No i stało się...
: 2 kwie 2014, o 17:34
...kupiłem Subaru Forestera...pierwszy właściciel, salon polska, reg. serwis ASO, bezwypadek - choć dwa zderzaki lakierowane...o tego:
śliczny prawda?
A że to pierwsze i póki co jedyne Subaru to chciałbym podzielić się moją historią, kilkoma spostrzeżeniami ale również pytaniami.
Szukałem czegoś zupełnie innego i cieszę się, że tego nie kupiłem. Autem jeżdżę od ok. 3 tyg, przejechałem ok, 1500 km, z natury nie lubię wielkich słów, więc napiszę jedynie, że jestem aucie absolutnie i po uszy zakochany. W sumie było tak od pierwszego wejrzenia zanim doszło do konsumpcji. A kiedy już do niej doszło to kochałem i pożądałem coraz mocniej. Jak to jednak ze związkami bywa, po pierwszym zauroczeniu i kilku wspólnie spędzonych chwilach, zacząłem dostrzegać detale, drobne (mam nadzieję), które zakłócają nieco piękny obraz z pamiętnego dnia 1. Pomyślałem, że zwrócę się o poradę, ale ponieważ niestety większość moich znajomych w realu ma doświadczenia z subaru takie jak ja z dalekowschodnimi prostytutkami (warto napisać, że mam tu na myśli: niewielkie. Osobnym tematem jest ocena czy to dobrze, czy źle), doskonałym pomysłem wydało mi się zadać pytania na forum. Aby nie generować 100 wątków (nie starczyłoby mi pomysłów na wstęp) zebrałem kilka pytań, które znajdują się poniżej. Dodam, że myszkowałem już w archiwum ale z jakiś powodów moje znaleziska nie do końca odpowiadały na zapotrzebowanie. Przechodząc zatem do konkretów:
1. Płyn chłodzący: ubywa na pewno, na 1500 km wyparowało ok. 0,7 litra. Silnik trzyma temperaturę (przynajmniej wg. wskazań wskaźnika), nie odnotowałem bulgotania w zbiorniku wyrównawczym (aczkolwiek dostrzegłem pęcherzyki powietrza podczas pracy rozgrzanego silnika). Jak i gdzie upewnić się, że to UPG lub nie? Najchętniej nie aso.
2. Zawieszenie nie stuka, nie puka ale: patrząc od tyłu wydaje mi się, że auto jest delikatnie przechylone na stronę kierowcy. Dziś sprawdzając (bez miarki) zauważyłem, że prześwit nad tylnym lewym kołem jest nieco mniejszy niż nad tylnym prawym (wizualnie ok 1-1,5 cm - miarką nie mierzyłem). Ki diabeł?
3. Na całym aucie w różnych miejscach są drobne braki/odpryski lakieru, zarysowania (jakby od gałęzi? - kto tym jeździł po lesie
), pod uszczelką przy nadkolach pojawiła się rdza
(pewnie była wcześniej, ale nie zauważyłem) dodatkowo zderzaki pomalowane są w sposób po prostu zły (żeby nie napisać mocniej) i dla zachowania mojego dobrego samopoczucia psychicznego wymagają kolejnego malowania - tu pytania pomocnicze:
a) szukam dobrego i rozsądnego lakiernika w okolicach Warszawy
b) czujniki cofania - może to dobry pomysł aby przy okazji zamontować? Jeżeli tak to jakie?
c) a może po prostu dać sobie z tym spokój i załatwić tylko odpryski w jakimś salonie "auto detalingu" - czy polecacie kogoś w okolicach wawy?
4. Podświetlenie zegarów: mam wrażenie, że jest bardzo ciemne, ale nie mam porównania, na pewno część żarówek jest przepalona. Czy operacja wymiany żarówek jest możliwa dla amatora jeżeli chodzi o naprawy? Jeżeli tak to czy jest na forum jakaś instrukcja manual jak to zrobić?
5. Skrzynia: jest automatyczna, posiadaczem automatu jestem poraz pierwszy:
a) czy przy drążku zmiany biegów cyferki powinny być podświetlone czy nie? W nocy za diabła nic nie widać - oczywiście pomocny jest wyświetlacz na desce, ale temat mnie nurtuje mimo wszystko.
b) czy stojąc pod górkę na pozycji drive auto powinno się staczać do tyłu? moje się stacza.
6. Szyby: Bagażnik jest fajny ale do największych nie należy, aby w pełni wykorzystać jego kubaturę chciałbym zrezygnować z zasuwania rolety za każdym razem (czasem przy wyższym załadunku będzie to wręcz niemożliwe) a jednocześnie nie chciałbym aby zawartość bagażnika nie rzucała się w oczy postronnym podziwiaczom mojej subarki (jak nosi mini to nie od razu oznacza to, zresztą wiecie co...) pojawia się kwestia przyciemnienia szyb. Zrobiłem rozpoznanie i wiem że można na dwa sposoby: piecowo i foliowo. I pewnie nie bałbym się tego pieca, gdyby nie pytania z punktu 1 i 2 które mogą (mam nadzieję, że tak nie będzie) uszczuplić budżet. Dodatkowo za folią przemawia fakt, że być może kiedyś zamarzę sobie lustro albo jakąś różową i łatwo będę mógł swoje zamierzenie zrealizować. Pytania mam zatem trzy:
a) czy przyciemnienie folią będzie trwałe? Mam na myśli czy zachowa estetykę przez 2-3 lata?
b) gdzie znajdę dobrych fachowców w okolicach i samej warszawie (zakładam, że w okolicach ceny mogą być niższe)
c) ile powinno takie przyciemnienie kosztować (wszystkie szyby bez przedniej i bocznej kierowcy i pasażera)
7. (ostatni punkt)
a) Dywaniki gumowe i welurowe - oryginalne czy zamienniki (jeżeli zamienniki to jakie i gdzie polecacie - pewnie allegro ale tam wysyp różności)
b) pióro wycieraczki, lewe jakoś zaczyna odstawać w końcowej części od szyby i stuka niemożebnie przy poruszaniu się (ki diabaeł - nie wiem). Można je ręcznie ułożyć we właściwej pozycji ale po jakimś czasie znów się przekręca
c) siatka do bagażnika - gdzie i jaką kupić?
d) pokrętło głośności w zmieniarce - raz załapuje raz nie, ktoś to miał? można DIY?
d) gdzie serwisować w okolicach warszawy najchętniej poza ASO – zależy mi przede wszystkim na uczciwości i rzetelenośći, jeżeli jeszcze ceny będą umiarkowane to super. ,Chyba że lepiej ASO to w którym? Koper/Dawoj?
Uff….Jeżeli drogi czytelniku dotarłeś aż tu to super. Jeżeli jeszcze znasz odpowiedzi na któreś z pytań i chcesz się nimi podzielić - zapraszam serdrcznie.
Jeżeli dotykam tematów, które były już poruszane albo dla części z Was pytania wydadzą się kompletnie lamerskie, proszę nie krzyżować od razu (wielkanoc za chwilę dopiero) a jedynie skierować we właściwe miejsce. Czasem jak się na czymś nie znasz, to nie wiesz jak zacząć….
Pozdrawiam,
Kinski
śliczny prawda?

A że to pierwsze i póki co jedyne Subaru to chciałbym podzielić się moją historią, kilkoma spostrzeżeniami ale również pytaniami.
Szukałem czegoś zupełnie innego i cieszę się, że tego nie kupiłem. Autem jeżdżę od ok. 3 tyg, przejechałem ok, 1500 km, z natury nie lubię wielkich słów, więc napiszę jedynie, że jestem aucie absolutnie i po uszy zakochany. W sumie było tak od pierwszego wejrzenia zanim doszło do konsumpcji. A kiedy już do niej doszło to kochałem i pożądałem coraz mocniej. Jak to jednak ze związkami bywa, po pierwszym zauroczeniu i kilku wspólnie spędzonych chwilach, zacząłem dostrzegać detale, drobne (mam nadzieję), które zakłócają nieco piękny obraz z pamiętnego dnia 1. Pomyślałem, że zwrócę się o poradę, ale ponieważ niestety większość moich znajomych w realu ma doświadczenia z subaru takie jak ja z dalekowschodnimi prostytutkami (warto napisać, że mam tu na myśli: niewielkie. Osobnym tematem jest ocena czy to dobrze, czy źle), doskonałym pomysłem wydało mi się zadać pytania na forum. Aby nie generować 100 wątków (nie starczyłoby mi pomysłów na wstęp) zebrałem kilka pytań, które znajdują się poniżej. Dodam, że myszkowałem już w archiwum ale z jakiś powodów moje znaleziska nie do końca odpowiadały na zapotrzebowanie. Przechodząc zatem do konkretów:
1. Płyn chłodzący: ubywa na pewno, na 1500 km wyparowało ok. 0,7 litra. Silnik trzyma temperaturę (przynajmniej wg. wskazań wskaźnika), nie odnotowałem bulgotania w zbiorniku wyrównawczym (aczkolwiek dostrzegłem pęcherzyki powietrza podczas pracy rozgrzanego silnika). Jak i gdzie upewnić się, że to UPG lub nie? Najchętniej nie aso.
2. Zawieszenie nie stuka, nie puka ale: patrząc od tyłu wydaje mi się, że auto jest delikatnie przechylone na stronę kierowcy. Dziś sprawdzając (bez miarki) zauważyłem, że prześwit nad tylnym lewym kołem jest nieco mniejszy niż nad tylnym prawym (wizualnie ok 1-1,5 cm - miarką nie mierzyłem). Ki diabeł?
3. Na całym aucie w różnych miejscach są drobne braki/odpryski lakieru, zarysowania (jakby od gałęzi? - kto tym jeździł po lesie


a) szukam dobrego i rozsądnego lakiernika w okolicach Warszawy
b) czujniki cofania - może to dobry pomysł aby przy okazji zamontować? Jeżeli tak to jakie?
c) a może po prostu dać sobie z tym spokój i załatwić tylko odpryski w jakimś salonie "auto detalingu" - czy polecacie kogoś w okolicach wawy?
4. Podświetlenie zegarów: mam wrażenie, że jest bardzo ciemne, ale nie mam porównania, na pewno część żarówek jest przepalona. Czy operacja wymiany żarówek jest możliwa dla amatora jeżeli chodzi o naprawy? Jeżeli tak to czy jest na forum jakaś instrukcja manual jak to zrobić?
5. Skrzynia: jest automatyczna, posiadaczem automatu jestem poraz pierwszy:
a) czy przy drążku zmiany biegów cyferki powinny być podświetlone czy nie? W nocy za diabła nic nie widać - oczywiście pomocny jest wyświetlacz na desce, ale temat mnie nurtuje mimo wszystko.
b) czy stojąc pod górkę na pozycji drive auto powinno się staczać do tyłu? moje się stacza.
6. Szyby: Bagażnik jest fajny ale do największych nie należy, aby w pełni wykorzystać jego kubaturę chciałbym zrezygnować z zasuwania rolety za każdym razem (czasem przy wyższym załadunku będzie to wręcz niemożliwe) a jednocześnie nie chciałbym aby zawartość bagażnika nie rzucała się w oczy postronnym podziwiaczom mojej subarki (jak nosi mini to nie od razu oznacza to, zresztą wiecie co...) pojawia się kwestia przyciemnienia szyb. Zrobiłem rozpoznanie i wiem że można na dwa sposoby: piecowo i foliowo. I pewnie nie bałbym się tego pieca, gdyby nie pytania z punktu 1 i 2 które mogą (mam nadzieję, że tak nie będzie) uszczuplić budżet. Dodatkowo za folią przemawia fakt, że być może kiedyś zamarzę sobie lustro albo jakąś różową i łatwo będę mógł swoje zamierzenie zrealizować. Pytania mam zatem trzy:
a) czy przyciemnienie folią będzie trwałe? Mam na myśli czy zachowa estetykę przez 2-3 lata?
b) gdzie znajdę dobrych fachowców w okolicach i samej warszawie (zakładam, że w okolicach ceny mogą być niższe)
c) ile powinno takie przyciemnienie kosztować (wszystkie szyby bez przedniej i bocznej kierowcy i pasażera)
7. (ostatni punkt)
a) Dywaniki gumowe i welurowe - oryginalne czy zamienniki (jeżeli zamienniki to jakie i gdzie polecacie - pewnie allegro ale tam wysyp różności)
b) pióro wycieraczki, lewe jakoś zaczyna odstawać w końcowej części od szyby i stuka niemożebnie przy poruszaniu się (ki diabaeł - nie wiem). Można je ręcznie ułożyć we właściwej pozycji ale po jakimś czasie znów się przekręca
c) siatka do bagażnika - gdzie i jaką kupić?
d) pokrętło głośności w zmieniarce - raz załapuje raz nie, ktoś to miał? można DIY?
d) gdzie serwisować w okolicach warszawy najchętniej poza ASO – zależy mi przede wszystkim na uczciwości i rzetelenośći, jeżeli jeszcze ceny będą umiarkowane to super. ,Chyba że lepiej ASO to w którym? Koper/Dawoj?
Uff….Jeżeli drogi czytelniku dotarłeś aż tu to super. Jeżeli jeszcze znasz odpowiedzi na któreś z pytań i chcesz się nimi podzielić - zapraszam serdrcznie.
Jeżeli dotykam tematów, które były już poruszane albo dla części z Was pytania wydadzą się kompletnie lamerskie, proszę nie krzyżować od razu (wielkanoc za chwilę dopiero) a jedynie skierować we właściwe miejsce. Czasem jak się na czymś nie znasz, to nie wiesz jak zacząć….

Pozdrawiam,
Kinski