vADEMECUM JAKOŚCI W LEGACY MY05,JAK SERWISOWAĆ
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
vADEMECUM JAKOŚCI W LEGACY MY05,JAK SERWISOWAĆ
WITAM.
zamierzam wymieć wiele rzeczy w aucie po zakupie,
typu rozrząd olej filtry płyny opony felgi klima osprzet silnika,
i mam parę pytań ,
1-pompa wody czy skf czy seria (jaka jest seria) od innej niewiele gorzrszej (jakiej firmy),
2-jakie firmy na pasek do rolki napędzającej klimę, jaka rolka -skf?jaka lepsza rolka ipasek może conti czy mitsuboshi.
3-rolki rozrzadu- skf, co jest w spec b, gt i 3.0 w spec fabrycznej może ktoś wie?
4-filtr oleju, hengst, knecht czy coś lepiej?nipoon micro jakis pasuje,?jakie są w spec b
5-filtr powietrza k&n, hengst .
6-filtr przeciwpyłkowy węglowy, wiem że w seri byl bez węgla ale może jakiś pasuje, jaki wymiar, mam plany na hengst, knecht,lub coś leprzego
7-czy po 300 tys, km nalezy zmienić fitr paliwa, hengst, czy znacie coś lepszego, co gdzie kupić.
8- jakie płyny i oleje, chłodnica , silnik skrzynia manual , dyfr?obecnie mam magnatec 5w30 castrola po pierwszym właścicielu.
9-czy te opony prifila extrema na zime to naprawde bieznik ala hakta plffa ,czy nie pekna takie nalewki, możę frigo 2 będą dobre.muszą być dobre na lud i zaspy.
10-książce serwisowej mam świece champion, jaki inny podejdzie model.
11-przewody kuna zdjadłą, jakie na zmianę
12-klocki i tarcze w serii jaka firma robi, potrzebuję niepiszczących starczających na dwa lata conajmniej.
13-akumulator fabryczny 48ah, a ja założylem kager 60 ah, czy nie za mocny ,
jak mi cos przyjdzie do głowy to jeszcze napiszę
prosze o wyrozumialosc i pomoc, z góry dzięki
zamierzam wymieć wiele rzeczy w aucie po zakupie,
typu rozrząd olej filtry płyny opony felgi klima osprzet silnika,
i mam parę pytań ,
1-pompa wody czy skf czy seria (jaka jest seria) od innej niewiele gorzrszej (jakiej firmy),
2-jakie firmy na pasek do rolki napędzającej klimę, jaka rolka -skf?jaka lepsza rolka ipasek może conti czy mitsuboshi.
3-rolki rozrzadu- skf, co jest w spec b, gt i 3.0 w spec fabrycznej może ktoś wie?
4-filtr oleju, hengst, knecht czy coś lepiej?nipoon micro jakis pasuje,?jakie są w spec b
5-filtr powietrza k&n, hengst .
6-filtr przeciwpyłkowy węglowy, wiem że w seri byl bez węgla ale może jakiś pasuje, jaki wymiar, mam plany na hengst, knecht,lub coś leprzego
7-czy po 300 tys, km nalezy zmienić fitr paliwa, hengst, czy znacie coś lepszego, co gdzie kupić.
8- jakie płyny i oleje, chłodnica , silnik skrzynia manual , dyfr?obecnie mam magnatec 5w30 castrola po pierwszym właścicielu.
9-czy te opony prifila extrema na zime to naprawde bieznik ala hakta plffa ,czy nie pekna takie nalewki, możę frigo 2 będą dobre.muszą być dobre na lud i zaspy.
10-książce serwisowej mam świece champion, jaki inny podejdzie model.
11-przewody kuna zdjadłą, jakie na zmianę
12-klocki i tarcze w serii jaka firma robi, potrzebuję niepiszczących starczających na dwa lata conajmniej.
13-akumulator fabryczny 48ah, a ja założylem kager 60 ah, czy nie za mocny ,
jak mi cos przyjdzie do głowy to jeszcze napiszę
prosze o wyrozumialosc i pomoc, z góry dzięki
Re: vADEMECUM JAKOŚCI W LEGACY MY05,JAK SERWISOWAĆ
alcyone pisze: 12-klocki i tarcze w serii jaka firma robi, potrzebuję niepiszczących starczających na dwa lata conajmniej.
to bardziej zależy od tego czy masz zamiar hamować.
Walcz z globalnym ocipieniem - zjedz ekologa.
Re: vADEMECUM JAKOŚCI W LEGACY MY05,JAK SERWISOWAĆ
a no tak zapomniałem łańcuch, dzięki.zamierzam hamować ale w zime
Re: vADEMECUM JAKOŚCI W LEGACY MY05,JAK SERWISOWAĆ
Na temat rozrządu już pisałem o moich doświadczeniach, ale w skrócie
Za zestaw rolek z napinaczem i pasek zapłaciłem nieco ponad 700, za identyczne części serwis chciał 1800,-
Paski wieloklinowe założyłem Boscha.
Filtr oleju kupuję oryginał, powietrza Mann, przeciwpyłkowy jakąś podróbę za 30zł zamiast 140 w serwisie. Nie stosuję węglowego, raczej nie jeżdżę po terenach gdzie wylewa się nieczystości płynne
Świece, wkładam platynowe NGK
Przewody też mi zjadło stworzenie łasicowate, kupiłem zamienniki, ale miały inne końcówki, oddałem i kupiłem oryginały, było wietrzenie magazynu i nie bolało tak bardzo.
Akumulator
Aha rozumiem że mowa o silniku 2.0 sądząc po
Do tego pasek Mitsuboshi.Ja polecam zestaw firmowany prze Ruvilla, tutaj katalog on-line http://toc.ruville.de
Ruville pakuje do swoich pudełek oryginalne japońskie części, tak przynajmniej trafiłem.
Za zestaw rolek z napinaczem i pasek zapłaciłem nieco ponad 700, za identyczne części serwis chciał 1800,-
Paski wieloklinowe założyłem Boscha.
Filtr oleju kupuję oryginał, powietrza Mann, przeciwpyłkowy jakąś podróbę za 30zł zamiast 140 w serwisie. Nie stosuję węglowego, raczej nie jeżdżę po terenach gdzie wylewa się nieczystości płynne

Świece, wkładam platynowe NGK
Przewody też mi zjadło stworzenie łasicowate, kupiłem zamienniki, ale miały inne końcówki, oddałem i kupiłem oryginały, było wietrzenie magazynu i nie bolało tak bardzo.
Akumulator
. Co znaczy nie za mocny?13-akumulator fabryczny 48ah, a ja założylem kager 60 ah, czy nie za mocny

Aha rozumiem że mowa o silniku 2.0 sądząc po
Auto: B13,M/T,138KM,KOMBI,MY05,
Sowy nie są tymi za kogo się podają (Miasteczko Twin Peaks)
Re: vADEMECUM JAKOŚCI W LEGACY MY05,JAK SERWISOWAĆ
jaki dokładnie model świecy i przewdów pasuje do 2.0 138km 2005 b13, ?
Re: vADEMECUM JAKOŚCI W LEGACY MY05,JAK SERWISOWAĆ
tylko nie czampion i żeby kable nie dawały zwarc , itp
Re: vADEMECUM JAKOŚCI W LEGACY MY05,JAK SERWISOWAĆ
słyszałem że t osubaru jakieś super kable świece się kupuje, to wtedy normalnie chodzi silniczek dopiero
jakie
?

jakie
?
Re: vADEMECUM JAKOŚCI W LEGACY MY05,JAK SERWISOWAĆ
taaak, zwłąszacza kiedy w autoryzowanym serwisie wykręcili platynowe, wstawili zwykłe od daewoo (tylko wymiary były zgodne) na przeglądzie, to faktycznie po włożeniu platynowych NGK silnik pracuje znowu poprawnie.alcyone pisze: słyszałem że t osubaru jakieś super kable świece się kupuje, to wtedy normalnie chodzi silniczek dopiero
jakie
A kable są takie ekstra jak cholera, silikonowa izolacja i metalowy rdzeń nawinięty na włóknie szklanym, ................

Rzecz w tym że instalacja zapłonowa jest zwykła, kable nie są wymyślne a platynowe świece nie są czymś niezwykłym, całość pracuje poprawnie.
Nie wiem jak jest po zagazowniu, ale wtedy niewiele silników pracuje poprawnie, ale to wynika raczej z głupoty instalatorów.
Sowy nie są tymi za kogo się podają (Miasteczko Twin Peaks)
Re: vADEMECUM JAKOŚCI W LEGACY MY05,JAK SERWISOWAĆ
no dbra t o jakie normalne świece 0.8mm odstępu-d o1mmodstępu, kable poprawnie dające żyć silnikowi?
Re: vADEMECUM JAKOŚCI W LEGACY MY05,JAK SERWISOWAĆ
kolego alcyone, nie wiem czemu tak się produkujesz na forum odnośnie świec tu masz wszystko jak na dłoni:
http://www.ngk.de/pl/produktfinder/prod ... rzeug/////
http://www.ngk.de/pl/wyszukiwarka-produ ... -11/15185/
Jeżeli chodzi o przewody:
http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.ph ... dy#p275519
http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.ph ... &sk=t&sd=a
http://www.ngk.de/pl/produktfinder/prod ... rzeug/////
http://www.ngk.de/pl/wyszukiwarka-produ ... -11/15185/
Jeżeli chodzi o przewody:
http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.ph ... dy#p275519
http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.ph ... &sk=t&sd=a
Pozdrawiam. Bzikus7.
Re: vADEMECUM JAKOŚCI W LEGACY MY05,JAK SERWISOWAĆ
a tak z ciekawości:
jakbyście mieli tylko taki wybór to co byście lali do silnika co 5000km?
castrol magnatec,castrol edge,mobil 1 peak life rally formulla,shel helix ultra,valvoline,elf,orlen, lotos,itp itd
alcyone
Auto: B13,M/T,138KM,KOMBI,MY05,
jakbyście mieli tylko taki wybór to co byście lali do silnika co 5000km?
castrol magnatec,castrol edge,mobil 1 peak life rally formulla,shel helix ultra,valvoline,elf,orlen, lotos,itp itd
alcyone
Auto: B13,M/T,138KM,KOMBI,MY05,
Re: vADEMECUM JAKOŚCI W LEGACY MY05,JAK SERWISOWAĆ
rozrząd w moim legacy kosztuje w aso 1500 z rolką klimy bez pompy wodnej. oplaca się robic to w aso?i tarcze klocki tył 700 , ogarną to u kopra dobrze?