wyjmowanie silnika WRX

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
ODPOWIEDZ
jano86
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Auto: WRX RA
Polubił: 0
Polubione posty: 0

wyjmowanie silnika WRX

Post 1 paź 2010, o 08:14

Zacząłem wyciągać silnik ze swojej Imprezy. Jest już rozbrojony i wszystko poodpinane. Odkręciłem rozrusznik. Dwie śruby i dwie nakrętki mocujące skrzynię. Następnie odkręciłem poduszki silnika. Silnik podnosimy do góry aż szpilki poduszek wyjdą do góry następnie próbowaliśmy rozdzielić go od skrzyni. Bezskutecznie. Robi się szpara taka że wychodzą całkiem kołki ale dalej nie idzie.
Czy jest jeszcze jakiś haczyk?
Może możecie polecić jakiś sposób?



j33mbo
5 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: wyjmowanie silnika WRX

Post 1 paź 2010, o 08:25

odkręciłeś mocowanie łapy sprzęgła? imbusem wykręca się taki walec

jano86
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Auto: WRX RA
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: wyjmowanie silnika WRX

Post 1 paź 2010, o 15:35

Nie zrobiłem tego. Wystarczy ten imbus wykręcić?

j33mbo
5 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: wyjmowanie silnika WRX

Post 1 paź 2010, o 16:17

http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Subaru/Im ... mpreza.pdf

str.228
najpierw imbusem zatyczkę , potem wkręcasz śrubę i wyciągasz razem z cylindrem (czy jakoś tak to się nazywa)


edit: tak mam w GT 94, pewności że tak jest u ciebie nie mam, ale podejrzewam, że tak jest

jano86
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Auto: WRX RA
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: wyjmowanie silnika WRX

Post 2 paź 2010, o 12:53

Dziękuję za pomoc!! :)

Teraz pytanie czy da się wyjąć wał nie wyjmując tłoków z cylindrów?

j33mbo
5 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: wyjmowanie silnika WRX

Post 2 paź 2010, o 15:01

jano86 pisze: Teraz pytanie czy da się wyjąć wał nie wyjmując tłoków z cylindrów?

tego niestety nie robiłem,

pablonas
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: Szczytno (warm-maz)
Auto: Zielone z turbinom i srebrne też z turbinom
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 0

Re: wyjmowanie silnika WRX

Post 2 paź 2010, o 18:52

jano86 pisze: Teraz pytanie czy da się wyjąć wał nie wyjmując tłoków z cylindrów?
Nie wiem czy zrozumiałem dobrze pytanie.

Aby wyjąć wał trzeba rozpołowić bloki. I aby to zrobić nie trzeba wyjmować tłoków. Da się wypiąć sworznie tłokowe przez specjalne otwory w bloku.

jano86
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Auto: WRX RA
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: wyjmowanie silnika WRX

Post 2 paź 2010, o 21:17

tak o to chodziło, tylko trzeba też korby wywalić? Myślałem że jak się rozpołowi blok to będzie dojście żeby stopki korbowodów odkręcić a wtedy już wyjąłbym sobie wał.

pablonas
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: Szczytno (warm-maz)
Auto: Zielone z turbinom i srebrne też z turbinom
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 0

Re: wyjmowanie silnika WRX

Post 2 paź 2010, o 22:21

Po rozpołowieniu bloku będzie dojście do stóp korbowodów. Bez rozpołowienia bloku ich nie odkręcisz i korbowodów nie wyjmiesz.

Mistral
2 gwiazdki
Lokalizacja: Jurata / Reda
Auto: FORESTER 2,5 XT US spec. i Auris Padaczka...
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: wyjmowanie silnika WRX

Post 3 paź 2010, o 00:53

jano86,

a po co właściwie wyciągasz motorek?

Gdybyś przypadkiem miał jakieś 2,5 turbo na sprzedaż, to ja chętnie przytulę...

Mistral

jano86
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Auto: WRX RA
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: wyjmowanie silnika WRX

Post 3 paź 2010, o 12:32

Wyciągam bo obróciła mi się panewka. Będę zmieniał blok albo robił remont. Okaże się jak wyjmę.

ODPOWIEDZ