test CO2 w WRX o4'

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
ODPOWIEDZ
Tomnovy
0 gwiazdek
Auto: sluzbowe
Polubił: 0
Polubione posty: 0

test CO2 w WRX o4'

Post 9 lip 2009, o 22:39

Ponieważ jestem laikiem w tym temacie a spotkałem sie z dwoma sprzecznymi opiniami teoretycznie kompetentnych osób ...

Jak to jest z testem CO2 w Imprezie WRX 04' 2,0 ?

Będąc na sprawdzeniu auta w jednym z serwisów usłyszałem ze w oglądanym modelu jest podejżenie o przedmuch na uszczelce pod głowicą, padła propozycja testu CO2 - wynik testu pozytywny. Uszczelka do roboty ...

Niby wszystko Ok, wyszedłem z założenia że mam jasną sytuacje - nie warto pakować sie w auto zwłaszcza przy kosztach wymiany uszczelki w Imprezie. Kilka godzin później jednak pojawiło się ale...

Rozmowa z właścicielem serwisu Subaru w którym auto było na bieżąco serwisowane (innego niż ten w którym był sprawdzany) i moje zdziwienie kiedy od właściele serwisu słyszę że w WRXach nie ma zastosowania test CO2 ponieważ układ jest zamknięty, jeszcze kilka argumentów m.in. że testował to u siebie w serwisie ...

Dwa serwisy - dwie różne opinie moczno sprzeczne.

I teraz moje pytanie/ prośba o pomoc do Was - jak to jest z WRXem i testem CO2?

Jest wiarygodny i można się na nim opierać, czy nie ma on tutaj zastosowania ?

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 9 lip 2009, o 23:37 przez Tomnovy, łącznie zmieniany 1 raz.



szczur75
3 gwiazdki
Lokalizacja: wrocław
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: test CO2 w WRX o4'

Post 9 lip 2009, o 23:28

Tomnovy pisze: padła propozycja testu CO2 - wynik testu negatywny. Uszczelka do roboty ...

Wydawało mi się zawsze, że wynik negatywny oznacza brak CO2 = ok.

Tomnovy
0 gwiazdek
Auto: sluzbowe
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: test CO2 w WRX o4'

Post 9 lip 2009, o 23:39

masz racje - mój błąd

ale nadal pytanie moje to jak jest z testem co2 w imprezie ?

deLux
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Auto: X.X
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: test CO2 w WRX o4'

Post 10 lip 2009, o 02:05

Tomnovy, no to zastrzeliłeś mnie. Tutejsi mędrcy zawsze zalecają test na obecność CO2 w płynie chłodniczym w razie podejrzenia o przedmuch na uszczelce.
Sam jestem ciekaw jak to z tym tematem jest.

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: test CO2 w WRX o4'

Post 10 lip 2009, o 07:53

Obecność spalin w układzie chłodzenia zawsze oznacza awarię silnika, nie wiem o co chodzić mogło właścicielowi serwisu z układem zamkniętym.

carfit
3 gwiazdki
Lokalizacja: nowy sącz
Auto: RS6 MY17, JAG E-PACE, WRX by Carfit i inne
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: test CO2 w WRX o4'

Post 10 lip 2009, o 09:14

generalnie w każdym aucie jest układ chłodzenia zamknięty, no bo jak ma być otwarty :o :lol: . W subaru jak i w innych japończykach jest układ cisnieniowy a nie przelewowy jak w autach europejskich gdzie przez zbiornik wyrównawczy cały czas przepływa płyn. W subaru zbiornik wyrównawczy pełni tylko role odsysania i gromadzenia płynu. Zapewne o to chodziło serwisowi.
Zawartość CO2 w płynie jak mówi AZ zawsze oznacza awarię , uszczelki, głowicu etc. Natomiast mam za miedza firmę która notorycznie prawie każdemu klientowi wciska że ma uszczelke do wymiany :o i już nie raz wyprowadzaliśmy klienta z błędu :evilgrin:
Na Twoim miejscu podjechał bym jeszcze gdzie indziej i na własne oczy zobaczył wynik testu, zapewne maja popularny przyrząd , gdzie płyn chłodniczy miesza sie ze specjalnym płynem w urządzeniu i pokazuje inny kolor , wtedy bedziesz wiedział na 100%

Tomnovy
0 gwiazdek
Auto: sluzbowe
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: test CO2 w WRX o4'

Post 10 lip 2009, o 11:30

Dzięi za odpowiedzi,

Byłem podczas testu i widziałem na własne oczy jego przebieg - płyn w górnym pojemniczku wyraźnie zmienił kolor, był znacznie jaśniejszy od tego w dolnym (wiem, język którym się posługuje jest mało profesjonalny :) )

Serwisy o których mowa to:
4Turbo - auto sprawdzane przed zakupem
Adamski - auto przez nich cały czas serwisowane

Pozdrawiam i dziękuje za pomoc

carfit
3 gwiazdki
Lokalizacja: nowy sącz
Auto: RS6 MY17, JAG E-PACE, WRX by Carfit i inne
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: test CO2 w WRX o4'

Post 10 lip 2009, o 11:39

Tomnovy pisze: Byłem podczas testu i widziałem na własne oczy jego przebieg - płyn w górnym pojemniczku wyraźnie zmienił kolor
No to masz jasność :roll: uszczelka papa :-|

Olleo
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Auto: Forester 2.5XT
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: test CO2 w WRX o4'

Post 21 lip 2010, o 21:17

Chlopaki krotkie pytanko. Co prawda nie o subaru, ale ten temat mi wyplulo google ;) Zonina Brave dzis sprawdzalem pod tym katem i plyn zmienil kolor. Przynajmniej tak mi sie wydaje (chociaz nie wiem, czy to na dole nie zmienil sie na jasniejszy), a tak tez twierdzi mechanik, bo ja bylem pod wrazeniem naglego spienienia sie plynu chlodniczego i wywalenia go na zewnatrz zbiorniczka wyrownawczego.

To tez potwierdza ww. teorie?

p.s. wymiana uszczelki, planowanie glowicy, uszczelniacze, test szczelnosci glowicy itd. w Fiacie, to 800-1000zl :thumb:
Największą przyjemność w życiu sprawia robienie tego, co zdaniem innych jest niewykonalne.

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: test CO2 w WRX o4'

Post 21 lip 2010, o 21:31

Olleo, jak testprzeprowadzony poprawnie to tak. Podczas testu nie może zostać zassany płyn, w tym celu spuszcza się nadmiar płynu.

Olleo
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Auto: Forester 2.5XT
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: test CO2 w WRX o4'

Post 21 lip 2010, o 21:50

Zassany w sensie gdzie? Do tego urzadzenia? Plyn byl gdzies na max w zbiorniczku. Wcisnal ta rure, zassal troche podczas gazowania, a ja obserwowalem, jak nagle zaczela sie pojawiac w zbiorniku piana, jak w ciemnym mocnym ;) Tak rosnie i rosnie i wywalilo w koncu :o
Największą przyjemność w życiu sprawia robienie tego, co zdaniem innych jest niewykonalne.

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: test CO2 w WRX o4'

Post 21 lip 2010, o 21:51

Tak, do urządzenia nie powinno być zassanego płynu.

Olleo
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Auto: Forester 2.5XT
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: test CO2 w WRX o4'

Post 21 lip 2010, o 22:03

To po co to urzadzenie ma gruche na gorze? W sumie teraz sobie przypominam, ze sie zastanawialem, czemu gosc niby zasysal, a jakby tak malo mu sie udalo. Moze on tylko sie przysysal?
Największą przyjemność w życiu sprawia robienie tego, co zdaniem innych jest niewykonalne.

Olleo
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Auto: Forester 2.5XT
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: test CO2 w WRX o4'

Post 21 lip 2010, o 22:06

Btw. choc to zmiana tematu - wyszlo mu na kompie, ze ma niby zbyt duze cisnienie ssace w kolektorze (podcisnienie?). Twierdzi, ze to moze byc efekt przestawienia rozrzadu. Fakt, ze chodzi nieco nierowno i cholernie duzo pali, ale z drugiej strony rozrzad byl zmieniany dwa tygodnie temu, a pali i chodzi tak samo przed i po. Warsztat, ktory wymienial rozrzad, twierdzil, ze robi to na blokadach, ale moze robil jednak na "farbke"?
Największą przyjemność w życiu sprawia robienie tego, co zdaniem innych jest niewykonalne.

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: test CO2 w WRX o4'

Post 21 lip 2010, o 22:18

Olleo pisze: o co to urzadzenie ma gruche na gorze? W sumie teraz sobie przypominam, ze sie zastanawialem, czemu gosc niby zasysal, a jakby tak malo mu sie udalo. Moze on tylko sie przysysal?

Zasysa się gruchą powietrze, nie płyn.

Olleo pisze: Btw. choc to zmiana tematu - wyszlo mu na kompie, ze ma niby zbyt duze cisnienie ssace w kolektorze (podcisnienie?). Twierdzi, ze to moze byc efekt przestawienia rozrzadu. Fakt, ze chodzi nieco nierowno i cholernie duzo pali, ale z drugiej strony rozrzad byl zmieniany dwa tygodnie temu, a pali i chodzi tak samo przed i po. Warsztat, ktory wymienial rozrzad, twierdzil, ze robi to na blokadach, ale moze robil jednak na "farbke"?

Za duże? A nie za małe? Rzadko się spotyka za duże podciśnienie. A jakie są wolne obroty?

Olleo
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Auto: Forester 2.5XT
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: test CO2 w WRX o4'

Post 21 lip 2010, o 22:23

Bardzo nierowne. Niby 850, ale silnik chodzi na jalowym nierowno.
Największą przyjemność w życiu sprawia robienie tego, co zdaniem innych jest niewykonalne.

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: test CO2 w WRX o4'

Post 21 lip 2010, o 22:24

Olleo, to może być masa rzeczy ciężko stwierdzić bez spojrzenia na dane, ale rozrząd to typowy powód. Najprościej będzie sprawdzić czy stoi na znakach.

Olleo
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Auto: Forester 2.5XT
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: test CO2 w WRX o4'

Post 21 lip 2010, o 22:34

Generalnie bedzie sciagane wszystko przy okazji glowicy, to sprawdza, co i jak. Gosc mnie pocieszyl, ze jak wczesniej glowica byla robiona wiecej, niz raz lub nieudolnie, to jest na tyle splanowana, ze moze byc ciezko ustawic rozrzad po znakach. Ale sie kruca nie spodziewam, zeby mnie 12 prac Herkulesa trafilo w tej Bravce :o

Ja sie teraz zastanawiam, czy nasylas prawnikow na poprzedniego wlasciciela auta. Kluczowe jest, czy np. uszczelniacze sa miekkie, bo jak tak, to znaczy, ze ktos juz tam grzebal i gosc musi o sprawie wiedziec :evil:
Największą przyjemność w życiu sprawia robienie tego, co zdaniem innych jest niewykonalne.

tadaoando
Awatar użytkownika
3 gwiazdki
Lokalizacja: WA, WO, LRY
Auto: SFXT MY14+SI RS MY10
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: test CO2 w WRX o4'

Post 22 lip 2010, o 15:08

witam!
Olleo pisze: p.s. wymiana uszczelki, planowanie glowicy, uszczelniacze, test szczelnosci glowicy itd. w Fiacie, to 800-1000zl

... szanowny kolego ciesz sie bo w subaru to niewyjete 3 tys. pln i oby tylko na tym sie skonczylo ...
(K) GRILL wersja STI/ CROSS/ SPORT ten w kratke, zderzak tez przytule !!!

ODPOWIEDZ