Pozdrawiam wszystkich.
Wiskoza, temat rzeka
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
- Arti
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Nordkappværing
- Auto: GT Rally Car & STI GH
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Wiskoza, temat rzeka
Również przepraszam za moje zdanie. (była w nim alternatywa - okazało się, że to były jaja, więc w sumie jestem bez winy
)
Pozdrawiam wszystkich.
Pozdrawiam wszystkich.

Re: Wiskoza, temat rzeka
Bleee... nuda. Znowu wszyscy zgodni, a zapowiadała się taka piękna zadyma. 
czarne jest piękne...
Re: Wiskoza, temat rzeka
Nie bardzo wiem w czym problem to że nie ma seryjnie słabiutkiej wskozy to nie znaczy że nie możemieć tam dość mocnej szpery. Sądzę że poszperowany Forek by duzo lepiej dawał radę w terenie.
-
Konto usunięte
- 6 gwiazdek
- Polubił: 14 razy
- Polubione posty: 19 razy
Re: Wiskoza, temat rzeka
Danieldd48 pisze: ja czytam dokładnie. Po 2000 r. zrobiono opcję, a ja mam 98, czyli że standard (chyba).
Danieldd48 pisze: W 2000 roku przeprowadzono lifting Forestera. Największe zmiany widoczne są z przodu i z tyłu samochodu : zmieniono światła i delikatnie przestylizowano zderzaki. Modele wolnossące pozbawiono blokady wiskotycznej w tylnym dyferencjale (była dostępna jako płatna opcja).
Moim zdaniem tekst jest dwuznaczny. Bo równie dobrze może oznaczać, że:
1. Wraz z modelem 2000 zlikwodowano blokadę wiskotyczną w wolnychssakach, która wcześniej występowała jako opcja
lub
2. W modelu 2000 blokada ta była dostępna jako opcja.
- Danieldd48
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: z Jasła
- Auto: Forester '98 2,0 AWD, LPG, STEREO, LO
- Polubił: 0
- Polubione posty: 1 raz
Re: Wiskoza, temat rzeka
Dzięki Wszystkim za przywrócenie mnie do poziomu, rozmowa trochę wymknęła się spod kontroli i poszła w przeciwnym kierunku niż chciałem, ale ... było minęło
Czyli musiałbym wymienić most, czy coś więcej?Azrael pisze: Sądzę że poszperowany Forek by duzo lepiej dawał radę w terenie.
Jest napisane że w 2000 roku pozbawiony został wiskozy, i dostępna była (od 2000 roku) jako opcja, przynajmniej ja tak to rozumiem.Konto usunięte pisze: Moim zdaniem tekst jest dwuznaczny. Bo równie dobrze może oznaczać, że:
1. Wraz z modelem 2000 zlikwodowano blokadę wiskotyczną w wolnychssakach, która wcześniej występowała jako opcja
lub
2. W modelu 2000 blokada ta była dostępna jako opcja.
Re: Wiskoza, temat rzeka
Fido ma rację, tekst nie jest jednoznaczny. Jeśli zawsze widzisz szklankę do połowy pełną, to wybierzesz wersję 2, jeśli w połowie pustą, to wersję 1. 
- Danieldd48
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: z Jasła
- Auto: Forester '98 2,0 AWD, LPG, STEREO, LO
- Polubił: 0
- Polubione posty: 1 raz
Re: Wiskoza, temat rzeka
Skoro pozbawiono, to znaczy że była wcześniej, a:Konto usunięte pisze: Modele wolnossące pozbawiono blokady wiskotycznej w tylnym dyferencjale
czyli że po tym jak pozbawiono była dostępna w opcji. Bo przecież bywały - są po 2000 r. z wiskozą na tyle. Jeśli zrozumimy, że pozbawiono nawet opcji, to po 2000 roku już nie powinno być nawet w opcji, ale w sumie to takie błache rozważaniaKonto usunięte pisze: (była dostępna jako płatna opcja).
Chociaż fakt - czytając pierwszy raz i nie znając tematu, to można by i inaczej zrozumieć.
Re: Wiskoza, temat rzeka
To jest o wersji 97-00.Wersje z manualną skrzynią biegów posiadają otwarty przedni dyferencjał, a centralny i tylny wyposażono w blokadę wiskotyczną. W wersja z automatem podział napędu następuje za pośrednictwem elektrycznie sterowanego, mokrego sprzęgła wielopłytkowego, Przedni dyferencjał jest otwarty, a tylny posiada blokadę wiskotyczną.
- Danieldd48
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: z Jasła
- Auto: Forester '98 2,0 AWD, LPG, STEREO, LO
- Polubił: 0
- Polubione posty: 1 raz
Re: Wiskoza, temat rzeka
Dzięki barbiebarbie pisze: Wersje z manualną skrzynią biegów posiadają otwarty przedni dyferencjał, a centralny i tylny wyposażono w blokadę wiskotyczną
I wszystko jasne, ... przynajmniej w teorii
Re: Wiskoza, temat rzeka
tak czytając tą dyskusję zacząłem się zastanawiać jak jest u mnie z tymi blokadami:Forester 09 150 KM automat. Może mnie trochę oświecicie
Re: Wiskoza, temat rzeka
tadeklodz, wedle mojej wiedzy taki forek nie ma nic poza elektronicznym dyfrem centralnym.
- WiS
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: z puszcz odwiecznych, z krain mrocznych...
- Auto: Forester turbo, zwany Yetim
- Polubił: 3 razy
- Polubione posty: 2 razy
Re: Wiskoza, temat rzeka
Azi, jesteś w stanie rzucić orientacyjny koszt poprawienia Subaraka (tak porządnie, bez druciarstwa, ale jednak nie do wysokiego wyczynu...) w kwestii szper?Azrael pisze: Nie bardzo wiem w czym problem to że nie ma seryjnie słabiutkiej wskozy to nie znaczy że nie możemieć tam dość mocnej szpery. Sądzę że poszperowany Forek by duzo lepiej dawał radę w terenie.
Myślę, że to byłoby interesujące dla wszystkich, którzy podejmują decyzję o zakupie konkretnego modelu i/lub rocznika, kierując się m.in. fabrycznym uszperzeniem - a może zupełnie niepotrzebnie
Re: Wiskoza, temat rzeka
Azrael
sprzedawca w salonie meldował mi że w automacie jest stały napęd na obydwie osie. Na stronie dilera subaru /zagranicznej/ doczytałem że 60/40. Mnie w zasadzie powinno to wystarczyć. Nie jestem zainteresowany extremalnymi wypadami w teren. Chcę żeby samochód
lepiej się prowadził zimą po śniegu niż z napędem na 1 oś. Od wyjazdu z garażu do odśnieżanej drogi mam 70 m a czasami jest tego 200 m.Uwzględniam jakość polskich dróg, wyższą pozycję za kierownicą i możliwość jazdy po drogach szutrowych np do Radocyny przez Czarne lub Wyszowatkę.
sprzedawca w salonie meldował mi że w automacie jest stały napęd na obydwie osie. Na stronie dilera subaru /zagranicznej/ doczytałem że 60/40. Mnie w zasadzie powinno to wystarczyć. Nie jestem zainteresowany extremalnymi wypadami w teren. Chcę żeby samochód
lepiej się prowadził zimą po śniegu niż z napędem na 1 oś. Od wyjazdu z garażu do odśnieżanej drogi mam 70 m a czasami jest tego 200 m.Uwzględniam jakość polskich dróg, wyższą pozycję za kierownicą i możliwość jazdy po drogach szutrowych np do Radocyny przez Czarne lub Wyszowatkę.
Re: Wiskoza, temat rzeka
Danieldd48 pisze: Sprzedający zapewniał mnie, a ASO potwierdziło
Skoro nawet w ASO twierdzili, że masz wiskozę z tyłu to czemu się dziwisz, że na 4forester.pl też była taka informacja
Re: Wiskoza, temat rzeka
Szkoda,że w umowie ks nie napisałeś w wyposażeniu : tylny dyfer wiskoza.teraz miał byś dokument na którym móghłbyś wyjaśnić sytuację.Jesli to było dla Ciebie ważne. Mimo wszystko powinieneś się ze sprzedającym skontaktować choć szanse masz nikłe coś ugrać.tadeklodz pisze:Azrael
sprzedawca w salonie meldował mi że w automacie jest stały napęd na obydwie osie. .
PS.Jeśli to dla Ciebie takie ważne a samochód poza tym podoba Ci się to zrób moda na uroddziny i tyle.
W żyłach benzyna,zamiast serca TURBINA.
- Danieldd48
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: z Jasła
- Auto: Forester '98 2,0 AWD, LPG, STEREO, LO
- Polubił: 0
- Polubione posty: 1 raz
Re: Wiskoza, temat rzeka
W sumie racja, skoro to było normą, natomiast ja mam Forka z Holandii więc kto to wie, co zażyczył sobie HolenderWRC fan pisze: Skoro nawet w ASO twierdzili, że masz wiskozę z tyłu to czemu się dziwisz, że na 4forester.pl też była taka informacja
Sam trochę pochopnie się zasugerowałem, no ale o tyle teraz jestem mądrzejszy.
Pozdrawiam
- Danieldd48
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: z Jasła
- Auto: Forester '98 2,0 AWD, LPG, STEREO, LO
- Polubił: 0
- Polubione posty: 1 raz
Re: Wiskoza, temat rzeka
Złota myśl, tym bardziej, że to już wkrótce.Jacky X pisze: PS.Jeśli to dla Ciebie takie ważne a samochód poza tym podoba Ci się to zrób moda na uroddziny i tyle.
Re: Wiskoza, temat rzeka
Kurcze tylko żeby potem nie było że moja wina - przełożenie główne mu się zgadzac, nie iwme jakie ma Forester wolnossący ale najlepiej jednak przęłożyć samą szprę ew. policzyć zęby.
- Danieldd48
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: z Jasła
- Auto: Forester '98 2,0 AWD, LPG, STEREO, LO
- Polubił: 0
- Polubione posty: 1 raz
Re: Wiskoza, temat rzeka
Czyli że to byłoby najpewniejsze i najmniej robotyAzrael pisze: najlepiej jednak przęłożyć samą szprę ew. policzyć zęby.
A od jakich aut mogę samą szperę dopasować, czy tylko od Forka, czy też inne Subaraki też wchodzą w grę.
A i jak by ktoś miał zdjęcie takiej szpery, bądź całego dyfra ze szperą - nie wiem jak to wygląda. Czy blokada układu różnicowego znajduje się pomiędzy osiami/satelitami, czy zastępuje satelity
Znalazłem takie informacje:
http://spda-online.ca/modules/tinyconte ... tc_28.html
Nie bardzo czaję na które przełożenie (kolumnę) zwracać uwagę.
Re: Wiskoza, temat rzeka
Dyfer jest taki sam zewnętrznie w 5 biegowych imprezach, legacy i forkach. Kwestiatylko przełożenia głównego. Wolnossący forek manualny ma chyba 4.111, ale głowy sobie uciąć za to nie dam. Najprościej zdjąć dekielek i policzyć zeby na Twoim i ew. dawcy.
-
Konto usunięte
- 6 gwiazdek
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Wiskoza, temat rzeka
W moim forku My08 automat wolnossak po jeździe na austriackich autobanach jednak czuć było smród z tyłu
wiskozę/LSD chyba ma. W MY09 to nie wiem.
Re: Wiskoza, temat rzeka
Konto usunięte, niby jak może śmierdzieć wiskoza która jest zamykana próżniowo? Śmierdzi rozgrzany olej z dyfra.