wtrysk w fazie ciekłej do Subaru?
wtrysk w fazie ciekłej do Subaru?
Dobra, to kto zakłada wtrysk w fazie ciekłej do Subaru? Pytam grzecznie, bo jeszcze ze 2-3 lata temu każdy tylko oczy robił i twierdził, że się nie da, bo to niby trzeba wtryski instalować przy pomocy jakiejś tam matrycy (czy przymiaru). Wtrysk w fazie gazowej to i owszem każdy (prawie) założy.
Re: LPG w SUBARU,za i przeciw..porady i ciosy ;]
yotmal, l_ewy mi dzisiaj mówił, że nagaz.pl montuje instalacje gazowe fazy ciekłej, ale chyba tylko testowo i na razie nie zdecydowali się zakładać do aut klientów. Możnaby ich podpytać.
Re: LPG w SUBARU,za i przeciw..porady i ciosy ;]
citan, mi mowili w nagazie, ze przerost formy nad trescia.. i ze wtrysk fazy lotnej jest na tyle precyzyjny, ze nie ma co przesadzac..
ciekaw jestem, jakie sa faktyczne zalety wtrysku fazy cieklej..
ciekaw jestem, jakie sa faktyczne zalety wtrysku fazy cieklej..
Re: LPG w SUBARU,za i przeciw..porady i ciosy ;]
gregski, to chyba l_ewy przekazał mi informacje, które otrzymał od Ciebie.
Re: LPG w SUBARU,za i przeciw..porady i ciosy ;]
Znajomy (nie bardzo bliski, ale samochód znam) ma taką instalację w poprzednim modelu Toyoty Avensis. Silnik 1.8l. Wg właściciela spalanie średnie na poziomie 9l gazu. Twierdzi, że nie odczuwa różnicy pomiędzy benzyną a gazem, a wręcz na gazie osiągi są lepsze (sic!). Nie bardzo chciało mi się wierzyć, więc zacząłem drążyć temat i okazuje się, że jest to możliwe. W czasie rozprężania gazu bezpośrednio w komorze spalania następuje efekt "pseudo" intercoolera (silnik zasysa więcej tlenu). Czy tak jest naprawdę - nie sprawdzałem. Wiem natomiast, że instalację do Toyoty zakładał od razu przy zakupie (nowego) samochodu w ASO. Jak jest z Subaru, nawet czeskim, nie wiem. Warsztaty gazowe nie chcą się podejmować montażu instalacji fazy ciekłej, ponieważ montaż wtrysków musi być bardzo precyzyjny (dostosowany do konkretnego modelu silnika). Błędy montażu mogą doprowadzić nawet do zamarznięcia (zablokowania) zaworów.
Re: LPG w SUBARU,za i przeciw..porady i ciosy ;]
A jak kogoś naprawdę interesuje wtrysk gazu w fazie ciekłej (i ma zacięcie masochistyczne), to polecam artykuł z "Silników spalinowych", który można przeczytać tutaj (od strony 15): http://www.ptnss.pl/images/ss2007-03/PT ... 3-all1.pdf
Natomiast dla pozostałych: http://www.lpgli.com/features.html (po angielsku, nie mam tłumaczenia)
Natomiast dla pozostałych: http://www.lpgli.com/features.html (po angielsku, nie mam tłumaczenia)
Re: LPG w SUBARU,za i przeciw..porady i ciosy ;]
dzisiaj podjadę do mojego mechaniora od gazu i się wypytam co i jak to dam wam znać ,bo tak to ja trochę za głupi na to jestem
Mikołaj Rej cyt. " A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swoje Rajdówki mają"
Re: LPG w SUBARU,za i przeciw..porady i ciosy ;]
yotmal, ciekawe wydawnictwo.. co do wtrysku fazy cieklej w praktyce - bardzo chetnie, jak tylko stana sie na tyle popularne i konkurencyjne cenowo jak system wtrysku sekwencyjnego fazy lotnej. choc chyba nastepne auto chcial bym kupic z nowoczesna benzyna z wtryskiem bezposrednim i jakims ciekawym doladowaniem.. twinscroll lub cos podobnego..
mam jeszcze troche czasu do nastepnych zakupow wiec z checia poobserwuje rynek.
mam jeszcze troche czasu do nastepnych zakupow wiec z checia poobserwuje rynek.
Re: LPG w SUBARU,za i przeciw..porady i ciosy ;]
burat, prawidlowo serwisowac auto (patrz plan serwisowy uzupelniony o info z 'pola') ze szczegolnym uwzglednieniem stanu ukladu zaplonowego oraz robic przeglady instalacji. do tego dobry olej syntetyczny i tyle..
Re: LPG w SUBARU,za i przeciw..porady i ciosy ;]
No i byłem się dowiedzieć i tak jak mówi gregski, że wtrysk gazu w fazie ciekłej to przerost formy nad treścią. Owszem daje pare chabet do stajni więcej, ale szlak trafia zawory i głowice w cztery litery dostają a koszt jest taki , że gra nie warta świeczki. W mojej ,zamontowana jest normalna sekwencja i wszystko jest w jak najlepszym porządku tylko muszę wymienić termostat , bo chyba staruszek już tak nie trzyma i w początkowej fazie długo się na gaz przełącza. A kwestia tego czy założyć ,czy nie zostaje dla każdego z osobna, są plusy i minusy i też zależy gdzie się zakłada bo to jest chyba najważniejsze. Jak Ci założą jacyś partacze to będziesz psioczył bo zawsze będzie coś nie tak, jak ktoś to zrobi naprawdę dobrze (tak jak u mnie ) to będziesz sobie gaz chwalił . Takie jest moje zdanie, pozdrawiam
Mikołaj Rej cyt. " A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swoje Rajdówki mają"
Re: LPG w SUBARU,za i przeciw..porady i ciosy ;]
Ładnie to ująłeś. Rzeczywiście najważniejsze, żeby instalacja była założona od razu dobrze. Dokładnie to samo tyczy się instalacji wtrysku fazy ciekłej. Polskie warsztaty zwyczajnie obawiają się jej montażu, bo wymaga dużo większej precyzji niż zwykła "zgazowana" sekwencja. Ten Avensis, o którym pisałem ma w tej chwili zrobione jakieś 120 kkm i nic się nie rozpada, więc nie wiem o co może chodzić z tymi zaworami, etc. Jak kupowałem 11 lat temu pierwsze Subaru (bardzo pięknego srebrnego Leona - niech spoczywa w pokoju) to różni panowie mechanicy też mi odradzali taki zakup, twierdząc, że nie ma jak opel, czy inny szmelcwagen. Myślę, że w stosunkowo nowym, lub wręcz nowym samochodzie, taka instalacja ma sens, bo to tylko ułamek wartości auta. W przypadku starszych (czyli tańszych) pojazdów to rzeczywiście ekonomicznie nieuzasadnione. Z tego samego powodu gdy 6 lat temu zakładałem instalację, to założyłem 2 a nie 3 generację, bo wtedy 2 kosztowała tyle, co teraz 3, a 4 jest teraz 2 razy tańsza niż wtedy (prawie 10 kzł wtedy).
Re: LPG w SUBARU,za i przeciw..porady i ciosy ;]
masz rację ja gdy kupowałem swoją BMW wszyscy pukali się w czoło , że mnie zeżre z kopytami a na części wydam fortunę i nic takiego nie było bardzo dobrze wspominam tamte auto i też zagazowane było co wszyscy znawcy mówili że na pewno będzie się psuć bo BMW nie lubi gazu.Potem jak kupowałem Imprezę to znowu wszyscy mówili "gdzie się pchasz w japońca" i też jestem (odpukać )zadowolony ze swojego zakupu. A co do tego wytrysku gazu w fazie ciekłej to wydaje mi sie że jak niema takiej różnicy jak między 2 a 3 generacja instalacji więc po co przepłacać ,ja mam 3 i jestem super zadowolony
Mikołaj Rej cyt. " A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swoje Rajdówki mają"