USZCZELKA POD GŁOWICĄ

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
ODPOWIEDZ
Daromax
Awatar użytkownika
0 gwiazdek
Auto: subaru impreza 2.5 turbo WRX
Polubił: 2 razy
Polubione posty: 0

USZCZELKA POD GŁOWICĄ

Post 23 lis 2014, o 17:14

WITAM w moim 2.5 wrx mam do wymiany upg czy wystarczy tylko to zrobic czy jeszcze tłoki albo cos innego bo to sa juz koszty nie takie małe silnik spoko pali i nic sie nie dzieje tylko temperatura idzie w góre jak go pogonie :cofee:



Piter 35
6 gwiazdek
Lokalizacja: Jelenia Góra
Polubił: 181 razy
Polubione posty: 109 razy

Re: USZCZELKA POD GŁOWICĄ

Post 23 lis 2014, o 19:17

Daromax, rozbierzesz , to zobaczysz czy tłoki z pierścieniami też do wymiany .
W każdym razie trzeba silnik rozebrać :idea:

Daromax
Awatar użytkownika
0 gwiazdek
Auto: subaru impreza 2.5 turbo WRX
Polubił: 2 razy
Polubione posty: 0

Re: USZCZELKA POD GŁOWICĄ

Post 23 lis 2014, o 20:23

No tak Ale tłoki to już trzeba cały silnik rozebrać ,a po czym widać że tłoki są do wymiany. :cofee:

darecki1981
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: Dziki zachód polski
Auto: EVO 6 500 KM
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: USZCZELKA POD GŁOWICĄ

Post 23 lis 2014, o 20:31

Daromax pisze:No tak Ale tłoki to już trzeba cały silnik rozebrać ,a po czym widać że tłoki są do wymiany. :cofee:
po pomiarach denka tłoka, przy okazji zrobia Tobie pomiary tulei, moze być że trzeba je schonować, także same plusy takiego remontu :->

Daromax
Awatar użytkownika
0 gwiazdek
Auto: subaru impreza 2.5 turbo WRX
Polubił: 2 razy
Polubione posty: 0

Re: USZCZELKA POD GŁOWICĄ

Post 23 lis 2014, o 20:46

A jakie koszty na pewno wieksze mniej-więcej wie ktos ?

Piter 35
6 gwiazdek
Lokalizacja: Jelenia Góra
Polubił: 181 razy
Polubione posty: 109 razy

Re: USZCZELKA POD GŁOWICĄ

Post 23 lis 2014, o 22:14

darecki1981 pisze: po pomiarach denka tłoka, przy okazji zrobia Tobie pomiary tulei, moze być że trzeba je schonować, także same plusy takiego remontu
Nie pisałem o tak oczywistych sprawach ( głowica też do sprawdzenia ) .Wszystko przy takim remoncie trzeba sprawdzić , szkoda robić dwa razy .
Daromax pisze: A jakie koszty na pewno wieksze mniej-więcej wie ktos ?
Myślę ,że 10 koła to spokojnie pójdzie , zależy co się rozsypało :idea:

maciek20186
Awatar użytkownika
1 gwiazdka
Lokalizacja: W-wo
Auto: Forester 02MY NA
Polubił: 2 razy
Polubione posty: 0

Re: USZCZELKA POD GŁOWICĄ

Post 23 lis 2014, o 22:31

Mi w serwisie powiedzieli 7 tysia :?
Sam robiłem i wyszło 2 kola.
Silnik 2.0 głowice, szlif,dotarcie zaworów, uszczelniacze, rozrząd nowy, olej, filtry, płyn, termostat, czujnik temp, uszczelki itd.
5 dni roboty bez wyciągania motoru.

Piter 35
6 gwiazdek
Lokalizacja: Jelenia Góra
Polubił: 181 razy
Polubione posty: 109 razy

Re: USZCZELKA POD GŁOWICĄ

Post 23 lis 2014, o 22:41

maciek20186, Po 1 to porównujesz silnik wolnossący do turbo .
A po drugie to nie wiem jakie części kupowałeś ale :
szlif -500 zł
rozrząd nowy ( same części ) to 1000 zł
oleje filtry płyny to 300 zł ,
termo i czyjnik 200
a uszczelki ( 500 zł tak lekko ) uszczelniacze i kupa innych perdułek to 1000 zł.
szpilki ARP gdzies 700 zł
tłoki 2000 tys zł
pierścienie tak gdzieś z 1000 zł
a jeszcze pewne coś się znajdzie

piszę o sensownych częściach ( zaznaczam ,że nie piszę o częściach z najwyższej półki ) do modelu turbo :idea:

Jak coś zapomniałem to proszę o korektę :cofee:

Daromax
Awatar użytkownika
0 gwiazdek
Auto: subaru impreza 2.5 turbo WRX
Polubił: 2 razy
Polubione posty: 0

Re: USZCZELKA POD GŁOWICĄ

Post 24 lis 2014, o 01:42

Wszystko ok Ale jak wymienię upg a reszta jest ok to jak można długo pojeździć wiem że to zależy od użytkowania Ale te upg podobno same od siebie padają tak przynajmniej mi mechanik powiedział .ps ja jestem uk i tutaj będę robił moje scooby :-p

maciek20186
Awatar użytkownika
1 gwiazdka
Lokalizacja: W-wo
Auto: Forester 02MY NA
Polubił: 2 razy
Polubione posty: 0

Re: USZCZELKA POD GŁOWICĄ

Post 24 lis 2014, o 08:13

Może porównanie silnika turbo i na, pod względem kosztów części nie jest najlepsze.
Chodziło mi, bardziej o to, aby pocieszyć Kolegę.
Ja tez bylem załamany, gdy dopadła mnie UPG. A bylem ponad 500 km od domu, na wakacjach.
Podjechalem do Marka, do Dzierżoniowa, który stwierdził UPG.
Bedac juz na Pomorzu, zadzwoniłem do Gdyni i usłyszałem wstępna wycene, 7 tysięcy.
Bez wymiany rozrzadu, w wolnossącym silniku ???
Bylo mi za wiele, wiec zabralem się, za to sam.
Tyle, że ja nie wymienialem tłoków, ani pierścieni, do tego silnika, nie bylo też potrzeby instalowania szpilek ARP za cene prawie kompletnego rozrządu.

Daromax, życzę Ci szczerze, jak najmniejszych wydatków i szybkiego pokonania problemów :-)

altanin
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Lokalizacja: małopolska
Auto: Outback 2.5
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: USZCZELKA POD GŁOWICĄ

Post 24 lis 2014, o 19:04

maciek20186 pisze:Mi w serwisie powiedzieli 7 tysia :?
Sam robiłem i wyszło 2 kola.
Silnik 2.0 głowice, szlif,dotarcie zaworów, uszczelniacze, rozrząd nowy, olej, filtry, płyn, termostat, czujnik temp, uszczelki itd.
5 dni roboty bez wyciągania motoru.
Czyli mówiąc szlif masz na myśli planowanie głowic ?
7 tyś. za głowice komplet to bardzooo gruba przesada,może się źle zrozumieliście,może servis mówił o kompletnym remoncie silnika z tłokami,cylindrami itd. ?
Szpilki wiem że się mierzy,jak są rozciągnięte to wymagają wymiany,u mnie nie było takiej potrzeby,a robił nie byle kto.
I cena też była normalna-za komplet głowic.

Daromax
Awatar użytkownika
0 gwiazdek
Auto: subaru impreza 2.5 turbo WRX
Polubił: 2 razy
Polubione posty: 0

Re: USZCZELKA POD GŁOWICĄ

Post 24 lis 2014, o 20:16

Mi powiedzieli ze planowanie głowicy jednej oczywiście z sprawdzaniem pod ciśnieniem czy nie jest gdzieś walnieta to 100£ to jakieś 500zł e robota 400£ plus uszczelki i szpilki koło 200£ razem jakieś 800-900£ to koło 4 tyśiace złoty jak na Anglię to ok tak myślę nikt taniej nie zrobi i rok gwarancji .Ale ja pytałem ile można na nowych UPG pojeździć.czy walnie zaraz po roku.

Piter 35
6 gwiazdek
Lokalizacja: Jelenia Góra
Polubił: 181 razy
Polubione posty: 109 razy

Re: USZCZELKA POD GŁOWICĄ

Post 24 lis 2014, o 20:25

Daromax pisze: Ale ja pytałem ile można na nowych UPG pojeździć.czy walnie zaraz po roku.
Jak założysz dobre uszczelki , dobre szpilki to nie będzie problemu i pojeździsz długo :idea:
Oby tylko dobrze sprawdzili głowice :idea:

maciek20186
Awatar użytkownika
1 gwiazdka
Lokalizacja: W-wo
Auto: Forester 02MY NA
Polubił: 2 razy
Polubione posty: 0

Re: USZCZELKA POD GŁOWICĄ

Post 24 lis 2014, o 20:32

altanin pisze:
maciek20186 pisze:Mi w serwisie powiedzieli 7 tysia :?
Sam robiłem i wyszło 2 kola.
Silnik 2.0 głowice, szlif,dotarcie zaworów, uszczelniacze, rozrząd nowy, olej, filtry, płyn, termostat, czujnik temp, uszczelki itd.
5 dni roboty bez wyciągania motoru.
Czyli mówiąc szlif masz na myśli planowanie głowic ?
7 tyś. za głowice komplet to bardzooo gruba przesada,może się źle zrozumieliście,może servis mówił o kompletnym remoncie silnika z tłokami,cylindrami itd. ?
Szpilki wiem że się mierzy,jak są rozciągnięte to wymagają wymiany,u mnie nie było takiej potrzeby,a robił nie byle kto.
I cena też była normalna-za komplet głowic.

Szlif, tak chodziło mi o szlifowanie głowic.
60 zł sztuka u Fachowca z 40 letnim stażem. Na szlifierce numerycznej.

W MTS"ie Marek powiedział, że całkowity koszt wymiany uszczelek pod głowice, wiadomo komplet uszczelek OEM.
Uszczelki pokryw zaworowych, uszczelniacze świec itd. inne Duperele, olej,filtry, płyn itd z wyjęciem silnika ok 3 do 3,5 tysia.
Cena uczciwa, jak na Takiego Fachowca i Taki Warsztat.
Ale niestety, nie miałem tyle czasu, aby Im to zlecić.

Po przyjechaniu, doczłapaniu się do domu, zacząłem dzwonić po serwisach.
Oczywiście, na Hasło Subaru "Mechanicy" eee, Panie Subaru, to nie my nie robimy :lol:

W Gdyni, na Wielkopolskiej niby coś tam się znają, to dzwonie.
Panie, wie Pan ile to roboty, silnik trzeba wyciągać, tyle roboty.
Mówię : wiem wyobrażam sobie.
Skrzynie odkręcić, układ wydechowy, tyle roboty.
Pytam : ile to może kosztować.
Nawet do 7 tysięcy, zależy co poszło, ale przygotuje się Pan na 7, bo części drogie i dużo roboty.

Jako, że sam jestem Mechanikiem z zawodu, po szkole Technicznej :-)
Choć nie robię, akurat przy samochodach.
Dzwonie do Szwagra który ma Warsztat samochodowy ( też ma Forka 97 rok NA )

Mirek zrobimy mi remont silnika ??
Szwagier mówi : Zaczekaj chwile, napije się i to przemyśle :-)
Dobra, mowie zadzwonię za godzinę.
Ok.
Dzwonie.
Dobra przyjeżdżaj zrobimy.
Części wyszły ok 1900 zł.
Plus trochę Browarów.

Ciesze się, że nie oddałem Forka w czyjeś ręce i poświeciłem resztę urlopu na remont.
Wiem co i jak było zrobione, z jaką dokładnością i pieczołowitością, powoli i na spokojnie.
Bałem się, że będzie ciężko, że nie podołamy.
Jednak to są naprawdę proste, wdzięczne i intuicyjne silniki.
Odpalił za pierwszym razem, chodzi jak zegarek.
Nawet Żona, załamana takim wydatkiem powiedziała, że jest ze mnie dumna, bo naprawiłem Nasze Subaru :-)
Ale mi serce urosło :-d

W porównaniu do silnika, który ostatnio zawiódł mojego Ojca.
Mianowicie silnik 1.3 jtd, w którym przeskoczył sobie łańcuch rozrządu.
I narobił bałaganu, tam to było roboty ;-(
W porównaniu, do takiego włoskiego wynalazku, silniki Subaru to czysta poezja i prostota.
Tak że, jak ktoś ma okazje, to trza robić samemu, satysfakcja i duma bezcenna.

Ach, trochę się rozpisałem, musiałem się w końcu wypisać po tych 4 miesiącach.

Daromax

Jak na Angielskie realia 4 koła, wydają się dobrą ceną.
Musisz tylko zapytać, na jakich gratach żeby, nie wcisnęli Ci jakiegoś kitu.

Mi Facet w motoryzacyjnym od Japończyków, chciał wcisnąć komplet uszczelek Firmy TAKOMA ?? za 600 zł i zarzekał się, że Takoma niby jakaś Koreańska Firma, robi uszczelki dla Subaru :lol:

Jak Angole dają gwarancje na rok, to myślę że robią solidną robotę.
Bo nie mogą, odwalić lipy żeby, przy pierwszym przegonieniu coś klękło.

darecki1981
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: Dziki zachód polski
Auto: EVO 6 500 KM
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: USZCZELKA POD GŁOWICĄ

Post 24 lis 2014, o 20:49

maciek20186 Super :) ja czasami też myśle czy samemu nie wybebeszyć silnika i zrobić remont, ale powiem szczerze chociaz też jestem mechanikiem inż. ale okrętowym :) to raczej nie podjął bym się na swojej jednostce takiego eksperymentu!
Ale chętnych zapraszam - wejściowe to "żubry lubia chodzić parami " :-)

maciek20186
Awatar użytkownika
1 gwiazdka
Lokalizacja: W-wo
Auto: Forester 02MY NA
Polubił: 2 razy
Polubione posty: 0

Re: USZCZELKA POD GŁOWICĄ

Post 24 lis 2014, o 21:01

darecki1981 pisze:maciek20186 Super :) ja czasami też myśle czy samemu nie wybebeszyć silnika i zrobić remont, ale powiem szczerze chociaz też jestem mechanikiem inż. ale okrętowym :) to raczej nie podjął bym się na swojej jednostce takiego eksperymentu!
Ale chętnych zapraszam - wejściowe to "żubry lubia chodzić parami " :-)
darecki1981 Dzięki !

Ty pływasz, ja robię w Stoczni :lol:
Tak że, pozdrawiam Kolegę trochę po Fachu :-)
Nie bać się silnika, nie bać :lol:
Przynajmniej, będziesz pewny co i jak, jest zrobione.
W dzisiejszych czasach, już niewielu specjalistą można zaufać niestety.

darecki1981
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: Dziki zachód polski
Auto: EVO 6 500 KM
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: USZCZELKA POD GŁOWICĄ

Post 24 lis 2014, o 21:28

maciek20186 Na statku jak to się mówi ciągniemy układ :-) Fakt takie silniczki jakie mamy to mam większe sprężarki klimatu, czy chociażby powietrza :mrgreen:
Ale akurat ja teraz na 4 suwaw jeżdżę , ostatnio luzy ustawiałem i tak się zastanawiałem jak ja łapki włożę do tego swojego silniczka w subaru :-)
Nie mam manuali, nie mam narzędzi, nie ma gdzie... i tak koło się zamyka a to podstawa by zacząć taki zabieg :)
Zubr jest :-)
Ostatnio zmieniony 24 lis 2014, o 21:28 przez darecki1981, łącznie zmieniany 1 raz.

Daromax
Awatar użytkownika
0 gwiazdek
Auto: subaru impreza 2.5 turbo WRX
Polubił: 2 razy
Polubione posty: 0

Re: USZCZELKA POD GŁOWICĄ

Post 24 lis 2014, o 21:28

Ok dzięki wielkie za porady mam nadzieję że mi nie wpakuja jakiegoś gowna ta firma już jest na rynku z 20 lat i robią tylko subaru i Mitsubishi mają praktykę .jak zrobię to napiszę jak jeździ zaczynają w 8 grudnia :thumb:

ODPOWIEDZ