test CO2 w WRX o4'
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
test CO2 w WRX o4'
Ponieważ jestem laikiem w tym temacie a spotkałem sie z dwoma sprzecznymi opiniami teoretycznie kompetentnych osób ...
Jak to jest z testem CO2 w Imprezie WRX 04' 2,0 ?
Będąc na sprawdzeniu auta w jednym z serwisów usłyszałem ze w oglądanym modelu jest podejżenie o przedmuch na uszczelce pod głowicą, padła propozycja testu CO2 - wynik testu pozytywny. Uszczelka do roboty ...
Niby wszystko Ok, wyszedłem z założenia że mam jasną sytuacje - nie warto pakować sie w auto zwłaszcza przy kosztach wymiany uszczelki w Imprezie. Kilka godzin później jednak pojawiło się ale...
Rozmowa z właścicielem serwisu Subaru w którym auto było na bieżąco serwisowane (innego niż ten w którym był sprawdzany) i moje zdziwienie kiedy od właściele serwisu słyszę że w WRXach nie ma zastosowania test CO2 ponieważ układ jest zamknięty, jeszcze kilka argumentów m.in. że testował to u siebie w serwisie ...
Dwa serwisy - dwie różne opinie moczno sprzeczne.
I teraz moje pytanie/ prośba o pomoc do Was - jak to jest z WRXem i testem CO2?
Jest wiarygodny i można się na nim opierać, czy nie ma on tutaj zastosowania ?
Pozdrawiam
Jak to jest z testem CO2 w Imprezie WRX 04' 2,0 ?
Będąc na sprawdzeniu auta w jednym z serwisów usłyszałem ze w oglądanym modelu jest podejżenie o przedmuch na uszczelce pod głowicą, padła propozycja testu CO2 - wynik testu pozytywny. Uszczelka do roboty ...
Niby wszystko Ok, wyszedłem z założenia że mam jasną sytuacje - nie warto pakować sie w auto zwłaszcza przy kosztach wymiany uszczelki w Imprezie. Kilka godzin później jednak pojawiło się ale...
Rozmowa z właścicielem serwisu Subaru w którym auto było na bieżąco serwisowane (innego niż ten w którym był sprawdzany) i moje zdziwienie kiedy od właściele serwisu słyszę że w WRXach nie ma zastosowania test CO2 ponieważ układ jest zamknięty, jeszcze kilka argumentów m.in. że testował to u siebie w serwisie ...
Dwa serwisy - dwie różne opinie moczno sprzeczne.
I teraz moje pytanie/ prośba o pomoc do Was - jak to jest z WRXem i testem CO2?
Jest wiarygodny i można się na nim opierać, czy nie ma on tutaj zastosowania ?
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 9 lip 2009, o 23:37 przez Tomnovy, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: test CO2 w WRX o4'
Tomnovy pisze: padła propozycja testu CO2 - wynik testu negatywny. Uszczelka do roboty ...
Wydawało mi się zawsze, że wynik negatywny oznacza brak CO2 = ok.
Re: test CO2 w WRX o4'
masz racje - mój błąd
ale nadal pytanie moje to jak jest z testem co2 w imprezie ?
ale nadal pytanie moje to jak jest z testem co2 w imprezie ?
Re: test CO2 w WRX o4'
Tomnovy, no to zastrzeliłeś mnie. Tutejsi mędrcy zawsze zalecają test na obecność CO2 w płynie chłodniczym w razie podejrzenia o przedmuch na uszczelce.
Sam jestem ciekaw jak to z tym tematem jest.
Sam jestem ciekaw jak to z tym tematem jest.
Re: test CO2 w WRX o4'
Obecność spalin w układzie chłodzenia zawsze oznacza awarię silnika, nie wiem o co chodzić mogło właścicielowi serwisu z układem zamkniętym.
-
carfit
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: nowy sącz
- Auto: RS6 MY17, JAG E-PACE, WRX by Carfit i inne
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: test CO2 w WRX o4'
generalnie w każdym aucie jest układ chłodzenia zamknięty, no bo jak ma być otwarty
. W subaru jak i w innych japończykach jest układ cisnieniowy a nie przelewowy jak w autach europejskich gdzie przez zbiornik wyrównawczy cały czas przepływa płyn. W subaru zbiornik wyrównawczy pełni tylko role odsysania i gromadzenia płynu. Zapewne o to chodziło serwisowi.
Zawartość CO2 w płynie jak mówi AZ zawsze oznacza awarię , uszczelki, głowicu etc. Natomiast mam za miedza firmę która notorycznie prawie każdemu klientowi wciska że ma uszczelke do wymiany
i już nie raz wyprowadzaliśmy klienta z błędu
Na Twoim miejscu podjechał bym jeszcze gdzie indziej i na własne oczy zobaczył wynik testu, zapewne maja popularny przyrząd , gdzie płyn chłodniczy miesza sie ze specjalnym płynem w urządzeniu i pokazuje inny kolor , wtedy bedziesz wiedział na 100%


Zawartość CO2 w płynie jak mówi AZ zawsze oznacza awarię , uszczelki, głowicu etc. Natomiast mam za miedza firmę która notorycznie prawie każdemu klientowi wciska że ma uszczelke do wymiany


Na Twoim miejscu podjechał bym jeszcze gdzie indziej i na własne oczy zobaczył wynik testu, zapewne maja popularny przyrząd , gdzie płyn chłodniczy miesza sie ze specjalnym płynem w urządzeniu i pokazuje inny kolor , wtedy bedziesz wiedział na 100%
Re: test CO2 w WRX o4'
Dzięi za odpowiedzi,
Byłem podczas testu i widziałem na własne oczy jego przebieg - płyn w górnym pojemniczku wyraźnie zmienił kolor, był znacznie jaśniejszy od tego w dolnym (wiem, język którym się posługuje jest mało profesjonalny :) )
Serwisy o których mowa to:
4Turbo - auto sprawdzane przed zakupem
Adamski - auto przez nich cały czas serwisowane
Pozdrawiam i dziękuje za pomoc
Byłem podczas testu i widziałem na własne oczy jego przebieg - płyn w górnym pojemniczku wyraźnie zmienił kolor, był znacznie jaśniejszy od tego w dolnym (wiem, język którym się posługuje jest mało profesjonalny :) )
Serwisy o których mowa to:
4Turbo - auto sprawdzane przed zakupem
Adamski - auto przez nich cały czas serwisowane
Pozdrawiam i dziękuje za pomoc
-
carfit
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: nowy sącz
- Auto: RS6 MY17, JAG E-PACE, WRX by Carfit i inne
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: test CO2 w WRX o4'
No to masz jasnośćTomnovy pisze: Byłem podczas testu i widziałem na własne oczy jego przebieg - płyn w górnym pojemniczku wyraźnie zmienił kolor


Re: test CO2 w WRX o4'
Chlopaki krotkie pytanko. Co prawda nie o subaru, ale ten temat mi wyplulo google ;) Zonina Brave dzis sprawdzalem pod tym katem i plyn zmienil kolor. Przynajmniej tak mi sie wydaje (chociaz nie wiem, czy to na dole nie zmienil sie na jasniejszy), a tak tez twierdzi mechanik, bo ja bylem pod wrazeniem naglego spienienia sie plynu chlodniczego i wywalenia go na zewnatrz zbiorniczka wyrownawczego.
To tez potwierdza ww. teorie?
p.s. wymiana uszczelki, planowanie glowicy, uszczelniacze, test szczelnosci glowicy itd. w Fiacie, to 800-1000zl
To tez potwierdza ww. teorie?
p.s. wymiana uszczelki, planowanie glowicy, uszczelniacze, test szczelnosci glowicy itd. w Fiacie, to 800-1000zl

Największą przyjemność w życiu sprawia robienie tego, co zdaniem innych jest niewykonalne.
Re: test CO2 w WRX o4'
Olleo, jak testprzeprowadzony poprawnie to tak. Podczas testu nie może zostać zassany płyn, w tym celu spuszcza się nadmiar płynu.
Re: test CO2 w WRX o4'
Zassany w sensie gdzie? Do tego urzadzenia? Plyn byl gdzies na max w zbiorniczku. Wcisnal ta rure, zassal troche podczas gazowania, a ja obserwowalem, jak nagle zaczela sie pojawiac w zbiorniku piana, jak w ciemnym mocnym ;) Tak rosnie i rosnie i wywalilo w koncu 

Największą przyjemność w życiu sprawia robienie tego, co zdaniem innych jest niewykonalne.
Re: test CO2 w WRX o4'
To po co to urzadzenie ma gruche na gorze? W sumie teraz sobie przypominam, ze sie zastanawialem, czemu gosc niby zasysal, a jakby tak malo mu sie udalo. Moze on tylko sie przysysal?
Największą przyjemność w życiu sprawia robienie tego, co zdaniem innych jest niewykonalne.
Re: test CO2 w WRX o4'
Btw. choc to zmiana tematu - wyszlo mu na kompie, ze ma niby zbyt duze cisnienie ssace w kolektorze (podcisnienie?). Twierdzi, ze to moze byc efekt przestawienia rozrzadu. Fakt, ze chodzi nieco nierowno i cholernie duzo pali, ale z drugiej strony rozrzad byl zmieniany dwa tygodnie temu, a pali i chodzi tak samo przed i po. Warsztat, ktory wymienial rozrzad, twierdzil, ze robi to na blokadach, ale moze robil jednak na "farbke"?
Największą przyjemność w życiu sprawia robienie tego, co zdaniem innych jest niewykonalne.
Re: test CO2 w WRX o4'
Olleo pisze: o co to urzadzenie ma gruche na gorze? W sumie teraz sobie przypominam, ze sie zastanawialem, czemu gosc niby zasysal, a jakby tak malo mu sie udalo. Moze on tylko sie przysysal?
Zasysa się gruchą powietrze, nie płyn.
Olleo pisze: Btw. choc to zmiana tematu - wyszlo mu na kompie, ze ma niby zbyt duze cisnienie ssace w kolektorze (podcisnienie?). Twierdzi, ze to moze byc efekt przestawienia rozrzadu. Fakt, ze chodzi nieco nierowno i cholernie duzo pali, ale z drugiej strony rozrzad byl zmieniany dwa tygodnie temu, a pali i chodzi tak samo przed i po. Warsztat, ktory wymienial rozrzad, twierdzil, ze robi to na blokadach, ale moze robil jednak na "farbke"?
Za duże? A nie za małe? Rzadko się spotyka za duże podciśnienie. A jakie są wolne obroty?
Re: test CO2 w WRX o4'
Bardzo nierowne. Niby 850, ale silnik chodzi na jalowym nierowno.
Największą przyjemność w życiu sprawia robienie tego, co zdaniem innych jest niewykonalne.
Re: test CO2 w WRX o4'
Olleo, to może być masa rzeczy ciężko stwierdzić bez spojrzenia na dane, ale rozrząd to typowy powód. Najprościej będzie sprawdzić czy stoi na znakach.
Re: test CO2 w WRX o4'
Generalnie bedzie sciagane wszystko przy okazji glowicy, to sprawdza, co i jak. Gosc mnie pocieszyl, ze jak wczesniej glowica byla robiona wiecej, niz raz lub nieudolnie, to jest na tyle splanowana, ze moze byc ciezko ustawic rozrzad po znakach. Ale sie kruca nie spodziewam, zeby mnie 12 prac Herkulesa trafilo w tej Bravce 
Ja sie teraz zastanawiam, czy nasylas prawnikow na poprzedniego wlasciciela auta. Kluczowe jest, czy np. uszczelniacze sa miekkie, bo jak tak, to znaczy, ze ktos juz tam grzebal i gosc musi o sprawie wiedziec

Ja sie teraz zastanawiam, czy nasylas prawnikow na poprzedniego wlasciciela auta. Kluczowe jest, czy np. uszczelniacze sa miekkie, bo jak tak, to znaczy, ze ktos juz tam grzebal i gosc musi o sprawie wiedziec

Największą przyjemność w życiu sprawia robienie tego, co zdaniem innych jest niewykonalne.
- tadaoando
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: WA, WO, LRY
- Auto: SFXT MY14+SI RS MY10
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: test CO2 w WRX o4'
witam!
... szanowny kolego ciesz sie bo w subaru to niewyjete 3 tys. pln i oby tylko na tym sie skonczylo ...
Olleo pisze: p.s. wymiana uszczelki, planowanie glowicy, uszczelniacze, test szczelnosci glowicy itd. w Fiacie, to 800-1000zl
... szanowny kolego ciesz sie bo w subaru to niewyjete 3 tys. pln i oby tylko na tym sie skonczylo ...
(K) GRILL wersja STI/ CROSS/ SPORT ten w kratke, zderzak tez przytule !!!