Konto usunięte pisze:damaz pisze:
sprzęgło wielopłytkowe, w którym elektronika steruje pompą/zaworem celem regulowania ciśnienia?
W 4EAT jest mokre sprzęgło wielopłytkowe - właśnie takie.
W 5EAT też jest takie sprzęgło, jak doczytałem.
Tyle, że pełni inną funkcję.
Tak nawiasem mówiąc zadziwia mnie jedna sprawa:
W roku 1998 gdy wprowadzali na rynek Forestera włożyli do niego skrzynię 4EAT, kóra już wtedy miała 10 lat.
Ale to rozumiem. Nie mieli niczego nowego. Konstrukcja skrzyni była sprawdzona, itd...
Potem opracowali 5EAT i włożyli ją do Outbacka 3.0 w roku 2001.
Rozumiem, że kolejne modyfikacje Forestera, aż do 2007 wciąż wypuszczali z 4EAT, no bo to były w sumie delikatne modyfikacje pierwszego Forestera. A zmieniając skrzynię z 4EAT na 5EAT to pewnie trzeba też przekonstruować jeszcze to i tamto. OK - rozumiem. W sumie to nawet cenię poprzedniego Forestera za konserwatyzm.
Zadziwia mnie za to bardzo, że gdy w roku 2008 wypuścili zupełnie nową generację Forestera,to nie włożyli do niego 5EAT?
To dramatyczny dowód, ile mieli do powiedzenia w tym momencie księgowi.
A dla mnie to powód, żeby jednak nie kupować trzeciej generacji Forestera.
Bo odnosze wrażenie, że z oszczędnościami przy tym modelu sporo przesadzili.
