1...2...3...4...5...R
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Re: 1...2...3...4...5...R
Międzygaz ma wtedy sens, jeżeli jest powiązany z puszczeniem w tym momencie sprzęgła. Niestety są tacy, ktorzy tego nie stosują/rozumieją...
Dolce far niente 

-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński
- Polubił: 83 razy
- Polubione posty: 443 razy
Re: 1...2...3...4...5...R
FUX pisze:Międzygaz ma wtedy sens, jeżeli jest powiązany z puszczeniem w tym momencie sprzęgła. Niestety są tacy, ktorzy tego nie stosują/rozumieją...
Trochę nie o tym tu mowa.
Chodzi o dodanie gazu podczas redukcji w trakcie hamowania, bez przerywania tegoż. Czyli operowanie prawą nogą równocześnie na hamulcu i gazie.
edit
O, o coś takiego:
Link: http://www.youtube.com/watch?v=IuoZeuSg ... playnext=1
Re: 1...2...3...4...5...R
Masz na mysli podwójne wysprzęglenie, żeby wyrównać prędkość obrotową obu części sprzęgła kłowego. Ale chłopaki nie jeżdżą na kłówkach, więc wystarcza im podbicie prędkości obrotowej silnika, żeby w momencie włączenia sprzęgła nie szarpać autem. Poza tym to nie jest tak, że jak wciśniesz sprzęgło, to wałek sprzęgłowy zaczyna żyć całkowicie własnym życiem. Jest on ułożyskowany w wale korbowym, a łożysko zawsze ma jakiś minimalny opór, sprzęgło też może troszkę ciągnąć jeśli nie wysprzęglisz do końca, zatem ten skok prędkości obrotowej przeniesie się też na wałek sprzęgłowy i synchronizator ma troszkę mniej pracy do wykonania.FUX pisze:Międzygaz ma wtedy sens, jeżeli jest powiązany z puszczeniem w tym momencie sprzęgła. Niestety są tacy, ktorzy tego nie stosują/rozumieją...
r.
Wieśniak w trójce. Dla przyjaciół Rufjan.
Re: 1...2...3...4...5...R
Czy mi się wydaje, czy na tym filmie jest i heel'n'toe i podwójne wysprzęglenie? Szkoda, że nie widać dźwigni biegów, nie wiemy, czy zbija wtedy jeden, czy dwa biegi.
r.
r.
Wieśniak w trójce. Dla przyjaciół Rufjan.
Re: 1...2...3...4...5...R
Acha...jarmaj pisze: Trochę nie o tym tu mowa.
Chodzi o dodanie gazu podczas redukcji w trakcie hamowania, bez przerywania tegoż. Czyli operowanie prawą nogą równocześnie na hamulcu i gazie.
Dolce far niente 

-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński
- Polubił: 83 razy
- Polubione posty: 443 razy
Re: 1...2...3...4...5...R
ky, masz rację, nawet tego nie zuważyłem.
Pierwsza redukcja jest normalnie, ale przy drugiej wysprzęgla faktycznie dwa razy. Trochę nie mam pomysłu po co...
Pierwsza redukcja jest normalnie, ale przy drugiej wysprzęgla faktycznie dwa razy. Trochę nie mam pomysłu po co...
-
EterycznyŻołądź
- 6 gwiazdek
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: 1...2...3...4...5...R
jarmaj pisze: Chodzi o dodanie gazu podczas redukcji w trakcie hamowania, bez przerywania tegoż. Czyli operowanie prawą nogą równocześnie na hamulcu i gazie.
Co to daje poza brakiem szarpania?
vibowit pisze: Chloru, 1..5 i toczymy się do świateł na luzie.![]()
No i wszystko na marne. Przy toczeniu się na luzie auto pali benzynę, przy hamowaniu biegami nie! Teraz dzięki mnie, będziesz mógł zaoszczędzić na stacji. Jakąś colę w podzięce możesz mi odpalić.

Re: 1...2...3...4...5...R
EŻu, ale my tutaj jakby nie do końca o oszczędności.EterycznyŻołądź pisze:vibowit pisze: Chloru, 1..5 i toczymy się do świateł na luzie.![]()
No i wszystko na marne. Przy toczeniu się na luzie auto pali benzynę, przy hamowaniu biegami nie! Teraz dzięki mnie, będziesz mógł zaoszczędzić na stacji. Jakąś colę w podzięce możesz mi odpalić.
Już kilkukrotnie było mówione, że oszczędza sprzęgło.EterycznyŻołądź pisze:Co to daje poza brakiem szarpania?
czarne jest piękne...
-
EterycznyŻołądź
- 6 gwiazdek
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: 1...2...3...4...5...R
vibowit pisze:
Już kilkukrotnie było mówione, że oszczędność sprzęgła.
Ale to jest, aż taka duża różnica? Ja nie mam stóp zwinnych niczym małpka i przy nauce jestem pewny, że albo wcisnę i sprzęgło i gaz do końca, albo żadne nie wcisnę do końca. Chyba jednak taniej wychodzi częstsza wymiana sprzęgła?

vibowit pisze: Żu, ale my tutaj jakby nie do końca o oszczędności.
To po kiego toczysz się do świateł na luzie? Dawaj colę i nie wymyślaj.

Re: 1...2...3...4...5...R
Co kto lubi. Rozumiem, że ew. poślizg przy takim manewrze również nie jest problemem.EterycznyŻołądź pisze:Chyba jednak taniej wychodzi częstsza wymiana sprzęgła?![]()
A po czym wnosisz, że ja się toczę na luzie?EterycznyŻołądź pisze:To po kiego toczysz się do świateł na luzie? Dawaj colę i nie wymyślaj.
czarne jest piękne...
-
EterycznyŻołądź
- 6 gwiazdek
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: 1...2...3...4...5...R
Jak się tej Heli i Tola uczy?
Po Twojej niezrównanej fachowości w temacie? Sknero!
vibowit pisze: A po czym wnosisz, że ja się toczę na luzie?
Po Twojej niezrównanej fachowości w temacie? Sknero!

-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński
- Polubił: 83 razy
- Polubione posty: 443 razy
Re: 1...2...3...4...5...R
No właśnie oszczędza układ przeniesienia napędu. I daje np. to, że na seryjnym sprzęgle mogę przejechać z 50k km, albo i więcej.EterycznyŻołądź pisze:jarmaj pisze: Chodzi o dodanie gazu podczas redukcji w trakcie hamowania, bez przerywania tegoż. Czyli operowanie prawą nogą równocześnie na hamulcu i gazie.
Co to daje poza brakiem szarpania?
Re: 1...2...3...4...5...R
Dbam o Twoje zdrowie. Cola jest niezdrowa, ale jak przyjedziesz na Chlejady to coś się znajdzie. Myślę, że z małym 5150 będziemy zaopatrzeni w odpowiednie ilości.EterycznyŻołądź pisze:Sknero!

czarne jest piękne...
- Chloru
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: DC
- Auto: Było: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED Jest:T8ULTRADARKeAWDPOLESTARENGINEERED
- Polubił: 247 razy
- Polubione posty: 528 razy
Re: 1...2...3...4...5...R
ky, hmm a może za szybko wysprzęglił za pierwszym razem i potem kopnął jeszcze raz żeby włożyć bieg ? Tak sobie teoryzuje - strasznie zwinne stopy ma, kobiety musi znaczy sie 

"Understeer is a crime" (C) Colin McRae
Re: 1...2...3...4...5...R
chmmm.....
trochę popróbowałem, a raczej przymierzyłem się do tego h-t. ojjj, utalentowanym kierowcą raczej nie jestem.
a pomijając zupełnie nienaturalne czynności, to wyszło mi, że slowmammal ma tak ustawioną wysokość pedałów (hamulec, gaz), że tego chyba w ogóle nie da się zrobić.
a co do tego międzygazu, to - jak zrozumiałem - chodzi o to, żeby bieg zmieniać tak:
naciskam sprzęgło
macham wajchą
jednocześnie: puszczam sprzęgło + tup w gaz.
czy może:
tup w gaz
puszczam sprzęgło
mocny ten tup?
ma sens robienie tego jeśli zazwyczaj redukuję przy 2000 RPM ? (w moim wieku już tak można
)
trochę popróbowałem, a raczej przymierzyłem się do tego h-t. ojjj, utalentowanym kierowcą raczej nie jestem.

a pomijając zupełnie nienaturalne czynności, to wyszło mi, że slowmammal ma tak ustawioną wysokość pedałów (hamulec, gaz), że tego chyba w ogóle nie da się zrobić.

a co do tego międzygazu, to - jak zrozumiałem - chodzi o to, żeby bieg zmieniać tak:
naciskam sprzęgło
macham wajchą
jednocześnie: puszczam sprzęgło + tup w gaz.
czy może:
tup w gaz
puszczam sprzęgło
mocny ten tup?
ma sens robienie tego jeśli zazwyczaj redukuję przy 2000 RPM ? (w moim wieku już tak można

Re: 1...2...3...4...5...R
redukcja przy 2k jest wskazana bo przy tych obrotach słabo się przyspiesza....damaz pisze: redukuję przy 2000 RPM
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński
- Polubił: 83 razy
- Polubione posty: 443 razy
Re: 1...2...3...4...5...R
Trening czyni mistrza!damaz pisze:chmmm.....
mocny ten tup?
Tup jest uzależniny od tego, o ile chce się podnieść obroty silnika.
-
EterycznyŻołądź
- 6 gwiazdek
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: 1...2...3...4...5...R
damaz pisze: a pomijając zupełnie nienaturalne czynności, to wyszło mi, że slowmammal ma tak ustawioną wysokość pedałów (hamulec, gaz), że tego chyba w ogóle nie da się zrobić
WRX też. Nawet lewą stopą nie da się hamować, bo sprzęgło jest za wysoko.

Ja chyba mam za duże stopy do tego.

Aaaaa. Jeszce jedno. Zacząłem redukować na jedynkę kiedy trzeba. Jeeeezzzzuuuu. W wcześniej tego w ogóle nie robiłem i teraz mam za dużo momentu, choć bieg się szybko kończy.


- Chloru
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: DC
- Auto: Było: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED Jest:T8ULTRADARKeAWDPOLESTARENGINEERED
- Polubił: 247 razy
- Polubione posty: 528 razy
Re: 1...2...3...4...5...R
damaz, kopiesz tyle w gaz zeby nie szarpało po przepięciu. Zależy od tego przy ilu redukujesz i jaka jest reakcja auta na gaz. Jak będę w Wawie to mogę Ci pokazać w moim pudle o co kaman. 

"Understeer is a crime" (C) Colin McRae
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński
- Polubił: 83 razy
- Polubione posty: 443 razy
Re: 1...2...3...4...5...R
Skąd, wręcz przciwnie. Właśnie w Subaraku są bardzo fajnie ustawione pedały do takich ewolucji. A h&t robi się wręcz intuicyjnie.EterycznyŻołądź pisze:WRX też. Nawet lewą stopą nie da się hamować, bo sprzęgło jest za wysoko.![]()
Re: 1...2...3...4...5...R
to mamy zdecydowanie różne intuicje.jarmaj pisze:A h&t robi się wręcz intuicyjnie.
moja na pewno jest z Marsa.



no to uznaję, że znalazłem nauczyciela i dalej tematu nie drążę (na forum)Chloru pisze:mogę Ci pokazać w moim pudle o co kaman.


-
EterycznyŻołądź
- 6 gwiazdek
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: 1...2...3...4...5...R
jarmaj, czułem, że napiszesz coś takiego, dlatego dodałem to o tych stopach. To może być to!
Re: 1...2...3...4...5...R
damaz, w Subaru to fajnie wychodzi, poza modelami drive-by-wire, ale tam winna jest ta cholerna elektroniczna przepustnica. Spróbuj inaczej ustawić stopę, hamować palcami a robić tup bokiem stopy może. Generalnie to proste - tydzień i umiesz. Potem trudna rzecz zrobić to skutecznie i bezbłędnie idąc pełnym ogniem po wąskiej drodze i hamując na maksa na tak zwane 3 Jezusy (jak pilot mówi po raz 3 "o jezu!" )



