Stary silnik EJ 22 a wymiana napinacza - rurki

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
ODPOWIEDZ
maup
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Lokalizacja: Tarnów
Auto: Osiołek II - Subaru Outback MY05 2,5 A/T
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Stary silnik EJ 22 a wymiana napinacza - rurki

Post 13 lip 2010, o 17:10

Witam

Zabieram się za wymianę rozrządu w Osiołku (silnik EJ22 rocznik 1996 2200 ccm SOHC).
W komplecie jest pasek, rolki i napinacz mechaniczny mimośrodowy ale nie ma napinacza hydraulicznego (taka rurka).
Mechanik mnie prześwięcił, bo według niego zawsze trza wymieniać wszystko, czego nie trzeba odcinać kątówką, sprzedawca części twierdzi, że tę rurkę można jakoś sprawdzić - JAK???. Tyle wiadomo, że rurka jest sucha i nic z niej nie ciecze.
Napinacz swoje kosztuje więc wiadomo, że jeżeli można bezpiecznie uniknąć jego wymiany to warto się zastanowić, z drugiej strony wiem, jak się kończy przeskoczenie rozrządu.
Any pomysłos??


=== czym lepsze auto terenowe ===========
=== tym dalej trzeba iść po ciągnik ========

Bergen
Awatar użytkownika
Moderator
Lokalizacja: Wrocław
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Stary silnik EJ 22 a wymiana napinacza - rurki

Post 14 lip 2010, o 13:32

Działanie napinacza hydraulicznego sprawdza się, wkręcając go w imadło. Jeśli zachowuje się prawidłowo - tzn. tłok reaguje z dużą siłą a wszystko pozostaje suche, wszystko jest w porządku. Napinacz tak czy inaczej trzeba wkręcić w imadło, aby go zablokować - tak aby otwór na tłoku zgrał się z otworem na obudowie napinacza - wtedy należy włożyć coś w oba otwory, np. gwóźdź i zablokować tłok w takim położeniu na czas montażu. Po zamontowaniu wszystkiego, łącznie z paskiem, wyciągasz gwóźdź i pozwalasz napinaczowi robić swoją robotę.

maup
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Lokalizacja: Tarnów
Auto: Osiołek II - Subaru Outback MY05 2,5 A/T
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Post 14 lip 2010, o 18:30

He - to takie proste...
A ja już zamówiłem nowy z 4turbo :/
=== czym lepsze auto terenowe ===========
=== tym dalej trzeba iść po ciągnik ========

Bergen
Awatar użytkownika
Moderator
Lokalizacja: Wrocław
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Stary silnik EJ 22 a wymiana napinacza - rurki

Post 15 lip 2010, o 00:31

Spytaj, czy możesz zwrócić, ew. kupić inną zabawkę. Z forturbasami da się dogadać.

maup
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Lokalizacja: Tarnów
Auto: Osiołek II - Subaru Outback MY05 2,5 A/T
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Post 16 lip 2010, o 00:17

wiem, że się da - inna sprawa, że ja mam, za przeproszeniem osrane gacie, więc może już odżałuję te parę stówek i założę nowy napinacz (dzisiaj przyszedł) a stary sprawdzę i albo będzie na zaś, albo pójdzie na alledrogo ;)

a potem zmienię mechanika :)
=== czym lepsze auto terenowe ===========
=== tym dalej trzeba iść po ciągnik ========

adamos1
0 gwiazdek
Auto: legacy 97
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Stary silnik EJ 22 a wymiana napinacza - rurki

Post 18 lip 2010, o 16:59

Przeskoczenie rozrządu w twoim silniku nie wiąze sie z żadnymi konsekwencjami jest bezkolizyjny .Jak bedziesz miał wszystko rozebrane pomyśl o pompie wody .

maup
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Lokalizacja: Tarnów
Auto: Osiołek II - Subaru Outback MY05 2,5 A/T
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Post 19 lip 2010, o 23:30

auu ;(
znaczy dobrze, że niekolizyjny (chociaż jesteś pierwszą osobą, która tak twierdzi, pozostałe straszą standardowym horrorkiem
a niedobrze, że tak późno się dowiedziałem, bo być może bym ryzykował a ponoć rozrząd już założony :)
=== czym lepsze auto terenowe ===========
=== tym dalej trzeba iść po ciągnik ========

Bergen
Awatar użytkownika
Moderator
Lokalizacja: Wrocław
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Stary silnik EJ 22 a wymiana napinacza - rurki

Post 20 lip 2010, o 08:15

SOHC z reguły są bezkolizyjne, chociaż po co kusić los...

ODPOWIEDZ