Luz na tylnej piaście Forester '98 122km

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
ODPOWIEDZ
luki_man
4 gwiazdki
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 2 razy

Luz na tylnej piaście Forester '98 122km

Post 10 sty 2015, o 15:23

Hej.
Czyściłem sobie wczoraj hamulce w moim foryśku i zorientowałem się że mam luz na tylnym lewym łożysku w piaście. Ale nie tylko na samym łożysku bo mam wrażenie że półoś też ma minimalny luz. Jak próbuję pokręcić piastą to tak jakby minimalnie pukało. Luz taki że ciężko go wyczuć, ale jak się podejdzie do sprawy z "uczuciem" ;-) to daje się zauważyć. Powiedzcie mi czy luz mógł się zrobić na wielowypuście półosi czy raczej w piaście? Bo to że łożysko mam do wymiany to jest pewne. Ale nie wiem czy kupić po prostu całą piastę czy lepiej samo łożysko i półoś do tego?



pszemq
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Auto: Subaru Outback 2.5 SOHC 2005 rok
Polubił: 3 razy
Polubione posty: 0

Re: Luz na tylnej piaście Forester '98 122km

Post 10 sty 2015, o 15:39

Miałem to samo-kupiłem całą piastę z bębnem i środkiem dałem coś około 150 zł za używkę (nowego nie mogłem znaleźć).
Kłótnia z idiotą jest jak gra w szachy z gołębiem - Nieważne jak dobrze grasz, gołąb i tak przewróci wszystkie figury, nasra na szachownicę i będzie dumny z "wygranej"...

luki_man
4 gwiazdki
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 2 razy

Re: Luz na tylnej piaście Forester '98 122km

Post 10 sty 2015, o 16:58

No to chyba jest jedyne wyjscie. Czyli u Ciebie wielowypust na półosi był dobry ?
Chyba też rozejżę się za takim kompletem. Założę jeszcze temat w dziale ogłoszenia, ale jak by ktoś miał coś takiego na sprzedaż to chętnie przygarnę za rozsądną kwotę 8-)
Ps. Tak dla potomnych - u mnie ten luz objawiał się delikatnymi stukami przy minimalnym przyspieszaniu. Początkowo myślałem że to coś w moście tylnym bo tam stukało a teraz wyszło na jaw że to piasta.

pszemq
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Auto: Subaru Outback 2.5 SOHC 2005 rok
Polubił: 3 razy
Polubione posty: 0

Re: Luz na tylnej piaście Forester '98 122km

Post 10 sty 2015, o 17:08

u mnie było tak że połowa łożyska była osadzona sztywno a druga połowa piasty była wyrobiona i dlatego tak naprawdę łożysko trzymało sie tylko w połowie:)nie wiem czy ktoś to zrozumie:)
Kłótnia z idiotą jest jak gra w szachy z gołębiem - Nieważne jak dobrze grasz, gołąb i tak przewróci wszystkie figury, nasra na szachownicę i będzie dumny z "wygranej"...

luki_man
4 gwiazdki
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 2 razy

Re: Luz na tylnej piaście Forester '98 122km

Post 10 sty 2015, o 20:57

hehe, nawet ja znając budowę tego połączenia nie rozumiem :-) :-d

luki_man
4 gwiazdki
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 2 razy

Re: Luz na tylnej piaście Forester '98 122km

Post 10 sty 2015, o 22:40

A powiedz mi kolego pszemq czy jak wymienie całą piastę to jakieś regulacje zawieszenia muszę potem robić? Mam na myśli jakąś geometrię.

pszemq
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Auto: Subaru Outback 2.5 SOHC 2005 rok
Polubił: 3 razy
Polubione posty: 0

Re: Luz na tylnej piaście Forester '98 122km

Post 11 sty 2015, o 00:42

Geometrii nie robilem bo nic sie nie dzialo i z tego co wiem z tylu chyba za bardzo nie mozna ustawic bo bys musial sruby zmieniac.Jutro cu napisze dokladniej bo teraz jestem po paru piwach:)pozdrawiam
Kłótnia z idiotą jest jak gra w szachy z gołębiem - Nieważne jak dobrze grasz, gołąb i tak przewróci wszystkie figury, nasra na szachownicę i będzie dumny z "wygranej"...

Kamil S.
2 gwiazdki
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Luz na tylnej piaście Forester '98 122km

Post 11 sty 2015, o 19:30

Przy wymianie samej piasty, bez ruszania wahaczy nie musisz regulować geometrii, chyba, że wcześniej coś ci się działo :-)

luki_man
4 gwiazdki
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 2 razy

Re: Luz na tylnej piaście Forester '98 122km

Post 12 sty 2015, o 00:22

Znaczy ten... No... Dwa razy przeleciałem przez krawężnik, na progach nigdy nie zwalniam zawsze minimum 90km/h + , a latanie bokami to standard :-) A jak zajeżdżam pod dom to nie korzystam z podjazdu tylko wale rowem :giggle: , parkowanie robię bokiem i o krawężnik, bo tylko wtedy równo stoję :thumb: ale... nie wydaje mi się żebym musiał geometrię ustawiać 8-)

A tak na poważnie to dzięki za info.

zinc
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Forester NA MY 99 rally car i Legacy IV 2.0 138hp
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 0

Re: Luz na tylnej piaście Forester '98 122km

Post 12 sty 2015, o 01:17

Z tyłu masz geometrię regulowana jak w każdym wielowachaczu...
Proste sa dla szybkich samochodow, zakrety-dla szybkich kierowcow

luki_man
4 gwiazdki
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 2 razy

Re: Luz na tylnej piaście Forester '98 122km

Post 12 sty 2015, o 15:36

No fakt, dziś się temu przyglądałem i faktycznie.

luki_man
4 gwiazdki
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 2 razy

Re: Luz na tylnej piaście Forester '98 122km

Post 14 sty 2015, o 19:12

wymieniam właśnie piastę i za dziada ruszyć nie mogę czujnika abs-u. Wie ktoś jak to ruszyć i go nie zepsuć ?

luki_man
4 gwiazdki
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 2 razy

Re: Luz na tylnej piaście Forester '98 122km

Post 18 sty 2015, o 02:17

Nie było lekko ale wreszcie piaste wymieniłem. Powiedzcie mi czy ta nakrętka trzymająca półoś ma być dokręcona poprostu do oporu czy tam konieczny jest jakiś moment dokręcania ?

jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
Polubił: 83 razy
Polubione posty: 443 razy

Re: Luz na tylnej piaście Forester '98 122km

Post 18 sty 2015, o 10:33

luki_man pisze:Powiedzcie mi czy ta nakrętka trzymająca półoś ma być dokręcona poprostu do oporu czy tam konieczny jest jakiś moment dokręcania ?
Każda śruba i nakrętka powinna być dokręcona odpowiednim momentem. Przy nakrętce półosi to dość ważne. ;-)

W Imprezie jest 186Nm. Nie mam serwisówki do Forka żeby sprawdzić czy jest tak samo, ale pewnie będzie podobnie.

ODPOWIEDZ