Czyściłem sobie wczoraj hamulce w moim foryśku i zorientowałem się że mam luz na tylnym lewym łożysku w piaście. Ale nie tylko na samym łożysku bo mam wrażenie że półoś też ma minimalny luz. Jak próbuję pokręcić piastą to tak jakby minimalnie pukało. Luz taki że ciężko go wyczuć, ale jak się podejdzie do sprawy z "uczuciem"
Luz na tylnej piaście Forester '98 122km
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Luz na tylnej piaście Forester '98 122km
Hej.
Czyściłem sobie wczoraj hamulce w moim foryśku i zorientowałem się że mam luz na tylnym lewym łożysku w piaście. Ale nie tylko na samym łożysku bo mam wrażenie że półoś też ma minimalny luz. Jak próbuję pokręcić piastą to tak jakby minimalnie pukało. Luz taki że ciężko go wyczuć, ale jak się podejdzie do sprawy z "uczuciem"
to daje się zauważyć. Powiedzcie mi czy luz mógł się zrobić na wielowypuście półosi czy raczej w piaście? Bo to że łożysko mam do wymiany to jest pewne. Ale nie wiem czy kupić po prostu całą piastę czy lepiej samo łożysko i półoś do tego?
Czyściłem sobie wczoraj hamulce w moim foryśku i zorientowałem się że mam luz na tylnym lewym łożysku w piaście. Ale nie tylko na samym łożysku bo mam wrażenie że półoś też ma minimalny luz. Jak próbuję pokręcić piastą to tak jakby minimalnie pukało. Luz taki że ciężko go wyczuć, ale jak się podejdzie do sprawy z "uczuciem"
Re: Luz na tylnej piaście Forester '98 122km
Miałem to samo-kupiłem całą piastę z bębnem i środkiem dałem coś około 150 zł za używkę (nowego nie mogłem znaleźć).
Kłótnia z idiotą jest jak gra w szachy z gołębiem - Nieważne jak dobrze grasz, gołąb i tak przewróci wszystkie figury, nasra na szachownicę i będzie dumny z "wygranej"...
Re: Luz na tylnej piaście Forester '98 122km
No to chyba jest jedyne wyjscie. Czyli u Ciebie wielowypust na półosi był dobry ?
Chyba też rozejżę się za takim kompletem. Założę jeszcze temat w dziale ogłoszenia, ale jak by ktoś miał coś takiego na sprzedaż to chętnie przygarnę za rozsądną kwotę
Ps. Tak dla potomnych - u mnie ten luz objawiał się delikatnymi stukami przy minimalnym przyspieszaniu. Początkowo myślałem że to coś w moście tylnym bo tam stukało a teraz wyszło na jaw że to piasta.
Chyba też rozejżę się za takim kompletem. Założę jeszcze temat w dziale ogłoszenia, ale jak by ktoś miał coś takiego na sprzedaż to chętnie przygarnę za rozsądną kwotę
Ps. Tak dla potomnych - u mnie ten luz objawiał się delikatnymi stukami przy minimalnym przyspieszaniu. Początkowo myślałem że to coś w moście tylnym bo tam stukało a teraz wyszło na jaw że to piasta.
Re: Luz na tylnej piaście Forester '98 122km
u mnie było tak że połowa łożyska była osadzona sztywno a druga połowa piasty była wyrobiona i dlatego tak naprawdę łożysko trzymało sie tylko w połowie:)nie wiem czy ktoś to zrozumie:)
Kłótnia z idiotą jest jak gra w szachy z gołębiem - Nieważne jak dobrze grasz, gołąb i tak przewróci wszystkie figury, nasra na szachownicę i będzie dumny z "wygranej"...
Re: Luz na tylnej piaście Forester '98 122km
hehe, nawet ja znając budowę tego połączenia nie rozumiem

Re: Luz na tylnej piaście Forester '98 122km
A powiedz mi kolego pszemq czy jak wymienie całą piastę to jakieś regulacje zawieszenia muszę potem robić? Mam na myśli jakąś geometrię.
Re: Luz na tylnej piaście Forester '98 122km
Geometrii nie robilem bo nic sie nie dzialo i z tego co wiem z tylu chyba za bardzo nie mozna ustawic bo bys musial sruby zmieniac.Jutro cu napisze dokladniej bo teraz jestem po paru piwach:)pozdrawiam
Kłótnia z idiotą jest jak gra w szachy z gołębiem - Nieważne jak dobrze grasz, gołąb i tak przewróci wszystkie figury, nasra na szachownicę i będzie dumny z "wygranej"...
Re: Luz na tylnej piaście Forester '98 122km
Przy wymianie samej piasty, bez ruszania wahaczy nie musisz regulować geometrii, chyba, że wcześniej coś ci się działo 
Re: Luz na tylnej piaście Forester '98 122km
Znaczy ten... No... Dwa razy przeleciałem przez krawężnik, na progach nigdy nie zwalniam zawsze minimum 90km/h + , a latanie bokami to standard
A jak zajeżdżam pod dom to nie korzystam z podjazdu tylko wale rowem
, parkowanie robię bokiem i o krawężnik, bo tylko wtedy równo stoję
ale... nie wydaje mi się żebym musiał geometrię ustawiać
A tak na poważnie to dzięki za info.
A tak na poważnie to dzięki za info.
- zinc
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Forester NA MY 99 rally car i Legacy IV 2.0 138hp
- Polubił: 1 raz
- Polubione posty: 0
Re: Luz na tylnej piaście Forester '98 122km
Z tyłu masz geometrię regulowana jak w każdym wielowachaczu...
Proste sa dla szybkich samochodow, zakrety-dla szybkich kierowcow
Re: Luz na tylnej piaście Forester '98 122km
wymieniam właśnie piastę i za dziada ruszyć nie mogę czujnika abs-u. Wie ktoś jak to ruszyć i go nie zepsuć ?
Re: Luz na tylnej piaście Forester '98 122km
Nie było lekko ale wreszcie piaste wymieniłem. Powiedzcie mi czy ta nakrętka trzymająca półoś ma być dokręcona poprostu do oporu czy tam konieczny jest jakiś moment dokręcania ?
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński
- Polubił: 86 razy
- Polubione posty: 443 razy
Re: Luz na tylnej piaście Forester '98 122km
Każda śruba i nakrętka powinna być dokręcona odpowiednim momentem. Przy nakrętce półosi to dość ważne.luki_man pisze:Powiedzcie mi czy ta nakrętka trzymająca półoś ma być dokręcona poprostu do oporu czy tam konieczny jest jakiś moment dokręcania ?
W Imprezie jest 186Nm. Nie mam serwisówki do Forka żeby sprawdzić czy jest tak samo, ale pewnie będzie podobnie.