Strona 1 z 1

Wymiana lożyska koła tył - Impreza 2.0 N/A 2004 rok

: 9 maja 2019, o 11:20
autor: kulik1
Dzień dobry,

tak się składa, że przejąłem po moim przygłuchym Tacie Imprezę w kombi z 2004 roku kombi. Pierwszy właściciel salon Polska :-). Od razu w uszy wpadł mi dźwięk, który mechanik zdiagnozował jako łożysko tylnego koła. Jestem nieco zaskoczony, że przy wymianie może okazać się, że trzeba będzie oprócz łożyska wymienić jeszcze całą piastę, bo czasem już do niczego się nie nadaje (jak twierdzi warsztat). Koszty robią się wtedy na poziomie 1350 pln co przy samochodzie wartym ~ 12 tyś. robi się ceną lekko z kosmosu. Jak z Waszego doświadczenia to wygląda?

Wymiana lożyska koła tył - Impreza 2.0 N/A 2004 rok

: 9 maja 2019, o 12:27
autor: dzixd

kulik1 pisze:Dzień dobry,

tak się składa, że przejąłem po moim przygłuchym Tacie Imprezę w kombi z 2004 roku kombi. Pierwszy właściciel salon Polska :-). Od razu w uszy wpadł mi dźwięk, który mechanik zdiagnozował jako łożysko tylnego koła. Jestem nieco zaskoczony, że przy wymianie może okazać się, że trzeba będzie oprócz łożyska wymienić jeszcze całą piastę, bo czasem już do niczego się nie nadaje (jak twierdzi warsztat). Koszty robią się wtedy na poziomie 1350 pln co przy samochodzie wartym ~ 12 tyś. robi się ceną lekko z kosmosu. Jak z Waszego doświadczenia to wygląda?
Obejrzyj sobie schemat jak wygląda tylna zwrotnica.

http://opposedforces.com/parts/impreza/ ... tration_1/
Jeśli łożysko się totalnie nie wysypało czyli nie poleciały kulki to nie powinno uszkodzić piasty.

Moim zdaniem chcą Cię skubnąć.

Wysłane z mojego mądrego telefonu


Wymiana lożyska koła tył - Impreza 2.0 N/A 2004 rok

: 9 maja 2019, o 12:47
autor: kulik1
Cenna uwaga. Dzięki za schemat!

Wymiana lożyska koła tył - Impreza 2.0 N/A 2004 rok

: 9 maja 2019, o 13:17
autor: ewemarkam
Ja miałem tak zapieczone na przegubie że trzeba było grzać palnikiem żeby to wyszło. Ale to było w przodzie. Różnie bywa, może tego się obawiają mechanicy. Po co się bawić skoro klient zapłaci i już.

Wymiana lożyska koła tył - Impreza 2.0 N/A 2004 rok

: 9 maja 2019, o 16:29
autor: skwaro
Tył trzeba wiedzieć jak rozebrać, a w samej piaściepoza łożyskiem nie ma co się popsuć. Pewnie nie wiedzą jak ogarnąć temat dlatego chcą całość wymienić

Wymiana lożyska koła tył - Impreza 2.0 N/A 2004 rok

: 11 maja 2019, o 08:55
autor: kulik1
Informacyjnie - Opinia na ten temat jest z dwóch serwisów specjalizujących się w subaru - z al. Jerozolimskiej 236 MTS Rally oraz z Subcar Tyski z Mechanków 17.

Macie jakieś sprawdzone źródło cześci? Pytałem w znajomej hurtowni, ale powiedzieli, że tej części w zamienniku nie mają w żadnym katalogu.

Wymiana lożyska koła tył - Impreza 2.0 N/A 2004 rok

: 11 maja 2019, o 09:32
autor: dzixd
Zapytaj w sklepie z łożyskami.

Wysłane z mojego mądrego telefonu


Wymiana lożyska koła tył - Impreza 2.0 N/A 2004 rok

: 11 maja 2019, o 12:15
autor: kulik1
Łożyska są wszędzie. Chodzi o piastę.

Wymiana lożyska koła tył - Impreza 2.0 N/A 2004 rok

: 11 maja 2019, o 12:30
autor: skwaro
Całą zwrotnicę możesz kupić używaną i zmontować nowe łożysko, nowa tylko w ASO

Wymiana lożyska koła tył - Impreza 2.0 N/A 2004 rok

: 11 maja 2019, o 12:37
autor: dzixd
kulik1 pisze:Łożyska są wszędzie. Chodzi o piastę.
https://allegro.pl/oferta/piasta-kola-t ... witemShare

Numer katalogowy chyba się zgadza.

Ale pewnie dopiero jak porównasz ze swoją to będzie wiadomo
Wysłane z mojego mądrego telefonu



Wymiana lożyska koła tył - Impreza 2.0 N/A 2004 rok

: 11 maja 2019, o 12:52
autor: ewemarkam
Kup używkę, na alledrogo weź od konta "firma" będziesz miał prawo zwrotu. Bo np nie pasuje. Od osób prywatnych nie ma już takiego luksusu. W razie czego oddasz. Tylko pewnie używana piasta będzie miała łożysko. Zapytaj czy jest z łożyskiem.

Wymiana lożyska koła tył - Impreza 2.0 N/A 2004 rok

: 14 maja 2019, o 11:19
autor: kulik1
Dzięki za porady!

Wymiana lożyska koła tył - Impreza 2.0 N/A 2004 rok

: 14 maja 2019, o 11:42
autor: tomzyl
ewemarkam pisze:
9 maja 2019, o 13:17
a miałem tak zapieczone na przegubie że trzeba było grzać palnikiem żeby to wyszło. Ale to było w przodzie. Różnie bywa, może tego się obawiają mechanicy.
u mnie tak się zasklepiło, że prasa 20ton jedynie skróciła półośkę, także został zakupiony zestaw zwrotnicy, półośki, wymieniona piasta i łożysko i wsio hula. A zaczęło się od przegubu walniętego, wewnętrznego.