Po Twoim pierwszym poście myślałem, że odpuściłeś. Widzę, że jednak nie - trzymamy kciuki za pozytywne (dla Ciebie oczywiście) rozwiązanie sprawy.Cezar 01 pisze: Mam zabezpieczony cały komplet zespołu sprzegłowego włącznie z sławetnym dwumasem , ale póki co to potrzebny
mi będzie jako dowód w sprawie w procesie sadowym przeciwko Subaru Import Polska Sp. z o.o. oraz Emil Frey Polska
SA , o czym bedę drogich Subarkowiczów na bieżąco informował.
Sprzęgła i dwumasy w Outbackach Boxerach Dieslach
- Godlik
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: GT'99 jest i zawsze będzie; OBK był, Legacy było, była Skoda, jest BMW :)
- Polubił: 19 razy
- Polubione posty: 83 razy
Re: Sprzęgła i dwumasy w Outbackach Boxerach Dieslach
Re: Sprzęgła i dwumasy w Outbackach Boxerach Dieslach
Cezar 01 pisze: Informacja dla Kolegi , który pyta się o zespół sprzęgłowy na podstawie , którego chciałby wyprodukować zamiennik.
Mam zabezpieczony cały komplet zespołu sprzegłowego włącznie z sławetnym dwumasem , ale póki co to potrzebny
mi będzie jako dowód w sprawie w procesie sadowym przeciwko Subaru Import Polska Sp. z o.o. oraz Emil Frey Polska
SA , o czym bedę drogich Subarkowiczów na bieżąco informował.
Jak pojawi się możliwość jego udostępnienia to chętnie przyjmę. Nasi koledzy z Australii aż palą się żeby zabrać się do pracy nad nowym sprzęgłem i kołem ale tam u nich auto będzie dopiero za rok gdzieś.
Re: Sprzęgła i dwumasy w Outbackach Boxerach Dieslach
A nie można takiego nowego sprzęgła kupić po prostu ?Azrael pisze:...Nasi koledzy z Australii aż palą się żeby zabrać się do pracy nad nowym sprzęgłem i kołem ale tam u nich auto będzie dopiero za rok gdzieś.
Walcz z globalnym ocipieniem - zjedz ekologa.
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 83 razy
- Polubione posty: 443 razy
Re: Sprzęgła i dwumasy w Outbackach Boxerach Dieslach
Trochę nie rozumiem, co za problem dla tych kangurów po prostu kupić taki nowy zestaw?
Przecież przy kosztach zaprojektowania części i przygotowania oprzyrządowania do jego produkcji, to to są wręcz niezauważalne grosze.
PS Leon ciut szybszy
Przecież przy kosztach zaprojektowania części i przygotowania oprzyrządowania do jego produkcji, to to są wręcz niezauważalne grosze.
PS Leon ciut szybszy

Ostatnio zmieniony 12 lip 2009, o 16:59 przez jarmaj, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Sprzęgła i dwumasy w Outbackach Boxerach Dieslach
leon, można, ale ja aż tak inwestować w sprzęgło do diesla nie mam zamiaru. Te samochody są bardzo drogie w PL i na dłuższą metę nie spodziewam się jakiejś kosmicznej sprzedaży tych sprzęgieł.
Re: Sprzęgła i dwumasy w Outbackach Boxerach Dieslach
jarmaj, myślę że im się nie chce inwestować dopóki u nich nie ma auta na rynku. Mają wystarczająco innych do opracowania.
Re: Sprzęgła i dwumasy w Outbackach Boxerach Dieslach
Poza tym łatwiej chyba zaprojektować coś nowego/lepszzego jak się widzi co się spsuło na podstawie takiego skatowanego zestawu a nie nowego/dobrego.
Widać, które podzespoły stanowią słąbiznę konstrukcji. Przynajmniej tak mi się wydaje
Widać, które podzespoły stanowią słąbiznę konstrukcji. Przynajmniej tak mi się wydaje

Kiedyś miałem żonę... teraz mam Subaru 

-
carfit
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: nowy sącz
- Auto: RS6 MY17, JAG E-PACE, WRX by Carfit i inne
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Sprzęgła i dwumasy w Outbackach Boxerach Dieslach
jarmaj pisze: Koło dwumasowe to jeden z największych bull shitów jakie w motoryzacji wymyślono do tej pory.
Kosztuje krocie, pada co chwilę (nie tylko w Subaru), w zasadzie jest tylko po to, żeby klientów doić z pieniędzy.
A że normalne koło spowodowałby awarię skrzyni.... No bez jaj....
Wymieniać i po kłopocie.
Niestety zgadzam sie z Tobą w 100%


- leinad
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: już z Polski
- Auto: impreza wrx,legacy diesel
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Sprzęgła i dwumasy w Outbackach Boxerach Dieslach
Trochę dziwnie podchodzą do klienta w Polsce. Ja kupiłem auto w Holandii od dilera, wrx 2001 rok dostałem gwarancję na 6 m-c tzw. BOVAG, po 2 tygodniach zauważyłem, że auto bije na kierownicy w czasie hamowania. Pojechałem do nich i powiedziałem o sytuacji po tygodniu samochód stał w serwisie, a w aucie zostały wymienione wszystkie tarcze i klocki, wszystko w ramach gwarancji
. Miałem też problemy z przyspieszaniem (pisałem już o tym wcześniej) po kilku wizytach w serwisie nie wiedzieli co to jest ale się nie poddawali i mówili, że znowu wezmą auto i to naprawią ( dla JAKO naprawa tego zajęła 30 minut
). Pojechałem do nich powiedzieć co było przyczyną, ile zapłaciłem i zapytałem się o wymianę oleju to od razu powiedzieli mi, że dostanę upust na wymianę ze względu na problemy z autem. Moim zdaniem tak powinna wyglądać relacja klient- sprzedawca.



Re: Sprzęgła i dwumasy w Outbackach Boxerach Dieslach
za dużo wymagaszleinad pisze: Moim zdaniem tak powinna wyglądać relacja klient- sprzedawca.


Mikołaj Rej cyt. " A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swoje Rajdówki mają" 

Re: Sprzęgła i dwumasy w Outbackach Boxerach Dieslach
leinad pisze: Moim zdaniem tak powinna wyglądać relacja klient- sprzedawca.
fajnie , ze ktos moze napisac jak to wyglada normalnie

Re: Sprzęgła i dwumasy w Outbackach Boxerach Dieslach
http://www.motofocus.pl/technika,1576,k ... -film.html
jakby ktoś nie wiedział, jak takie koło wygląda to niech kliknie na film po prawej
czy stosowanie tego ustrojstwa w silniku bokser ma w ogóle sens?
jakby ktoś nie wiedział, jak takie koło wygląda to niech kliknie na film po prawej

czy stosowanie tego ustrojstwa w silniku bokser ma w ogóle sens?
- rrosiak
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: W-wa, Kutno
- Auto: Duża Dacia :)
- Polubił: 129 razy
- Polubione posty: 198 razy
Re: Sprzęgła i dwumasy w Outbackach Boxerach Dieslach
damaz pisze: czy stosowanie tego ustrojstwa w silniku bokser ma w ogóle sens?
Właśnie siedzę sobie w serwisie Adamski i rozmowa zeszla m.in na temat tegoż rozwiązania. Tutaj też twierdzą, że to lipa.
"Pan Macierewicz bardzo często mówi co wie, ale rzadko wie co mówi." - L.Miller - 
Z dwojga złego wolę, gdy krajem rządzą złodzieje zamiast kretynów.

Z dwojga złego wolę, gdy krajem rządzą złodzieje zamiast kretynów.

Re: Sprzęgła i dwumasy w Outbackach Boxerach Dieslach
mały 5150, glowne wymiary trzeba zdjac ze starego.. reszta wedlug uznania, glownie na podstawie doswiadczen danej firmy.. oczywiscie optymalnie bylo by miec rozebrane auto i pomierzyc pary wspolpracujace i samo sprzeglo, ale widziales co pisal Az..
generalnie te sprzegla to jakas kpina, boje sie dac zonie subara.. w miniaku juz kilka razy sprzeglo spalila na jakims podjezdzie do wielopoziomowego parkingu gazujac i depczac sprzeglo jednoczesnie :) TAKIE cos moge zrozumiec jako zabicie sprzegla.. ale pitolenie, ze ktos zle rusza bo to cztery lapy to jakas 'nasza lokalna' interpretacja gospodarki rynkowej i tyle..
generalnie te sprzegla to jakas kpina, boje sie dac zonie subara.. w miniaku juz kilka razy sprzeglo spalila na jakims podjezdzie do wielopoziomowego parkingu gazujac i depczac sprzeglo jednoczesnie :) TAKIE cos moge zrozumiec jako zabicie sprzegla.. ale pitolenie, ze ktos zle rusza bo to cztery lapy to jakas 'nasza lokalna' interpretacja gospodarki rynkowej i tyle..
- Godlik
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: GT'99 jest i zawsze będzie; OBK był, Legacy było, była Skoda, jest BMW :)
- Polubił: 19 razy
- Polubione posty: 83 razy
Re: Sprzęgła i dwumasy w Outbackach Boxerach Dieslach
Wygląda na to, że jednak w nowych modelach tego nie poprawili:
http://subaru.pl/forum/viewtopic.php?p= ... 386#877824
"W moim wolnossącym Legacy 2.0 od kilku dni, podczas ruszania na zimnym silniku słychać wydobywajacy sie z komory silnikowej dzwięk przypominający świst, ćwierkanie. Zaniepokojony tymi objawami odwiedziłem serwis, w którym poinformowano mnie, że źródłem cwierkająco-świszczącego odgłosu jest koło dwumasowe i jednocześnie zapewniono, że mogę śmiało użytkować pojazd nie zwracając przy tym uwagi na powyższe "hałasy".
Nie do końca ukontentowany hasłem "...ten typ tak ma...." zwracam się o poradę, czy istnieje możliwość wymiany w ramch gwarancji dwumasowego koła na dwumasowe wolne od tej przypadłości lub na jednomasowe ? Czy faktycznie mam się nie frasować, nie niepokoić jeśli opisany dzwięk się nasila? Jak długo można "oddawać się" jeździe przy akompaniamenci koła dwumasowego? "
http://subaru.pl/forum/viewtopic.php?p= ... 386#877824
"W moim wolnossącym Legacy 2.0 od kilku dni, podczas ruszania na zimnym silniku słychać wydobywajacy sie z komory silnikowej dzwięk przypominający świst, ćwierkanie. Zaniepokojony tymi objawami odwiedziłem serwis, w którym poinformowano mnie, że źródłem cwierkająco-świszczącego odgłosu jest koło dwumasowe i jednocześnie zapewniono, że mogę śmiało użytkować pojazd nie zwracając przy tym uwagi na powyższe "hałasy".
Nie do końca ukontentowany hasłem "...ten typ tak ma...." zwracam się o poradę, czy istnieje możliwość wymiany w ramch gwarancji dwumasowego koła na dwumasowe wolne od tej przypadłości lub na jednomasowe ? Czy faktycznie mam się nie frasować, nie niepokoić jeśli opisany dzwięk się nasila? Jak długo można "oddawać się" jeździe przy akompaniamenci koła dwumasowego? "
Re: Sprzęgła i dwumasy w Outbackach Boxerach Dieslach
Za moment coś padnie a Panowie zawodowcy w serwisie powiedzą ,że gwarancji na to niema i trzeba słoiczek z gotówką odkręcić .Godlik pisze: jednocześnie zapewniono, że mogę śmiało użytkować pojazd nie zwracając przy tym uwagi na powyższe "hałasy".
Serwisy




https://www.youtube.com/watch?v=6eI2AqyTYW4
Śnieżna zabawa
Śnieżna zabawa
Re: Sprzęgła i dwumasy w Outbackach Boxerach Dieslach
mam nadzieję, że ktoś poradzi temu użytkownikowi, żeby oświadczenie o TTTM wziął na piśmie.
-
Konto usunięte
- 6 gwiazdek
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Sprzęgła i dwumasy w Outbackach Boxerach Dieslach
Piter 35, takiego importera jak Ty to nigdzie nie ma.
Buhahaha, wtedy przychodzi nagłe otrzeźwienie
damaz pisze: oświadczenie o TTTM wziął na piśmie
Buhahaha, wtedy przychodzi nagłe otrzeźwienie

Re: Sprzęgła i dwumasy w Outbackach Boxerach Dieslach
Konto usunięte pisze: Piter 35, takiego importera jak Ty to nigdzie nie ma.
No ja nie wiem, nie wiem


- Bagażnik nigdy nie jest wystarczająco duży /by Bilex/
- Godlik
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: GT'99 jest i zawsze będzie; OBK był, Legacy było, była Skoda, jest BMW :)
- Polubił: 19 razy
- Polubione posty: 83 razy
Re: Sprzęgła i dwumasy w Outbackach Boxerach Dieslach
I jest odpowiedź Działu Technicznego:Godlik pisze: Wygląda na to, że jednak w nowych modelach tego nie poprawili:
http://subaru.pl/forum/viewtopic.php?p= ... 386#877824
http://subaru.pl/forum/viewtopic.php?p=881116#881116
"Witam,
Koło dwumasowe ma za zadanie tłumienie szarpnięć przy złączaniu silnika ze skrzynią biegów, a najczęściej uszkodzeniu ulegają tłumiki hydrauliczne będące elementem tego koła co objawia się piskiem przy załaczaniu sprzęgla. Mając na uwadze satysfakcje klienta naprawa najczęsciej jest przeprowadzana bezpłatnie.
Informacje o zmianie konstrukcji czy przejściu producenta na koła jednomasowe nie są prawdziwe. Istnieje możliwość zmiany zespołu sprzęgłowego z kołem dwumasowym na zespół z kołem jednomasowym."
Re: Sprzęgła i dwumasy w Outbackach Boxerach Dieslach
Ale masz to na piśmie? ;)
r.
r.
Wieśniak w trójce. Dla przyjaciół Rufjan.
Re: Sprzęgła i dwumasy w Outbackach Boxerach Dieslach
Witam,
mój Outback ma przejechane 13 km, czyli nówka sztuka prosto z salonu, jeszcze niezarejestrowana. Kupowałem go z przekonaniem, że wybieram auto bezawaryjne i całkowicie bezproblemowe i .... nadal mam nadzieję, że tak będzie. Dlatego mocno interesuje mnie jaki jest ciąg dalszy perypetii Tomka. Chciałbym też ustalić jaka jest faktycznie skala zjawiska i czy ewentualnie można zrobić coś, żeby uniknąć takich problemów.
pozdrawiam
mój Outback ma przejechane 13 km, czyli nówka sztuka prosto z salonu, jeszcze niezarejestrowana. Kupowałem go z przekonaniem, że wybieram auto bezawaryjne i całkowicie bezproblemowe i .... nadal mam nadzieję, że tak będzie. Dlatego mocno interesuje mnie jaki jest ciąg dalszy perypetii Tomka. Chciałbym też ustalić jaka jest faktycznie skala zjawiska i czy ewentualnie można zrobić coś, żeby uniknąć takich problemów.
pozdrawiam
Re: Sprzęgła i dwumasy w Outbackach Boxerach Dieslach
Można można... sie nauczyć jeździć trzeba tako rzecze A. Koperdarik pisze:Witam,
mój Outback ma przejechane 13 km, czyli nówka sztuka prosto z salonu, jeszcze niezarejestrowana. Kupowałem go z przekonaniem, że wybieram auto bezawaryjne i całkowicie bezproblemowe i .... nadal mam nadzieję, że tak będzie. Dlatego mocno interesuje mnie jaki jest ciąg dalszy perypetii Tomka. Chciałbym też ustalić jaka jest faktycznie skala zjawiska i czy ewentualnie można zrobić coś, żeby uniknąć takich problemów.
pozdrawiam



Reasumując: ci, którzy zepsuli w pierwszych kilku tysiącach przebiegu sprzęgła w boxerdizlach to wyłudzacze, dlatego też jeśli jesteś ex mistrzem rajdów/wyscigów czy tym podobnych rura....
PS
Warto dodatkowo być dilerem Subaru, jest szansa, że uwzględnisz sobie gwarancję.

