Wiskoza, temat rzeka

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Arti
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Nordkappværing
Auto: GT Rally Car & STI GH
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Wiskoza, temat rzeka

Post 9 lis 2008, o 11:57

Również przepraszam za moje zdanie. (była w nim alternatywa - okazało się, że to były jaja, więc w sumie jestem bez winy :mrgreen: )

Pozdrawiam wszystkich.


Obrazek

vibowit
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Kiełpin
Auto: szkoda
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Wiskoza, temat rzeka

Post 9 lis 2008, o 12:29

Bleee... nuda. Znowu wszyscy zgodni, a zapowiadała się taka piękna zadyma. :mrgreen:
czarne jest piękne...

damaz
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: z Damaziowa
Polubił: 0
Polubione posty: 97 razy

Re: Wiskoza, temat rzeka

Post 9 lis 2008, o 12:44

tak, tak
forum trzeba zamknąć (bo nudne)
:evilgrin: :evilgrin: :evilgrin:

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: Wiskoza, temat rzeka

Post 9 lis 2008, o 14:21

Nie bardzo wiem w czym problem to że nie ma seryjnie słabiutkiej wskozy to nie znaczy że nie możemieć tam dość mocnej szpery. Sądzę że poszperowany Forek by duzo lepiej dawał radę w terenie.

Konto usunięte
6 gwiazdek
Polubił: 14 razy
Polubione posty: 19 razy

Re: Wiskoza, temat rzeka

Post 9 lis 2008, o 19:42

Danieldd48 pisze: ja czytam dokładnie. Po 2000 r. zrobiono opcję, a ja mam 98, czyli że standard (chyba).
Danieldd48 pisze: W 2000 roku przeprowadzono lifting Forestera. Największe zmiany widoczne są z przodu i z tyłu samochodu : zmieniono światła i delikatnie przestylizowano zderzaki. Modele wolnossące pozbawiono blokady wiskotycznej w tylnym dyferencjale (była dostępna jako płatna opcja).

Moim zdaniem tekst jest dwuznaczny. Bo równie dobrze może oznaczać, że:
1. Wraz z modelem 2000 zlikwodowano blokadę wiskotyczną w wolnychssakach, która wcześniej występowała jako opcja
lub
2. W modelu 2000 blokada ta była dostępna jako opcja.

Danieldd48
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Lokalizacja: z Jasła
Auto: Forester '98 2,0 AWD, LPG, STEREO, LO
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Wiskoza, temat rzeka

Post 9 lis 2008, o 21:42

Dzięki Wszystkim za przywrócenie mnie do poziomu, rozmowa trochę wymknęła się spod kontroli i poszła w przeciwnym kierunku niż chciałem, ale ... było minęło :oops:
Azrael pisze: Sądzę że poszperowany Forek by duzo lepiej dawał radę w terenie.
Czyli musiałbym wymienić most, czy coś więcej?
:?:
Konto usunięte pisze: Moim zdaniem tekst jest dwuznaczny. Bo równie dobrze może oznaczać, że:
1. Wraz z modelem 2000 zlikwodowano blokadę wiskotyczną w wolnychssakach, która wcześniej występowała jako opcja
lub
2. W modelu 2000 blokada ta była dostępna jako opcja.
Jest napisane że w 2000 roku pozbawiony został wiskozy, i dostępna była (od 2000 roku) jako opcja, przynajmniej ja tak to rozumiem.

BartekT
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Lokalizacja: z prowincji
Auto: Legacy
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Wiskoza, temat rzeka

Post 9 lis 2008, o 22:03

Fido ma rację, tekst nie jest jednoznaczny. Jeśli zawsze widzisz szklankę do połowy pełną, to wybierzesz wersję 2, jeśli w połowie pustą, to wersję 1. ;-)

Danieldd48
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Lokalizacja: z Jasła
Auto: Forester '98 2,0 AWD, LPG, STEREO, LO
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Wiskoza, temat rzeka

Post 9 lis 2008, o 22:12

Konto usunięte pisze: Modele wolnossące pozbawiono blokady wiskotycznej w tylnym dyferencjale
Skoro pozbawiono, to znaczy że była wcześniej, a:
Konto usunięte pisze: (była dostępna jako płatna opcja).
czyli że po tym jak pozbawiono była dostępna w opcji. Bo przecież bywały - są po 2000 r. z wiskozą na tyle. Jeśli zrozumimy, że pozbawiono nawet opcji, to po 2000 roku już nie powinno być nawet w opcji, ale w sumie to takie błache rozważania ;-)
Chociaż fakt - czytając pierwszy raz i nie znając tematu, to można by i inaczej zrozumieć.

barbie
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: OOOO
Polubił: 34 razy
Polubione posty: 87 razy

Re: Wiskoza, temat rzeka

Post 9 lis 2008, o 22:18

Wersje z manualną skrzynią biegów posiadają otwarty przedni dyferencjał, a centralny i tylny wyposażono w blokadę wiskotyczną. W wersja z automatem podział napędu następuje za pośrednictwem elektrycznie sterowanego, mokrego sprzęgła wielopłytkowego, Przedni dyferencjał jest otwarty, a tylny posiada blokadę wiskotyczną.
To jest o wersji 97-00.

Danieldd48
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Lokalizacja: z Jasła
Auto: Forester '98 2,0 AWD, LPG, STEREO, LO
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Wiskoza, temat rzeka

Post 10 lis 2008, o 21:00

barbie pisze: Wersje z manualną skrzynią biegów posiadają otwarty przedni dyferencjał, a centralny i tylny wyposażono w blokadę wiskotyczną
Dzięki barbie
I wszystko jasne, ... przynajmniej w teorii :thumb:

tadeklodz
2 gwiazdki
Auto: forester my09
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Wiskoza, temat rzeka

Post 10 lis 2008, o 21:50

tak czytając tą dyskusję zacząłem się zastanawiać jak jest u mnie z tymi blokadami:Forester 09 150 KM automat. Może mnie trochę oświecicie

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: Wiskoza, temat rzeka

Post 10 lis 2008, o 22:57

tadeklodz, wedle mojej wiedzy taki forek nie ma nic poza elektronicznym dyfrem centralnym.

WiS
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: z puszcz odwiecznych, z krain mrocznych...
Auto: Forester turbo, zwany Yetim
Polubił: 3 razy
Polubione posty: 2 razy

Re: Wiskoza, temat rzeka

Post 11 lis 2008, o 21:01

Azrael pisze: Nie bardzo wiem w czym problem to że nie ma seryjnie słabiutkiej wskozy to nie znaczy że nie możemieć tam dość mocnej szpery. Sądzę że poszperowany Forek by duzo lepiej dawał radę w terenie.
Azi, jesteś w stanie rzucić orientacyjny koszt poprawienia Subaraka (tak porządnie, bez druciarstwa, ale jednak nie do wysokiego wyczynu...) w kwestii szper?
Myślę, że to byłoby interesujące dla wszystkich, którzy podejmują decyzję o zakupie konkretnego modelu i/lub rocznika, kierując się m.in. fabrycznym uszperzeniem - a może zupełnie niepotrzebnie :roll:

tadeklodz
2 gwiazdki
Auto: forester my09
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Wiskoza, temat rzeka

Post 11 lis 2008, o 22:46

Azrael
sprzedawca w salonie meldował mi że w automacie jest stały napęd na obydwie osie. Na stronie dilera subaru /zagranicznej/ doczytałem że 60/40. Mnie w zasadzie powinno to wystarczyć. Nie jestem zainteresowany extremalnymi wypadami w teren. Chcę żeby samochód
lepiej się prowadził zimą po śniegu niż z napędem na 1 oś. Od wyjazdu z garażu do odśnieżanej drogi mam 70 m a czasami jest tego 200 m.Uwzględniam jakość polskich dróg, wyższą pozycję za kierownicą i możliwość jazdy po drogach szutrowych np do Radocyny przez Czarne lub Wyszowatkę.

WRC fan
Awatar użytkownika
Moderator
Lokalizacja: inąd
Polubił: 8 razy
Polubione posty: 10 razy

Re: Wiskoza, temat rzeka

Post 12 lis 2008, o 02:08

Danieldd48 pisze: Sprzedający zapewniał mnie, a ASO potwierdziło

Skoro nawet w ASO twierdzili, że masz wiskozę z tyłu to czemu się dziwisz, że na 4forester.pl też była taka informacja ;-) Ja jestem autorem tego tekstu, informacje tam zawarte opierają się głównie na materiałach prasowych z rynku niemieckiego a także od osoby która dobrze orientuje się w niemieckich wersjach wyposażeniowych. Jak widać mnogość wersji jest dość spora, zadbam aby pojawiło się info o wersjach bez wiskozy z tyłu.

Jacky X
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Auto: STi MY06 SPEC D
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Wiskoza, temat rzeka

Post 12 lis 2008, o 09:00

tadeklodz pisze:Azrael
sprzedawca w salonie meldował mi że w automacie jest stały napęd na obydwie osie. .
Szkoda,że w umowie ks nie napisałeś w wyposażeniu : tylny dyfer wiskoza.teraz miał byś dokument na którym móghłbyś wyjaśnić sytuację.Jesli to było dla Ciebie ważne. Mimo wszystko powinieneś się ze sprzedającym skontaktować choć szanse masz nikłe coś ugrać.

PS.Jeśli to dla Ciebie takie ważne a samochód poza tym podoba Ci się to zrób moda na uroddziny i tyle.
W żyłach benzyna,zamiast serca TURBINA.

Danieldd48
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Lokalizacja: z Jasła
Auto: Forester '98 2,0 AWD, LPG, STEREO, LO
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Wiskoza, temat rzeka

Post 12 lis 2008, o 12:27

WRC fan pisze: Skoro nawet w ASO twierdzili, że masz wiskozę z tyłu to czemu się dziwisz, że na 4forester.pl też była taka informacja
W sumie racja, skoro to było normą, natomiast ja mam Forka z Holandii więc kto to wie, co zażyczył sobie Holender :->
Sam trochę pochopnie się zasugerowałem, no ale o tyle teraz jestem mądrzejszy. :cofee:
Pozdrawiam

Danieldd48
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Lokalizacja: z Jasła
Auto: Forester '98 2,0 AWD, LPG, STEREO, LO
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Wiskoza, temat rzeka

Post 12 lis 2008, o 12:29

Jacky X pisze: PS.Jeśli to dla Ciebie takie ważne a samochód poza tym podoba Ci się to zrób moda na uroddziny i tyle.
Złota myśl, tym bardziej, że to już wkrótce. :thumb:

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: Wiskoza, temat rzeka

Post 12 lis 2008, o 13:27

Danieldd48, seryjnych dyfrów z WRXa/GT jest na rynku multum.

jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński
Polubił: 83 razy
Polubione posty: 443 razy

Re: Wiskoza, temat rzeka

Post 12 lis 2008, o 13:39


Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: Wiskoza, temat rzeka

Post 12 lis 2008, o 13:55

Kurcze tylko żeby potem nie było że moja wina - przełożenie główne mu się zgadzac, nie iwme jakie ma Forester wolnossący ale najlepiej jednak przęłożyć samą szprę ew. policzyć zęby.

Danieldd48
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Lokalizacja: z Jasła
Auto: Forester '98 2,0 AWD, LPG, STEREO, LO
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Wiskoza, temat rzeka

Post 12 lis 2008, o 15:43

Azrael pisze: najlepiej jednak przęłożyć samą szprę ew. policzyć zęby.
Czyli że to byłoby najpewniejsze i najmniej roboty :?:
A od jakich aut mogę samą szperę dopasować, czy tylko od Forka, czy też inne Subaraki też wchodzą w grę.
A i jak by ktoś miał zdjęcie takiej szpery, bądź całego dyfra ze szperą - nie wiem jak to wygląda. Czy blokada układu różnicowego znajduje się pomiędzy osiami/satelitami, czy zastępuje satelity :?:
Znalazłem takie informacje:
http://spda-online.ca/modules/tinyconte ... tc_28.html
Nie bardzo czaję na które przełożenie (kolumnę) zwracać uwagę.

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: Wiskoza, temat rzeka

Post 12 lis 2008, o 15:48

Dyfer jest taki sam zewnętrznie w 5 biegowych imprezach, legacy i forkach. Kwestiatylko przełożenia głównego. Wolnossący forek manualny ma chyba 4.111, ale głowy sobie uciąć za to nie dam. Najprościej zdjąć dekielek i policzyć zeby na Twoim i ew. dawcy.

Konto usunięte
6 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Wiskoza, temat rzeka

Post 12 lis 2008, o 17:42

W moim forku My08 automat wolnossak po jeździe na austriackich autobanach jednak czuć było smród z tyłu :arrow: wiskozę/LSD chyba ma. W MY09 to nie wiem.

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: Wiskoza, temat rzeka

Post 12 lis 2008, o 17:50

Konto usunięte, niby jak może śmierdzieć wiskoza która jest zamykana próżniowo? Śmierdzi rozgrzany olej z dyfra.

ODPOWIEDZ