POWER

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
ODPOWIEDZ
forek2
1 gwiazdka
Auto: forester 2.0 T
Polubił: 0
Polubione posty: 0

POWER

Post 29 mar 2009, o 18:04

Witam,krótkie pytanie,w Forku S -turbo MY01, kontrolka power dotyczy skrzyni AT,po włączeniu zapłonu,jeżeli mruga oznacza błąd-a co jak nie zapala się wcale ? Zresztą u mnie dotyczy to również check-a,który również zapala się tylko po wystąpieniu błędu.



Bergen
Awatar użytkownika
Moderator
Lokalizacja: Wrocław
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: POWER

Post 29 mar 2009, o 19:31

Jeśli jakaś lampka nie zapala się po włączeniu zapłonu, mimo że powinna, to znaczy że się przepaliła.
Bo właśnie temu służy zapalanie się lampek w tym momencie - kontroli ich sprawności.

forek2
1 gwiazdka
Auto: forester 2.0 T
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: POWER

Post 29 mar 2009, o 19:37

Bergen pisze:Jeśli jakaś lampka nie zapala się po włączeniu zapłonu, mimo że powinna, to znaczy że się przepaliła.
Bo właśnie temu służy zapalanie się lampek w tym momencie - kontroli ich sprawności.
Ok,gdyby nie zapalały się później ,tzn w momencie wystąpienia błędu , lub włączenia power na lewarku .Właśnie to mnie dziwi że raz na kilkanaście uruchomień obydwie wspomniane kontrolki świecą normalnie ,przerwa na łączach czy co :-d

Bergen
Awatar użytkownika
Moderator
Lokalizacja: Wrocław
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: POWER

Post 29 mar 2009, o 19:42

Bardzo możliwe. Możliwe że albo ktoś nieudolnie grzebał w instalacji, albo masz przeciek wody do kabiny, która kapie gdzieś na przewody.

forek2
1 gwiazdka
Auto: forester 2.0 T
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: POWER

Post 29 mar 2009, o 20:00

Bergen pisze:Bardzo możliwe. Możliwe że albo ktoś nieudolnie grzebał w instalacji, albo masz przeciek wody do kabiny, która kapie gdzieś na przewody.
Przecieku nie mam a w instalacji było grzebane przy okazji wymiany silnika.Gdzie szukać przerwy,na drodze ECU-zegary czy gdzieś głębiej?.Kontrolka power świeci jak chce(raczej nie świeci) od zakupu tego auta.

Bergen
Awatar użytkownika
Moderator
Lokalizacja: Wrocław
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: POWER

Post 29 mar 2009, o 23:09

Nie mam schematu przed oczami, ale obstawiam między ECU a zegarami.

forek2
1 gwiazdka
Auto: forester 2.0 T
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: POWER

Post 30 mar 2009, o 00:03

Bergen pisze:Nie mam schematu przed oczami, ale obstawiam między ECU a zegarami.
Bergen,na Ciebie zawsze można liczyć,będę szukał.

Bergen
Awatar użytkownika
Moderator
Lokalizacja: Wrocław
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: POWER

Post 30 mar 2009, o 00:06

Co ja bym zrobił - wpiąłbym się inną lampką zaraz przy ECU, o ile to możliwe, i jeździł tak jakiś czas. Jeśli "wpięta" lampka będzie zachowywać się normalnie, to znaczy że problem jest gdzieś "dalej". ECU zapewne znajdziesz pod wykładziną, pod nogami pasażera.

forek2
1 gwiazdka
Auto: forester 2.0 T
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: POWER

Post 30 mar 2009, o 00:28

Bergen pisze:Co ja bym zrobił - wpiąłbym się inną lampką zaraz przy ECU, o ile to możliwe, i jeździł tak jakiś czas. Jeśli "wpięta" lampka będzie zachowywać się normalnie, to znaczy że problem jest gdzieś "dalej". ECU zapewne znajdziesz pod wykładziną, pod nogami pasażera.
Ok,martwi mnie w tym przypadku nie check,a prawidłowość działania skrzyni,bo check zapala się w przypadku zaistnienia błędu, a co ze skrzynią,zresztą od zakupu tego auta mam nieodparte wrażenie że ruszam co najmniej z przełożenia 2,bo na chłopski rozum,jeżeli przy starcie ,przy położeniu lewarka pozycja 3 lub D i skrajnym wychyleniu przepustnicy baaaaardzo niewiele się dzieje,a przy powoli osiągniętej prędkości 40-50 km/h,kolejne skrajne wychylenie przepustnicy powoduje redukcję i ( bez przesady) gwałtowne przyspieszenie ?.Obrazowo-przy włączaniu się do ruchu muszę trzy razy się zastanowić czy to już ,czy mogę,ponieważ nie sposób z dołu gwałtownie przyspieszyć i płynnie włączyć się w potok pojazdów.
Płynniej ( czytaj szybciej) mogę to zrobić 100 -tu konnym(sic!) dieslem umieszczonym w Omedze 2001 mojej żony.

ODPOWIEDZ