Jak podlaczyc zawor upustowy tj.dump valve do WRX 2001
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Jak podlaczyc zawor upustowy tj.dump valve do WRX 2001
Witam czy ma ktos jakies fotki lub jakas instrukcje podlaczenia tego zaworu(dump valve) do Subaru Impreza BUG EYE WRX 2001.Z gory dziekuje
- Arti
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Nordkappværing
- Auto: GT Rally Car & STI GH
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Jak podlaczyc zawor upustowy tj.dump valve do WRX 2001
rafifal, ale o czym mówisz? O fabrycznym zaworze czy BOVie, który ma syczeć? Oba przykręca się do intercoolera i do obu musi dochodzić wężyk sterujący. Jeśli kupiłeś sobie nieseryjny BOV to musisz wąż odprowadzający powietrze z powrotem do dolotu czymś zaślepić - sprawdza się drewniany kołek a często w zestawie jest taka ładna metalowa zatyczka.
A tak w ogóle to dzien dobry. Witamy na forum.
A tak w ogóle to dzien dobry. Witamy na forum.


Re: Jak podlaczyc zawor upustowy tj.dump valve do WRX 2001
Arti pisze: rafifal, ale o czym mówisz? O fabrycznym zaworze czy BOVie
Tak jak napisał Mentos. Dump Valve to seryjny zawór. Blow Off Valve, to taki co upuszcza gdzie indziej(w atmosferę) część pow. sprężonego przez sprężarkę, podczas zamykania przepustnicy. BOV często występuje ze specjalną flanszą do podłączenia do IC. Jeśli jej nie masz to trzeba dorobić.
Zamieść jakieś fotki tego BOV'a.
P.S. A tak bajdełej to poza lansem to nie ma sensu tegoż zakładać wcale

Re: Jak podlaczyc zawor upustowy tj.dump valve do WRX 2001
OK chlopaki dziekowa bardzo za pomoc i pozdrawiam wszystkich.
Ps.Fajnie ze ktos wymyslil tekie forum bo jest naprewde pomocne.Jeszcze raz dzieki.

Ps.Fajnie ze ktos wymyslil tekie forum bo jest naprewde pomocne.Jeszcze raz dzieki.


Re: Jak podlaczyc zawor upustowy tj.dump valve do WRX 2001
elo mam pytanko, gdzie kupiłes i za jaka kwote, mozna prosic jakis link?
pozdro
pozdro
Re: Jak podlaczyc zawor upustowy tj.dump valve do WRX 2001
witam prosze o szersze info na temat modelu, jaki dokładnie moze jakies namiary gdzie zakupic i inne takie :)
pozdro
pozdro
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński
- Polubił: 83 razy
- Polubione posty: 443 razy
Re: Jak podlaczyc zawor upustowy tj.dump valve do WRX 2001
I to w sumie wszystko w temacie.LouCyphre pisze:P.S. A tak bajdełej to poza lansem to nie ma sensu tegoż zakładać wcale

Re: Jak podlaczyc zawor upustowy tj.dump valve do WRX 2001
Subarynki oplaca sie brac z Anglii,bo mozna zakupic taniutko z aukcji,no i oczywiscie trzeba oplacic ich VRT,takie ich oclenie,ale to i tak sie oplaca bo za 2004 STI mozna wyplacic 12000Euro,no i kierownica po prawej 

Re: Jak podlaczyc zawor upustowy tj.dump valve do WRX 2001
A co to ma wspolnego z podłączeniem DV ?rafifal pisze:Subarynki oplaca sie brac z Anglii,bo mozna zakupic taniutko z aukcji,no i oczywiscie trzeba oplacic ich VRT,takie ich oclenie,ale to i tak sie oplaca bo za 2004 STI mozna wyplacic 12000Euro,no i kierownica po prawej
- freediver
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: W-wa
- Auto: WRX 01' pogromca owadów :)
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Jak podlaczyc zawor upustowy tj.dump valve do WRX 2001
Witam,
Czy ktoś miał do czynienia z BOV polskiego producenta - firmy Properfekt?
http://www.re5pect.pl/index.php?product ... rod_id=234
Jest to kopia zaworu dwutłoczkowego firmy FORGE. Producent daje 2 lata gwarancji. Cena jest na tyle atrakcyjna że w razie czego zawsze można bez bólu wrócić do zaworu seryjnego.
Po co to chcę zamontować? Podoba mi się dźwięk :) a poza tym rzekomo przedłuża żywotność turbiny. Czy to prawda?
Będę wdzięczny za jakieś konstruktywne opinie.
Dzięki i pozdrawiam,
free
Czy ktoś miał do czynienia z BOV polskiego producenta - firmy Properfekt?
http://www.re5pect.pl/index.php?product ... rod_id=234
Jest to kopia zaworu dwutłoczkowego firmy FORGE. Producent daje 2 lata gwarancji. Cena jest na tyle atrakcyjna że w razie czego zawsze można bez bólu wrócić do zaworu seryjnego.
Po co to chcę zamontować? Podoba mi się dźwięk :) a poza tym rzekomo przedłuża żywotność turbiny. Czy to prawda?
Będę wdzięczny za jakieś konstruktywne opinie.
Dzięki i pozdrawiam,
free
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński
- Polubił: 83 razy
- Polubione posty: 443 razy
Re: Jak podlaczyc zawor upustowy tj.dump valve do WRX 2001
BOV jedynie przedłuża..... właścicielowi. I ponoć pogrubia.freediver pisze:poza tym rzekomo przedłuża żywotność turbiny. Czy to prawda?

Poważnie, to nic na seryjnym silniku nie daje (są opinie że może przeszkadzać), dla dźwięku można założyć. Jak ktoś lubi.
Re: Jak podlaczyc zawor upustowy tj.dump valve do WRX 2001
a ja mam HKS. I JEST GIT. A WŁAŚNIE ŻE DAJE -1 PRZEPUSTNICA NIE DOSTAJE W PIZ.....E. 2 PRZEDŁUŻA ŻYWOTNOŚĆ ROTORU ( NIE ZATRZYMUJE SIE GDY POWIETRZE ZWROTNE POWRACA , POWIETRZE UCHODZI PRZEZ DV) 3 NO I WYPAS DZWIĘK
- Godlik
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: GT'99 jest i zawsze będzie; OBK był, Legacy było, była Skoda, jest BMW :)
- Polubił: 19 razy
- Polubione posty: 83 razy
Re: Jak podlaczyc zawor upustowy tj.dump valve do WRX 2001
Może mało konstruktywna, ale na allegro jest tańszyfreediver pisze: Będę wdzięczny za jakieś konstruktywne opinie.

Re: Jak podlaczyc zawor upustowy tj.dump valve do WRX 2001
[quote="freediver"]Witam,
Czy ktoś miał do czynienia z BOV polskiego producenta - firmy Properfekt?
http://www.re5pect.pl/index.php?product ... rod_id=234
Jest to kopia zaworu dwutłoczkowego firmy FORGE. Producent daje 2 lata gwarancji. Cena jest na tyle atrakcyjna że w razie czego zawsze można bez bólu wrócić do zaworu seryjnego.
DOBRE BO POLSKIE - TO TAK JAK DOBRY JEST POLONEZ ( DOBRY NA ZŁOM)
JEST TO KOPIA - KAŻDY CI POWIE ŻE ORYGINAŁ JEST LEPSZY
ATRAKCYJNA CENA - TO TAK JAK TANIE JEANSY ( NIBY SPODNIE NIBY DŻINS )
Czy ktoś miał do czynienia z BOV polskiego producenta - firmy Properfekt?
http://www.re5pect.pl/index.php?product ... rod_id=234
Jest to kopia zaworu dwutłoczkowego firmy FORGE. Producent daje 2 lata gwarancji. Cena jest na tyle atrakcyjna że w razie czego zawsze można bez bólu wrócić do zaworu seryjnego.
DOBRE BO POLSKIE - TO TAK JAK DOBRY JEST POLONEZ ( DOBRY NA ZŁOM)
JEST TO KOPIA - KAŻDY CI POWIE ŻE ORYGINAŁ JEST LEPSZY
ATRAKCYJNA CENA - TO TAK JAK TANIE JEANSY ( NIBY SPODNIE NIBY DŻINS )
Re: Jak podlaczyc zawor upustowy tj.dump valve do WRX 2001
LouCyphre pisze: Dump Valve to seryjny zawór. Blow Off Valve, to taki co upuszcza gdzie indziej(w atmosferę) część pow. sprężonego przez sprężarkę, podczas zamykania przepustnicy.
Dump Valve to to samo co blow-off valve tylko po brytyjsku a nie hamerykańsku. Seryjny zawór to diverter valve, albo by-pass jak już.
- freediver
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: W-wa
- Auto: WRX 01' pogromca owadów :)
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Jak podlaczyc zawor upustowy tj.dump valve do WRX 2001
shorty, HKS z pewnością jest na wypasie ale kosztuje 1400zł.
Za 'pssssst' to trochę sporo..
A co sądzicie o tej firmie Forge? http://www.re5pect.pl/index.php?product ... od_id=2450
Za 'pssssst' to trochę sporo..

A co sądzicie o tej firmie Forge? http://www.re5pect.pl/index.php?product ... od_id=2450
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński
- Polubił: 83 razy
- Polubione posty: 443 razy
Re: Jak podlaczyc zawor upustowy tj.dump valve do WRX 2001
A czy w seryjnym te elementy się psują z tego powodu? Bo ja nie słyszałem. Hmmm... Może na takie obciążenia zostały zaprojektowane?shorty pisze:A WŁAŚNIE ŻE DAJE -1 PRZEPUSTNICA NIE DOSTAJE W PIZ.....E. 2 PRZEDŁUŻA ŻYWOTNOŚĆ ROTORU


Re: Jak podlaczyc zawor upustowy tj.dump valve do WRX 2001
shorty pisze: A WŁAŚNIE ŻE DAJE -1 PRZEPUSTNICA NIE DOSTAJE W PIZ.....E. 2 PRZEDŁUŻA ŻYWOTNOŚĆ ROTORU ( NIE ZATRZYMUJE SIE GDY POWIETRZE ZWROTNE POWRACA , POWIETRZE UCHODZI PRZEZ DV) 3 NO I WYPAS DZWIĘK
Ad. 1 Przepustnicy się nic nie dzieje
Ad. 2 wirnikom turbosprężarki się nic nie dzieje
Ad. 2,5 łożyskom, szczególnie oporowym wałka turbosprężarki też się nic nie dzieje (ale mogłoby) seryjny zawó recyrkulacyjny o to dba żeby się nie działo
Ad 3. nie każdy musi lubić dźwięki zbliżone do zmiany biegu w Scani
- freediver
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: W-wa
- Auto: WRX 01' pogromca owadów :)
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Jak podlaczyc zawor upustowy tj.dump valve do WRX 2001
Czyli mogę bezpiecznie kupić bez obawy ze zaszkodzę?
Re: Jak podlaczyc zawor upustowy tj.dump valve do WRX 2001
freediver, zawór upustowy otwarty? Na pewno auto będzie się przelewało pytanie czy to ma dla Ciebie jakieś znaczenie. Na pewno sensu to nie ma żadnego we w miarę seryjnym aucie.
- freediver
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: W-wa
- Auto: WRX 01' pogromca owadów :)
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Jak podlaczyc zawor upustowy tj.dump valve do WRX 2001
Podoba mi się ten dźwięk i dlatego chcę kupić BOV ale jeśli mogę coś uszkodzić to nie chcę a jeśli coś odrobinę przy okazji poprawić to tym bardziej jestem na TAK.
Re: Jak podlaczyc zawor upustowy tj.dump valve do WRX 2001
Uszkodzic pewnie mozesz najwyzej katalizator, jesli wciaz go posiadasz - paliwem dopalajacym sie w jego puszce, gdy bedzie przelewal po zalozeniu zaworu atmosferycznego.
Poza tym zadna wielka sprawa.
Ew. jesli chcesz miec troche gwizdow, a w miare subtelnie - to sobie wyjmij na poczatek tlumik szmerow - tez dosc wyraznie slychac wyrzucane powietrze jesli koniecznie musisz miec ten dzwiek :)
Ja dla przykladu zdecydowalem sie na kierunek odwrotny - wywalilem HKS'a, z ktorym kupilem samochod i zalozylem zawor recyrkulacyjny.
I nie zaluje :)
Poza tym zadna wielka sprawa.
Ew. jesli chcesz miec troche gwizdow, a w miare subtelnie - to sobie wyjmij na poczatek tlumik szmerow - tez dosc wyraznie slychac wyrzucane powietrze jesli koniecznie musisz miec ten dzwiek :)
Ja dla przykladu zdecydowalem sie na kierunek odwrotny - wywalilem HKS'a, z ktorym kupilem samochod i zalozylem zawor recyrkulacyjny.
I nie zaluje :)
Jacek "AMI" Rudowski
- freediver
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: W-wa
- Auto: WRX 01' pogromca owadów :)
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Jak podlaczyc zawor upustowy tj.dump valve do WRX 2001
AMI : Ew. jesli chcesz miec troche gwizdow, a w miare subtelnie - to sobie wyjmij na poczatek tlumik szmerow - tez dosc wyraznie slychac wyrzucane powietrze jesli koniecznie musisz miec ten dzwiek :)
A ja mam tłumik szmerów???
W starym GL 1,6 miałem taką puszkę w dolocie ale w WRX01' raczej tego nie mam..
Co do kata to jeśli nawet jest w tej obudowie to pewnie po 150tyskm juz nic z niego nie zostało więc i tak chcę zastąpić cały ten odcinek wydechu czymś. Pytanie czym ale to chyba sprawa na oddzielny wątek..
A ja mam tłumik szmerów???

Co do kata to jeśli nawet jest w tej obudowie to pewnie po 150tyskm juz nic z niego nie zostało więc i tak chcę zastąpić cały ten odcinek wydechu czymś. Pytanie czym ale to chyba sprawa na oddzielny wątek..
Re: Jak podlaczyc zawor upustowy tj.dump valve do WRX 2001
freediver pisze: W starym GL 1,6 miałem taką puszkę w dolocie ale w WRX01' raczej tego nie mam..
Owszem masz.
- freediver
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: W-wa
- Auto: WRX 01' pogromca owadów :)
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Jak podlaczyc zawor upustowy tj.dump valve do WRX 2001
