Nowy Forester diesel

Rozmowy o Subaru i nie tylko. Dział pełen offtopicu i rozmów niemotoryzacyjnych.
vibowit
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Kiełpin
Auto: szkoda
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Nowy Forester diesel

Post 23 cze 2009, o 10:59

Podziękujmy FHI za wprowadzenie diesla do oferty. Do niedawna takie dyskusje były tylko wtedy, gdy wpadał ktoś z forum skody. :mrgreen:


czarne jest piękne...

Konto usunięte
6 gwiazdek
Polubił: 14 razy
Polubione posty: 19 razy

Re: Nowy Forester diesel

Post 23 cze 2009, o 11:15

citan pisze:
Alek pisze: a dostajesz w zamian auto ktore jest duzo bardziej dynamiczne.
Znaczy turbo diesel od wolnossącej benzyny?
Nie jeździłem, więc się nie wypowiem, ale czy ktoś mógłby się odnieść? Chodzi mi ogólnie o osiągi podczas normalnego użytkowania, wyprzedzanie, przyspieszanie, itp. Nie interesuje mnie zupełnie co znaczy "dynamika" i czy na Vb (bo go nie mam) od 80km/h da się wyprzedzić PKS nie wybierając się przy okazji na tamten świat.
Jeździłem z pół godziny legacy w dieslu. Dynamika jest subiektywnie lepsza, ale głównie wynika to z większego momentu obrotowego. Do setki diesel wg dokumentacji ma 1,3 sekundy lepiej niż dwulitrowa benzyna. Ale przy wyższych prędkościach już nie jest tak odczuwalnie dobrze.

liwit
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: Kiełpin
Auto: A6 vel Odi
Polubił: 3 razy
Polubione posty: 0

Re: Nowy Forester diesel

Post 23 cze 2009, o 11:34

vibowit pisze:Podziękujmy FHI za wprowadzenie diesla do oferty. Do niedawna takie dyskusje były tylko wtedy, gdy wpadał ktoś z forum skody. :mrgreen:
vibowit, właśnie, nie wiesz gdzie się podziało moje auto? :razz:
- Bagażnik nigdy nie jest wystarczająco duży /by Bilex/

esilon
6 gwiazdek
Auto: mat
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 4 razy

Re: Nowy Forester diesel

Post 23 cze 2009, o 11:37

Konto usunięte pisze: Jeździłem z pół godziny legacy w dieslu.

że sie tak niezobowiązująco zapytam, a po co testowałes tego diesla :whistle:

:razz:

Konto usunięte
6 gwiazdek
Polubił: 14 razy
Polubione posty: 19 razy

Re: Nowy Forester diesel

Post 23 cze 2009, o 11:47

esilon pisze:
Konto usunięte pisze: Jeździłem z pół godziny legacy w dieslu.

że sie tak niezobowiązująco zapytam, a po co testowałes tego diesla :whistle:

:razz:
Subaryta dał mi się przejechać :razz:

WiS
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: z puszcz odwiecznych, z krain mrocznych...
Auto: Forester turbo, zwany Yetim
Polubił: 3 razy
Polubione posty: 2 razy

Re: Nowy Forester diesel

Post 23 cze 2009, o 12:12

Alek pisze: Poprostu zabrałem głos kiedy koledze zachwyconemu Forkiem w dieslu i twierdzącemu, że jest dynamiczny ktoś powiedział że wcale nie jest a tak wogole to dynamika zaczyna sie od WRXa.
E, no nie. Zabrałeś głos (najpierw myślałem, że żartobliwie - i tak też odpowiedziałem... - ale potem się okazało, że Ty tak chyba dośc serio tę debatę traktujesz :-d ), kiedy tylko zasugerowałem, że Forek D wcale nie imponuje dynamiką.
O WRX-e nic tam nie było.
Bo ja nie do WRXa porównuję, tylko do Yarisa TS z wolnossącym silnikiem 1.5.
I wiem, że nie tylko Forek czy Legacy D, ale mocniejsze od nich turbodiesle (np. Merc 270 Cdi ostatnio albo Accord 2.2 td) nie są mi w stanie uciec na szosie, przy wyprzedzaniu, pod górkę zwłaszcza... Owszem, dymią wtedy okrutnie, pot na czoło drajwerów występuje, ale wcale nie jadą szybciej - bo im zakresu "efektywnych obrotów" zaraz brakuje... Subiektywne poczucie (względnej) dynamiki turbodiesli bierze się stąd, że jadą jako-tako już na niskich obrotach, wielu kierowcom to pasi, bo (z róznych względów) nie wkręcają benzyn w okolice czerwonego pola... i tyle.
Forek D ma (zapewne) masę zalet - ale wymienianie wśród nich dynamiki nie jest słuszne :giggle:
Co do tego chyba możemy się zgodzić...?
I tyle, nie ma co dalej bić piany. Szczególnie z uzyciem argumentów typu "Le Mans" ;-)

A załozycielowi wątku mogę tylko powtórzyć - jesli się zakochałeś, kupuj, racjonalne argumenty nie mają tu nic do rzeczy. Jeśli zakochałeś się tylko trochę, przed zakupem porównaj jeszcze trochę z innymi autami w klasie (uwzględniając Yeti, także w wersji td). Ewentualnie zastanów się, czy nie bardziej opłaca się - zamiast kupować za stówę (?) nowego Forestera D - rozejrzeć się za dobrym egzemplarzem Forka benzynowego poprzedniej generacji.
O połowę niższa cena zakupu (i ubezpieczenia) zrekompensuje zapewne wyższe wydatki na paliwo, koszt serwisu będzie niższy lub porównywalny, dynamika jazdy lepsza - i auto IMHO znacznie fajniejsze.
Dla jasności - nie piszę tego, bo jestem ideologicznym wrogiem diesli - nie jestem! - ale trochę żal mi ludzi, którym marketoidzi i sprzedawcy w salonach robią wodę z mózgu...

Dido
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Z tej samej wsi
Auto: To samo stado
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Nowy Forester diesel

Post 23 cze 2009, o 12:14

So What! pisze: Konto usunięte, a jak się w wolnym ssaku turbo spsuje


:o :roll: :-d


Ja nie poznaję tego forum :giggle: - dwie strony bitwy a nikt nie wyłapał i się nie przyczepił :?: :mrgreen:

michal
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: Radom
Polubił: 61 razy
Polubione posty: 13 razy

Re: Nowy Forester diesel

Post 23 cze 2009, o 12:20

WiS pisze: I wiem, że nie tylko Forek czy Legacy D, ale mocniejsze od nich turbodiesle (np. Merc 270 Cdi ostatnio albo Accord 2.2 td) nie są mi w stanie uciec na szosie, przy wyprzedzaniu, pod górkę zwłaszcza... Owszem, dymią wtedy okrutnie, pot na czoło drajwerów występuje, ale wcale nie jadą szybciej - bo im zakresu "efektywnych obrotów" zaraz brakuje.

Do 130 kph to może i tak być jak piszesz - powyżej teeska niestety puchnie strasznie i skacze jak piłka pingpongowa.

Alek
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Legaś klekot
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Nowy Forester diesel

Post 23 cze 2009, o 12:29

WiS pisze: E, no nie. Zabrałeś głos (najpierw myślałem, że żartobliwie - i tak też odpowiedziałem... - ale potem się okazało, że Ty tak chyba dośc serio tę debatę traktujesz ), kiedy tylko zasugerowałem, że Forek D wcale nie imponuje dynamiką.
Nie no tak zupełnie "serio" to nie :). Ale uważam że boxer diesel naprawdę warto docenić przy wyborze dupowozu - bo o tym przecież cały czas mówimy i tylko tyle. Jak rozumiem nikt nie zamierza kupować forka diesla żeby upalać w Kielcach tylko żeby w miarę komfortowo wyprzedzeń no i do tego auto jest jak znalazł (a właściwie silnik - bo sam nowy forek to odrebna historia).

a co do le mans - to wlasnie byly jaja w odpowiedzie na wasze jaja z maszyn rolniczych. :mrgreen:

esilon
6 gwiazdek
Auto: mat
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 4 razy

Re: Nowy Forester diesel

Post 23 cze 2009, o 12:30

WiS pisze: wcale nie jadą szybciej - bo im zakresu "efektywnych obrotów" zaraz brakuje... Subiektywne poczucie (względnej) dynamiki turbodiesli bierze się stąd, że jadą jako-tako już na niskich obrotach,

takie mam wrażenie z Diesla, że niby idzie z dołu , idzie i uuuuuuu koniec , bardzo szybko sie ten moment kończy, to jest właśnie coś co nie pozwala mi na powaznie mysleć o Foresterze w dielsu :whistle:

Yeti w ostatnim Autoświecie lepsze od VW tiguana ale z silnikiem 1,8T, dynamika wg tabelki porównywalna z forkiem 2.0XT

WiS, kupujesz Yeti ?

WiS
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: z puszcz odwiecznych, z krain mrocznych...
Auto: Forester turbo, zwany Yetim
Polubił: 3 razy
Polubione posty: 2 razy

Re: Nowy Forester diesel

Post 23 cze 2009, o 12:32

michal pisze: Do 130 kph to może i tak być jak piszesz -
W przedziale 80-130 zabawa jest najfajniejsza, nie przeczę :evilgrin:
michal pisze: powyżej teeska niestety puchnie strasznie
Bez przesady, moja gdzieś do 160-170 przyspiesza jeszcze zupełnie zdrowo - dopiero potem wskazówka zaczyna pełznąć wooolniej i wooooolnieeeej... Ale jesli mówimy o polskich drogach krajowych i powiatowych, a nie niemieckich hajłejach, to naprawdę to szybkie dojście do tych 160 wystarcza aż nadto.
michal pisze: skacze jak piłka pingpongowa.
Przy każdej prędkości skacze i kiepsko się gada z pasażerem, chyba, że na migi :mrgreen:
Ale coś za coś ;-)
Alek pisze: co do le mans - to wlasnie byly jaja w odpowiedzie na wasze jaja z maszyn rolniczych.
No dobra, jesteśmy kwita :mrgreen:
Alek pisze: właściwie silnik
Z tym silnikiem, to właśnie trochę bym się bał - bo to jednak nowa konstrukcja, testowana na klientach. Za dwa lata, może bym kupił :cofee:
esilon pisze: WiS, kupujesz Yeti ?
Oczywiście, że nie - ale jak będzie w Polsce pierwszy testowy egzemplarz z tym silnikiem 1.8 turbo, to mam go obiecanego na parę dni. Rozumiem, że już mnie lubisz...? ;-)
A gdybym był szaleńcem i kupował teraz nowego SUV-a - to tak, zapewne wziąłbym Yeti w tej wersji. :roll:

esilon
6 gwiazdek
Auto: mat
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 4 razy

Re: Nowy Forester diesel

Post 23 cze 2009, o 12:44

WiS pisze: testowy egzemplarz z tym silnikiem 1.8 turbo, to mam go obiecanego na parę dni. Rozumiem, że już mnie lubisz...?

yhy :razz: :mrgreen:
WiS pisze: tym silnikiem, to właśnie trochę bym się bał - bo to jednak nowa konstrukcja, testowana na klientach. Za dwa lata, może bym kupił

ale czy wiadomo po jakim czasie i czy wogóle konstruktorzy poprawiaja to co należy poprawić ? nie mam Sti i ale ciągle przwija sie temat amortyzatorów które chyba pozostały stukajace do końca produkcji,

So What!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Kraków
Auto: Giulia V Q4
Polubił: 309 razy
Polubione posty: 60 razy

Re: Nowy Forester diesel

Post 23 cze 2009, o 12:46

Dido pisze:
So What! pisze: Konto usunięte, a jak się w wolnym ssaku turbo spsuje


:o :roll: :-d


Ja nie poznaję tego forum :giggle: - dwie strony bitwy a nikt nie wyłapał i się nie przyczepił :?: :mrgreen:
Być może przeczytali ze zrozumieniem. Ale to tylko spekulacje ;-)

Witek
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Wrocław
Auto: A500 @ Piotruś II
Polubił: 20 razy
Polubione posty: 15 razy

Re: Nowy Forester diesel

Post 23 cze 2009, o 12:56

Konto usunięte pisze: Subaru to przede wszystkim impreza. I to impreza uturbiona. Cała reszta to dodatek dla kapeluszy :mrgreen:

O! To już wiem po co Ty się do Pitera wybierasz. :whistle:

WiS pisze: O WRX-e nic tam nie było.

Było. :oops: Ja wyskoczyłem z WRXem jako za autem, które ma przez prawie 4,5 tys obr. ma naprawdę sporo Nm, więc jest dynamiczne i idealne do wygodnego wyprzedzania, a nie jakiś diesel, który całkowity zakres obrotów ma podobny i w którym co chwila trzeba zmieniać biegi. :whistle:

michal
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: Radom
Polubił: 61 razy
Polubione posty: 13 razy

Re: Nowy Forester diesel

Post 23 cze 2009, o 13:00

WiS pisze:
michal pisze: Do 130 kph to może i tak być jak piszesz -
W przedziale 80-130 zabawa jest najfajniejsza, nie przeczę :evilgrin:
michal pisze: powyżej teeska niestety puchnie strasznie
Bez przesady, moja gdzieś do 160-170 przyspiesza jeszcze zupełnie zdrowo - dopiero potem wskazówka zaczyna pełznąć wooolniej i wooooolnieeeej... Ale jesli mówimy o polskich drogach krajowych i powiatowych, a nie niemieckich hajłejach, to naprawdę to szybkie dojście do tych 160 wystarcza aż nadto.
michal pisze: skacze jak piłka pingpongowa.
Przy każdej prędkości skacze i kiepsko się gada z pasażerem, chyba, że na migi :mrgreen:
Ale coś za coś ;-)
W przedziale 80-130 kph tees wywołuje dużo nienawiści u niektórych użyszkodników dróg publicznych z cyklu "jak to kurrrnia - kupiłem świętego mazuta a tu mnie jakieś małe gówno objeżdża".

Powyżej 130 kph teeska puchnie w porównaniu z wymienionymi przez Cię mazutami. Sporo też zależy od determinacji kierownika :mrgreen:

WiS
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: z puszcz odwiecznych, z krain mrocznych...
Auto: Forester turbo, zwany Yetim
Polubił: 3 razy
Polubione posty: 2 razy

Re: Nowy Forester diesel

Post 23 cze 2009, o 13:08

Witek pisze: Było. Ja wyskoczyłem z WRXem
A, to pardon 8-)
michal pisze: W przedziale 80-130 kph tees wywołuje dużo nienawiści u niektórych użyszkodników dróg publicznych z cyklu "jak to kurrrnia - kupiłem świętego mazuta a tu mnie jakieś małe gówno objeżdża".
Niektórzy nawet zgłaszali potem pretensje dot. Avensisa w salonie - serio :mrgreen:
Słyszałem też, że odkąd kupiłem to maleństwo - u znajomego psychiatry zaczęli pojawiać się na kozetce miejscowi dresiarze od CRXów, Calibr i BMW, z problemami dotyczącymi samoakceptacji w męskiej roli :whistle:
Wiem, że to źle o mnie świadczy, dziecinne jest i tak dalej... ale między innymi z tego powodu jakoś nie mogę się zdecydować na rozstanie z maleństwem :cofee: Wyprzedzanie ludzi estiajem, a nawet Forkiem XT, to jednak nie ta frajda :oops:
michal pisze: Sporo też zależy od determinacji kierownika
To prawda, moja determinacja jest ustawiona akurat gdzieś tak na te 160, a przeciętny użytkownik dostojnego mazuta zapewne ma barierę nieco niżej, zwłaszcza jak jest trochę kręto lub ciasno. ;-)

esilon
6 gwiazdek
Auto: mat
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 4 razy

Re: Nowy Forester diesel

Post 23 cze 2009, o 13:16

WiS pisze: Wyprzedzanie (.........) nawet Forkiem XT, to jednak nie ta frajda

sie mylić raczysz twierdzę :cofee:

Forester nie wygląda na pojazd który zakręty szybkie sprawnie pokonuje a jest takie cudowne miejsce u nas w K (tam gdzie do 70 dopuszczalna podieśli) gdzie wjeźdża się na wiadukt długim łukiem, w lusterkach widać co to znaczy pluć przodem :razz:

Yarek ma jednak wspaniałą zaletę poza niepozornym wygladem, jest cichy jak na swoje mozliwości

Witek
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Wrocław
Auto: A500 @ Piotruś II
Polubił: 20 razy
Polubione posty: 15 razy

Re: Nowy Forester diesel

Post 23 cze 2009, o 13:23

WiS pisze: Wyprzedzanie ludzi estiajem, a nawet Forkiem XT, to jednak nie ta frajda :oops:

Bo w STiaju nie myślisz o tych, których wyprzedzasz, tylko o sobie, rozkoszujesz się jazdą, a innych traktujesz nie jak przeciwników, a jak przeszkody, jak płotki, które trzeba przeskoczyć... zazwyczaj. ;-)

WiS
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: z puszcz odwiecznych, z krain mrocznych...
Auto: Forester turbo, zwany Yetim
Polubił: 3 razy
Polubione posty: 2 razy

Re: Nowy Forester diesel

Post 23 cze 2009, o 13:27

Witek pisze: w STiaju nie myślisz o tych, których wyprzedzasz, tylko o sobie, rozkoszujesz się jazdą,
To jak wtedy odreagowywać swoje kompleksy i frustracje...!? Na żonie?

Psie..?

Studentach...?

:-)
esilon pisze: sie mylić raczysz twierdzę
No niech Ci będzie ;-)
Dlatego, jesli wreszcie zmienię, to zapewne własnie na Forka XT. Acz Yeti turbo będzie do wprawiania ludu w zdumienie, mniemam, równie fajne :evilgrin: - o ile tylko inzynierowie Skody wreszcie odrobili lekcje z konstruowania zawiasu...
Bo z hamulcami już zakasowali FHI, niestety.

Ale my tu gadu-gadu w offtopie, a człowiek pewnie nadal niedoinformowany.

Witek
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Wrocław
Auto: A500 @ Piotruś II
Polubił: 20 razy
Polubione posty: 15 razy

Re: Nowy Forester diesel

Post 23 cze 2009, o 13:43

WiS pisze:
To jak wtedy odreagowywać swoje kompleksy i frustracje...!? Na żonie?

Psie..?

Studentach...?

Przepustnicy...?

Hamulcach...?

Zakrętach...?


Wy się tak strasznie podniecacie tym czymś?

Obrazek

Przecież to nie wygląda jak prawdziwy samochód, tylko zabawka.

Gość
5 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Nowy Forester diesel

Post 23 cze 2009, o 13:54

WiS pisze:Wyprzedzanie ludzi estiajem, a nawet Forkiem XT, to jednak nie ta frajda :oops:
Żeby dorzucic swoje 3 gr. dodam, że dodatkowy problem z wyprzedzaniem sprzętami spod znaku FHI polega na tym, że wprawdzie wyprzedzisz, ale za jakiś czas taki mały, niepozorny i tak Cie dogoni...

Forester XT kończy się tak około 210-220 km/h (zaleznie czy jest to 2.0 czy 2.5), ze względu na areodynamikę, a Impreza WRX i nawet Sti, tez się zaraz potem kończą, nie tyle przez areodynamikę, co przez to swoje awd z wszystkimi tymi dyframi, wiskozami itd...

Przecież seryjna Impreza Sti nie wyciąga nawet tych głupich 250 km/h...
:roll:

A Impreza WRX, taka na przykład MY'03 (zdaje się, że 225KM) wyciąga nie więcej niż produkowana w tamtych latach Honda Civic TypeR, z silnikiem wolnossącym 2.0, słabsza o 25KM...
:giggle:

Wiem, wiem, że to dotyczy warunków autostradowych...
no ale mamy przecież w naszym kraju coraz więcej autostrad!
;-)

esilon
6 gwiazdek
Auto: mat
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 4 razy

Re: Nowy Forester diesel

Post 23 cze 2009, o 13:58

gootek pisze: Forester XT kończy się tak około 210-220 km/h (zaleznie czy jest to 2.0 czy 2.5), ze względu na areodynamikę( ..............) przez to swoje awd z wszystkimi tymi dyframi, wiskozami itd...


to bez znaczenia , juz powyżej 160-170 cholernie szybko kończyć się zaczyna paliwo :mrgreen:

Edyta na temat: a Foresterze dieslu pewnie starczy na dłużej i to jest jego kryzysowa przewaga :->
Ostatnio zmieniony 23 cze 2009, o 14:01 przez esilon, łącznie zmieniany 1 raz.

Witek
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Wrocław
Auto: A500 @ Piotruś II
Polubił: 20 razy
Polubione posty: 15 razy

Re: Nowy Forester diesel

Post 23 cze 2009, o 14:01

gootek pisze: Przecież seryjna Impreza Sti nie wyciąga nawet tych głupich 250 km/h...

Nawet Dyrekcja swego czasu twierdziła, że tyle to seryjny WRX wyciąga, a nawet i ciut więcej.

Gość
5 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Nowy Forester diesel

Post 23 cze 2009, o 14:03

esilon pisze:to bez znaczenia , juz powyżej 160-170 cholernie szybko kończyć się zaczyna paliwo :mrgreen:
prawda, prawda...
kiedyś zatankowanym do pełna w Poznaniu Foresterem 2.0 XT ledwo dojechałem autostradą do Strykowa...
:o

(to jest około 200 km)
:giggle:

Gość
5 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Nowy Forester diesel

Post 23 cze 2009, o 14:04

Witek pisze:
gootek pisze: Przecież seryjna Impreza Sti nie wyciąga nawet tych głupich 250 km/h...

Nawet Dyrekcja swego czasu twierdziła, że tyle to seryjny WRX wyciąga, a nawet i ciut więcej.
A no to przepraszam,
jesli Dyrekcja tak twierdziła...
to wypluwam moje oszczercze słowa...
:wall:

ODPOWIEDZ