Problem z dobraniem amortyzatorów
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
- freediver
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: W-wa
- Auto: WRX 01' pogromca owadów :)
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Problem z dobraniem amortyzatorów
Jestem nowy na forum więc serdecznie wszystkich witam i jednocześnie proszę o trochę wyrozumiałości gdyż pomimo częstego zaglądania tu, nadal jestem laikiem.
3 miesiące temu zamieniłem mojego wysłużonego SI 1,6l na WRX w wersji kombi z 2001r, spełniając jednocześnie swoje marzenie. Cieszę się każdego dnia jak dzieciak który dostał upragnioną zabawkę ale niestety nasze zabaweczki bywają kosztowne i moja właśnie taka zaczyna być.
Auto było sprowadzone ze Szwajcarii w 2008roku a poprzedni właściciel niewiele nim pojeździł gdyż był to dla niego samochód na weekendy, na co dzień używał samochodu służbowego. Auto kupiłem w bardzo dobrym stanie technicznym z wyjątkiem amortyzatorów których wady wyszły w trakcie badania technicznego w serwisie. Okazało się że przednie mają wydajność ok 80%, tył lewy ok 70% a tył prawy jedynie 10%. Dodam ze właściciel w Szwajcarii zainwestował trochę w zawieszenie i zamontował tam sportowy KIT firmy KW. Po długich poszukiwaniach przedstawicie KW na Polskę uzyskał od producenta informacje że moje amortyzatory zostały rozpoznane (mieli problem z numerami części) i że nowe kosztują 1300-1400zł za sztukę.
Stoję więc przed dylematem :
1. kupić nowy zestaw dedykowany fabrycznie do mojego modelu na wszystkie 4 koła np. firmy Kayaba + mocowania i sprężyny ?
2. kupić 2 amortyzatory na tył KW, ze świadomością że za chwilę posypie się przód i będzie trzeba kupić kolejne 2 amory ?
3. kupić nowy KIT ? Widziałem zestaw K-SPORT dedykowany do WRX i STI , czy może ktoś się wypowiedzieć na temat tej firmy?
4. kombinować z regeneracją starych amorów, chociaż podobno KW nie da się regenerować ale dla pewności w sobotę jadę do H.Błońskiego w Zielonce poleconego mi jako specjalistę od zawieszeń i regeneracji amorów.
Dodam że obecne ustawienie zawieszenia nie nadaje się na Polskie drogi. Jest za nisko i bardzo sztywno :( a regulacja tego modelu KW jest tylko wysokości a nie twardości, dlatego rozpatruję zakup nowego KITU i regulację odrobinę wyżej i bardziej miękko.
Innych problemów z samochodem jak na razie nie mam, może poza delikatnie brzęczącym układem wydechowym w okolicach kata po którym została chyba tylko obudowa bo lambda robi Check, wydech jest zmieniony z fabrycznego na Remusa od rury z katami. W serwisie powiedzieli mi że trzeba zrobić obejście żeby sondy nie sygnalizowały błędu. Ktoś wie jak się z tym uporać? Planuję też pozbyć się fabrycznego kolektora i rur z katami czy tym co po nich zostało i całkowicie odblokować wydech. W planach kolejne przeróbki ale na spokojnie. Najpierw muszę się uporać z zawieszeniem.
Pozdrawiam,
3 miesiące temu zamieniłem mojego wysłużonego SI 1,6l na WRX w wersji kombi z 2001r, spełniając jednocześnie swoje marzenie. Cieszę się każdego dnia jak dzieciak który dostał upragnioną zabawkę ale niestety nasze zabaweczki bywają kosztowne i moja właśnie taka zaczyna być.
Auto było sprowadzone ze Szwajcarii w 2008roku a poprzedni właściciel niewiele nim pojeździł gdyż był to dla niego samochód na weekendy, na co dzień używał samochodu służbowego. Auto kupiłem w bardzo dobrym stanie technicznym z wyjątkiem amortyzatorów których wady wyszły w trakcie badania technicznego w serwisie. Okazało się że przednie mają wydajność ok 80%, tył lewy ok 70% a tył prawy jedynie 10%. Dodam ze właściciel w Szwajcarii zainwestował trochę w zawieszenie i zamontował tam sportowy KIT firmy KW. Po długich poszukiwaniach przedstawicie KW na Polskę uzyskał od producenta informacje że moje amortyzatory zostały rozpoznane (mieli problem z numerami części) i że nowe kosztują 1300-1400zł za sztukę.
Stoję więc przed dylematem :
1. kupić nowy zestaw dedykowany fabrycznie do mojego modelu na wszystkie 4 koła np. firmy Kayaba + mocowania i sprężyny ?
2. kupić 2 amortyzatory na tył KW, ze świadomością że za chwilę posypie się przód i będzie trzeba kupić kolejne 2 amory ?
3. kupić nowy KIT ? Widziałem zestaw K-SPORT dedykowany do WRX i STI , czy może ktoś się wypowiedzieć na temat tej firmy?
4. kombinować z regeneracją starych amorów, chociaż podobno KW nie da się regenerować ale dla pewności w sobotę jadę do H.Błońskiego w Zielonce poleconego mi jako specjalistę od zawieszeń i regeneracji amorów.
Dodam że obecne ustawienie zawieszenia nie nadaje się na Polskie drogi. Jest za nisko i bardzo sztywno :( a regulacja tego modelu KW jest tylko wysokości a nie twardości, dlatego rozpatruję zakup nowego KITU i regulację odrobinę wyżej i bardziej miękko.
Innych problemów z samochodem jak na razie nie mam, może poza delikatnie brzęczącym układem wydechowym w okolicach kata po którym została chyba tylko obudowa bo lambda robi Check, wydech jest zmieniony z fabrycznego na Remusa od rury z katami. W serwisie powiedzieli mi że trzeba zrobić obejście żeby sondy nie sygnalizowały błędu. Ktoś wie jak się z tym uporać? Planuję też pozbyć się fabrycznego kolektora i rur z katami czy tym co po nich zostało i całkowicie odblokować wydech. W planach kolejne przeróbki ale na spokojnie. Najpierw muszę się uporać z zawieszeniem.
Pozdrawiam,
Re: Problem z dobraniem amortyzatorów
1. K-sport/D2 zapomnij, nie na drogę.
2. Skoro zawieszenie obecne się nie nadaje to dlaczego rozważasz zakup dwóch amortyzatorów do niego?
3. Procentowym wskazaniom testerów amortyzatorów nie ufałbym za grosz.
4. Z naprawą amortyzatorów sprawa jest prosta - są amortyzatory przeznaczone do naprawiania, są takie które nie są, jeżeli nie są to tego nie rób.
5. Jest dużo zupełnie nadających się na nasze drogi opcji zawieszeniowych. Nie chcę tu pisać co konkretnie bo się okażę zaraz ze komercję uprawiam, ale może być to zarówno zamiennik serii jak i regulowane zawieszenie z sensownej twardości sprężynami.
2. Skoro zawieszenie obecne się nie nadaje to dlaczego rozważasz zakup dwóch amortyzatorów do niego?
3. Procentowym wskazaniom testerów amortyzatorów nie ufałbym za grosz.
4. Z naprawą amortyzatorów sprawa jest prosta - są amortyzatory przeznaczone do naprawiania, są takie które nie są, jeżeli nie są to tego nie rób.
5. Jest dużo zupełnie nadających się na nasze drogi opcji zawieszeniowych. Nie chcę tu pisać co konkretnie bo się okażę zaraz ze komercję uprawiam, ale może być to zarówno zamiennik serii jak i regulowane zawieszenie z sensownej twardości sprężynami.
Re: Problem z dobraniem amortyzatorów
Azrael, to napisz od razu, czy jest sens wkładać do GT AGXy na seryjne sprężyny, czy lepiej od razu założyć np. Eibach ProKit?
czarne jest piękne...
- freediver
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: W-wa
- Auto: WRX 01' pogromca owadów :)
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Problem z dobraniem amortyzatorów
Dzięki Azrael,
ad1 - dlaczego się nie nadają K-SPORT w wersji street? Piszą że jest pełna regulacja, twardości i wysokości.
ad2 - rozpatruje bo tak sobie mysle ze jak juz ktos zainwestowal tyle kasy w to auto to szkoda by bylo wracac do ustawien fabrycznych
ad3 - OK
ad4 - pojadę, obejrzą i będę miał pewność czy do regeneracji czy nie.
ad5 - twardosc to tylko kwestia sprężyn? Jakie są te opcje? Tylko błagam nie polecaj mi KITu powyżej 5000pln bo nie dam rady :(
ad1 - dlaczego się nie nadają K-SPORT w wersji street? Piszą że jest pełna regulacja, twardości i wysokości.
ad2 - rozpatruje bo tak sobie mysle ze jak juz ktos zainwestowal tyle kasy w to auto to szkoda by bylo wracac do ustawien fabrycznych
ad3 - OK
ad4 - pojadę, obejrzą i będę miał pewność czy do regeneracji czy nie.
ad5 - twardosc to tylko kwestia sprężyn? Jakie są te opcje? Tylko błagam nie polecaj mi KITu powyżej 5000pln bo nie dam rady :(
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński
- Polubił: 83 razy
- Polubione posty: 443 razy
Re: Problem z dobraniem amortyzatorów
K-sport jest za twardy na ulicę (ponoć, nie używałem)
W okolicy 5tyś polecić można Tein Super Street. Tylko zależy, co uważasz za za twarde, a co jeszcze nie. Musiałbyś się przejachć.
W okolicy 5tyś polecić można Tein Super Street. Tylko zależy, co uważasz za za twarde, a co jeszcze nie. Musiałbyś się przejachć.
- freediver
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: W-wa
- Auto: WRX 01' pogromca owadów :)
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Problem z dobraniem amortyzatorów
http://www.sklep.tgauto.pl/p/pl/351/k-s ... 97~02.html
przyznam że cena dość zachęcająca, poza tym są dedykowane na ulicę. Tylko producent chyba nie wie jakie tu mamy ulice i drogi
przyznam że cena dość zachęcająca, poza tym są dedykowane na ulicę. Tylko producent chyba nie wie jakie tu mamy ulice i drogi

Re: Problem z dobraniem amortyzatorów
vibowit pisze: Azrael, to napisz od razu, czy jest sens wkładać do GT AGXy na seryjne sprężyny, czy lepiej od razu założyć np. Eibach ProKit?
Moim zdaniem sprężyny obniżające nie mają żadnego sensu w naszych warunkach.
Re: Problem z dobraniem amortyzatorów
freediver pisze:
ad1 - dlaczego się nie nadają K-SPORT w wersji street? Piszą że jest pełna regulacja, twardości i wysokości.
Żywotność w polskich warunkach jest bardzo krótka. Po prostu nie jest to zawieszenie przystosowane do takich dziur. To bardzo tani zestaw pomyślany w dodatku na równe drogi.
freediver pisze: ad2 - rozpatruje bo tak sobie mysle ze jak juz ktos zainwestowal tyle kasy w to auto to szkoda by bylo wracac do ustawien fabrycznych
Ale dlaczego ma jeździć gorzej niż seria? Jeżlei dobrze identyfikuję taki kit KW to to niema nic wspólnego z szybką jazdą w naszych warunkach.
Panowie Henie którzy "regenerują" amortyzatory, "regenerują" wszystko, gazowe, olejowe, wysokociśnieniowe, nie wnikając w technologię produkcji i zasadę dzia~łania, profesjonalny serwis amortyzatorów to trochę co innego. W Polsce z tego co wiem da się przeserwisować Bilsteina, Proflexa i Ohlinsa, może będzie się dało JRZ niedługo.freediver pisze: ad4 - pojadę, obejrzą i będę miał pewność czy do regeneracji czy nie.
freediver pisze: ad5 - twardosc to tylko kwestia sprężyn? Jakie są te opcje? Tylko błagam nie polecaj mi KITu powyżej 5000pln bo nie dam rady :(
"Twardość" to skomplikowane zagadnienie. Właściwe sprężyny to podstawa (prawie każdy tani kit ma dużo za twarde, dzięki czemu się wydaje "sportowy"), tłumienie też wpływa na odczucie komfortu, ale sprężyny to podstawa.
Re: Problem z dobraniem amortyzatorów
jarmaj pisze: W okolicy 5tyś polecić można Tein Super Street. Tylko zależy, co uważasz za za twarde, a co jeszcze nie. Musiałbyś się przejachć.
Super street bez top mountów kosztuje poniżej 4 tys. Na ulicę to chyba najlepszy wybór jak ktoś nie potrzebuje regulowanych top mountów i chce mieć komfort. Oczywiście tutaj trzeba by doliczyć seryjne mocowania.
- Alan, Alan, Alan!
- 6 gwiazdek
- Auto: WiśniaNieWiśnia
- Polubił: 130 razy
- Polubione posty: 365 razy
Re: Problem z dobraniem amortyzatorów
podmienili nam Aza
freediver, KYB AGX komplet mozesz kupic za okolo 2k pln. Z 4 stopniowa regulacja.


freediver, KYB AGX komplet mozesz kupic za okolo 2k pln. Z 4 stopniowa regulacja.
- freediver
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: W-wa
- Auto: WRX 01' pogromca owadów :)
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Problem z dobraniem amortyzatorów
seryjny zestaw bez regulacji wyjdzie drożej niż ten KIT K-SPORT, sprawdzałem ceny.
Mam wrażenie że już nic bardziej twardego nie może być od tych które mam obecnie więc każda zmiana zawieszenia będzie dla mnie zbawieniem. Kolesie z KW potwierdzili że mam bardzo sztywny KIT na autostrady i tor, więc zakładam że wersja Street K-SPORT lub TEIN będzie lepsza. Kwestia jak to sprawdzić przed kupnem. Nie mam takiej możliwości więc jest ryzyko.
Tak czy inaczej dzięki za rady.
A z tą kontrolką palącą się przez modyfikację wydechu da się coś zrobić żeby się nie świeciła?
Mam wrażenie że już nic bardziej twardego nie może być od tych które mam obecnie więc każda zmiana zawieszenia będzie dla mnie zbawieniem. Kolesie z KW potwierdzili że mam bardzo sztywny KIT na autostrady i tor, więc zakładam że wersja Street K-SPORT lub TEIN będzie lepsza. Kwestia jak to sprawdzić przed kupnem. Nie mam takiej możliwości więc jest ryzyko.
Tak czy inaczej dzięki za rady.
A z tą kontrolką palącą się przez modyfikację wydechu da się coś zrobić żeby się nie świeciła?
Re: Problem z dobraniem amortyzatorów
Kilku forumowiczów jeździ na Teinie więc możesz poprosić, by Cię przewieźli i zobaczysz jak to wygląda.freediver pisze:Kwestia jak to sprawdzić przed kupnem. Nie mam takiej możliwości więc jest ryzyko.
Remap lekiem na Twe problemy.freediver pisze:A z tą kontrolką palącą się przez modyfikację wydechu da się coś zrobić żeby się nie świeciła?
czarne jest piękne...
Re: Problem z dobraniem amortyzatorów
remek pisze: freediver, KYB AGX komplet mozesz kupic za okolo 2k pln. Z 4 stopniowa regulacja.
+ sprężyny,miski górne spręzyn + top mounty
Poza tym AGXy są skaczące, nie każdemu się podobają,ja nie przepadam.
freediver pisze: seryjny zestaw bez regulacji wyjdzie drożej niż ten KIT K-SPORT, sprawdzałem ceny.
Ale zadziała lepiej.
freediver pisze: Mam wrażenie że już nic bardziej twardego nie może być od tych które mam obecnie więc każda zmiana zawieszenia będzie dla mnie zbawieniem. Kolesie z KW potwierdzili że mam bardzo sztywny KIT na autostrady i tor, więc zakładam że wersja Street K-SPORT lub TEIN będzie lepsza. Kwestia jak to sprawdzić przed kupnem.
Conajmenij kilku forumowiczów ma Teina, można się przejechać.
freediver pisze: A z tą kontrolką palącą się przez modyfikację wydechu da się coś zrobić żeby się nie świeciła?
Ciężko stwierdzić nie znając błędu, ale jeżeli to błąd nieskutecznego katalizatora albo każdy inny tego typu to w Subaru się go bezproblemowo wyłącza programowo bez kombinowania.
- freediver
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: W-wa
- Auto: WRX 01' pogromca owadów :)
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Problem z dobraniem amortyzatorów
remek, same amory tak - 2000pln ale bez regulacji. Szukałem tego w różnych miejscach w polsce więc znam ceny KYB. Do tego dolicz mocowania i sprężyny, razem ponad 4000.
Re: Problem z dobraniem amortyzatorów
vibowit pisze: Remap lekiem na Twe problemy.
Nie musi być konieczny zeby akurat to rozwiązać ale remap leczy wiele innych problemów.
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński
- Polubił: 83 razy
- Polubione posty: 443 razy
Re: Problem z dobraniem amortyzatorów
Ale akurat za top mounty moim zdaniem warto zapłacić.Azrael pisze:jarmaj pisze: W okolicy 5tyś polecić można Tein Super Street. Tylko zależy, co uważasz za za twarde, a co jeszcze nie. Musiałbyś się przejachć.
Super street bez top mountów kosztuje poniżej 4 tys. Na ulicę to chyba najlepszy wybór jak ktoś nie potrzebuje regulowanych top mountów i chce mieć komfort. Oczywiście tutaj trzeba by doliczyć seryjne mocowania.
Z tym komfortem to też bym nie przesadzał. Dla 90% moich znajomych (niekoniecznie pasjonujących się samochodami


- freediver
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: W-wa
- Auto: WRX 01' pogromca owadów :)
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Problem z dobraniem amortyzatorów
Boję się wrócić do seryjnych ustawień bo też nie chcę zbyt miękkiego zawieszenia. raczej przemyślę Tein lub K-sport.
Co do CHECK to komp w serwisie potwierdził błąd kata. Ile kosztuje skasowanie tego i gdzie to zrobić?
Co do CHECK to komp w serwisie potwierdził błąd kata. Ile kosztuje skasowanie tego i gdzie to zrobić?
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński
- Polubił: 83 razy
- Polubione posty: 443 razy
Re: Problem z dobraniem amortyzatorów
Najlepiej przejedź się z kimś kto ma takie zawieszenie. Jak jesteś z okolic Ślaska to możemy się umówić.
Jak W-wa, to też się tam ktoś z Teinem znajdzie.
Jak W-wa, to też się tam ktoś z Teinem znajdzie.
Re: Problem z dobraniem amortyzatorów
freediver pisze: raczej przemyślę Tein lub K-sport.
Daj sobie spokój z K-sport, moja dobra rada.
freediver pisze: Co do CHECK to komp w serwisie potwierdził błąd kata. Ile kosztuje skasowanie tego i gdzie to zrobić?
Pytanie jaki konkretnie błąd wyskoczył i czy to nie jest coś rzeczywistego. Błędów ekologii jest z kilkanaście. Każdy błąd można trwale wyłączyć. Przynajmienj u nas mozna, w ASO nie można, w innych firmach które mapują Subaraki pewnie też można.
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński
- Polubił: 83 razy
- Polubione posty: 443 razy
Re: Problem z dobraniem amortyzatorów
No to jak W-wa, to zagadnij np do mały 5150, on jeździ na Tein SS.
- freediver
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: W-wa
- Auto: WRX 01' pogromca owadów :)
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Problem z dobraniem amortyzatorów
OK dzięki za wszelkie info.
Azrael to ile będzie mnie kosztować pozbycie się tej pomarańczowej kontrolki?
Azrael to ile będzie mnie kosztować pozbycie się tej pomarańczowej kontrolki?
Re: Problem z dobraniem amortyzatorów
freediver, nie wiem, to pytanie do serwisu, ale sądzę ze coś w przedziale 150-250
- freediver
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: W-wa
- Auto: WRX 01' pogromca owadów :)
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Problem z dobraniem amortyzatorów
acha, czyli tym razem OK bo już się doszukiwałem dodatkowego 0 po kwotach które podałeś ;)
Dzięki !!!
Dzięki !!!