Chciałbym zakupić Subaru Legacy Kombi na Litwie (cena jest atrakcyjna ok 79000 Lt to wyjdzie po przeliczeniach ok 80000 zł czyli ponad 20 tys zł taniej niż w Polsce) z silnikiem 2.0 benzyna o mocy 150 KM i mam pytanie: oo sądzicie o tym silniku, wady, zalety, awarie?
Legacy silnik 2.0 benzyna czy warto?
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Legacy silnik 2.0 benzyna czy warto?
Witam wszystkich na forum
Chciałbym zakupić Subaru Legacy Kombi na Litwie (cena jest atrakcyjna ok 79000 Lt to wyjdzie po przeliczeniach ok 80000 zł czyli ponad 20 tys zł taniej niż w Polsce) z silnikiem 2.0 benzyna o mocy 150 KM i mam pytanie: oo sądzicie o tym silniku, wady, zalety, awarie?
Chciałbym zakupić Subaru Legacy Kombi na Litwie (cena jest atrakcyjna ok 79000 Lt to wyjdzie po przeliczeniach ok 80000 zł czyli ponad 20 tys zł taniej niż w Polsce) z silnikiem 2.0 benzyna o mocy 150 KM i mam pytanie: oo sądzicie o tym silniku, wady, zalety, awarie?
- lucza
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: KILKENNY IE-RACIBÓRZ PL
- Auto: babcie ra 95 i 96
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Legacy silnik 2.0 benzyna czy warto?
tutaj są sami subarocholicy więc jedyne co ci powiedzą to BRAĆ,KUPOWAĆ,CIESZYĆ SIĘ I ZAPIER....Ć ILE FABRYKA DAŁA,"POTO ONE SĄ,POTO SĄ ONE" 
JAZDA SUBARU-BEZCENNE!!! ZA BENZYNE ZAPŁACISZ KARTĄ MAESTRO!!
Re: Legacy silnik 2.0 benzyna czy warto?
Mam MY07 2.0, ale wtedy byly sprzedawane jako 166KM ;) Zalety latwo znajdziesz, albo kolezanki i koledzy Ci napisza. A z wad - pojawiajaca sie czasami "wolnossaca dziura" w przedziale 2k-3.5k rpm. Podobno ASO naprawiaja to wrzucajac nowy soft do komputera silnika, ale czy to rozwiazuje sprawe na dobre? Czytalem rozne opinie.
Inna 'wada' to oczywiscie wysoki koszt robocizny przy silniku, ale to dopiero poznasz po 2-3 latach/100.000 przejechanych km. Przyklad... nie wiem, jak w MY09/MY10, ale w MY07 nie mam juz plytek do regulacji luzow zaworowych - zostaly zintegrowane ze szklankami. Roznica ~100zl na jednej sztuce.
Oczywiscie mozna patrzec na to z innej strony - robocizna i czesci przy H6 to kilka razy tyle ;) Ja odnosze sie do poprzedniego autka - 1.4l 8v :)
Silnik zajmuje sporo miejsca pod maska, przez co wymiana zarowek w reflektorach jest utrudniona. Ale to chyba juz standard w wiekszosci aut :/ Upierdliwe dopiero, gdy cos sie przepali.
Zuzycie paliwa u mnie 10,71l/100km w tym roku. W powolnej trasie (7-mka Gdansk-Elblag w dzien, rodzinka onboard) da sie zejsc ponizej 9l. Montaz LPG bez problemow, oczywiscie u ogarnietych ludzi.
Podsumowujac autko jako calosc - rewelka. Myslalem, ze Peugeot 206 sie dobrze prowadzi - maly, zwinny, trzyma sie niezle drogi. Teraz jak sie czasami przesiadam z powrotem do 206, to widze w jak duzym zylem bledzie. Nastepnym autkiem raczej tez bedzie subarynka (jesli tylko wroca do drzwi bez ramek w MY15 :D)
Jakby co, to sluze pomoca w temacie Legacy MY07 kombi 2.0Pb N/A.
P.S. Daj jakies linki do tych cennikow z Litwy ;)
T.
Inna 'wada' to oczywiscie wysoki koszt robocizny przy silniku, ale to dopiero poznasz po 2-3 latach/100.000 przejechanych km. Przyklad... nie wiem, jak w MY09/MY10, ale w MY07 nie mam juz plytek do regulacji luzow zaworowych - zostaly zintegrowane ze szklankami. Roznica ~100zl na jednej sztuce.
Oczywiscie mozna patrzec na to z innej strony - robocizna i czesci przy H6 to kilka razy tyle ;) Ja odnosze sie do poprzedniego autka - 1.4l 8v :)
Silnik zajmuje sporo miejsca pod maska, przez co wymiana zarowek w reflektorach jest utrudniona. Ale to chyba juz standard w wiekszosci aut :/ Upierdliwe dopiero, gdy cos sie przepali.
Zuzycie paliwa u mnie 10,71l/100km w tym roku. W powolnej trasie (7-mka Gdansk-Elblag w dzien, rodzinka onboard) da sie zejsc ponizej 9l. Montaz LPG bez problemow, oczywiscie u ogarnietych ludzi.
Podsumowujac autko jako calosc - rewelka. Myslalem, ze Peugeot 206 sie dobrze prowadzi - maly, zwinny, trzyma sie niezle drogi. Teraz jak sie czasami przesiadam z powrotem do 206, to widze w jak duzym zylem bledzie. Nastepnym autkiem raczej tez bedzie subarynka (jesli tylko wroca do drzwi bez ramek w MY15 :D)
Jakby co, to sluze pomoca w temacie Legacy MY07 kombi 2.0
P.S. Daj jakies linki do tych cennikow z Litwy ;)
T.
Re: Legacy silnik 2.0 benzyna czy warto?
Jeden minus poważny.
SIP nie honoruje gwarancji z Litwy. Naprawy w kraju zakupu.
SIP nie honoruje gwarancji z Litwy. Naprawy w kraju zakupu.
Dolce far niente 
Re: Legacy silnik 2.0 benzyna czy warto?
Z tego co wiem gwarancja jest ogólnoeuropejska tylko diler musi auto zarejestrować w systemie, wg tego co jest tutaj napisane: http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?f=1&p=156278
Dzięki za odpowiedzi
Dzięki za odpowiedzi
Re: Legacy silnik 2.0 benzyna czy warto?
Aaaa. Sorki.ksz_sz pisze: diler musi auto zarejestrować w systemie
O tym wątku zapomniałem. Ale dla mnie to i tak miganie sie i wojna między dwoma wielkimi dealerami w Europie...
Dolce far niente 
Re: Legacy silnik 2.0 benzyna czy warto?
Cennik z Litwy: http://www.subaru.lt/index.php?id=852
Najlepsze jest to że wszystkie wersje mają ksenony
Najlepsze jest to że wszystkie wersje mają ksenony
Re: Legacy silnik 2.0 benzyna czy warto?
w moim przypadku zażyczyli sobie wysłania faxem książki gwarancyjnej i oświadczyli że wszystko w porządku. Ale do chwili obecnej na szczęście nie musiałem korzystać z gwarancji
Re: Legacy silnik 2.0 benzyna czy warto?
Proponuję zajrzeć pod maskę i zobaczyć gdzie jest silnik a gdzie reflektory.Tummi pisze:Silnik zajmuje sporo miejsca pod maska, przez co wymiana zarowek w reflektorach jest utrudniona. Ale to chyba juz standard w wiekszosci aut :/ Upierdliwe dopiero, gdy cos sie przepali.
T.
Jedyne co należy zrobić przy wymianie żarówek z prawej strony to wypiąć wlot powietrza.
To jest naprawdę nic
Sowy nie są tymi za kogo się podają (Miasteczko Twin Peaks)
Re: Legacy silnik 2.0 benzyna czy warto?
mam takie Legacy ino w lymuzynie i na ksenonieksz_sz pisze: 2.0 benzyna o mocy 150 KM i mam pytanie: oo sądzicie o tym silniku, wady, zalety, awarie?
fajnie sie prowadzi, pali ile pali moc wystarczająca do sprawnego przemieszczania sie, jak z awaryjnościa to nie wiem bo dopiero 7kkm stukneło
jeżeli faktycznie 80kpln ma kosztowac to nowego samochodu porównywalnego (wyposażenie, komfort, prowadzenie) sie nie znajdzie na rynku czyli brać
Re: Legacy silnik 2.0 benzyna czy warto?
Mały błąd obliczeniowy z akcyzą i Vatem wychodzi ok 93 tys zł, porównując do wersji w Polsce, gdzie cena wynosi ok. 126 tys to i tak jest 33 tys na plus. 
Re: Legacy silnik 2.0 benzyna czy warto?
esilon pisze:mam takie Legacy ino w lymuzynie i na ksenonieksz_sz pisze: 2.0 benzyna o mocy 150 KM i mam pytanie: oo sądzicie o tym silniku, wady, zalety, awarie?
fajnie sie prowadzi, pali ile pali moc wystarczająca do sprawnego przemieszczania sie, jak z awaryjnościa to nie wiem bo dopiero 7kkm stukneło
jeżeli faktycznie 80kpln ma kosztowac to nowego samochodu porównywalnego (wyposażenie, komfort, prowadzenie) sie nie znajdzie na rynku czyli brać
Mógłbyś mniej więcej napisać ile Ci spala w mieście i na trasie. Bo różnica między tym silnikiem a dieslem jest ok 10 tys i się zastanawiam choć odstraszają problemy ze sprzęgłem i te pseudo ekologiczne filtry DPF, którego wymiana kosztuje bagatela 10tys zł netto.
Re: Legacy silnik 2.0 benzyna czy warto?
Kazdy ma dlonie innej wielkosci ;) U mnie miejsca miedzy aku i lewym reflektorem jest za malo, zebym mogl na spokojnie wymienic np. pozycje. Z drugiej strony dostep do pozycji tez jest sredni - nawet z wyciagnietym silnikiem. A moze po prostu jestem zbyt wygodny :) Tak czy owak - w megance ph1 1.4 16v miejsca jest duuuuuzo wiecej.gebolp pisze:Proponuję zajrzeć pod maskę i zobaczyć gdzie jest silnik a gdzie reflektory.
Jedyne co należy zrobić przy wymianie żarówek z prawej strony to wypiąć wlot powietrza.
To jest naprawdę nic
T.
Re: Legacy silnik 2.0 benzyna czy warto?
ksz_sz pisze: Mógłbyś mniej więcej napisać ile Ci spala w mieście i na trasie. Bo różnica między tym silnikiem a dieslem jest ok 10 tys
ale ja mam w "starej" budzie, ostatni z najlepszych
średnia z przebiegu 7kkm od 14 stycznia 2010 to wg komputera to 11,2l/100
w trasie bez problemu 8 cos ale jak sie zacznie dobrze jechać to do 10 dochodzi (ale nie przekracza),
w dieslu odczucia subiektywne pokrywaja się z papierowymi, jest dynamiczniejszy i mniej żre