Subaru Legacy 2005 - 2007 - Silniki

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
esilon
6 gwiazdek
Auto: mat
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 4 razy

Re: Subaru Legacy 2005 - 2007 - Silniki

Post 30 sie 2011, o 22:21

So What! pisze: ma maksymalną moc przy 6.800 obr./min.

no to bez sensu,
nowszy słabszy ma mniej ale wczesniej :-)



minimus
5 gwiazdek
Auto: kiedyś OBK MY06 2.5L
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Subaru Legacy 2005 - 2007 - Silniki

Post 30 sie 2011, o 22:36

esilon pisze:
bzikus7 napisał(a):Wiem że nie ma co szukać elastyczności TDI



no co prawda to prawda
:wall:
elastyczny diesel? To jakaś nowość. Moc i moment na niskich obrotach, ale zakres znacząco większy mają benzynowce.
Jeszcze co do spalania. Nie pamiętam dokładnie ile, ale 2.5 potrafił palić zaskakująco mało i moim zdaniem nie ma sensu gazować. Sacrum profanum :-p

bzikus7
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Auto: Legacy MY06 2.0 165KM kombi
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Subaru Legacy 2005 - 2007 - Silniki

Post 31 sie 2011, o 12:25

minimus pisze:
elastyczny diesel? To jakaś nowość. Moc i moment na niskich obrotach, ale zakres znacząco większy mają benzynowce.
Jeszcze co do spalania. Nie pamiętam dokładnie ile, ale 2.5 potrafił palić zaskakująco mało i moim zdaniem nie ma sensu gazować. Sacrum profanum
Chodzi o fakt że moment jest dostępny wcześnie i przez długi czas wiec nie trzeba wachlować drążkiem zmiany biegów przy każdym wyprzedzaniu, chociaż ja mam DSG więc nie muszę w ogóle wachlować.
minimus pisze: Jeszcze co do spalania. Nie pamiętam dokładnie ile, ale 2.5 potrafił palić zaskakująco mało i moim zdaniem nie ma sensu gazować. Sacrum profanum
No zobaczymy z tego co przeglądałem zdecydowanie więcej jest właśnie silników 2.0 a co do gazowania to uważam że porządna instalacja gazowa nie szkodzi i nie widać żadnej różnicy a skoro nie widać różnicy to poco przepłacać ale każdy ma swoje zdanie.
esilon pisze: porada taka : przejeź się jednym i drugim może wtedy decyzja ostateczna będzie łatwiejsza bo skoro używka wchodzi w grę to może być tak że trafi się ideał 2.0 w dobrej cenie np
edit: od 2500 obr/min już mu sie nawet chce choć najlepiej okazuje to od 3000
Dzięki esilon, tak właśnie zrobię.
okeyten pisze: bzikus7 , "kropka" to forum SIP , oficjalnego importera Subaru na PL. http://forum.subaru.pl/
dzięki okeyten

Jeszcze raz dziękuje za wszystkie podpowiedzi jestem nowy w temacie a teraz mam chociaż blade pojęcie na co zwrócić uwagę i czym charakteryzują się te trzy silniki. Dzięki za wyrozumiałość i tak miłe wprowadzenie w temat subaru pewnie jeszcze nie raz będę wam zawracał głowę.
Jak tylko Jetta znajdzie nowego właściciela (mam nadzieję że już na dniach) będzie już konkretne szukanie auta bo będą też kompletne fundusze, jedno jest pewne na bank będzie to subaru najlepiej 2.5 SOHC ale jeżeli znajdę fajny egzemplarz z innym silnikiem to nie mówię nie. Chyba lepiej mieć 2.0 zadbane i serwisowane niż dobite 2.5.
Pozdrawiam. Bzikus7.

vibowit
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Kiełpin
Auto: szkoda
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Subaru Legacy 2005 - 2007 - Silniki

Post 31 sie 2011, o 12:39

bzikus7 pisze:
minimus pisze:
elastyczny diesel? To jakaś nowość. Moc i moment na niskich obrotach, ale zakres znacząco większy mają benzynowce.
Jeszcze co do spalania. Nie pamiętam dokładnie ile, ale 2.5 potrafił palić zaskakująco mało i moim zdaniem nie ma sensu gazować. Sacrum profanum
Chodzi o fakt że moment jest dostępny wcześnie i przez długi czas wiec nie trzeba wachlować drążkiem zmiany biegów przy każdym wyprzedzaniu
Chyba raczej - jest dostępny wcześnie, ale przez bardzo krótki czas, więc nieustannie trzeba wachlować drążkiem. 8-)
czarne jest piękne...

esilon
6 gwiazdek
Auto: mat
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 4 razy

Re: Subaru Legacy 2005 - 2007 - Silniki

Post 31 sie 2011, o 15:37

vibowit pisze: jest dostępny wcześnie, ale przez bardzo krótki czas, więc nieustannie trzeba wachlować drążkiem

dzisiaj jechałem dieslem, załadowanym, pod górkę, bez gazu a jedzie toto bez marudzenia, szkoda tylko że wystarczy musnąc pedał i juz trzeba 2 wkładać i tak dalej :mrgreen:

jedyny diesel którym jechałem i zachowywał się podobnie do benzyniaka to boxer diesel ;-)

bzikus7
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Auto: Legacy MY06 2.0 165KM kombi
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Subaru Legacy 2005 - 2007 - Silniki

Post 31 sie 2011, o 16:02

vibowit pisze: Chyba raczej - jest dostępny wcześnie, ale przez bardzo krótki czas, więc nieustannie trzeba wachlować drążkiem.
Tak jak pisałem mam DSG więc nie muszę wachlować a chodzi o to że moment (przy deklarowanym max 250 Nm) w okolicy 200 Nm jest dostępny przez większość na co dzień używanych obrotów czyli od 1600 do 3600, ale mniejsza o to, faktem jest że diesel kręci się wolniej i faktycznie tego czasu jeżeli chodzi o obroty jest mniej macie racje.

Mam do was jeszcze jedno pytanie odnoście legacy MY05-06:
1. Ile takie auto może mieć poduszek powietrznych a ile ma w standardzie?
2. Na stronie NCAP nie znalazłem testu zderzeniowego tego auta ktoś wie ile ma gwiazdek?
3. Czy w tych rocznikach były jakieś systemy kontroli trakcji, stabilizacji?

Pytam bo z założenia auto ma być bezpiecznym kombi do przewozu rodziny a nie chcę zmieniać jetty z 8 poduchami i 5 gwiazdkami na coś mniej bezpiecznego.
Pozdrawiam. Bzikus7.

So What!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Kraków
Auto: Giulia V Q4
Polubił: 309 razy
Polubione posty: 60 razy

Re: Subaru Legacy 2005 - 2007 - Silniki

Post 31 sie 2011, o 16:07

bzikus7 pisze: 1. Ile takie auto może mieć poduszek powietrznych a ile ma w standardzie?
(...)
3. Czy w tych rocznikach były jakieś systemy kontroli trakcji, stabilizacji?
Dostałeś namiary na specyfikację poszczególnych wersji: http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.ph ... 35#p247035 ;-)

esilon
6 gwiazdek
Auto: mat
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 4 razy

Re: Subaru Legacy 2005 - 2007 - Silniki

Post 31 sie 2011, o 17:29

bzikus7 pisze: Jeszcze raz dziękuje za wszystkie podpowiedzi jestem nowy w temacie a teraz mam chociaż blade pojęcie na co zwrócić uwagę

może to nie silnikowe zagadnienie ale na pewno trzeba zwrócić uwagę że Legacy ma dość miękkie tylne zawieszenie, przy doładowaniu pełnym dupa mocno siada, jedzie się OK ale prześwit naprawdę mocno mniejszy wówczas, nie każdy to lubi

So What!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Kraków
Auto: Giulia V Q4
Polubił: 309 razy
Polubione posty: 60 razy

Re: Subaru Legacy 2005 - 2007 - Silniki

Post 31 sie 2011, o 17:30

esilon pisze: może to nie silnikowe zagadnienie ale na pewno trzeba zwrócić uwagę że Legacy ma dość miękkie tylne zawieszenie, przy doładowaniu pełnym dupa mocno siada, jedzie się OK ale prześwit naprawdę mocno mniejszy wówczas, nie każdy to lubi
Po liftingu (od MY'07) jest trochę lepiej. Podobno.

esilon
6 gwiazdek
Auto: mat
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 4 razy

Re: Subaru Legacy 2005 - 2007 - Silniki

Post 31 sie 2011, o 17:32

So What! pisze: jest trochę lepiej. Podobno

no to fajnie bo ja mam MY 09 i przy czterech konkretnych osobach łatwo zahaczyć o polska drogę tam gdzie jadąc solo lub parką nie trzeba uważać

mam na mysli normalny przejazd nad złożoną do poziomu blokada miejsca parkingowego np,
Załączniki
228f6d188cc0902e_180x180_romiar-niestandardowy.jpg
228f6d188cc0902e_180x180_romiar-niestandardowy.jpg (4.66 KiB) Przejrzano 8545 razy

So What!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Kraków
Auto: Giulia V Q4
Polubił: 309 razy
Polubione posty: 60 razy

Re: Subaru Legacy 2005 - 2007 - Silniki

Post 31 sie 2011, o 17:45

esilon, rzeczywiście po przesiadce z Forestera (z samopoziomowaniem) można się zdziwić. Dotychczas nie udało mi się jednak o nic zahaczyć, a np. dojazd do domu w czasie wakacji mieliśmy dość specyficzny.

niuniek
4 gwiazdki
Auto: impka
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Subaru Legacy 2005 - 2007 - Silniki

Post 31 sie 2011, o 18:06

esilon pisze:

mam na mysli normalny przejazd nad złożoną do poziomu blokada miejsca parkingowego np,

A tam, marudzisz. Ja to samemu u ciebie nie moge, chyba ze sposobem :)

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Obrazek

bzikus7
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Auto: Legacy MY06 2.0 165KM kombi
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Subaru Legacy 2005 - 2007 - Silniki

Post 31 sie 2011, o 18:59

So What! pisze: Dostałeś namiary na specyfikację poszczególnych wersji: viewtopic.php?p=247035#p247035
Faktycznie tak się zapatrzyłem na silniki w tych specyfikacjach że nie zobaczyłem reszty ;-) dzięki So What!.
Co prawda z niemieckim u mnie nie bardzo ale od czego są translatory on-line :->
esilon pisze: może to nie silnikowe zagadnienie ale na pewno trzeba zwrócić uwagę że Legacy ma dość miękkie tylne zawieszenie, przy doładowaniu pełnym dupa mocno siada, jedzie się OK ale prześwit naprawdę mocno mniejszy wówczas, nie każdy to lubi
Dzięki za info ja w jettcie mam obniżone i twardsze zawieszenie i jest z tym tragedia z tego co patrzyłem na żywo to da rade legacy nawet wjechać na jakiś krawężnik a moim obecnym nawet pustym mogę zapomnieć o parkowaniu na chodniku przy wjeżdżaniu zahaczy zderzakiem a przy zjeżdżaniu progiem :x
Pozdrawiam. Bzikus7.

cubikon
Awatar użytkownika
3 gwiazdki
Lokalizacja: WB
Auto: Subarek Legarek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Subaru Legacy 2005 - 2007 - Silniki

Post 31 sie 2011, o 20:48

E, Legac załadowany na full ciut ponad roletę, a jeszcze ciut gratów w środku, 2 rowery na dachu i 3.5 osoby ... wiele miejsca w nadkolu nie zostało ale absolutnie żadnych niedogodności nie doświadczyłem
"Choďte srát s vaším psem před váš dům"

So What!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Kraków
Auto: Giulia V Q4
Polubił: 309 razy
Polubione posty: 60 razy

Re: Subaru Legacy 2005 - 2007 - Silniki

Post 31 sie 2011, o 23:10

bzikus7 pisze: Faktycznie tak się zapatrzyłem na silniki w tych specyfikacjach że nie zobaczyłem reszty ;-) dzięki So What!.
Co prawda z niemieckim u mnie nie bardzo ale od czego są translatory on-line :->
Z tego, o co pytałeś:
Fahrdynamikregelung, elektronisch (Vehicle Dynamics Control) = ESP (w Subaru VDC)
Fahrer- und Beifahrer Frontairbags = poduszki czołowe kierowcy i pasażera
Seitenairbags = poduszki boczne
Kopfairbags ("Window-Airbags") vorne und hinten = kurtyny powietrzne z przodu (vorne) i z tyłu (hinten)

Przy oznaczeniach: kwadracik - seryjne; myślnik - niedostępne; A/C - dostępne w ramach określonego pakietu wyposażenia.

Kontroli trakcji samej nigdy nie było. Jak jest VDC (ESP), to jedną z funkcji tego ustrojstwa jest kontrola trakcji.

esilon
6 gwiazdek
Auto: mat
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 4 razy

Re: Subaru Legacy 2005 - 2007 - Silniki

Post 1 wrz 2011, o 10:22

niuniek pisze: A tam, marudzisz. Ja to samemu u ciebie nie moge, chyba ze sposobem :)

niuniek, ale Twój wóz jest sportowy i mozna mu wybaczyc takie sprawy choć to lekka przesada że do parkowania potrzeba pilota :-)

niuniek
4 gwiazdki
Auto: impka
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Subaru Legacy 2005 - 2007 - Silniki

Post 1 wrz 2011, o 10:40

Jaki tam sportowy, to normalny sedan z isofix'em. :) Gdyby nie wydech nikt by nie zauważył, że to nie tak do końca rodziny pojazd :)
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Obrazek

Gump
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: z Ustrzyk Górnych
Auto: Spec + Legacy i wszystko cacy
Polubił: 29 razy
Polubione posty: 85 razy

Re: Subaru Legacy 2005 - 2007 - Silniki

Post 1 wrz 2011, o 15:27

esilon pisze: może to nie silnikowe zagadnienie ale na pewno trzeba zwrócić uwagę że Legacy ma dość miękkie tylne zawieszenie, przy doładowaniu pełnym dupa mocno siada,
Prawda, przewiozłem w bagażniku raptem dwie tony prania i muszę amory tylne wymienić :giggle:
i co z tego dalej go kocham :mrgreen:
Legio Patria Nostra

"Jeżeli myślisz, że jesteś mężczyzną, boś spłodził syna, posadził drzewo i wybudował dom, to jesteś w błędzie. Spróbuj przebiec
Rzeźnika "

raphael
Awatar użytkownika
0 gwiazdek
Lokalizacja: Gryfino, Zach-Pom
Auto: 2006 Legacy 2.0R Wagon
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Subaru Legacy 2005 - 2007 - Silniki

Post 1 wrz 2011, o 17:47

Ja tam zawsze będę polecał 2.0R (165KM) (z manualem). Silnik dynamiczniejszy niż stary 2.0. Ma fajną sportową charakterystykę, maksymalny moment obrotowy jest przy 3200obr., a maksymalna moc przy 6800obr. W tym (dość szerokim) zakresie silnik jest bardzo elastyczny. Nie jest to typowy japoński wysokoobrotowiec, bo te (np VTEC'i) zaczynają żyć dopiero powyżej 5000obr. 2.0R to fajny motor zarówno na miasto jak i na trasę. Można nawet polecieć te 230 nawet 240 na autobahnie (japończycy jak zwykle zaniżyli wartości katalogowe ;p). 2.0 z DOHC po zagazowaniu sprawia kłopot przy usuwaniu luzów zaworowych ale, jak już napisano sprawny mechanik poradzi sobie bez wyciągania silnika. Nie mam nic do LPG, sam zastanawiałem się nad założeniem instalacji ale przy spalaniu rzędu 7-11 litrów bezołowiówki LPG nie stanowi aż takiej oszczędności jakby się wydawało (szczególnie jak rząd dowali akcyzę na gaz). Wrażenia z jazdy są świetne, ciężko mi mówić o niezawodności bo mam go za krótko, ale nie słyszałem o problemach. Podobno czasem trzeba przeczyścić przepustnicę, ale mój był i dalej będzie serwisowany w Niemczech (Schwedt-Oder) tam na szczęście nie trzeba się dopraszać aby ją przeczyścili.

Gump
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: z Ustrzyk Górnych
Auto: Spec + Legacy i wszystko cacy
Polubił: 29 razy
Polubione posty: 85 razy

Re: Subaru Legacy 2005 - 2007 - Silniki

Post 1 wrz 2011, o 18:37

raphael pisze:Ja tam zawsze będę polecał 2.0R (165KM) (z manualem).
Też mi się podoba wiem coś o tym :thumb:
Legio Patria Nostra

"Jeżeli myślisz, że jesteś mężczyzną, boś spłodził syna, posadził drzewo i wybudował dom, to jesteś w błędzie. Spróbuj przebiec
Rzeźnika "

mf121
Awatar użytkownika
0 gwiazdek
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: wanna GT99
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Subaru Legacy 2005 - 2007 - Silniki

Post 1 wrz 2011, o 22:35

raphael pisze: LPG nie stanowi aż takiej oszczędności jakby się wydawało (szczególnie jak rząd dowali akcyzę na gaz).
Kurde dopiero kilkanaście lat to słysze. Kiedys chyba faktycznie sie przestanie opłacać...

raphael
Awatar użytkownika
0 gwiazdek
Lokalizacja: Gryfino, Zach-Pom
Auto: 2006 Legacy 2.0R Wagon
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Subaru Legacy 2005 - 2007 - Silniki

Post 2 wrz 2011, o 11:23

Mnie również dziwią ludzie, którzy mówią, że ceny LPG zaraz wzrosną, bo też słyszę tę śpiewkę od wielu, wielu lat. Jednak fakt, faktem, że kiedyś ten dzień nastąpi (raczej wcześniej niż później). No ale nie ma co wróżyć z fusów. Podejmując decyzję "zagazować czy nie" porównywałem koszty utrzymania z dieslem. Biorąc pod uwagę, że ceny ropy i benzyny są praktycznie identyczne, a w wielu krajach europejskich benzyna jest tańsza niż ropa - co u nas też musi nastąpić (po raz drugi) - nie ma co kombinować i lepiej jeździć na starej dobrej bezołowiówce. Oczywiście wciąż mówię o 2.0R (DOHC), bo różnica w przypadku 2.5 i 3.0 jest już zapewne bardziej znacząca.

So What!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Kraków
Auto: Giulia V Q4
Polubił: 309 razy
Polubione posty: 60 razy

Re: Subaru Legacy 2005 - 2007 - Silniki

Post 2 wrz 2011, o 12:17

raphael pisze: 3.0 jest już zapewne bardziej znacząca.
W 3.0 gazowanie się nie opłaca ze względu na bardzo wysokie koszty obsługi (regulacja zaworów) przy założonym LPG.

raphael
Awatar użytkownika
0 gwiazdek
Lokalizacja: Gryfino, Zach-Pom
Auto: 2006 Legacy 2.0R Wagon
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Subaru Legacy 2005 - 2007 - Silniki

Post 2 wrz 2011, o 12:29

Wiem, wiem, szklanki. No ale jak kogoś rajcuje wyciąganie motoru z budy (perwersja). Widziałem kilka 3.0 z "fabrycznym" gazem (taki on fabryczny jak ja japończyk), ale podobno na nich regulacje można wykonywać dużo rzadziej. (nie wiem tylko czemu). Oj tam, nie ma co się rozpisywać o gazie, przeglądając widzę setki wątków na ten temat ;p Jestem za a nawet przeciw. Wiem tylko tyle, że mój 2.0R go nie potrzebuję.

harry78
0 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: OBK 2,5XT
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Subaru Legacy 2005 - 2007 - Silniki

Post 6 wrz 2011, o 19:48

okeyten pisze: minimus napisał(a):
w moim 2.5 nigdy nie było cienia problemów z przegrzewaniem. Nigdy też oleju nie dolewałem. Bo nie było potrzeby.

i to jest najlepsza rekomendacja tego silnika, podobnie ma zapewne 90% użytkowników OBK i Legacy z lat 04-09 ...ale czujność przed zakupem musi być
święte słowa że czujnośc trzeba zachować...kupiłem OBK 2,5XT 05r i pojeździłem... dwa dni i padła turbina...a w ASO jak "sprawdzali" auto to padły panewki...bolało... :wall:

ODPOWIEDZ