Witam
Zabieram się za wymianę rozrządu w Osiołku (silnik EJ22 rocznik 1996 2200 ccm SOHC).
W komplecie jest pasek, rolki i napinacz mechaniczny mimośrodowy ale nie ma napinacza hydraulicznego (taka rurka).
Mechanik mnie prześwięcił, bo według niego zawsze trza wymieniać wszystko, czego nie trzeba odcinać kątówką, sprzedawca części twierdzi, że tę rurkę można jakoś sprawdzić - JAK???. Tyle wiadomo, że rurka jest sucha i nic z niej nie ciecze.
Napinacz swoje kosztuje więc wiadomo, że jeżeli można bezpiecznie uniknąć jego wymiany to warto się zastanowić, z drugiej strony wiem, jak się kończy przeskoczenie rozrządu.
Any pomysłos??
Stary silnik EJ 22 a wymiana napinacza - rurki
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
- maup
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Tarnów
- Auto: Osiołek II - Subaru Outback MY05 2,5 A/T
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Stary silnik EJ 22 a wymiana napinacza - rurki
=== czym lepsze auto terenowe ===========
=== tym dalej trzeba iść po ciągnik ========
=== tym dalej trzeba iść po ciągnik ========
Re: Stary silnik EJ 22 a wymiana napinacza - rurki
Działanie napinacza hydraulicznego sprawdza się, wkręcając go w imadło. Jeśli zachowuje się prawidłowo - tzn. tłok reaguje z dużą siłą a wszystko pozostaje suche, wszystko jest w porządku. Napinacz tak czy inaczej trzeba wkręcić w imadło, aby go zablokować - tak aby otwór na tłoku zgrał się z otworem na obudowie napinacza - wtedy należy włożyć coś w oba otwory, np. gwóźdź i zablokować tłok w takim położeniu na czas montażu. Po zamontowaniu wszystkiego, łącznie z paskiem, wyciągasz gwóźdź i pozwalasz napinaczowi robić swoją robotę.
Re: Stary silnik EJ 22 a wymiana napinacza - rurki
Spytaj, czy możesz zwrócić, ew. kupić inną zabawkę. Z forturbasami da się dogadać.
- maup
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Tarnów
- Auto: Osiołek II - Subaru Outback MY05 2,5 A/T
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
wiem, że się da - inna sprawa, że ja mam, za przeproszeniem osrane gacie, więc może już odżałuję te parę stówek i założę nowy napinacz (dzisiaj przyszedł) a stary sprawdzę i albo będzie na zaś, albo pójdzie na alledrogo ;)
a potem zmienię mechanika :)
a potem zmienię mechanika :)
=== czym lepsze auto terenowe ===========
=== tym dalej trzeba iść po ciągnik ========
=== tym dalej trzeba iść po ciągnik ========
Re: Stary silnik EJ 22 a wymiana napinacza - rurki
Przeskoczenie rozrządu w twoim silniku nie wiąze sie z żadnymi konsekwencjami jest bezkolizyjny .Jak bedziesz miał wszystko rozebrane pomyśl o pompie wody .
- maup
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Tarnów
- Auto: Osiołek II - Subaru Outback MY05 2,5 A/T
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
auu ;(
znaczy dobrze, że niekolizyjny (chociaż jesteś pierwszą osobą, która tak twierdzi, pozostałe straszą standardowym horrorkiem
a niedobrze, że tak późno się dowiedziałem, bo być może bym ryzykował a ponoć rozrząd już założony :)
znaczy dobrze, że niekolizyjny (chociaż jesteś pierwszą osobą, która tak twierdzi, pozostałe straszą standardowym horrorkiem
a niedobrze, że tak późno się dowiedziałem, bo być może bym ryzykował a ponoć rozrząd już założony :)
=== czym lepsze auto terenowe ===========
=== tym dalej trzeba iść po ciągnik ========
=== tym dalej trzeba iść po ciągnik ========
Re: Stary silnik EJ 22 a wymiana napinacza - rurki
SOHC z reguły są bezkolizyjne, chociaż po co kusić los...