LPG w Forester - jak rozpoznać czy można?
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
LPG w Forester - jak rozpoznać czy można?
witam,
zaczynam zgłębiać temat ale nie jest dla mnie jasne, czy do wszystkich silników Forestera można założyć instalację LPG. jak rozpoznać egzemplarz, w którym taka instalacja jest możliwa? i czy ogólnie odbija się czkawką i kosztami (częsta regulacja?) czy też raczej jest eksploatacja bezproblemowa?
pozdrawiam
geos
zaczynam zgłębiać temat ale nie jest dla mnie jasne, czy do wszystkich silników Forestera można założyć instalację LPG. jak rozpoznać egzemplarz, w którym taka instalacja jest możliwa? i czy ogólnie odbija się czkawką i kosztami (częsta regulacja?) czy też raczej jest eksploatacja bezproblemowa?
pozdrawiam
geos
Re: LPG w Forester - jak rozpoznać czy można?
Ja mam forka 98r silnik ej20, z jednym wałkiem rozrządu, 122km z regulacją na śrubce i nakrętce więc regulacja kosztuje mnie grosze. Zwłaszcza że robię to sam bo jest to banalne. Zajmuje mi to 45min bez wyciągania silnika i innych magicznych trików. LPG mam już od 60tyś. km i nie dostrzegam kompletnie żadnych skutków ubocznych.
ALE!!!! Jedna przestroga. Subaru nie lubi lipy !!!! Więc jak zakładasz instalację to tylko i wyłącznie konkretną. To się tyczy wszystkiego co na nosie ma plejady.
ALE!!!! Jedna przestroga. Subaru nie lubi lipy !!!! Więc jak zakładasz instalację to tylko i wyłącznie konkretną. To się tyczy wszystkiego co na nosie ma plejady.
Re: LPG w Forester - jak rozpoznać czy można?
wątków o tym jest trochę na forum, trzeba poszperać. generalnie dobra instalacja zawsze, jak SOHC to masz tańszą regulację, jak DOHC to drożej. turbo też się da. szukaj po modelu silnika bo były instalowane we wszystkich subaru zazwyczaj (w forku nie masz H6 więc jeden problem odpada).
Those who would give up essential liberty to purchase a little temporary safety deserve neither liberty nor safety.
Živela Jugoslavija!
Živela Jugoslavija!
- Alan, Alan, Alan!
- 6 gwiazdek
- Auto: WiśniaNieWiśnia
- Polubił: 130 razy
- Polubione posty: 365 razy
Re: LPG w Forester - jak rozpoznać czy można?
Głównym problemem instalacji gazowych zwykle jest sam "gazownik" ;)luki_man pisze:
ALE!!!! Jedna przestroga. Subaru nie lubi lipy !!!! Więc jak zakładasz instalację to tylko i wyłącznie konkretną. To się tyczy wszystkiego co na nosie ma plejady.
-
arturj
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Karczmiska, Lubelszczyzna
- Auto: Forester SF - był, była impreza gd 2.0 n/a, była na szczęście już nie ma e61, jest Forek sh 2,5
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: LPG w Forester - jak rozpoznać czy można?
Forek SF - nadawał się do gazowania idealnie. Przejechane miałem na gazie ok. 400 tyś km, bo po zakupie w NL właściciel wpakował do niego LPG, ja przejechałem jakieś 60 tyś km i oprócz wywalenia instalki na włoską (serwis holendrów mnie przerósł) nic przy gazie nie robiłem, przy silniku absolutnie nic, na regulacji zaworów na jednej głowicy były minimalnie za ciasno. Spalanie od 8,8 - (sam nie wierzyłem) przy jeździe do Zakopca tak emerycko 90 max do 14 - więcej mi nie spalił.
Sprzedam bandita 1200
Re: LPG w Forester - jak rozpoznać czy można?
geos, mam H6, miałem 2,5 SOHC, nastukane tysiące km i nie ma z lpg żadnych problemów
Tak jak AAA napisał - jedyny problem to przestrzeń pomiędzy lewym a prawym uchem instalatora
Tak jak AAA napisał - jedyny problem to przestrzeń pomiędzy lewym a prawym uchem instalatora

Re: LPG w Forester - jak rozpoznać czy można?
Pan Mirek by się raczej nadawał:Alan, Alan, Alan! pisze: Głównym problemem instalacji gazowych zwykle jest sam "gazownik" ;)
http://aszdziennik.pl/116099,wielki-suk ... konomiczna
Re: LPG w Forester - jak rozpoznać czy można?
dzięki za wszystkie informacje. przeczytałem wskazany wątek i rozjaśniło się co nieco. podane tam oznaczenia
pozdrawiam
geos
są wraz z informacją o forkach 05-10. czy w forkach pierwszej generacji były też montowane jednostki EJ20F czy też może trzeba poszukać silnika i innym oznaczeniem?EJ204....., nie przystosowany do lpg- regulacja luzów zaworowych co 30-50 tys km.
EJ20F....., przystosowany do lpg- regulacja luzów zaworowych z częstotliwością pow. 100 tyś km.
pozdrawiam
geos
Re: LPG w Forester - jak rozpoznać czy można?
Tego gościa też by pewnie wyśmiali, że założył gaz do takiego auta:Bergen pisze: Pan Mirek by się raczej nadawał:
http://moto.onet.pl/porady-ekspertow/in ... odu/z175zkWiele osób kojarzy instalację gazu wyłącznie ze starszymi samochodami, ale LPG można założyć również w ciekawszych modelach. Przykładem jest Dodge Charger z silnikiem V8. Przed założeniem gazu, 2 miesiące jazdy kosztowały właściciela aż 11 tys. zł!
- Paulus1008
- 0 gwiazdek
- Auto: Impreza WRX Type RA STi
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: LPG w Forester - jak rozpoznać czy można?
Niestety silniki z "F" ankońcu to Forestery SF i Imprezy GD i GH.geos pisze:dzięki za wszystkie informacje. przeczytałem wskazany wątek i rozjaśniło się co nieco. podane tam oznaczenia
są wraz z informacją o forkach 05-10. czy w forkach pierwszej generacji były też montowane jednostki EJ20F czy też może trzeba poszukać silnika i innym oznaczeniem?EJ204....., nie przystosowany do lpg- regulacja luzów zaworowych co 30-50 tys km.
EJ20F....., przystosowany do lpg- regulacja luzów zaworowych z częstotliwością pow. 100 tyś km.
pozdrawiam
geos
Forki SG nie miały silników przystosowanych pod LPG, ale za to maja nieco prostszą regulację luzów zaworowych, bo zamiast szklanek są płytki regulacyjne (S-Turbo) i śrubki (SOHC). Także i tak opłaca się montować LPG a koszty regulacji zaworów nie "zjadają" oszczędności z jazdy na gazie.
Re: LPG w Forester - jak rozpoznać czy można?
dzięki za odpowiedź, ale gdybyś mógł jeszcze wyjaśnić: napisałeś, że forki SG nie miały silników przystosowanych pod LPG. nie jestem biegły w tych akronimach ale na innym forum Subaru podali, że:
pozdrawiam
geos
czyli tak jakby wynika, że SG w części łapią się na zakres dat 05-10 i niektóre z nich mają silniki EJ20F distosowane do LPG. czy to jakaś literówka się wkradła i powinno być, że "SF nie miały silników przystosowanych do LPG"?SG = MY03-MY08
SF = Before that
pozdrawiam
geos
Re: LPG w Forester - jak rozpoznać czy można?
po VINie powinieneś rozkodować jaki masz silnik, pod maską też jest tabliczka gdzie ta informacja powinna być. to prostsze niż spekulacje.
Those who would give up essential liberty to purchase a little temporary safety deserve neither liberty nor safety.
Živela Jugoslavija!
Živela Jugoslavija!
Re: LPG w Forester - jak rozpoznać czy można?
nie chodzi o spekulacje :) w polecanym wątku doradzano, aby nie polegać na dekoderach VIN. wiem już gdzie sprawdzać typ silnika, ale nie wiem jakie oznaczenia silników Forestera pierwszej generacji nadają się lepiej niż inne do instalacji gazowej. dla Foresterów 2 generacji już mi doradzono EJ20F - czy jest jakiś silnik z pierwszej generacji nadający się do LPG? tak na marginesie to nie mam jeszcze Forestera, zamierzam dopiero kupić i o oznaczenie typu silnika pytać sprzedawców zanim pojadę obejrzeć samochód.
pozdrawiam,
geos
pozdrawiam,
geos
- dzixd
- Moderator działu
- Lokalizacja: Dziki Zachód
- Auto: Legacy IV "prawie spec b h6", legacy II 2.2, 2xLegacy III 2.5 MY99, Impuls - Legacy IV H6 5EAT LPG
- Polubił: 9 razy
- Polubione posty: 307 razy
Re: LPG w Forester - jak rozpoznać czy można?
inquiz pisze:po VINie powinieneś rozkodować jaki masz silnik, pod maską też jest tabliczka gdzie ta informacja powinna być. to prostsze niż spekulacje.
Chyba że silnik zmieniono na inny

Jeździć nie umiem, ale się staram 
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.

Naprawiać też nie umiem, ale się staram.

- Paulus1008
- 0 gwiazdek
- Auto: Impreza WRX Type RA STi
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: LPG w Forester - jak rozpoznać czy można?
Sprawa wygląda następująco: producenci generalnie nie przystosowują silników do spalania paliwa gazowego (niezależnie LPG czy CNG) z kilkoma wyjątkami. Wychodzą z założenia że silnik przystosowany do spalania Pb musi być zasilany Pb. W przypadku silników Subaru tylko jeden silnik był przystosowany do spalania paliwa gazowego i były to silniki EJ20F. Silnik ten ma przede wszystkim zmieniony materiał gniazd zaworowych, co pozwoliło na ograniczenie niekorzystnego zjawiska zapadania się zaworów w gniazdach, albo prościej: zaniku luzów zaworowych. Pozostałe silniki Subaru niestety wykorzystują standardowe materiały na gniazda co prowadzi do ich nadmiernego zużycia i zaniku luzów zaworowych.geos pisze:nie chodzi o spekulacje :) w polecanym wątku doradzano, aby nie polegać na dekoderach VIN. wiem już gdzie sprawdzać typ silnika, ale nie wiem jakie oznaczenia silników Forestera pierwszej generacji nadają się lepiej niż inne do instalacji gazowej. dla Foresterów 2 generacji już mi doradzono EJ20F - czy jest jakiś silnik z pierwszej generacji nadający się do LPG? tak na marginesie to nie mam jeszcze Forestera, zamierzam dopiero kupić i o oznaczenie typu silnika pytać sprzedawców zanim pojadę obejrzeć samochód.
pozdrawiam,
geos
Nie mniej jednak, jeżeli zdecydujesz się na montaż instalacji LPG do silnika nieprzystosowanego do zasilania LPG to największym problemem jest częstotliwość regulacji luzów zaworowych i cena tej usługi. W standardowych silnikach częstotliwość regulacji luzów waha się w granicach od 30 -50 tyś. km, a jej koszt zaczyna się od ok 300 zł do 3000 zł (lub więcej, w zależności od usługodawcy i rodzaju regulacji).
Generalnie problem regulacj luzów nie dotyczy tylko Subaru, jest o wiele szerszy. Nie mniej jednak opisałem tylko tę jedną markę.
-
fudżisubo;)
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: WR
- Auto: Forester S turbo MY-01
- Polubił: 2 razy
- Polubione posty: 0
Re: LPG w Forester - jak rozpoznać czy można?
geos a do jakiego silnika się przymierzasz w forku? sam mam w sf s turbo i mam już rok instalkę różnica tylko pod dystybutorem
To prawda, że z regulacją zaworów w tym modelu występują problemy typu ,że trzeba podnosić silnik przy owej regulacji, oraz same jej interwały. Tragedii z tym nie ma ja przy wymianie rozrządu teraz robiłem reg. przy okazji i zapłaciłem grosze w porównaniu do cen jak niektórzy twierdzą
wystaczy mieć ogarniętego mechaniora, który nie zdziera ostatniej koszuli z ciebie. Jesli chodzi o instalacje LPG jak już ktoś wcześniej wspominał tylko kumaty gazownik silniki turbo w subaru są wymagające i wymagają dokładnego strojenia -nie druciarstwa. Problemów z instalką STAG nie mam żadnych. Jak chcesz namiar ci mogę dać na tego gazownika spod Lublina pisz na PW.


Re: LPG w Forester - jak rozpoznać czy można?
Musze ustalic stopien skomplikowania regulacji luzow zaworowych w 2.0i N/A FB20 w Foresterze IV MY13, jego cene bo niektore zrodla szokuja wycenami no i czestotliwosc regulacji poza trwaloscia samej glowicy oczywiscie. Dokladny kod silnika FB20BHZBZE.
Wiem, ze silnik FB20 byl montowany juz w poprzednim Foresterze III, moze ktos ma z nim doswiadczenie? Moze to jakas ewolucja EJ20F? Bede wdzieczny za kazda informacje, bo bardzo malo jest ich w necie, a konkretnych to juz w ogole.
Wiem, ze silnik FB20 byl montowany juz w poprzednim Foresterze III, moze ktos ma z nim doswiadczenie? Moze to jakas ewolucja EJ20F? Bede wdzieczny za kazda informacje, bo bardzo malo jest ich w necie, a konkretnych to juz w ogole.
Re: LPG w Forester - jak rozpoznać czy można?
Mam na oku Forestera II generacji rocznik 2007/8 wolnossący 2.0. Ma fabrycznie zamontowany gaz - sekwencyjny BRC - i przebieg 190k. Czy z takim przebiegiem na gazie jest duże ryzyko przepalenia gniazd zaworowych? Jak to się będzie objawiać i jak temu zapobiec?
- Slawskip
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Auto: Subaru Legacy MY07
- Polubił: 12 razy
- Polubione posty: 4 razy
- Paulus1008
- 0 gwiazdek
- Auto: Impreza WRX Type RA STi
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: LPG w Forester - jak rozpoznać czy można?
Objawy:G-Tomson pisze:Mam na oku Forestera II generacji rocznik 2007/8 wolnossący 2.0. Ma fabrycznie zamontowany gaz - sekwencyjny BRC - i przebieg 190k. Czy z takim przebiegiem na gazie jest duże ryzyko przepalenia gniazd zaworowych? Jak to się będzie objawiać i jak temu zapobiec?
1. Nierównomierna prędkość obrotowa na biegu jałowym,
2. Wysokie podciśnienie na biegu jałowym,
3. Problemy z uruchomieniem ciepłego silnika,
4. Brak mocy po rozgrzaniu silnika.
Zapobiec można tylko poprze weryfikację parametrów silnika i regularne kontrole luzów zaworowych. Innego sposobu nie ma.
