Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa

-
Azrael
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Warszawa
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
3 razy
Post
15 maja 2009, o 09:10
eddie_gt4 pisze:
btw, chyba jednak jest jakis patetnt na przerobienie RHD twin turbo na LHD i zachowanie ukladu twin turbo... gdzies kiedys czytalem o czyms takim
Wszystko się da, pytanie po co. AFAIR te twin-turbo nie jeżdżą jakoś mega rewelacyjnie w porównaniu z nowoczesnymi silnikami.
Azrael
-
eddie_gt4
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Wilno
- Auto: zono-woz FXT MY'16 & daily WRX MY'15 & fun-car Celica GT-Four MY'96
-
Polubił:
1 raz
-
Polubione posty:
0
Post
15 maja 2009, o 09:18
Azrael pisze:eddie_gt4 pisze:
btw, chyba jednak jest jakis patetnt na przerobienie RHD twin turbo na LHD i zachowanie ukladu twin turbo... gdzies kiedys czytalem o czyms takim
Wszystko się da, pytanie po co. AFAIR te twin-turbo nie jeżdżą jakoś mega rewelacyjnie w porównaniu z nowoczesnymi silnikami.
niektorzy po prostu lubia miec zabawki jedyne w swoim rodzaju...
p.s. tak rozumujac dojdziemy do wniosku, ze budowanie Evo-killer'ow, Bad-boy'jow, Bialug, etc. na bazie GC/GF i ladowanie w to dziesatkow tysiecy PLN'ow (i dawanie mozliwosci zarobku tunerom, btw

) tez jest bez sensu (a no jest

), bo nowoczesne konstrukcje lepiej jezdza itd. itp...
Jezdzic nie umiem, ale bardzo lubie 
eddie_gt4
-
Azrael
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Warszawa
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
3 razy
Post
15 maja 2009, o 10:55
eddie_gt4 pisze:
p.s. tak rozumujac dojdziemy do wniosku, ze budowanie Evo-killer'ow, Bad-boy'jow, Bialug, etc. na bazie GC/GF i ladowanie w to dziesatkow tysiecy PLN'ow (i dawanie mozliwosci zarobku tunerom, btw

) tez jest bez sensu (a no jest

), bo nowoczesne konstrukcje lepiej jezdza itd. itp...
Skomplikowany temat, ale tak, zwykle taniej i lepiej kupić nowsze, skuteczniejsze auto. Jak ktoś ma bardzo duży budżet to dopiero takie koncepcje zaczynają mieć sens. Większości ludzi którzy się biorą za tuningowanie czy przerabianie starszych Subaru nie stać nawet na ich porządne utrzymanie nie mówiąc o modyfikacjach. Problem w tym ze utrzymanie i obsługa starszego auta jest DROŻSZA a nie tańsza w porównaniu z nowszym.
Azrael
-
eddie_gt4
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Wilno
- Auto: zono-woz FXT MY'16 & daily WRX MY'15 & fun-car Celica GT-Four MY'96
-
Polubił:
1 raz
-
Polubione posty:
0
Post
15 maja 2009, o 11:14
Azrael pisze:
Skomplikowany temat, ale tak, zwykle taniej i lepiej kupić nowsze, skuteczniejsze auto. Jak ktoś ma bardzo duży budżet to dopiero takie koncepcje zaczynają mieć sens. Większości ludzi którzy się biorą za tuningowanie czy przerabianie starszych Subaru nie stać nawet na ich porządne utrzymanie nie mówiąc o modyfikacjach. Problem w tym ze utrzymanie i obsługa starszego auta jest DROŻSZA a nie tańsza w porównaniu z nowszym.
zgadzam sie na calej rozciaglosci

Jezdzic nie umiem, ale bardzo lubie 
eddie_gt4
-
Bergen
- Moderator
- Lokalizacja: Wrocław
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
1 raz
Post
25 maja 2009, o 12:24
Czy przegroda czołowa angielskiej Imprezy jest symetryczna, czy trzeba rzeźbić?
Zastanawiam się, czy by Żaby nie przełożyć...
Bergen
-
BartekT
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: z prowincji
- Auto: Legacy
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
25 maja 2009, o 12:50
Bergen, rozwiń myśl, bo mnie zaintrygowałeś. Planujesz wyemigrować na Wyspy razem z Żabą i chcesz zrobić przekładkę na RHD?
Widziałem ostatnio w Dzierżoniowie jednego wybebeszonego klasyka i przegrodzie odrobinę brakowało do symetrii otworów.
BartekT
-
Bergen
- Moderator
- Lokalizacja: Wrocław
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
1 raz
Post
25 maja 2009, o 12:56
Buda Żaby generalnie się już kończy, teraz jeszcze myjnia ją obdarła z lakieru. Tak sobie pomyśliwuję, czy nie byłby to głupi pomysł, żeby kupić zdrową angielską budę i przełożyć do niej co trzeba z Żaby.
Bergen
-
BartekT
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: z prowincji
- Auto: Legacy
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
25 maja 2009, o 13:12
Na tych przypadkach to się nie znam, ale jeśli nie miałby to być STi, to chyba taniej kupić europejskiego wolnego ssaka.
BartekT
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński
-
Polubił:
83 razy
-
Polubione posty:
443 razy
Post
25 maja 2009, o 15:23
BartekT pisze:Widziałem ostatnio w Dzierżoniowie jednego wybebeszonego klasyka i przegrodzie odrobinę brakowało do symetrii otworów.
Nigdy nie jest tak, żeby otwory się zgadzały. Tu zawsze trzeba wycinać nowe.
Niesymetryczna to znaczy taka, która kompletnie różni się po prawej i lewej stronie. Czasem nawet idzie trochę po skosie. Wtedy trzeba całą przegrodę wycinać i wstawiać odpowiednią.
W niektórych kompletnie niesymetryczne jest też całe podszybie z kanałem w którym są napędy wycieraczek (np w Oplach teraz tak jest), wtedy to już w ogóle mission impossible przerabiać.
W Imprezie jest z tego co pamiętam jest OK.
jarmaj
-
BartekT
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: z prowincji
- Auto: Legacy
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
25 maja 2009, o 16:52
Z tego co pamiętam, to przetłoczenia w miarę pasowały, ale nie wszystkie otwory były powtórzone. Oczywiście nie było to lustrzane odbicie tylko takie jakby "kopiuj-wklej" po lewej stronie. Ale to była jedyna przegroda Imprezy jaką widziałem.

BartekT
-
FUX
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: ze sofy.
- Auto: jeżdżące
-
Polubił:
236 razy
-
Polubione posty:
350 razy
Post
25 maja 2009, o 18:07
Będąc w Dzierżoniowie ostatnio, rzuciłem na niepoprawną Imprezę i mam wrażenie, że niestety nie wszystkie otwory byly...
Może poproś Marka, jeżeli jeszcze ma coś angielskiego bez motoru, aby Ci fotek pare strzelił.
On chyba jakieś przekładki robił; coś Admin nawijał, że nie ma czasu taczki załadowac. Ew. zadzwoń i pogadaj...
Dolce far niente

FUX
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński
-
Polubił:
83 razy
-
Polubione posty:
443 razy
Post
25 maja 2009, o 18:16
Jeszcze raz – to że otwory się nie zgadzają (nigdy się nie zgadzają), nie znaczy że przegroda jest niesymetryczna. Otwory ZAWSZE trzeba porobić nowe.
Jak TYLKO różni się otworami, to znaczy że symetryczna i przekładka bez rzeźby.
jarmaj
-
EterycznyŻołądź
- 6 gwiazdek
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
25 maja 2009, o 20:34
Azrael pisze:
Problem w tym ze utrzymanie i obsługa starszego auta jest DROŻSZA a nie tańsza w porównaniu z nowszym.
Ja się tak zastanawiam, czy w sumie nie jest taniej utrzymać kilkuletnie STi od WRXa. STi jest wytrzymalsze i mniej rzeczy pada, choć oczywiście wiadomo, że jak już coś klęknie to kaplica.
EterycznyŻołądź
-
Bergen
- Moderator
- Lokalizacja: Wrocław
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
1 raz
Post
25 maja 2009, o 20:59
Pytanie tylko, co tańsze? Nadwozie europejskie + przekładka bez dopasowywania, czy nadwozie innowiercze + przekłada z kombinowaniem, nawet jeśli nie jest duże.
A jak by wyglądała przekładka gratów z Imprezy do pierwszego Forka? Chyba bez większych problemów?
Bergen
-
BartekT
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: z prowincji
- Auto: Legacy
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
25 maja 2009, o 21:12
jarmaj pisze:Jak TYLKO różni się otworami, to znaczy że symetryczna i przekładka bez rzeźby.
I tej dziwnej definicji symetrii od dzisiaj będę się trzymał. Dziękuję.
Bergen, Ty chyba z Żabą w jakimś związku sakramentalnym żyjesz.

BartekT
-
Bergen
- Moderator
- Lokalizacja: Wrocław
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
1 raz
Post
25 maja 2009, o 21:15
BartekT, Żaba jest w bardzo dobrym stanie technicznym (się wie, fachura!), tylko blachy ma trochę nadgryzione zębem czasu.
Bergen
-
forek2
- 1 gwiazdka
- Auto: forester 2.0 T
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
26 maja 2009, o 07:46
Bergen pisze:Pytanie tylko, co tańsze? Nadwozie europejskie + przekładka bez dopasowywania, czy nadwozie innowiercze + przekłada z kombinowaniem, nawet jeśli nie jest duże.
A jak by wyglądała przekładka gratów z Imprezy do pierwszego Forka? Chyba bez większych problemów?
Bergen,ja na ten przykład włożyłem do Forestera MY 2001 AT,motor z Imprezy Turbo (japończyk) o pierwotnej mocy 265 hp,po przeróbkach czyli pozostawieniu "góry" z Forestera i wysterowaniu tegoż przez Jako (pierwszy włożony motor ugotowałem),zrobił się całkiem fajny dupowóz ,ok 210-220 hp, z dołem lepszym od serii , a >3000 rpm - jakaś wariacja,ciężko toto utrzymać na właściwej orbicie.Pozdrowienia dla Roberta.
forek2