśniaNieWiśnia
Polubił: 130 razy
Polubione posty: 365 razy

Re: OBK H6 vs 2.5 (II generacja)

Post 21 lut 2012, o 13:23

OBK H6 pisze: to jest chyba wersja zamorska
przecież mówię, że jako ciekawostka ;-)
galtom pisze: WIdze, ze i podlokietniki masz fajne.
podłokietniki? to boczki fotela - kubełki, kierowcy elektrycznie sterowany.
DSC011972.jpg
Grzesiek_67 pisze: W każdym Subaraku z 4EAT tak będziesz miał, a czy wymuszenia trzymania biegu i jego zmiany będziesz realizował za pomocą łopatek przy wolancie, czy dźwignią zmiany ciągu....co to za różnica ?
w tym co jest w B4 wybierasz bieg jaki chcesz jechać, a nie maksymalny na jaki może wrzucić. Czyli 2 to 2, 3 to 3, dopiero w trybie automatycznym działa tak jak wszędzie.

galtom
2 gwiazdki
Auto: Previa GL
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: OBK H6 vs 2.5 (II generacja)

Post 21 lut 2012, o 13:24

Grzesiek_67 pisze: galtom, Mistrzu ale widziałeś układ PRND123 ? W każdym Subaraku z 4EAT tak będziesz miał, a czy wymuszenia trzymania biegu i jego zmiany będziesz realizował za pomocą łopatek przy wolancie, czy dźwignią zmiany ciągu....co to za różnica ? ;-)
W zasadzie, zadna tyle, ze nigdzie nie widze wspomanianych przez Ciebie lopatek! Mysle, ze wersje OBK w UK mialy opcje recznego wyboru biegu a te Europejskie po prostu nie, dopiero zmienilo sie to wraz z nowym nadwoziem.
W zadnym z ogladanych OBK z tych lat z kierownica po JEDYNIE WLASCIWEJ stronie nie widzialem mozliwosci recznego wyboru biegu - a to czym realizowanego to juz osobna kwestia.
Europejskie skrzynie sa jak na fotce wyzej a przy kierownicy to jest tempomat, wycieraczki i kierunkowskazy :-).

Tak jak pisal Alan - chyba rozmawaimy o troche dwoch ronych rzeczach. Ja nie pisze o PRND... tylko o tym, ze Alan moze jechac (prawie) jak mnualem ze swoja skrzynia. Przed zakretem recznie robi np. z 4 ->3 bez hamowania czy kick-down.
Alan, Alan, Alan! pisze:
galtom pisze: WIdze, ze i podlokietniki masz fajne.
podłokietniki? to boczki fotela - kubełki.
Sorry - na pierwszy rzut oka to wygladalo na wersje OBK Super Komfort a nie Super Sport ;-) - a ja podlokietniki mam w Jajeczku - stad pierwsza mysl to one (swoja droga calkiem wygodny patent na dluzsze podroze).
Pozdrawiam,
galtom

galtom
2 gwiazdki
Auto: Previa GL
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: OBK H6 vs 2.5 (II generacja)

Post 21 lut 2012, o 13:33

@Alan: na Twoim lewarku na gorze jest przycisk. Domyslam sie , ze to Overdrive On/Off - tak?
Te OBK ktore ogladalem (i ktore sa w oglaszeniach) tego knefla nie mialy/maja - czy w takich OBK nie da sie wylaczyc Over drive skrzyni aby bez redukowania lewarkim zaczac hamowac silnikiem?
Czy w czasie jazdy da sie sie zmieniac polozenia lewarka z D na 3,2,1?

W mojej Previi sie da - oczywiscie trzeba uwazac na to przy jakiej predkosci sie to robi ! Ale w wersji kanadyjskiej (tesc taka ma) takiej opcji (mieszania lewarkim w czasie jazdy) nie ma, blokuje sie na D.

Ja np. na N auto odpale bez probelmu - On tylko gdy jest na P. Jak jest w OBK?
Pozdrawiam,
galtom

Grzesiek_67
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Adamów
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: OBK H6 vs 2.5 (II generacja)

Post 21 lut 2012, o 13:33

galtom pisze: ze nigdzie nie widze wspomanianych przez Ciebie lopatek

Możliwość trzymania, zmiany biegów w przypadku AT możesz w Subaru, w zależności od roku modelowego, realizować na dwa sposobu - wajchą albo łopatkami. Jak nie widziałeś łopatek to nie znaczy, że ich nie ma. Widziałeś kiedyś neutriny ?
galtom pisze: ze wersje OBK w UK mialy opcje recznego wyboru biegu a te Europejskie po prostu nie

To źle myślisz/domyślasz się, etc. Zresztą nie pierwszy raz. Kup, zobacz, pomacaj a potem... myśl :mrgreen:
galtom pisze: W zadnym z ogladanych OBK z tych lat z kierownica po JEDYNIE WLASCIWEJ stronie nie widzialem mozliwosci recznego wyboru biegu - a to czym realizowanego to juz osobna kwestia.

Dobra, to trzeba uściślić, Z KTÓRYCH LAT ?

Alan, Alan, Alan! pisze: w tym co jest w B4 wybierasz bieg jaki chcesz jechać, a nie maksymalny na jaki może wrzucić. Czyli 2 to 2, 3 to 3, dopiero w trybie automatycznym działa tak jak wszędzie.

Nie Remku, tak to nie działa. Sterownik 4EAT działa wszędzie taka samo : 2 bez AT/HOLD to maksymalnie 1 i 2. Z AT/HOLD tylko 2; 3 to bez AT/HOLD 1, 2 i 3 , z AT/HOLD 2 i 3. I nie kłóć się, bo będziesz potem głośno wył :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:




Pozdrawiam
Grzegorz
Brak podpisu.

galtom
2 gwiazdki
Auto: Previa GL
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: OBK H6 vs 2.5 (II generacja)

Post 21 lut 2012, o 13:36

Grześ: ogladalem OBK z lat 00 i 01 - w nich ani przy skrzyni ani przy kierownicy nie bylo wspomnianych ustrojstw do wmiany biegu. Moze II generacja po tzw. lifcie to miala?
Jesli masz gdzies fotke tych lopatek to podeslij - jestem ciekaw jak to wygladalo...

pewnie podobnie do tego... Obrazek ?
Ani jednego OBK w poprzedniej budzie narazie z tym nie widzialem.
Pozdrawiam,
galtom

Grzesiek_67
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Adamów
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: OBK H6 vs 2.5 (II generacja)

Post 21 lut 2012, o 13:46

galtom pisze: Ani jednego OBK w poprzedniej budzie narazie z tym nie widzialem.

Znowu, precyzja - poprzedniej, znaczy której ???

No właśnie. A ja widziałem i to nie jednego. Ba jeździłem również. I to nas różni.


Pozrdawiam
Grzegorz
Brak podpisu.

galtom
2 gwiazdki
Auto: Previa GL
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: OBK H6 vs 2.5 (II generacja)

Post 21 lut 2012, o 13:56

Grzesiek_67 pisze:
galtom pisze: Ani jednego OBK w poprzedniej budzie narazie z tym nie widzialem.

Znowu, precyzja - poprzedniej, znaczy której ???
Poprzedniej niz tak, ktorej zdjecie wklepilem - to generacja III.

Ale uscislijmy...
II generacja to lata 2000 - 2004.
Od 2002 byly z przodu inne reflektory - tak?

2001:
Obrazek

2003:
Obrazek

Zatem na pierwszy rzut oka to 00-02 bylaby "stara"buda II generacji a 02-04 OBK po lifcie.

Fotka powyzej dotyczy juz III generacji auta.

Pamietaj, ze tych aut w ogloszeniach za duzo nie ma i moge pisac tylko o tym co do tej pory widzialem.

A skoro jak piszesz widziales i jest ich pelno to prosze podeslij mi fotke bo jestm ciekaw na ile to sie rzuca w oczy (moze gdzies preoczylem) ewentualnie link do takowego ogloszenia. (Bo jakos wydaje mi sie, ze takich aut jak na lekarstwo - samych H6 z tej generacji jest na rynku nie wiele a co tu jeszcze o lopatkach wspomniac...

A co do zdjec w tym poscie - sprawdzalem ogloszenia (i zdjecia) oba dotycza H6 i w odbu nie ma opcji recznej zmiany biegow jak u kolegi Alana (czy tez lopatkami).
Ale też u kolegi Alana brakuje oznaczenia H6... chyba, ze bylo i sie "odkleilo" ;-)
Pozdrawiam,
galtom

Alan, Alan, Alan!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: WiśniaNieWiśnia
Polubił: 130 razy
Polubione posty: 365 razy

Re: OBK H6 vs 2.5 (II generacja)

Post 21 lut 2012, o 14:11

galtom pisze: @Alan: na Twoim lewarku na gorze jest przycisk. Domyslam sie , ze to Overdrive On/Off - tak?
Te OBK ktore ogladalem (i ktore sa w oglaszeniach) tego knefla nie mialy/maja - czy w takich OBK nie da sie wylaczyc Over drive skrzyni aby bez redukowania lewarkim zaczac hamowac silnikiem?
Czy w czasie jazdy da sie sie zmieniac polozenia lewarka z D na 3,2,1?
te u góry służy to poruszania wajchą, o/d chyba jest gdzieś ale nie pamiętam gdzie ;-)
W czasie jazdy możesz zmieniać co chcesz, zarówno z D na 3,2,1 jak i na tryb manualny.
Grzesiek_67 pisze: Nie Remku, tak to nie działa. Sterownik 4EAT działa wszędzie taka samo : 2 bez AT/HOLD to maksymalnie 1 i 2. Z AT/HOLD tylko 2; 3 to bez AT/HOLD 1, 2 i 3 , z AT/HOLD 2 i 3. I nie kłóć się, bo będziesz potem głośno wył
Misiek, przejechałem trochę tym autem i wiem co robiłem skrzynią. Tryb manualny przełącza tak jak Ty chcesz, inna sprawa, że robi to równie mułowato przez co kiedyś miałem nieciekawą sytuację.
Ale jest ale, zdaje się przy czerwonym polu po chwili wrzuca wyżej, podobnie nie pozwala jechać ze zbyt małymi obrotami i tutaj kompletnie nie mam pewności czy zrzuca. Natomiast przy normalnym operowaniu mieszasz sobie biegami jak w manualu.
Nie pamiętam już dokładnie, auto nie jeździ jednak i czeka na skrzynię.

No chyba, że Ty mówisz o trybie automatycznym a ja manualnym ;-) Bo tak pomyśl, jakby manualny działał jak mówisz, to po co by był, skoro można to i zwykłą wajchą robić ;-) A żeby Ci jeszcze ułatwić to oprócz przełącznika at hold jest jeszcze power :mrgreen:

Tu nad PRND masz wyświetlacz aktualnego biegu w trybie manualnym.
Załączniki
DSC01198.jpg

leon
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: Niepsujące się.
Polubił: 207 razy
Polubione posty: 284 razy

Re: OBK H6 vs 2.5 (II generacja)

Post 21 lut 2012, o 14:24

Alan, Alan, Alan! pisze: naszego B4

Ale to nie jest H6, nieprawdaż ?
Walcz z globalnym ocipieniem - zjedz ekologa.

Alan, Alan, Alan!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: WiśniaNieWiśnia
Polubił: 130 razy
Polubione posty: 365 razy

Re: OBK H6 vs 2.5 (II generacja)

Post 21 lut 2012, o 14:33

galtom pisze: Ale też u kolegi Alana brakuje oznaczenia H6... chyba, ze bylo i sie "odkleilo"
napisałem wyżej B4, dokładniej Liberty (Legacy). Sorki, może za mało jasno się wyraziłem.

Myślę, że najszybciej dogadasz się operując latami produkcji niż generacjami, tutaj mało kto tego używa - tak samo jak lift/po lifcie. Napiszesz MY03 i już każdy wie ;-)
leon pisze: Ale to nie jest H6, nieprawdaż ?
no nie jest nie jest ;-) wrzuciłem pierwsze jako ciekawostkę, to się Gwidon zaczął rzucać i mu muszę dać jakiś powod do wspólnej flaszki :mrgreen:

galtom
2 gwiazdki
Auto: Previa GL
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: OBK H6 vs 2.5 (II generacja)

Post 21 lut 2012, o 14:35

Jeszcze dwa pytania:

@Alan: nie wiem gdzie Ty to widzisz na swojej fotce bo ja nad PRND widze tylko kontrolke otwarych drzwi :-)

@Wszyscy: zapomnialem zapytać, na kolumnie kierownicy jest w OBK "coś" - jakby wlacznik.
Najpierw myslalem, ze to od swiatel awaryjnych (jak w Fordach) ale przeciez ten jest kolo nawiewow... wiec co to jest?
Alan, Alan, Alan! pisze: Myślę, że najszybciej dogadasz się operując latami produkcji niż generacjami, tutaj mało kto tego używa - tak samo jak lift/po lifcie. Napiszesz MY03 i już każdy wie ;-)
To sie jak nabardziej da zrobic - rasumujac: nie widzialem OBK H6 MY00 - MY01 z mozliwoscia recznego wyboru biegu jak u kolegi Alana czy tez w autach z rocznikow powyzej MY04.
Ostatnio zmieniony 21 lut 2012, o 14:37 przez galtom, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam,
galtom

Alan, Alan, Alan!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: WiśniaNieWiśnia
Polubił: 130 razy
Polubione posty: 365 razy

Re: OBK H6 vs 2.5 (II generacja)

Post 21 lut 2012, o 14:36

galtom pisze: @Alan: nie wiem gdzie Ty to widzisz na swojej fotce bo ja nad PRND widze tylko kontrolke otwarych drzwi
bo jest na P, jak zmienisz na manual to między kontr. drzwi a P masz zieloną cyferkę z numerkiem biegu.

rrosiak
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: W-wa, Kutno
Auto: Duża Dacia :)
Polubił: 129 razy
Polubione posty: 199 razy

Re: OBK H6 vs 2.5 (II generacja)

Post 21 lut 2012, o 14:38

galtom pisze: bo ja nad PRND

Na postoju z dźwignią na P raczej nic nie zobaczysz :razz:
galtom pisze: wiec co to jest?

Włącznik świateł pozycyjnych, działa bez kluczyka.
Ostatnio zmieniony 21 lut 2012, o 14:40 przez rrosiak, łącznie zmieniany 1 raz.
"Pan Macierewicz bardzo często mówi co wie, ale rzadko wie co mówi." - L.Miller - :giggle:
Z dwojga złego wolę, gdy krajem rządzą złodzieje zamiast kretynów. :idea:

galtom
2 gwiazdki
Auto: Previa GL
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: OBK H6 vs 2.5 (II generacja)

Post 21 lut 2012, o 14:39

Alan, Alan, Alan! pisze: bo jest na P, jak zmienisz na manual to między kontr. drzwi a P masz zieloną cyferkę z numerkiem biegu.
To nie mogles wszystkim ulatwic zycia, wrzucic 1 i zrobic fotki? :wall: A ja durny slipie... i slipie w to zdjecie... i szukam... :o A tu nie ma....
Pozdrawiam,
galtom

galtom
2 gwiazdki
Auto: Previa GL
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: OBK H6 vs 2.5 (II generacja)

Post 21 lut 2012, o 14:41

rrosiak pisze: Włącznik świateł pozycyjnych.
Że jak prosze? :-)
To przy kierownicy (jak u prawdziwych Japonczykow) co sie wlacza...

Inaczej...

Wsiadam do auta, odpalam, i co swiatala przelaczam na kolumnie kierownicy??? Postojowe -> mijania???
Czy to jest cos osobnego - jak stoje zeby tylko wlaczyc postojowe....
To gdzie sie wlacza mijania - i jak to jedno z drugim dziala - dziwne rozwiazanie :o
Pozdrawiam,
galtom

ODPOWIEDZ