Tuning Forestera 2.5 Xt

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Gość
5 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Tuning Forestera 2.5 Xt

Post 27 sie 2009, o 12:49

Azrael pisze:Problemem jedynym jest silnhik 2.5T.
No tak...
jestem zdaniem, że dobrze byłoby włożyć Cosworth LongBlock EJ25...
ale czasem niestety trzeba iść na kompromisy...
;-)

To na razie tylko moje rozważania.
Myślę czasem, żeby wrócić do Subaru.
I chyba najbardziej chodzi mi po głowie Legacy GT MY07-08... do ewentualnego doinwestowania.
:->



Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: Tuning Forestera 2.5 Xt

Post 27 sie 2009, o 12:56

gootek pisze: jestem zdaniem, że dobrze byłoby włożyć Cosworth LongBlock EJ25...

Cosworth nie jest jedyna firmą która potrafi złożyć mocny silnik 2.5T, na pewno też nie jest najtańszą.


gootek pisze: I chyba najbardziej chodzi mi po głowie Legacy GT MY07-08... do ewentualnego doinwestowania.
Jakbym mial budżet teraz to bym chciał Spec.B na gwarancji.

Gość
5 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Tuning Forestera 2.5 Xt

Post 27 sie 2009, o 13:06

Azrael pisze:Jakbym mial budżet teraz to bym chciał Spec.B na gwarancji.
Masz na myśli Spec.B z silnikiem H6?
Ja, mimo tego co wiadomo o jakości ostatnio produkowanych 2.5T, jednak bym wolał silnik turbodoładowany niż wolnossący.

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: Tuning Forestera 2.5 Xt

Post 27 sie 2009, o 13:12

gootek, ja też ale niesamowicie wnerwiaja mnie US-spece i ich dziwactwa i chce mieć auto z rynku EU do jezdżenia na codzień. Wynalazki do upalania.

Gość
5 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Tuning Forestera 2.5 Xt

Post 27 sie 2009, o 13:30

Moja kombinacja jest taka, żeby auto kupić nowe albo prawie nowe i pojeździć nim tak ze dwa lata w pracy, robiąc wówczas tak około 150 tys. km, a potem go sobie zostawić do użytku domowo-weekendowego. Dlatego lepsze byłoby turbo, bo oferuje lepszy potencjał do ewentualnego tuningu.
Na tej zasadzie zostawiłem sobie kiedyś Forestera 2.0 XT, tyle, że żona, która nim obecnie jeździ, nie chce w nim zmieniać/dodawać.

Jeśli chodzi o silnik wolnossący w EU-spec do codziennego jeżdżenia po Polsce, to jednak bym wolał Hondę Legend, niż Legacy Spec.B (salonowa różnica w cenie nie jest aż taka duża).

Bardzo zadowolony jestem z Pajero i pewnie zostanie w domu dla żony.
Ale waham się czy wtedy kupić kolejnego do firmy, bo lubie Pajero, ale z drugiej strony lubię zmiany.
:roll:

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: Tuning Forestera 2.5 Xt

Post 27 sie 2009, o 13:41

gootek pisze: Jeśli chodzi o silnik wolnossący w EU-spec do codziennego jeżdżenia po Polsce, to jednak bym wolał Hondę Legend, niż Legacy Spec.B (salonowa różnica w cenie nie jest aż taka duża).

Ja mam wybór z dwóch marek a Mitsubishi nie robi nic sensownego. Niemniej to czysto akademickie bo najprawdopodobniej zostanę jeszcze dlugi czas z Impreza.

Gość
5 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Tuning Forestera 2.5 Xt

Post 27 sie 2009, o 19:10

Azrael pisze:Ja mam wybór z dwóch marek a Mitsubishi nie robi nic sensownego.
Te dwie marki też dają jakiś wybór...
;-)

Oj, to mała przesada, że Mitsubishi nie robi nic sensownego...
OK, brakuje obecnie na rynku europejskim Galanta i Eclipse...
ale tak poza tym to jest trochę modeli...
nie wszystkie dla starych pierników ;-)

A tak nawiasem mówiąc co myślisz o Lancerze Ralliart?
Jeśli o mnie chodzi, to myślę, że to może być ciekawy samochód na co dzień.
:->

Niedźwiedź
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Warszawa
Auto: SI
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Tuning Forestera 2.5 Xt

Post 27 sie 2009, o 20:12

Azrael pisze: niesamowicie wnerwiaja mnie US-spece i ich dziwactwa
co konkretnego masz na myśli? Myślałem, że oprócz blacharki i hebli to wielu zmian istotnych nie ma.
gootek pisze: jednak bym wolał Hondę Legend, niż Legacy Spec.B
jakoś nie bardzo mi się widzi zestawienie Legand z Legacy. IMHO to zdecydowanie inne segmenty aut.
Obrazek
Obrazek

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: Tuning Forestera 2.5 Xt

Post 27 sie 2009, o 21:17

gootek pisze: A tak nawiasem mówiąc co myślisz o Lancerze Ralliart?
Jeśli o mnie chodzi, to myślę, że to może być ciekawy samochód na co dzień.
:->

Zubożone Evo, może być fajny. Ale SST dla mnie go dyskwalifikuje.

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: Tuning Forestera 2.5 Xt

Post 27 sie 2009, o 21:25

Niedźwiedź pisze: co konkretnego masz na myśli? Myślałem, że oprócz blacharki i hebli to wielu zmian istotnych nie ma.

zegary w mph, przebieg w mph, spalanie w us gallonach, odpalanie tylko ze sprzęgłem, brzęczyk po wsadzeniu kluczyka, inne światła i ogólne z nimi jazdy z policją, inne kluczyki i pilot rodem z Zetora...

Gość
5 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Tuning Forestera 2.5 Xt

Post 27 sie 2009, o 21:45

Azrael pisze:Ale SST dla mnie go dyskwalifikuje.
Chodzi generalnie o to, że wolisz M/T, czy też SST to jest równiez jakiś straszny dramat na tle dobrych skrzyń A/T?

(tylko proszę nie pisz, że nie ma dobrych A/T :giggle: )

Niedźwiedź pisze:jakoś nie bardzo mi się widzi zestawienie Legand z Legacy. IMHO to zdecydowanie inne segmenty aut.
Tak i nie.
Jeśli chodzi o wielkosć to odpowiednikiem Legacy jest Accord.
Tyle, że Legacy SpecB to flagowy sedan w ofercie Subaru.
A flagowym sedanem w ofercie Hondy jest nieco większy od Legacy - Legend.

No i jako ciekawostka ceny tych sedanów:
najdroższa Honda Accord 2,4i-VTEC (201KM) A5 Executive: 155 000 zł
najdroższa Honda Legend 3,7 VTEC (295KM) A5: 258 000 zł
najdroższe Subaru Legacy 3,0 (245KM) A5 Spec.B 213 850 zł.

Więc jak widać i mocą i ceną Legacy jest dokładnie pomiędzy Accordem a Legendem.

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: Tuning Forestera 2.5 Xt

Post 27 sie 2009, o 21:59

gootek pisze: Chodzi generalnie o to, że wolisz M/T, czy też SST to jest równiez jakiś straszny dramat na tle dobrych skrzyń A/T?

(tylko proszę nie pisz, że nie ma dobrych A/T :giggle: )

Straszny dramat jak się zepsuje po gwarancji, poza tym jest OK chyba. Natomiast ja nie moge miec auta w ktorym nie trenuje sprawnego operowania skrzynią.

Gość
5 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Tuning Forestera 2.5 Xt

Post 27 sie 2009, o 22:27

Azrael,
znalazłem samochód dla Ciebie:
- Mitsubishi 3000 GT w najlepszej wersji VR-4 z samego początku produkcji, dokładnie z 1991,
absolutna igła z przebiegiem 5700 km !!

(silnik V6 twin-turbo: 286 KM , AWD, M/T,... )

Egzemplarz kosmiczny.
Sam nie wiem czy wolałbym nim jeździć, czy tylko podziwiać jako cacko w kolekcji (której nie mam).

I biorąc pod uwagę to wszystko 30 tys. euro to nie jest moim zdaniem wygórowana cena:

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... abNumber=1
Ostatnio zmieniony 27 sie 2009, o 22:34 przez Gość, łącznie zmieniany 1 raz.

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: Tuning Forestera 2.5 Xt

Post 27 sie 2009, o 22:30

Ładny ale one ponoc bardzo nieudane były tylko wyglądały fajnie. Na pewno nie jest to auto do codziennego szargania po Wawie czy Polsce i po dziurach w szczególności.

Gość
5 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Tuning Forestera 2.5 Xt

Post 27 sie 2009, o 22:33

Azrael pisze:Ładny ale one ponoc bardzo nieudane były tylko wyglądały fajnie. Na pewno nie jest to auto do codziennego szargania po Wawie czy Polsce i po dziurach w szczególności.
No nie wiem,
na początku lat 90, kiedy studiowałem w W-wie, kilku ważniejszych stołecznych gangsterów jeździło takimi i nie słyszałem, żeby któryś narzekał...
;-)

rrosiak
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: W-wa, Kutno
Auto: Duża Dacia :)
Polubił: 129 razy
Polubione posty: 199 razy

Re: Tuning Forestera 2.5 Xt

Post 27 sie 2009, o 22:33

gootek, coś link "uciekł", ale zapewne chodzi ci o ten egzemplarz.
"Pan Macierewicz bardzo często mówi co wie, ale rzadko wie co mówi." - L.Miller - :giggle:
Z dwojga złego wolę, gdy krajem rządzą złodzieje zamiast kretynów. :idea:

Gość
5 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Tuning Forestera 2.5 Xt

Post 27 sie 2009, o 22:36

rrosiak pisze:gootek, coś link "uciekł",
Dzięki, już poprawiłem.
Tak o ten chodzi.

jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński
Polubił: 83 razy
Polubione posty: 443 razy

Re: Tuning Forestera 2.5 Xt

Post 27 sie 2009, o 23:38

gootek pisze:[- Mitsubishi 3000 GT w najlepszej wersji VR-4 z samego początku produkcji, dokładnie z 1991,
absolutna igła z przebiegiem 5700 km !!

Mniam, piękny.

Pamiętam jakie przeżywki w latach 90-tych miałem na widok takich..... :oops:

ODPOWIEDZ