Sedan albo śmierć!

Rozmowy o Subaru i nie tylko. Dział pełen offtopicu i rozmów niemotoryzacyjnych.
Alan, Alan, Alan!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: WiśniaNieWiśnia
Polubił: 130 razy
Polubione posty: 365 razy

Re: Sedan albo śmierć!

Post 31 maja 2009, o 00:43

citan pisze:
A to nie było tak, że te 700, WRX znaczy, nie spełniał jakichśtam norm ekologicznych i poszło tylko na niektóre rynki (na których jakoś jednak spełniało, bo tam natura bardziej przychylna, czy coś), a na resztę STI :?:
dokladnie tak. tzn ponoc wg SIP. a ky manipuluje troche, bo w dobrej wierze chce nam pokazac, ze swiat na tej tonie blachy sie nie konczy jak mniemam.

No ale z drugiej strony patrzac. Do tej tony blachy jest przypisane nascie ton pozytywnie zakreconego miecha. I czy Cosworth lub inne Evo tak ma? Bo ja widzialem lament nad zgubiona 0,0001 sek na zakrecie ;-)



Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: Sedan albo śmierć!

Post 31 maja 2009, o 01:07

remek, dzisiaj i wczoraj trochę pojeździłem Evo i kurcze brakuje mi że ostatnio mało nimi jeżdżę...


Ciekawe są te różne spojrzenia.

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: Sedan albo śmierć!

Post 31 maja 2009, o 01:14

Odnośnie dyskusji, mam w firmie ksiązkę z ogólną produkcją Imprez Turbo z podziałem na JDM i resztę świata z lat 93-01 i to jakieś dość śmieszne ilości. Podobne do produkcji Delty.

One były dość popularne w kilku krajach/regionach, w szczególności w UK i AU. Różnica w stosunku do Cossiego czy Delty była taka że były TANIE. Subaru pokusiło się o wspólną platformę, która powodowała że nie trzeba było ponosić bajecznych kosztów projektowania specjalnej karoserii czy otwierania osobnej linii produkcyjnej. W efekcie Ford, Lancia czy nawet Mitsubishi dokładały a Subaru zarabiało na tych modelach.


Ford się do dziś nie nauczył i do sportowych Focusów I generacji musiał dokładać...

ky
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Boat City
Auto: die Pflaume
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Sedan albo śmierć!

Post 31 maja 2009, o 02:48

remek pisze: dokladnie tak. tzn ponoc wg SIP. a ky manipuluje troche, bo w dobrej wierze chce nam pokazac, ze swiat na tej tonie blachy sie nie konczy jak mniemam
1. Twierdzę, co zresztą Kuba potwierdził, że udział turboImprez w całej masie produkcji Imprez jest niewielki. Ma to też pewne konsekwencje.

2. Że nie ma sensu przywiązanie do sedana i subarzanej ,,szkoły designu'', która wręcz szkodzi tym autom, a przynajmniej takie jest moje odczucie. Chciałem zauważyć że, o dziwo, w ostatnich dwóch-trzech latach pojawiło się kilka naprawdę ładnych aut: Insignia (tu się należą brawa po latach nijakości Opli), Scirocco (jedno z niewielu nowych aut o ładnych proporcjach -- nie kojarzy się z wyścigową budką telefoniczną), nowe C i E-klasy (pysk nowego E-Miecia z tymi geometrycznymi lampami to moim zdaniem mistrzostwo świata), Laguna Coupe (ten tył!) i jeszcze parę innych by się znalazło. I gdyby takie bryły połączyć z techniką Subaraka (która wcale nie jest najlepsza na świecie, bo np. w tej samej klasie LanEvo technicznie przewyższa Imprezę), to mógłby powstać naprawdę ciekawy samochód. Niestety swego czasu Subaru postawiło na wizerunek napompowanego sterydami przeciętniaka (moim zdaniem szczególnie widać to w NewAge, który zdecydowanie szybciej się starzeje od GT-ków), któremu potem kilkukrotnie fundowano podciąganie zmarszczek i botoks (Sly Stallone), co powoduje że po jakimś czasie zmienia się postrzeganie tego auta. A teraz w sumie kontynuują ten sam trend (znów Impreza wygląda nijako), tylko że nowe STI jakoś wygląda, bo jeszcze nie zestarzało się na tyle, żeby chirurg musiał interweniować, a i sterydów tym razem trochę mniej zaaplikowali.

Rozumiem, że często najlepiej smakuje to, co znamy, ale czasem warto sięgnąć po coś nowego. Ideałem by było, gdyby nowe było z wierzchu, a pod spodem zostało to dobre. Ale jak to z wierzchu jest takie sobie... I dlatego, gdybym mógł sobie pozwolić na auto z tego segmentu, postawiłbym na Fokę RS MkII (no chyba że BMW się ocknie, wreszcie urodzi 1xx ti i nie będzie to auto przekombinowane). Oczywiście, AWD to fajna rzecz i zawsze zimą za nim tęsknię, ale tych zim u nas niewiele ;)

I w sumie tak sobie teraz pomyślałem: jak to dobrze, że nie mogę sobie pozwolić na auto z tego segmentu. Nie mam tego problemu! :)))
Azrael pisze: Ford się do dziś nie nauczył i do sportowych Focusów I generacji musiał dokładać...

A nie jest tak, że lepiej dołożyć do tych 5k egzemplarzy RS-a, w zamian za to nie czyniąc niepotrzebnych kompromisów w pozostałych setkach tysięcy?

r.
Wieśniak w trójce. Dla przyjaciół Rufjan.

Alan, Alan, Alan!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: WiśniaNieWiśnia
Polubił: 130 razy
Polubione posty: 365 razy

Re: Sedan albo śmierć!

Post 31 maja 2009, o 10:49

ku, Az. Wy niestety patrzycie technicznie. Ze mna sie nie dogadacie :-p
ky pisze: Oczywiście, AWD to fajna rzecz i zawsze zimą za nim tęsknię, ale tych zim u nas niewiele ;)
AWD czuc nie tylko w zimie :-) W zimie najbardziej, ale po suchym AWD tez inaczej jezdzi - dla takiego kierowcy jak ja pewniej i lepiej - oczywiscie nie mowie, ze inne napedy sa zle.

citan
5 gwiazdek
Lokalizacja: Bełchatów
Auto: japońskie
Polubił: 41 razy
Polubione posty: 14 razy

Re: Sedan albo śmierć!

Post 31 maja 2009, o 12:05

ky pisze: że udział turboImprez w całej masie produkcji Imprez jest niewielki
Bardziej ogólnie - na pewno więcej sprzedaje się Subaru z silnikami N/A, bo jednak Imprezy N/A są chyba w mniejszości - wnioskuję z tego, co widuję na ulicach.

Ostatnio ciotka powiedziała mi, że dostała zdjęcia cywilnego Lancera jakiego sobie jej jakaś tam dalsza rodzinka kupiła. Ja wiem, że Impreza N/A z WRXem mają nie wiele wspólnego, tym bardziej automat... ale wolę Imprezę N/A odległą o lata świetlne od STI niż Lancera, który nijak ma się do Evo (no chyba, że jakoś się ma, a ja nie wiem).
ky pisze: Rozumiem, że często najlepiej smakuje to, co znamy, ale czasem warto sięgnąć po coś nowego.
Może i tak, ale... no właśnie, ale. Ludziska wsiadając do Imprezy stwierdzają, że w <tu_nazwa_marki_z_Niemiec> jest lepiej - plastiki lepsze, jakoś inaczej. Pewnie jest... ale to ja mam zimą w Pabanicach jeden (zupełnie nieodśnieżony) pas tylko dla siebie (Świetlickiego/Janke). :mrgreen:

Na nową Imprezę się nie obrażam, ale z wyglądu jest "bezpciowa". Gdyby mnie było stać na STI nie powstrzymało by mnie to przed zakupem hatchbacka... chyba, że kupiłbym '07. :whistle:

jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
Polubił: 83 razy
Polubione posty: 443 razy

Re: Sedan albo śmierć!

Post 31 maja 2009, o 19:16

remek pisze:A ze uparcie ryje jak swinka w poszukiwaniu trufli*, coz ja w tej milosci do marki nie wiele mniej slepo ryje :mrgreen:

*to akurat moj brak umiejetnosci, Jarmajowi nie ryje ;-)
Przypadek, widocznie trufli w okolicy nie było. :-)


Tak serio, to weź pod uwagę że mam założony anti lift kit, trochę inne zawieszenie z regulacją twardości którą da się balans zmieniać i dość agresywnie ustawioną geometrię (z przodu negat 2 stopnie).


Chociaż w seri WRX też nie zauważyłem, zeby był podsterowny.... ;-)

Alan, Alan, Alan!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: WiśniaNieWiśnia
Polubił: 130 razy
Polubione posty: 365 razy

Re: Sedan albo śmierć!

Post 31 maja 2009, o 20:26

jarmaj, ja wlasnie o serii WRX mowie. Cie od dawna obserwuje :mrgreen:

Godlik
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: GT'99 jest i zawsze będzie; OBK był, Legacy było, była Skoda, jest BMW :)
Polubił: 19 razy
Polubione posty: 83 razy

Re: Sedan albo śmierć!

Post 31 maja 2009, o 22:44

Miałem ostatnio przyjemność być u Wróbla na rozecie i usłyszałem (tu cytat będzie...):
"Tym co twierdzą, że Impreza jest podsterowna, mówię - sami kurwa jesteście podsterowni..." ;-)

Alan, Alan, Alan!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: WiśniaNieWiśnia
Polubił: 130 razy
Polubione posty: 365 razy

Re: Sedan albo śmierć!

Post 31 maja 2009, o 23:10

Godlik pisze: "Tym co twierdzą, że Impreza jest podsterowna, mówię - sami kurwa jesteście podsterowni..." ;-)
o to to. Sam jestem k... podsterowny :mrgreen:

l_ewy
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: Łódź
Auto: mat
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Sedan albo śmierć!

Post 3 cze 2009, o 00:14

remek pisze: ku, Az. Wy niestety patrzycie technicznie. Ze mna sie nie dogadacie
Ja też podchodzę technicznie, ale ze mną też nie pogadacie :-p Zaślepiony jestem albo jakieś bielmo na oczach.
Zastanawiam się ilu jest takich, którzy rano otwierają garaż czy idą na parking strzeżony lub nie, spoglądają na to swoje Subaru i gdzieś w głębi suszą zęby :giggle: Później wsiadają, jadą do pracy, na zakupy czy do kościoła i znów suszą zęby ale już nie w głębi :mrgreen:
Normalnie zaślepiony jestem.

mariutu
0 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Sedan albo śmierć!

Post 17 cze 2011, o 10:11

śmierć może być wszędzie

http://poznajdate.com/ikosaq.html

jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
Polubił: 83 razy
Polubione posty: 443 razy

Re: Sedan albo śmierć!

Post 17 cze 2011, o 10:24

I dlatego uznałeś za tak ważne zalogować się na forum i wkleić linka do tej swojej śmieciowej strony? :-/

ODPOWIEDZ