[MY02 US WRX] tarcze hamulcowe i klocki

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
mizoo
Awatar użytkownika
Administrator
Lokalizacja: to tu, to tam
Auto: U r a bus (GT)
Polubił: 0
Polubione posty: 0

[MY02 US WRX] tarcze hamulcowe i klocki

Post 14 lut 2008, o 19:00

http://www.allegro.pl/show_item.php?item=312566556

Nie wiecie czy beda pasowac do mojego WRoomX-a te tarcze? Oplaca sie je kupic?
Auto bedzie bralo udzial w pojezdzawkach, jesli nie te tarcze to ktore moglibyscie polecic (klocki tez)? Nie szukam profesjonalnych rozwiazan, seryjne zaciski starcza. Koncza sie jednak tarcze i klocki i mysle o wymianie na cos niedrogiego a co nie pofalduje sie po pierwszym ostrym dohamowaniu.

Dreczy mnie tez jeszcze jeden temat, za okolo 350zl mozna kupic przewody w oplocie stalowym. Wiem, ze w motocyklach zdawalo to egzamin, jak z tym bedzie tutaj? ;-)

Mysle tez o takich:
http://www.tarmac-usa.com/index.php?productID=368



Albo tych: *klik*

*moze te?*

*brembo *

A moze ten zestaw na tyl i przod (to samo co wyzej + tyl):
*brembo oem replacement front+rear*



Interceptor
Awatar użytkownika
3 gwiazdki
Lokalizacja: takie zuzycie paliwa?
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: [MY02 US WRX] tarcze hamulcowe i klocki

Post 14 lut 2008, o 21:22

mizoo pisze:http://www.allegro.pl/show_item.php?item=312566556

Nie wiecie czy beda pasowac do mojego WRoomX-a te tarcze? Oplaca sie je kupic?
Auto bedzie bralo udzial w pojezdzawkach, jesli nie te tarcze to ktore moglibyscie polecic (klocki tez)? Nie szukam profesjonalnych rozwiazan, seryjne zaciski starcza. Koncza sie jednak tarcze i klocki i mysle o wymianie na cos niedrogiego a co nie pofalduje sie po pierwszym ostrym dohamowaniu.
A Twoj to US Spec czy EU Spec?

Ja polecam zestaw Brembo + Ferodo (mam taki u siebie) Tarcze Brembo i klocki Ferodo DS 2500 (przod i tyl) zdecydowanie lepiej hamuje w stosunku do serii (choc teraz pomyslal bym pewnie o tarczach nacinanych lub wierconych) Klocki naprawde daja rade, jedyne co to na sliskim tyl ma tendencje do mocniejszego hamowania niz seria, wiec trzeba sie przyzwyczaic ze jak klepniesz hamulec w zakrecie to nadrzuci tylem (mi taka charakterystyka odpowieda) I klocka nie trzeba grzac, wydajny od pierwszego hamowania, bo w przypadku DS 3000 to juz trzeba dogrzac. Calosc kosztowala jakies 1300 zl na http://www.hamulce.net (tarcze i klocki przod tyl)
I'm addicted to adrenaline ...

Obrazek

carfit
3 gwiazdki
Lokalizacja: nowy sącz
Auto: RS6 MY17, JAG E-PACE, WRX by Carfit i inne
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Post 14 lut 2008, o 21:36

Te pierwsze co podałes nie bedą pasowac, sa od STI, ty potrzebujesz 294 mm, Jeżeli chcesz mam na miejscu praktycznie wszystkie rodzaje tarcz Brembo ( zwykłe, hartowane w kapieli olejowej, nacinane, nawiercane, ) klocki Ferodo tez , wszystkie rodzaje. Tak jak kolega pisał Brembo + Ferodo DS2500 , to bardzo dobry zestaw.

mizoo
Awatar użytkownika
Administrator
Lokalizacja: to tu, to tam
Auto: U r a bus (GT)
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Post 14 lut 2008, o 23:16

Interceptor, dzieki za pomysl z ta kombinacja klockow i tarcz. Chyba z niego skorzystam... Zastanawiam sie jeszcze nad wyborem pomiedzy ds2500 i 3000, moglbys mi go jakos ulatwic?

Zapomnialem jeszcze dodac: WRX to US spec. Nie ma zaciskow Brembo, zamiast nich sa Subarowe 2-tloczkowe? :-/

carfit, Ty sie nie obijaj tylko ladnie prosze wstawiac wizytowke do *tego* dzialu. ;-)

jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
Polubił: 83 razy
Polubione posty: 443 razy

Post 15 lut 2008, o 00:37

mizoo pisze:WRX to US spec. Nie ma zaciskow Brembo, zamiast nich sa Subarowe 2-tloczkowe?
A te hamrykańskie, to nie są przypadkiem jednotłoczkowe?

Tak czy siak, czym prędzej je zdemontuj i podaruj jakiejś sympatycznej młodej mamie, żeby założyła je do wózka dziecinnego swojej pociechy.
Z uwagą, żeby z górki uważała, bo mogą się też okazać za słabe. :roll:

A potem przemyśl sprawę, ile chcesz na hamulce wydać. Za grosze dostaniesz zestaw WRX EU, ale to i tak słaby hamulec. Ale pierdylion razy lepszy niz tamten.

Możesz kupić zestaw z STI, tyle że będziesz musiał też zmienić felgi.
Albo kupić zestaw D2, wueriksowe felgi pasują.
Albo wydać duuużo i kupić coś AP Racing czy Alcon.

mizoo
Awatar użytkownika
Administrator
Lokalizacja: to tu, to tam
Auto: U r a bus (GT)
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Post 15 lut 2008, o 01:03

jarmaj pisze:A te hamrykańskie, to nie są przypadkiem jednotłoczkowe?
A tego juz nie wiem... :mrgreen: Sporo sie jeszcze musze dowiedziec wiec nie zdziwcie sie jak dziwnymi pytaniami bede rzucac w przyszlosci.
W hyundaiu coupe kiedys zmienialem klocki sam, tam ten tloczek mi wyszedl, jeden okragly i ciezko go bylo wcisnac pozniej ;-) - to jest jednotloczkowy zacisk? I w zaleznosci od tego ile ich jest (im wiecej tym mniejsze pewnie) to tak sie tez nazywa zaciski - to pewne. Rozumiem tez, ze im jest ich wiecej tym lepiej, rownomierniej dociskaja klocki do tarczy?

Czy jesli kupie zestaw gladkich tarcz brembo, do tego ds2500 to czy bede mogl dopiero pozniej zrobic upgrade (felg pewnie tez) do STI-owych zaciskow np, w miedzyczasie jezdzac jeszcze na tych jednotloczkowych?
Obrazek
Subaru - the source of wanderlust. || http://mizoo.pl - foto galeria

jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
Polubił: 83 razy
Polubione posty: 443 razy

Post 15 lut 2008, o 01:14

mizoo pisze:W hyundaiu coupe kiedys zmienialem klocki sam, tam ten tloczek mi wyszedl, jeden okragly i ciezko go bylo wcisnac pozniej ;-) - to jest jednotloczkowy zacisk?
No, jak wylazł jeden, to jest jednotłoczkowy.
Chyba że wielotłoczkowy z zatartą resztą tłoczków. :mrgreen:

To nie do końca jest tak, że więcej musi być lepiej. Są samochody, które maja zaciski jednotłoczkowe i dają radę.
Najważniejsza jest średnica tarczy, a przy większych tarczach i większych klockach, po prostu łatwiej zapewnić równomierny nacisk przy zastosowaniu większej ilosci tłoczków.

A co do tego co zrobić, to moim zdanim wkładanie w te US-specowe hamulce lepszych klocków i szukanie tarcz, to tylko wyrzucanie pieniędzy w błoto.
Trzeba to całe dziadostwo wywalić i potem kombinować co dalej.

A dopóki się tego nie zrobi, to trzeba pogodzic się z jazdą w amerykańskim stylu, czyli irytować powolnoscia nawet naszych kapeluszy. :mrgreen:

mizoo
Awatar użytkownika
Administrator
Lokalizacja: to tu, to tam
Auto: U r a bus (GT)
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Post 15 lut 2008, o 12:18

jarmaj pisze:A co do tego co zrobić, to moim zdanim wkładanie w te US-specowe hamulce lepszych klocków i szukanie tarcz, to tylko wyrzucanie pieniędzy w błoto.
Czyli nie wsadze na tarcze od WRX-a zaciskow od STI bo w STI jest tarcza wieksza i nie beda pasowac?
Obrazek
Subaru - the source of wanderlust. || http://mizoo.pl - foto galeria

carfit
3 gwiazdki
Lokalizacja: nowy sącz
Auto: RS6 MY17, JAG E-PACE, WRX by Carfit i inne
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Post 15 lut 2008, o 14:06

mizoo pisze:
jarmaj pisze:A co do tego co zrobić, to moim zdanim wkładanie w te US-specowe hamulce lepszych klocków i szukanie tarcz, to tylko wyrzucanie pieniędzy w błoto.
Czyli nie wsadze na tarcze od WRX-a zaciskow od STI bo w STI jest tarcza wieksza i nie beda pasowac?
NIe nie wsadzisz, musisz kupić cały komplet , zaciski, tarcze, klocki

Interceptor
Awatar użytkownika
3 gwiazdki
Lokalizacja: takie zuzycie paliwa?
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Post 15 lut 2008, o 21:14

mizoo pisze:Interceptor, dzieki za pomysl z ta kombinacja klockow i tarcz. Chyba z niego skorzystam... Zastanawiam sie jeszcze nad wyborem pomiedzy ds2500 i 3000, moglbys mi go jakos ulatwic?
Wiec tak jak pisalem DS 2500 to klocek ktory sprawuje sie fajnie podzas jazdy na codzien bo jest agresywnijszy niz seria ale nie wymaga dogrzewania hamuje od pierwszego hamowania. DS 3000 to klocek ktory trzeba rozgrzac do temp roboczej, czyli po odpaleniu tzreba zrobic kilka hamowan by bylo 100% wydajnie. Jezeli auto tylko do upalania to polecam DS 3000 (zawsze sobie na dojazdowce dogrzejesz) w codziennej eksploatacji moze przeszkadzac wtedy polecam DS 2500 (tyle ze ten jest mniej odporny na temp)

Jesli lubisz neutralna charakterystyke to przod 2500 tyl Ferodo Premier (lub 3000 i tyl 2500) Jesli lubisz "nadrzucac" tylem to przod tyl 2500.
I'm addicted to adrenaline ...

Obrazek

carfit
3 gwiazdki
Lokalizacja: nowy sącz
Auto: RS6 MY17, JAG E-PACE, WRX by Carfit i inne
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Post 15 lut 2008, o 21:36

Interceptor pisze:
mizoo pisze:Interceptor, dzieki za pomysl z ta kombinacja klockow i tarcz. Chyba z niego skorzystam... Zastanawiam sie jeszcze nad wyborem pomiedzy ds2500 i 3000, moglbys mi go jakos ulatwic?
Wiec tak jak pisalem DS 2500 to klocek ktory sprawuje sie fajnie podzas jazdy na codzien bo jest agresywnijszy niz seria ale nie wymaga dogrzewania hamuje od pierwszego hamowania. DS 3000 to klocek ktory trzeba rozgrzac do temp roboczej, czyli po odpaleniu tzreba zrobic kilka hamowan by bylo 100% wydajnie. Jezeli auto tylko do upalania to polecam DS 3000 (zawsze sobie na dojazdowce dogrzejesz) w codziennej eksploatacji moze przeszkadzac wtedy polecam DS 2500 (tyle ze ten jest mniej odporny na temp)

Jesli lubisz neutralna charakterystyke to przod 2500 tyl Ferodo Premier (lub 3000 i tyl 2500) Jesli lubisz "nadrzucac" tylem to przod tyl 2500.

Wszystko się zgadza , tylko trzeba koniecznie dodac że do takich klocków DS2500, DS3000 musi być odpowiednio mocna tarcza, seryjnej, czy zwykłej Brembo, zdecydowanie nie

yaneeks
0 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: [MY02 US WRX] tarcze hamulcowe i klocki

Post 8 cze 2011, o 11:08

Witam,

Mam pytanie jak to w końcu jest z tymi ds3000...? Tylko proszę o opinie osób, które faktycznie ich używały... na zagranicznych forach czytałem, że na ulicę są ok i bardzo dobrze łapią, a że ten brak hamowania na zimno to mit. Mam w clio ds2500 i szczerze mówiąc oczekiwałem czegoś więcej dlatego myślę nad ds3000. Tarcze to Brembo ORO przód, tył mikoda sport :-p

jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
Polubił: 83 razy
Polubione posty: 443 razy

Re: [MY02 US WRX] tarcze hamulcowe i klocki

Post 8 cze 2011, o 12:08

yaneeks pisze:Mam w clio ds2500 i szczerze mówiąc oczekiwałem czegoś więcej dlatego myślę nad ds3000.
Co to znaczy, że więcej oczekiwałeś?

Zdarza Ci się przegrzać je tak, żeby przestały już działać?

yaneeks
0 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: [MY02 US WRX] tarcze hamulcowe i klocki

Post 8 cze 2011, o 12:18

nie nie... powiem tak: kiedyś miałem w samochodzie Fiat Bravo HGT klocki Brembo ORO... już niestety nie pamiętam ich numeru - były czarne z szarą naklejką i żółtymi napisami. Z tego co wiem Brembo nie robilo klocków tylko brało od Ferodo, Pagida itp., pamiętam że na klockach kiedy się na nie patrzyło były opiłki metalu w kolorze złotym - te klocki rewelacyjnie hamowały w każdych warunkach. Delikatnie mogłem nacisnąć hamuleć i wyraźnie czuć było moc klocka.

Co do ds2500 myślałem że trochę agresywniej będą łapały, stąd zastanawiam się nad ds3000 p i ds2500 t, tylko nie wiem jak ds3000 się sprawdzają (faktycznie) na ulicy, gdyz jedni piszą że super, inni że trzeba grzać, jeszcze innym pękają wypasione tarcze, kolejnym mikoda sport wytrzymuje ds3000 na torze..

Żywotność tarcz nie ma dla mnie absolutnie żadnego znaczenia... rocznie robie 4-5 tys.

jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
Polubił: 83 razy
Polubione posty: 443 razy

Re: [MY02 US WRX] tarcze hamulcowe i klocki

Post 8 cze 2011, o 12:36

To jak chcesz żeby współczynnik tarcia był jak największy, a na tarczach Ci nie zależy, to kup Carbon Lorraine CL6.


Tylko jakie to ma znaczenie?

Efektywność hamowania będzie finalnie taka sama, tylko musisz słabiej naciskać pedał. Klocki na mocniejsze powinno się zmieniać, jak te nie dają rady termicznie.

yaneeks
0 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: [MY02 US WRX] tarcze hamulcowe i klocki

Post 8 cze 2011, o 12:41

Rozumiem, natomiast jak cl6 działają? Iskry lecą? Tego chiałbym uniknąć :/

jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
Polubił: 83 razy
Polubione posty: 443 razy

Re: [MY02 US WRX] tarcze hamulcowe i klocki

Post 8 cze 2011, o 12:49

Nie wiem jak to wygląda z zewnątrz, ale przy spokojnej jeździe, jak są zimne,działają na tarcze podobnie jak kamień szlifierski, błyskawicznie je masakrują.

Co ciekawe, przy szybkiej jeździe, jak są mocno rozgrzane, już nie.

yaneeks
0 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: [MY02 US WRX] tarcze hamulcowe i klocki

Post 8 cze 2011, o 12:54

no to ładnie :P, a miałeś może ds2500 i ds3000? Jak byś je do siebie porównał?

jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
Polubił: 83 razy
Polubione posty: 443 razy

Re: [MY02 US WRX] tarcze hamulcowe i klocki

Post 8 cze 2011, o 16:02

Nie, na ds3000 nie jeździłem.

Ale ds2500 i w zacisku z WRX i STi dają radę, nie miałem do nich większych zastrzeżeń. Chociaż CL5+ są moim zdaniem sporo lepsze (tam gdzie ds2500 już zaczynały dawać pierwsze oznaki przegrzania się i spadku skuteczności, CL5+ działa idealnie).

gendziu
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Lokalizacja: 0-22
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: [MY02 US WRX] tarcze hamulcowe i klocki

Post 20 cze 2011, o 19:15

jarmaj pisze:ds2500 nie miałem do nich większych zastrzeżeń
a slyszalem o takim przypadku, ze sie zywym ogniem zapalily na jakichs tam walimskich patelniach :evilgrin: :-p

CL5 , wymagaja jakiejs specjalnej tarczy, czy ori brembo wystarczy?
yaneeks CL5 beda piszczec przy hamowaniu(a ja wlasnie takich klockow szukalem, piiiiiii :thumb: nie mogie sie doczekac kiedy sie skoncza te na ktorych jezdze :razz: ), wiec jesli Ci to nie przeszkadza to je bierz, generalnie na 'drugim' forum, panuje przewaga na CL, bo ferodo rzekomo na zimno 'nie hamuje' :roll:
Nie sztuką zabić muchę na przedniej szybie, sztuka zabić ją na bocznej:)

gendziu
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Lokalizacja: 0-22
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: [MY02 US WRX] tarcze hamulcowe i klocki

Post 20 cze 2011, o 19:17

aha, i pare osob w sporym pozytywie wypowiada sie o japonskich winmaxach, cena sporo mniejsz jakosc jak nie lepsza od ferodo
Nie sztuką zabić muchę na przedniej szybie, sztuka zabić ją na bocznej:)

jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
Polubił: 83 razy
Polubione posty: 443 razy

Re: [MY02 US WRX] tarcze hamulcowe i klocki

Post 20 cze 2011, o 19:27

gendziu pisze:bo ferodo rzekomo na zimno 'nie hamuje' :roll:
Kompletna bzdura moim zdaniem, a przejeździłem trochę kompletów ds2500 w różnych hamulcach. Na pewno na zimno hamują trochę gorzej niż rozgrzane, ale nie tak żeby powiedzieć, że nie hamują - przy normalnej jeździe niezauważalna różnica. A to "słąbiej" nie jest gorsze od dajmy na to seryjnych klocków.

Więc to nieprawda.

gendziu
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Lokalizacja: 0-22
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: [MY02 US WRX] tarcze hamulcowe i klocki

Post 20 cze 2011, o 20:24

No wlasnie, dlatego napisalem 'rzekomo'

Jaka tarcze do CL RC5+ ?
Nie sztuką zabić muchę na przedniej szybie, sztuka zabić ją na bocznej:)

jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
Polubił: 83 razy
Polubione posty: 443 razy

Re: [MY02 US WRX] tarcze hamulcowe i klocki

Post 20 cze 2011, o 20:40

U mnie są w tej chwili z DBA. W górach zestaw dał radę.

gendziu
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Lokalizacja: 0-22
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: [MY02 US WRX] tarcze hamulcowe i klocki

Post 20 cze 2011, o 21:27

Ok, ale czy tarcza DBA wraz z tymi CLami, da piszczenie klocka?
Nie sztuką zabić muchę na przedniej szybie, sztuka zabić ją na bocznej:)

ODPOWIEDZ