impreza gt :)
impreza gt :)
Witam wszystkich.
Jestem nowy na forum ,
szukając info na temat imprezy gt niestety nic nie znalazłem :/
chodzi mi głównie o awaryjność i czy można znaleźć coś ciekawego w Polsce.
Niby jest trochę tego na alledrogo.pl ale większość to pewnie jak zwykle szrot :)
jeśli macie jakieś ciekawe linki to zapodajcie
pozdrawiam
Jestem nowy na forum ,
szukając info na temat imprezy gt niestety nic nie znalazłem :/
chodzi mi głównie o awaryjność i czy można znaleźć coś ciekawego w Polsce.
Niby jest trochę tego na alledrogo.pl ale większość to pewnie jak zwykle szrot :)
jeśli macie jakieś ciekawe linki to zapodajcie
pozdrawiam
- Arti
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Nordkappværing
- Auto: GT Rally Car & STI GH
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: impreza gt :)
_maciek_, jest taki temat w którym można zapytać o jakiś wóz -> http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.ph ... ead#unread
Inną sprawą jest fakt, że ze zdjęć z ogłoszenia ciężko ocenić stan samochodu. GTki to już leciwe auta i nie ma co liczyć na to, że trafi się takie auto przy którym nie będzie trzeba nic robić oprócz lania benzyny do baku.
Inną sprawą jest fakt, że ze zdjęć z ogłoszenia ciężko ocenić stan samochodu. GTki to już leciwe auta i nie ma co liczyć na to, że trafi się takie auto przy którym nie będzie trzeba nic robić oprócz lania benzyny do baku.

Re: impreza gt :)
Większość aut jakie widuje nie nadaje się nawet do naprawy bo nie wiadomo od czego zacząć.
- So What!
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Giulia V Q4
- Polubił: 309 razy
- Polubione posty: 60 razy
Re: impreza gt :)
W to akurat wątpię. Chyba chciałeś napisać: bo naprawa byłaby nieopłacalnaAzrael pisze: Większość aut jakie widuje nie nadaje się nawet do naprawy bo nie wiadomo od czego zacząć.

- Arti
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Nordkappværing
- Auto: GT Rally Car & STI GH
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: impreza gt :)
A ja widuje dużo aut, które jeżdżą i mają się dobrze z tym tylko, że od czasu coś się posypie i trzeba przy nich podłubać. Ale dla mnie definicja auta, które nadaje się do jazdy to nie nowiutkie 400 konne EVO czy STi z zawiasem za 30 tys PLNów, hamulcami za 20 i modyfikacjami silnika za 50.Azrael pisze: Większość aut jakie widuje nie nadaje się nawet do naprawy bo nie wiadomo od czego zacząć.


Re: impreza gt :)
Mówimy o zdrowych egzemplarzach, względnie seryjnych. Na sprzedaż jest ich niezwykle mało.
- Arti
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Nordkappværing
- Auto: GT Rally Car & STI GH
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: impreza gt :)
Aaaaaaaaa, cooo?Azrael pisze: So What!, bo byłaby kilka razy droższa niż wartość samochodu.


Kupując proste, jeżdżące(nie ściągane z drzewa) GT za, powiedzmy 25k PLNów co może kosztować kilkakrotnie tyle? Skrzynia, która się w najgorszym wypadku cała się zmieli? (nawet gdyby wstawić 6MT z STi to koszt max 12 k PLN a przecież można zapiąć coś z WRX za 3-4 tys albo wyremontować za nieco więcej) Panewka? Shortblocki z WRXów chodzą po kilka tys a zakładając, że silnik nie został zniszczony całkowicie to remont też będzie kwotą w tych okolicach. Hamulce? Komplet seryjnych tarcz i klocków to 2k PLN. No chyba, że jedynymi godnymi uwagi hamulcami są AP Racing za, faktycznie, cenę całego auta.

Ja pytam gdzie kilkakrotna wartość samochodu?

PS. Oczywiście nie mówię, że zawieszenia TEINA jest zbędne czy hamulce AP. Są to megazajebiście działające rzeczy ale zamiast nich można wsadzić coś tańszego i cieszyć się jeżdżącym autem.


Re: impreza gt :)
Arti, z doświadczenia, tu 2 tys, tu 3 tys, to 500zł, tu 700zł i zbierają się kwoty takie że człowiekowi się słabo robi, a jeszcze ktoś to musi zrobić i to też kosztuje, chyba że ktoś wszystko sam w garażu. Śledziłem dość szczegółowo koszty utrzymania seryjnego GT98 przez dłuższy czas i wiem ile to kosztuje jeżeli się stara trzymać pewnych standardów. Nie wyskakuj mi tu proszę z modyfikacjami, Teinem i AP Racing bo to kompletnie nie na temat. Większość GT które można kupić jest bardzo słabych, bardzo zniszczonych i bardzo słabo serwisowanych. Lepiej żeby potencjalnie zainteresowany forumowicz przeczytał co piszę i się 3 razy zastanowił niż kupował w zaślepieniu. Ja naprawdę wiem co to znaczy pasja do starych sportowych samochodów i wiem ile to kosztuje. Z własnego doświadczenia.
- Arti
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Nordkappværing
- Auto: GT Rally Car & STI GH
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: impreza gt :)
_maciek_, potraktuj to zdanie :
Faktem jest, że GTki to często wysłużone już auta, nierzadko z przeszłością wypadkową. Nie każda obcierka parkingowa dyskwalifikuje auto i nie każdy strzał w zawias powoduje, że auto po naprawie zostawia 4 ślady. Jeśli uzbroisz się w cierpliwość i weźmiesz ze sobą kogoś kto zna się na rzeczy to znajdziesz auto, które będzie jeździć i służyć tak jak powinno.
z przymrużeniem oka.Azrael pisze: byłaby kilka razy droższa niż wartość samochodu.
Faktem jest, że GTki to często wysłużone już auta, nierzadko z przeszłością wypadkową. Nie każda obcierka parkingowa dyskwalifikuje auto i nie każdy strzał w zawias powoduje, że auto po naprawie zostawia 4 ślady. Jeśli uzbroisz się w cierpliwość i weźmiesz ze sobą kogoś kto zna się na rzeczy to znajdziesz auto, które będzie jeździć i służyć tak jak powinno.

- Arti
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Nordkappværing
- Auto: GT Rally Car & STI GH
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: impreza gt :)
Azrael, no więc z grubsza wyszczególniłem najdroższe naprawy jakie mogły by się przydarzyć i nawet gdyby wszystko się wysrało jednocześnie to ni w ząb nie wychodzi tu kilkukrotna wartość samochodu.
Więc pytam, kiedy 2 tys + 3 tys + 700 zł +500 zł daje nam 3*25 tys = 75 tys?
Jeździłem GTkiem, nie był idealny ale koszta serwisowania różnych rzeczy to nie były kwoty, które rzucały na kolana.



- pablonas
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: Szczytno (warm-maz)
- Auto: Zielone z turbinom i srebrne też z turbinom
- Polubił: 1 raz
- Polubione posty: 0
Re: impreza gt :)
Wałkowaliśmy podobną dyskusję niedawno w innym wątku. Az ma rację z tym, że duża część GTków jest po prostu zjeżdżona. Nawet najmłodsze Gtki zbliżają się do 10 lat a to nie mało na auto z taką mocą...
ale
Nie można znowu popadać w skrajność i skazywać te auta na złom. Ważne tylko aby potencjalny GTkowicz
był świadomy tego, że GT to nie jest auto gdzie zmienia się olej i wlewa paliwo bo mniej lub bardziej kosztowne usterki raczej będą się przytrafiać.
ale
Nie można znowu popadać w skrajność i skazywać te auta na złom. Ważne tylko aby potencjalny GTkowicz

- Arti
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Nordkappværing
- Auto: GT Rally Car & STI GH
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: impreza gt :)
So What!, nie wiem jak jest w innych częściach Polski ale u nas profesjonalny serwis u Marka to bardzo rozsadne kwoty. Ale umówmy się, że sytuacja kiedy trzeba będzie wymienić po zakupie pół auta i zrobić gruntowny remont wszystkiego jest mało prawdopodobne. No ale ja się nie znam i może faktycznie jest tak, że gieteki nie jeżdżą tylko stoją w warsztacie.

- So What!
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Giulia V Q4
- Polubił: 309 razy
- Polubione posty: 60 razy
Re: impreza gt :)
Arti, nie wiem, jak jest. Dlatego się pytam. Najmłodsze GTeki mają 9 lat. To słuszny wiek. Wierzyć mi się nie chce, że są takie zdrowe. No chyba, że jakiś przez księdza w lecie jeżdżony się trafi 

- Arti
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Nordkappværing
- Auto: GT Rally Car & STI GH
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: impreza gt :)
So What!, ale przeciez nikt nie mowi ze sa zdrowe. Pewnie, ze im starsze tym wiecej powaznych awarii. Ale nie wszystkie to wraki w ktore trzeba wpompowac gore pieniedzy i oddac na rok do warsztatu zeby chociaz ruszyly. Nasz GTek mial w zeszle lato 200 tys przebiegu. Jezdzil bardzo milo, skrzynia, silnik, napedy dzialaly bez zarzutu. W dniu sprzedazy padla pompa sprzegla, wymiany wymagaly amory z tylu i klocki hamulcowe. Ale nie trzeba bylo w niego wladowac trzech wartosci auta zeby dalo sie nim jezdzic. Oczywiscie sa problemu z blacharka - gnija szczegolnie blotniki z tylu - dobrze jest sie tym zajac poki nie jest za pozno. A jak jest to trzeba naprawiac zdrowym blotnikiem - troche wiekszy koszt ale tez nie kosmos. A wezmy pod uwage np taka wiskoze, ktora tez lubi umrzec smiercia naturalna ze starosci - nowa sztuka to 2500 plnow a uzywka (ktora nie wiadomo w jakim jest stanie ) to kilka razy mniej.
So What!, a Ty jestes zainteresowany Gtkiem?
So What!, a Ty jestes zainteresowany Gtkiem?

- So What!
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Giulia V Q4
- Polubił: 309 razy
- Polubione posty: 60 razy
Re: impreza gt :)
Coś mi się wydaje, że jak się zsumuje te wszystkie pierdołki to robi się z tego spora kasa jednak.Arti pisze: So What!, ale przeciez nikt nie mowi ze sa zdrowe. (...)
Bardzo mi się podobają. Zainteresowany jednak raczej nie jestem zwłaszcza, że w tych pieniądzach (zakup plus naprawy) można znaleźć coś nowszego. W sumie to jestem ciekawy, albo upierdliwy, jak kto woliArti pisze: So What!, a Ty jestes zainteresowany Gtkiem?

Re: impreza gt :)
So What! pisze: Coś mi się wydaje, że jak się zsumuje te wszystkie pierdołki to robi się z tego spora kasa jednak.
Tak na szybko co pamiętam z dwóch lat eksploatacji bardzo przyzwoitego GTeka po autentycznym dziadku z Niemiec. Co ważne - auto nie upalane, jeżdżone w sumie delikatnie głównie przez kobietę, naprawy w miarę potrzeb nie wszystko na raz, więc kila razy robocizna tych samych rzeczy.
-komplet amorów (KYB excel-G)
-tuleje wahacza wzdłużnego, tuleje dyfra przód i tył, tuleje "samolotu" (wtajemniczeni wiedzą ile z tym roboty)
-wiskoza, uszczelnienie wycieków skrzyni
-uszczelnienie dyfra
-uszczelnienie dekli zaworowych
-uszczelnienie wałków rozrządu
-przegląd 200kkm (rozrząd, regulacja zaworów, wszystkie płyny)
-pompa wody
-o-ring pompy oleju (masakryczny wyciek oleju na kolektor grożący pożarem)
-hamulce (tarcze klocki itp. zmiana z GT98 na WRX P+T, bo zaciski GT98 były na złom, kompletnie zapieczone)
-naprawa rozszczelnionego układu wydechowego
-łączniki stabilizatorów
-uzupełnienie kilku brakujących spinek od zderzaków itp.
-wymiana radia które padło ze starości
-wymiana przewodów podciśnieniowych, diagnostyka i dobranie restryktora turbo do zużytego już siłownika wastegate żeby uzyskać fabryczną krzywą doładowania
-łożysko w kole
-pompa paliwa (zatarła się na sztywno - nie tuning)
-zwijarka airbag
-wymiana spalonych żarówek kokpitu i przełączników
-wymiana przetartej do plastiku gałki zmiany biegów
-wymiana osłon pedałów (tez przetarte na wylot)
-krzyżak zmiany biegów wraz z lewarkiem (luzy)
-sprężyna lewarka
-uppipe (pęknięcie harmonijki)
-przekładnia kierownicza (wycieki/luzy)
Pewnie było sporo więcej rzeczy, ale tyle przypomniałem sobie w 15 minut. To nie zawiera opon, większości wymian płynów, zwykłej eksploatacji typu wycieraczki itp i kilku drobnych modyfikacji typu turbo timer czy wyłącznik ABS. W aucie nie było usuwane kilka drobnych mało uciążliwych, a kosztownych w naprawie usterek typu lekko kłamiąca przepływka powodująca lekkie przelewanie się auta (przepływka do MY98 jest najdroższą przepływką do Subaru w ogóle). Nie robiono też prewidzianych przez producenta ultra-drogich czynności jak np. obligatoryjna wymiana poduszek powietrznych po iluś tam latach.
Ja sądzę że dla każdego jest jasne że dla mnie wiele rzeczy łatwiej zdiagnozować/usunąć czy zorganizować części, zwykłego usera takie np. zdiagnozowanie lekkiego szarpania gdy auto dochodziło do granicy boost cuta z powodu źle działającego leciwego sterowania turbo mogłoby kosztować znacznie więcej czasu i pieniędzy szczególnie jak nie jest z miejscowości w której jest specjalistyczna firma znająca się na Subaru/turbobenzynach i sam nie jest fachowcem.
Poświęciłem chwilkę na napisanie tego posta żeby pokazać że nie piszę źle o stanie i kosztach eksploatacji przeciętnego GTeka tylko po to żeby nie wiem było więcej GTeków dla mnie czy dlatego że jestem oderwanym od rzeczywistości kawiorem, po prostu wiem ile to kosztuje, wiem ile jest z tym zachodu i wiem że chciałbym takie auto na codzień do jeżdżenia ale w tej chwili mnie nie stać i taniej jest jeździć WRXem kilka lat młodszym czy Evo 8 z USA.
Oczywiście słyszę codzień o remontach silnika w GT99 za 500zł i tym podobnych zjawiskach, ale ja nie z tej bajki i adresuję to głównie do czytelników którzy też nie są z tej bajki.
- pablonas
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: Szczytno (warm-maz)
- Auto: Zielone z turbinom i srebrne też z turbinom
- Polubił: 1 raz
- Polubione posty: 0
Re: impreza gt :)
Azrael, a ja nadal śmiem twierdzić, że taką samą listę jaką napisałeś powyżej można wymienić/naprawić w WRXie 2004... mało tego. W Golfie 4 rocznik 2000 po dwóch latach eksploatacji lista napraw będzie pewnie podobna jak nie dłuższa.
GT to nie jest auto 100% bezawaryjne - wiadomo, że jego utrzymanie kosztować będzie... Ale KAŻDE inne auto też będzie kosztować... i nie zapominajmy o nowoczesnych dieslach które do najtańszych w eksploatacji wbrew pozorom również nie należą
Chcemy jeździć - trzeba płacić
GT to nie jest auto 100% bezawaryjne - wiadomo, że jego utrzymanie kosztować będzie... Ale KAŻDE inne auto też będzie kosztować... i nie zapominajmy o nowoczesnych dieslach które do najtańszych w eksploatacji wbrew pozorom również nie należą

Re: impreza gt :)
pablonas, to święta prawda o oczywiście masz rację. Niemniej widuję np. jak sobie wpadnę do serwisu wyceny napraw robione dla właścicieli nowszych i starszych aut i o wiele częściej w tych starszych brakuje strony A4 żeby zmieścić usterki do naprawy. Faktem jest że jest już bardzo wiele starszych WRXów i STi w równie złym stanie ale to nie zmienia faktu że kondycja przeciętnego GTeka jest bardzo słaba - co oczywiście podnosi wartość tych dobrych.
- eddie_gt4
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Wilno
- Auto: zono-woz FXT MY'16 & daily WRX MY'15 & fun-car Celica GT-Four MY'96
- Polubił: 1 raz
- Polubione posty: 0
Re: impreza gt :)
ale nie porownujmy, prosze, wynalazkow typu FERSC do SI GT, w przypadku to ktorej w naszej szerokosci geograficznej jest cale moze oryginalnych (zarowno uzywanych jak i nowych) oraz aftermarket'owych czesci...Azrael pisze: (...) Ja naprawdę wiem co to znaczy pasja do starych sportowych samochodów i wiem ile to kosztuje. Z własnego doświadczenia.
nie ma czegos na miejscu? no problem, na pewno bedzie w magazynie w DE (czesc zazwyczaj przychodzi w ciagu 7 roboczych dni (na "rzadsze" czesci czasem trzeba poczekac troche dluzej)
ale pod pewnym wzgledem AZ ma racje: podstawa to zakup zadbanego auta, imho najlepiej bezposrednio zza granicy... badzmy biedni, ale szczerzy - jak na razie tzw. "kultura techniczna" takiego Szwajcara jest o niebo wyzsza, dlatego w 99.99% przypadkow uzywane auto (szczegolnie jakies usportowione/sportowe) wole kupic tam, niz TU...
Jezdzic nie umiem, ale bardzo lubie 

Re: impreza gt :)
dzięki za wszystkie posty
już mi gt przestało chodzić po głowie :D
szukam czegoś dość szybkiego za rozsądne pieniądze (30k -35k ) oczywiście używanego :)
byłem ciekaw jak to jest z tymi gtkami
teraz wiem że to nie jest autko dla mnie :/
już mi gt przestało chodzić po głowie :D
szukam czegoś dość szybkiego za rozsądne pieniądze (30k -35k ) oczywiście używanego :)
byłem ciekaw jak to jest z tymi gtkami
teraz wiem że to nie jest autko dla mnie :/
Re: impreza gt :)
_maciek_, jeżlei Twój budżet wynosi w sumie 30-35tys. to kup sobie prostrze auto, jakieś Clio Sport czy coś, będziesz miał więcej radości na pewno.
Re: impreza gt :)
Turdzi sprzedaje Corolle TS w świetnym stanie :Azrael pisze: jeżlei Twój budżet wynosi w sumie 30-35tys. to kup sobie prostrze auto, jakieś Clio Sport czy coś, będziesz miał więcej radości na pewno
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=639895937