a tego to nie wiedziałem. To się ustawili...Azrael pisze: Niedźwiedź, w całej Polsce nie robi bo z tego co rozumiem to Maptek ma wyłączność.
Nierówne przyspieszanie
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
- Niedźwiedź
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: SI
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Nierówne przyspieszanie
- Grzesiek_67
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Adamów
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Nierówne przyspieszanie
Kuba, jak to jest ? Wytłumacz niemocie.Azrael pisze: Niedźwiedź, w całej Polsce nie robi bo z tego co rozumiem to Maptek ma wyłączność.
Czy ta wyłączność związana jest z ECUTEKiem ?
Czy nie ma możliwości aby jakakolwiek inna firma w Polsce również współpracowała z ECUTEKiem ?
Czy też może ta ewentualna współpraca związana jest z niewspółmiernymi kosztami płaconymi na rzecz ECUTEKa, których nie dało by się przenieść na klienta finalnego (cenowo wychodziło by dramatycznie mało konkurencyjnie) ?
Opowiedz trochę, bo jakoś mi się w głowie nie chce zmieścić, że sami (4turbo) rezygnujecie z dosyć pojemnego rynku

Pozdrawiam
Grzegorz
Brak podpisu.
Re: Nierówne przyspieszanie
Aktualnie tylko Ecutec (z dostępnych rozwiązań) umie modyfikować zawartość komputerów JECS. Maptek jest już przedstawicielem Ecuteca i ma dodatkowo soft do tych konkretnych samochodów (np. dealer Ecuteca w Ostravie nie ma). Prawdopodobnie Maptekowi dawno już zamortyzował się sprzęt i software, tymczasem nowa firma musiałaby zainwestować grubą kasę możliwość zrobienia kilku GTeków i Foresterów rocznie (te auta nie robią się młodsze!).
Kiedyś rozważaliśmy Ecutec czy OpenECU i wybraliśmy OpenECU sądzę że to była słuszna decyzja.
W razie czego mamy zaprzyjaźnionego dealera Ecuteca, który może dla nas zrobić samochód którego my nie możemy (sprawdzę w wolnej chwili czy na pewno ma soft do GT/F-STurbo), my pracujemy nad rowiązaniem alternatywnym z relatywnie tanim ECU stand alone. Inne podejścia nie mają sensu ekonomicznego w moim przekonaniu. Ja mam wielki sentyment do GTeków i sam kiedyś będę jeszcze jeździł takim, ale biznesu to już w tym coraz mniej.
Kiedyś rozważaliśmy Ecutec czy OpenECU i wybraliśmy OpenECU sądzę że to była słuszna decyzja.
W razie czego mamy zaprzyjaźnionego dealera Ecuteca, który może dla nas zrobić samochód którego my nie możemy (sprawdzę w wolnej chwili czy na pewno ma soft do GT/F-STurbo), my pracujemy nad rowiązaniem alternatywnym z relatywnie tanim ECU stand alone. Inne podejścia nie mają sensu ekonomicznego w moim przekonaniu. Ja mam wielki sentyment do GTeków i sam kiedyś będę jeszcze jeździł takim, ale biznesu to już w tym coraz mniej.
- Grzesiek_67
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Adamów
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Nierówne przyspieszanie
Dzięki Kuba, wszystko jasne (może będę się odzywał w związku z zaprzyjażnionym Ecutecowcem
).
Pozdrawiam
Grzegorz

Pozdrawiam
Grzegorz
Brak podpisu.
- Niedźwiedź
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: SI
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Nierówne przyspieszanie
to i innym się przydaGrzesiek_67 pisze: Dzięki Kuba, wszystko jasne (może będę się odzywał w związku z zaprzyjażnionym Ecutecowcem).

- Niedźwiedź
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: SI
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Nierówne przyspieszanie
Już 1 bar. Jako mi ładnie wystroił.Niedźwiedź pisze: hogi napisał(a):Ja jeżdżę na 0,85.
ale na "tej małej turbince" tak ? Delikatny remapik?

Doradca Finansowy
http://www.greatpe.pl
http://www.greatpe.pl
- Niedźwiedź
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: SI
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
- Grzesiek_67
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Adamów
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Nierówne przyspieszanie
hogi pisze: Już 1 bar. Jako mi ładnie wystroił.
No właśnie, mój jak jest zepsuty to tyle ładuje, współczuję

Pozdrawiam
Grzegorz
PS. Nie zmieniłeś turbiny ??? Wydech pełny przelot, czy tylko backbox ? Na jakim paliwie strojone ?
Brak podpisu.
Re: Nierówne przyspieszanie
Ty jesteś Grzesiu zepsuty. Do cna... 

Doradca Finansowy
http://www.greatpe.pl
http://www.greatpe.pl
- Niedźwiedź
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: SI
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Nierówne przyspieszanie
a mi Dżanek (już ładnie prosiłem) ładnie wystroi 0,6hogi pisze: Jako mi ładnie wystroił.![]()


Re: Nierówne przyspieszanie
Grzesiek_67 pisze: PS. Nie zmieniłeś turbiny ??? Wydech pełny przelot, czy tylko backbox ? Na jakim paliwie strojone ?
Turbo pozostałe małe, wydech cały od turbo do końca, ostatni tłumik Sebring. Strojone na LPG

I v-power racing.
Po katowaniu EGT 830 'C a na LPG 770 'C

Doradca Finansowy
http://www.greatpe.pl
http://www.greatpe.pl
- Grzesiek_67
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Adamów
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Nierówne przyspieszanie
hogi pisze: Ty jesteś Grzesiu zepsuty. Do cna...![]()
Prawdę powiadasz, od stóp do czubek głowy

Tak czy siak - gratuluję

Pozdrawiam
Grzegorz
Brak podpisu.
- Niedźwiedź
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: SI
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Nierówne przyspieszanie
ładniehogi pisze: Po katowaniu EGT 830 'C a na LPG 770 'C![]()

samo zrobienie przelotu też "coś daje" prawda?
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 83 razy
- Polubione posty: 443 razy
Re: Nierówne przyspieszanie
Poświęć ten bak (który w stosunku do ceny strojenia prawie nic nie kosztuje) i jedź do Poznania.
- Grzesiek_67
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Adamów
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Nierówne przyspieszanie
jarmaj pisze: Poświęć ten bak (który w stosunku do ceny strojenia prawie nic nie kosztuje) i jedź do Poznania.
Jarek, bak to za mało

Wracając z Poznania byłem tak ujarany radochą, że mam takie "inne" auto, że pozwoliłem sobie jeden bak spalić na odcinku (A2) 200km. Spalanie wyszło wreszcie książkowe, czyli 30l/100km. Wskazówka prędkościomierza poszła grubo poza skalę. Jedno z piękniejszych doznań w Subarce, warte każdej mamony

Pozdrawiam
Grzegorz
Brak podpisu.
- Grzesiek_67
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Adamów
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Nierówne przyspieszanie
Grzesiek_67 pisze: PS. A bym zapomniał o najważniejszym, WRAŻENIE Z TESTOWEJ JAZDY Z JAŚKIEM NA LEWYM - BEZCENNE![]()
Gwoli wyjaśnienia, jakby kto opacznie zrozumiał powyższe słowa to spieszę wyjaśnić - testowa jazda z Jaśkiem jest o tyle bezcenna, o ile nauka, którą podczas niej pobieramy nie jest płatna. A powinna być !
Jasiu, jeszcze raz serdeczne dzięki za multum doświadczeń, które leszcz (patrz : ja

A żeby do końca uwiarygodnić powyższe, iż nie jest to żadne wariactwo a wyłącznie bezpieczna edukacja napiszę tak : mój Forek jest do Twojej dyspozycji tylekroć, ilekroć będziesz go potrzebował

Pozdrawiam
Grzegorz
Brak podpisu.
- Niedźwiedź
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: SI
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Nierówne przyspieszanie
ja nie miałem tej przyjemności. Może następnym razemGrzesiek_67 pisze: Gwoli wyjaśnienia, jakby kto opacznie zrozumiał powyższe słowa to spieszę wyjaśnić - testowa jazda z Jaśkiem jest o tyle bezcenna, o ile nauka, którą podczas niej pobieramy nie jest płatna. A powinna być !
Jasiu, jeszcze raz serdeczne dzięki za multum doświadczeń, które leszcz (patrz : ja) miał frajdę i pożytek odebrać.
A żeby do końca uwiarygodnić powyższe, iż nie jest to żadne wariactwo a wyłącznie bezpieczna edukacja napiszę tak : mój Forek jest do Twojej dyspozycji tylekroć, ilekroć będziesz go potrzebował
Pozdrawiam
Grzegorz


no nikt mi nie odpowiedział no. Halo.Niedźwiedź pisze: samo zrobienie przelotu też "coś daje" prawda?

- Grzesiek_67
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Adamów
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Nierówne przyspieszanie
Niedźwiedź,
pełny przelot (czyli brak katalizatorów, jako przeszkadzajek w swobodnym przepływie spalin oraz zazwyczaj powiększona średnica do 2,5, 3 i więcej cali )jest zakładany w celu ułatwienia gorącym spalinom jak najszybszego opuszczenia komór spalania. Po pierwsze zapobiega to budowania się niebezpiecznych wartości EGT (różnie podają ale standard tłoki zaczynają płynąć przy 950-1000 C) oraz przyśpiesza spool turbinki. W seryjnym aucie nie widzę potrzeby montażu przelotowego układu wydechowego, można se dla lansu wymienić ostatnią puchę, coby ładniej mruczał.
uppipe - część od kolektora do gorącej części turbiny (tędy lecą gorące spaliny, które "ruchają" wiatrakiem powodując coraz większe ciśnienie doładowania,
downpipe - część wydechu, tuż za turbo, z charakterystycznym kolankiem do środkowej części. Posiada kołnierz (część przylegająca bezpośrednio do turbo). Im szerszy kołnierz, tym (po wystrojeniu) szansa na posiadanie mniejszej turbodziury (tzw. laga). EDIT : PATRZ KOMENTARZ AZRAELA PONIŻEJ.
dolot - to kompletny system dolotowy powietrza. Se te powietrze wchodzi dalej pucha z filtrem, potem zimna część turbiny, potem IC (tu jest schładzane a więc może się zagęścić), przepustnica i potem baranami już se one leci do komór spalania (oczywizda pomieszane z paliwkiem podanym przez wtryskiwacze).
Kuba, popraw (lub uściśl) z łaski swojej, jak coś pomieszałem, proszę
Pozdrawiam
Grzegorz
pełny przelot (czyli brak katalizatorów, jako przeszkadzajek w swobodnym przepływie spalin oraz zazwyczaj powiększona średnica do 2,5, 3 i więcej cali )jest zakładany w celu ułatwienia gorącym spalinom jak najszybszego opuszczenia komór spalania. Po pierwsze zapobiega to budowania się niebezpiecznych wartości EGT (różnie podają ale standard tłoki zaczynają płynąć przy 950-1000 C) oraz przyśpiesza spool turbinki. W seryjnym aucie nie widzę potrzeby montażu przelotowego układu wydechowego, można se dla lansu wymienić ostatnią puchę, coby ładniej mruczał.

uppipe - część od kolektora do gorącej części turbiny (tędy lecą gorące spaliny, które "ruchają" wiatrakiem powodując coraz większe ciśnienie doładowania,
downpipe - część wydechu, tuż za turbo, z charakterystycznym kolankiem do środkowej części. Posiada kołnierz (część przylegająca bezpośrednio do turbo). Im szerszy kołnierz, tym (po wystrojeniu) szansa na posiadanie mniejszej turbodziury (tzw. laga). EDIT : PATRZ KOMENTARZ AZRAELA PONIŻEJ.
dolot - to kompletny system dolotowy powietrza. Se te powietrze wchodzi dalej pucha z filtrem, potem zimna część turbiny, potem IC (tu jest schładzane a więc może się zagęścić), przepustnica i potem baranami już se one leci do komór spalania (oczywizda pomieszane z paliwkiem podanym przez wtryskiwacze).
Kuba, popraw (lub uściśl) z łaski swojej, jak coś pomieszałem, proszę

Pozdrawiam
Grzegorz
Ostatnio zmieniony 1 wrz 2009, o 10:22 przez Grzesiek_67, łącznie zmieniany 4 razy.
Brak podpisu.
Re: Nierówne przyspieszanie
Grzesiek_67 pisze: Im szerszy kołnierz, tym (po wystrojeniu) szansa na posiadanie mniejszej turbodziury (tzw. laga).
Kompletnie nie tak. Kołnierz usprawnia prace wastegate i dodaje kilka koni na górze gdy spaliny idą w duzej czesci bokiem (szczególnie przy małym turbo), z lagiem nie ma nic wspolnego.
- Grzesiek_67
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Adamów
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Nierówne przyspieszanie
Azrael,
dzięki, bo bym tkwił w tym ciemnogrodzie do końca dni moich
Albo źle usłyszałem, albo źle pamiętam albo "młody" ELTEK walił mnie w rogi
Pozdrawiam
Grzegorz
dzięki, bo bym tkwił w tym ciemnogrodzie do końca dni moich

Albo źle usłyszałem, albo źle pamiętam albo "młody" ELTEK walił mnie w rogi

Pozdrawiam
Grzegorz
Brak podpisu.
Re: Nierówne przyspieszanie
Grzesiek_67, 95% ludzi nie wie po co te szerokie kołnierze tylko wiedzą że mają być 

- Niedźwiedź
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: SI
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Nierówne przyspieszanie
Godlik, Azrael, Grzesiek_67, - dzięki Panowie. Tych moich podstawowy pytań jeszcze pewnie kilka będzie...z góry ostrzegam i dziękuję za odpowiedzi
I pierwsze pytanie z serii - czy nie robiąc przelotu warto wymienić np sam downpipe i/lub upipe? Co to da/popsuje
?
http://allegro.pl/item729649573_el_tec_ ... npipe.html

I pierwsze pytanie z serii - czy nie robiąc przelotu warto wymienić np sam downpipe i/lub upipe? Co to da/popsuje

http://allegro.pl/item729649573_el_tec_ ... npipe.html
- Grzesiek_67
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Adamów
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Nierówne przyspieszanie
Niedźwiedź,
nie bardzo mogę wczytać linka ale bez ruszania mapy nie widzę w sensu wydawania pieniędzy na downpipe.
Niedzwiadek, wstrzymaj konia
Ja wiem co przeżywasz, sam na szczęście mam to już trochę za sobą. Na początku się zastanów co chcesz uzyskać z Twojego forka, potem zrób specyfikację gratów i czynności które umożliwią Ci realizację celu, potem zbierz kasę i just make it !
Nie działaj chaotycznie i na oślep, zmęczysz się, wydasz kasę a efektu, jak nie było tak nie będzie. Serio.
I jeszcze jedna rzecz - nie licz na to, że tanią kombinacją da się osiągnąć bezpieczne i trwałe efekty. W takie bajki po prostu nie wierz.
Pozdrawiam
Grzegorz
nie bardzo mogę wczytać linka ale bez ruszania mapy nie widzę w sensu wydawania pieniędzy na downpipe.
Niedzwiadek, wstrzymaj konia


Nie działaj chaotycznie i na oślep, zmęczysz się, wydasz kasę a efektu, jak nie było tak nie będzie. Serio.
I jeszcze jedna rzecz - nie licz na to, że tanią kombinacją da się osiągnąć bezpieczne i trwałe efekty. W takie bajki po prostu nie wierz.
Pozdrawiam
Grzegorz
Brak podpisu.