KYB Excel-G a KYB AGX
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
- Godlik
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: GT'99 jest i zawsze będzie; OBK był, Legacy było, była Skoda, jest BMW :)
- Polubił: 19 razy
- Polubione posty: 83 razy
KYB Excel-G a KYB AGX
Jaka jest różnica między Kayaba Excel-G a Kayaba AGX? Oprócz ceny oczywiście. Czy do seryjnego GT używanego jako zwykły miejski dupowóz wystarczą te tańsze?
Pociekł mi jeden amor z tyłu i muszę coś kupić.
Czy mogę wymienić sam tył, czy powinienem od razu komplet?
Pociekł mi jeden amor z tyłu i muszę coś kupić.
Czy mogę wymienić sam tył, czy powinienem od razu komplet?
- Chloru
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: DC
- Auto: Było: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED Jest:T8ULTRADARKeAWDPOLESTARENGINEERED
- Polubił: 247 razy
- Polubione posty: 528 razy
Re: KYB Excel-G a KYB AGX
Godlik, Excel-G to najzwyklejszy amor, odpowiednik OEM. Potem jest Ultra-SR, bez regulacji ale lepiej tlumiacy. AGX to takie z 4 bądź ośmiostopniową regulacja twardości.
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae
- Arti
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Nordkappværing
- Auto: GT Rally Car & STI GH
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: KYB Excel-G a KYB AGX
AGX działa bardzo zacnie. Remigio ma takie amury u siebie i bardzo mi się podoba jak one pracują. A tych drugich Gillet Excel nie testowałem. Godlik, bierz AGXa.

Re: KYB Excel-G a KYB AGX
Miałem Excel-G u siebie w Clio z tyłu. Tak jak Chlorian pisze to są odpowiedniki gazowych OEMów. Mam teraz porównanie KYB Excel-G z Sachsami Advantage i pod względem charakterystyki jakoś bardziej mi KYB pasowały, tyle, że dość szybko je szlag trafił (poprzedni właściciel je wymieniał niedługo przez sprzedażą, a u mnie przejeździły jakieś 15tys km).
Ale do GT to bym raczej AGX zamontował, zwłaszcza, że to polecane rozwiązanie.
Ale do GT to bym raczej AGX zamontował, zwłaszcza, że to polecane rozwiązanie.
- Godlik
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: GT'99 jest i zawsze będzie; OBK był, Legacy było, była Skoda, jest BMW :)
- Polubił: 19 razy
- Polubione posty: 83 razy
Re: KYB Excel-G a KYB AGX
Arti pisze: Godlik, bierz AGXa.
No to chyba muszę zacząć skrobać na komplet. Bo pewnie wymiana samego tyłu będzie bez sensu.WRC fan pisze: Ale do GT to bym raczej AGX zamontował, zwłaszcza, że to polecane rozwiązanie.
- Chloru
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: DC
- Auto: Było: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED Jest:T8ULTRADARKeAWDPOLESTARENGINEERED
- Polubił: 247 razy
- Polubione posty: 528 razy
Re: KYB Excel-G a KYB AGX
WRC fan, u mnie Ultra-Sr jeszcze jeżdżą a to już jakieś chyba z 80 kkm. Nie mówię, że są jak nowe ale i tak lepsze niż dużo nowych OEMów
Z drugiej strony musze dać komuś się przejechać bo może są zabite a ja się po prostu przyzwyczaiłem ;)

"Understeer is a crime" (C) Colin McRae
Re: KYB Excel-G a KYB AGX
gradacja jest nieco inna:Chloru pisze:Godlik, Excel-G to najzwyklejszy amor, odpowiednik OEM. Potem jest Ultra-SR, bez regulacji ale lepiej tlumiacy. AGX to takie z 4 bądź ośmiostopniową regulacja twardości.
Excel-G = seria seria
AGX = regulowana seria
Ultra-SR = seria STi
te ostatnie najlepsze (z wymienionych) tyle, że bez regulacji.

-
kitewinger
- 2 gwiazdki
- Auto: Forester 2.0 XT
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: KYB Excel-G a KYB AGX
U mnie w Forku MY2003 Xt jeden z tyłu zaczął podciekać ale jak na razie żadnych oznak w czasie jazdy nie zauważyłem. Czy można z nim jeździć jeżeli dobrze trzyma czy trzeba takie rzeczy z uwagi np. na napęd wymieniać od razu?
pierwsze boczury:)-http://www.youtube.com/watch?v=Bp2WSeH68IY
Re: KYB Excel-G a KYB AGX
kitewinger, przede wszystkim to nivomat i jak padnie to usiądzie. Na napędy nie szkodzi ale martwiłbym się bezpieczeństwem w kontekście przyczepności jeśli amorek jest padnięty. Wymiana nivomatów (samopoziomujących) to lepsza kasa, niektórzy kupują używki. Jeśli faktycznie Ci padł i szukasz używki przypadkiem tylko na lewą stronę to mogę pomóc.
- Chloru
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: DC
- Auto: Było: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED Jest:T8ULTRADARKeAWDPOLESTARENGINEERED
- Polubił: 247 razy
- Polubione posty: 528 razy
Re: KYB Excel-G a KYB AGX
deLux, a jak mowimy o amortyzatorach do Hondy to KYB Ultra-SR to też seria STi czy tylko lepiej tlumiacy amor ? ;->
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae
Re: KYB Excel-G a KYB AGX
o k*** forumy mi się pomyliły..... nie znam się na hondachChloru pisze: do Hondy

- Chloru
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: DC
- Auto: Było: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED Jest:T8ULTRADARKeAWDPOLESTARENGINEERED
- Polubił: 247 razy
- Polubione posty: 528 razy
Re: KYB Excel-G a KYB AGX
deLux pisze: o k*** forumy mi się pomyliły..... nie znam się na hondach
No właśnie bo tu sie offtopiczy !

"Understeer is a crime" (C) Colin McRae
Re: KYB Excel-G a KYB AGX
Godlik pisze: No to chyba muszę zacząć skrobać na komplet. Bo pewnie wymiana samego tyłu będzie bez sensu.
ja założyłem miesiąc temu AGXy na tył, ale z perspektywą że do końca roku dołożę przód.
Nawet dobrze się jeździ mając miękko z przodu i twardo z tyłu

- Godlik
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: GT'99 jest i zawsze będzie; OBK był, Legacy było, była Skoda, jest BMW :)
- Polubił: 19 razy
- Polubione posty: 83 razy
Re: KYB Excel-G a KYB AGX
Ja chyba też tak właśnie zrobię. Gdzie kupowałeś?adam.str pisze: ja założyłem miesiąc temu AGXy na tył, ale z perspektywą że do końca roku dołożę przód.
- Alan, Alan, Alan!
- 6 gwiazdek
- Auto: WiśniaNieWiśnia
- Polubił: 130 razy
- Polubione posty: 365 razy
Re: KYB Excel-G a KYB AGX
AGX ma tę zaletę, że mogę go rozmiękczyć jak mam dość bielawskich off-road'ów. Fakt trzeba wybebeszyć kanapę, żeby tyłem się bawić, ale zawsze mam wybór czy odbijam sobię nerki na ust 4 dojeżdżając do pracy... czy wsiadam w Nubirę i pierdzielę toArti pisze: AGX działa bardzo zacnie. Remigio ma takie amury u siebie i bardzo mi się podoba jak one pracują.

Grunt to wybór.
Re: KYB Excel-G a KYB AGX
problem polega na tym, że sprężyna z amorkiem pracuje optymalnie w sensie przyczepności w maksymalnie jednym ustawieniu AGX'a
rozmiękczasz albo utwardzasz względem optimum kosztem przyczepności/trakcji. szczególnie przy abs co by koło nie latało jak głupie bo wtedy i abs zgłupieje
rozmiękczasz albo utwardzasz względem optimum kosztem przyczepności/trakcji. szczególnie przy abs co by koło nie latało jak głupie bo wtedy i abs zgłupieje
Re: KYB Excel-G a KYB AGX
na kropce od sntGodlik pisze:Ja chyba też tak właśnie zrobię. Gdzie kupowałeś?adam.str pisze: ja założyłem miesiąc temu AGXy na tył, ale z perspektywą że do końca roku dołożę przód.