Kolektory dolotowe i wtryskiwacze

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
ODPOWIEDZ
wade
2 gwiazdki
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Impreza
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Kolektory dolotowe i wtryskiwacze

Post 7 lut 2015, o 20:32

Ktoś się może orientuje czy da się przełożyć kolektor dolotowy z EJ25 N/A (Legacy) do EJ16. Ewentualnie z EJ20. Chodzi o imprezę GC. Chodzi głównie o rozstaw śrub i o zamontowanie jednego kolektora w innym silniku. Pomijam przepustnice, krokowca itd.

I jeszcze druga sprawa. Jak wygląda przełożenie wtryskiwaczy. Czy każdy wtryskiwacz da się przełożyć do każdego kolektora?



wade
2 gwiazdki
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Impreza
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Kolektory dolotowe i wtryskiwacze

Post 11 lut 2015, o 19:00

upp

Duniek
2 gwiazdki
Auto: tak brzydkie, że aż ładne
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 0

Re: Kolektory dolotowe i wtryskiwacze

Post 13 lut 2015, o 14:08

Tak na chłopski rozum to jeśli kolektor ej25 będzie z sohc to może i spasuje, ale jeśli z dohc to wątpię.
Trzeba byłoby porównać głowice.
Od ej20/ej22 powinien pasować, różnica prawdopodobnie jest tylko w pojemności, wielkości zaworów.
Masz chyba silnik ej20 to co Ci szkodzi przymierzyć kolektor.

wade
2 gwiazdki
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Impreza
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Kolektory dolotowe i wtryskiwacze

Post 13 lut 2015, o 19:01

Kolektor od EJ20 to drugi wariant, jak się okaże że nie pasje z EJ25 to wezmę tamten dla tego na razie go nie pasowałem. A poza tym to co za różnica czy głowica z SOHC czy DOHC, istotny jest chyba tylko rozstaw śrub mocujących kolektor.

melina26
2 gwiazdki
Auto: Legacy antyk ej18t megasquirted
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Kolektory dolotowe i wtryskiwacze

Post 15 lut 2015, o 12:33

Pierwsze ej25 to dohc (I faza), tak wiec kolektor odpada bo układ śrub jest inny. Kolejno ej25 sohc ma większy rozstaw śrub mimo że układ podobny, więc też odpada (I i 1/2 oraz II faza). Jeśli ma być P&P to kolektor ej22 się nada. Lepszy od niego będzie kolektor plastikowy (faza I i 1/2) o większych portach niż ej22, np z forka n/a 2.0. Mam jeden i drugi i oddam za 20 zł sztuka. Wtryski w nowych kolektorach to wtryski top feed, w starych side feed. Można założyć je zamiennie ale trzeba dłubać.
Edit
A impreza z którego roku?

wade
2 gwiazdki
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Impreza
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Kolektory dolotowe i wtryskiwacze

Post 15 lut 2015, o 18:17

Rok 1995. Sprawdzę w tygodniu czy na pewno będzie pasował ten kolektor od 2.0 i jeśli tak to biorę jeden z tych twoich kolektorów. Tylko mam jeszcze pytanie. Ten kolektor z forka jest większy wewnętrznie ale ma te wtryski nowego typu tak? A ten z EJ22 jest trochę mniejszy ale ma wtryski starego typu i da radę przełożyć je bez problemu i przeróbek. Zgadza się ?

melina26
2 gwiazdki
Auto: Legacy antyk ej18t megasquirted
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Kolektory dolotowe i wtryskiwacze

Post 15 lut 2015, o 21:22

Z kolektorami jest tak jak piszesz za wyjątkiem wtrysków. Do kolektora 2.2 Twoje wtryski będą p&p, do nowszego kolektora będziesz potrzebował przejściówek. Będzie potrzeba też porzeźbić przy listwach i ich mocowaniach. Kolektor z ej22 będzie pasował u Ciebie bez problemu. Sam w 1.8 miałem taki, a jak wiadomo 1.6 i 1.8 mają te same głowice.

wade
2 gwiazdki
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Impreza
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Kolektory dolotowe i wtryskiwacze

Post 15 lut 2015, o 21:33

OK, to biorę EJ22. Reszta na PW.

ODPOWIEDZ