Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa

-
kulik1
- 0 gwiazdek
- Auto: Subaru Impreza 2.0 / 125km / 2004
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
9 maja 2019, o 11:20
Dzień dobry,
tak się składa, że przejąłem po moim przygłuchym Tacie Imprezę w kombi z 2004 roku kombi. Pierwszy właściciel salon Polska

. Od razu w uszy wpadł mi dźwięk, który mechanik zdiagnozował jako łożysko tylnego koła. Jestem nieco zaskoczony, że przy wymianie może okazać się, że trzeba będzie oprócz łożyska wymienić jeszcze całą piastę, bo czasem już do niczego się nie nadaje (jak twierdzi warsztat). Koszty robią się wtedy na poziomie 1350 pln co przy samochodzie wartym ~ 12 tyś. robi się ceną lekko z kosmosu. Jak z Waszego doświadczenia to wygląda?
kulik1
-
dzixd
- Moderator działu
- Lokalizacja: Dziki Zachód
- Auto: Legacy IV "prawie spec b h6", legacy II 2.2, 2xLegacy III 2.5 MY99, Impuls - Legacy IV H6 5EAT LPG
-
Polubił:
9 razy
-
Polubione posty:
307 razy
Post
9 maja 2019, o 12:27
kulik1 pisze:Dzień dobry,
tak się składa, że przejąłem po moim przygłuchym Tacie Imprezę w kombi z 2004 roku kombi. Pierwszy właściciel salon Polska

. Od razu w uszy wpadł mi dźwięk, który mechanik zdiagnozował jako łożysko tylnego koła. Jestem nieco zaskoczony, że przy wymianie może okazać się, że trzeba będzie oprócz łożyska wymienić jeszcze całą piastę, bo czasem już do niczego się nie nadaje (jak twierdzi warsztat). Koszty robią się wtedy na poziomie 1350 pln co przy samochodzie wartym ~ 12 tyś. robi się ceną lekko z kosmosu. Jak z Waszego doświadczenia to wygląda?
Obejrzyj sobie schemat jak wygląda tylna zwrotnica.
http://opposedforces.com/parts/impreza/ ... tration_1/
Jeśli łożysko się totalnie nie wysypało czyli nie poleciały kulki to nie powinno uszkodzić piasty.
Moim zdaniem chcą Cię skubnąć.
Wysłane z mojego mądrego telefonu
Jeździć nie umiem, ale się staram

Naprawiać też nie umiem, ale się staram.
Konto usunięte pisze: ↑29 gru 2018, o 17:15
masz dobre serducho i ostrego pierdolca

dzixd
-
kulik1
- 0 gwiazdek
- Auto: Subaru Impreza 2.0 / 125km / 2004
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
9 maja 2019, o 12:47
Cenna uwaga. Dzięki za schemat!
kulik1
-
ewemarkam
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Auto: Forester '98 2.0 N/A AT
-
Polubił:
1 raz
-
Polubione posty:
38 razy
Post
9 maja 2019, o 13:17
Ja miałem tak zapieczone na przegubie że trzeba było grzać palnikiem żeby to wyszło. Ale to było w przodzie. Różnie bywa, może tego się obawiają mechanicy. Po co się bawić skoro klient zapłaci i już.
ewemarkam
-
skwaro
- 5 gwiazdek
- Auto: Forester 2.5XT
-
Polubił:
4 razy
-
Polubione posty:
52 razy
Post
9 maja 2019, o 16:29
Tył trzeba wiedzieć jak rozebrać, a w samej piaściepoza łożyskiem nie ma co się popsuć. Pewnie nie wiedzą jak ogarnąć temat dlatego chcą całość wymienić
skwaro
-
kulik1
- 0 gwiazdek
- Auto: Subaru Impreza 2.0 / 125km / 2004
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
11 maja 2019, o 08:55
Informacyjnie - Opinia na ten temat jest z dwóch serwisów specjalizujących się w subaru - z al. Jerozolimskiej 236 MTS Rally oraz z Subcar Tyski z Mechanków 17.
Macie jakieś sprawdzone źródło cześci? Pytałem w znajomej hurtowni, ale powiedzieli, że tej części w zamienniku nie mają w żadnym katalogu.
kulik1
-
dzixd
- Moderator działu
- Lokalizacja: Dziki Zachód
- Auto: Legacy IV "prawie spec b h6", legacy II 2.2, 2xLegacy III 2.5 MY99, Impuls - Legacy IV H6 5EAT LPG
-
Polubił:
9 razy
-
Polubione posty:
307 razy
Post
11 maja 2019, o 09:32
Zapytaj w sklepie z łożyskami.
Wysłane z mojego mądrego telefonu
Jeździć nie umiem, ale się staram

Naprawiać też nie umiem, ale się staram.
Konto usunięte pisze: ↑29 gru 2018, o 17:15
masz dobre serducho i ostrego pierdolca

dzixd
-
kulik1
- 0 gwiazdek
- Auto: Subaru Impreza 2.0 / 125km / 2004
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
11 maja 2019, o 12:15
Łożyska są wszędzie. Chodzi o piastę.
kulik1
-
skwaro
- 5 gwiazdek
- Auto: Forester 2.5XT
-
Polubił:
4 razy
-
Polubione posty:
52 razy
Post
11 maja 2019, o 12:30
Całą zwrotnicę możesz kupić używaną i zmontować nowe łożysko, nowa tylko w ASO
skwaro
-
dzixd
- Moderator działu
- Lokalizacja: Dziki Zachód
- Auto: Legacy IV "prawie spec b h6", legacy II 2.2, 2xLegacy III 2.5 MY99, Impuls - Legacy IV H6 5EAT LPG
-
Polubił:
9 razy
-
Polubione posty:
307 razy
Post
11 maja 2019, o 12:37
kulik1 pisze:Łożyska są wszędzie. Chodzi o piastę.
https://allegro.pl/oferta/piasta-kola-t ... witemShare
Numer katalogowy chyba się zgadza.
Ale pewnie dopiero jak porównasz ze swoją to będzie wiadomo
Wysłane z mojego mądrego telefonu
Jeździć nie umiem, ale się staram

Naprawiać też nie umiem, ale się staram.
Konto usunięte pisze: ↑29 gru 2018, o 17:15
masz dobre serducho i ostrego pierdolca

dzixd
-
ewemarkam
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Auto: Forester '98 2.0 N/A AT
-
Polubił:
1 raz
-
Polubione posty:
38 razy
Post
11 maja 2019, o 12:52
Kup używkę, na alledrogo weź od konta "firma" będziesz miał prawo zwrotu. Bo np nie pasuje. Od osób prywatnych nie ma już takiego luksusu. W razie czego oddasz. Tylko pewnie używana piasta będzie miała łożysko. Zapytaj czy jest z łożyskiem.
ewemarkam
-
kulik1
- 0 gwiazdek
- Auto: Subaru Impreza 2.0 / 125km / 2004
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
14 maja 2019, o 11:19
Dzięki za porady!
kulik1
-
tomzyl
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: WW
- Auto: Forester SG 2.0X AT
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
2 razy
Post
14 maja 2019, o 11:42
ewemarkam pisze: ↑9 maja 2019, o 13:17
a miałem tak zapieczone na przegubie że trzeba było grzać palnikiem żeby to wyszło. Ale to było w przodzie. Różnie bywa, może tego się obawiają mechanicy.
u mnie tak się zasklepiło, że prasa 20ton jedynie skróciła półośkę, także został zakupiony zestaw zwrotnicy, półośki, wymieniona piasta i łożysko i wsio hula. A zaczęło się od przegubu walniętego, wewnętrznego.
tomzyl