STi... i stukajacy tyl.

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
mizoo
Awatar użytkownika
Administrator
Lokalizacja: to tu, to tam
Auto: U r a bus (GT)
Polubił: 0
Polubione posty: 0

STi... i stukajacy tyl.

Post 10 wrz 2009, o 18:52

Siemano ;) Tyl w STi stuka juz od jakiegos czasu. Zdarzylem sie przyzwyczaic ale chyba warto cos nad nim pomyslec. :>
Nasunelo mi sie, przy tej okazji, na mysl kilka pytan:

- Czy stukajacy tyl powoduje jakas wieksza niz minimalna utrate sprawnosci amorka?
- Czy regenerowal ktos moze tylna serie w STi? Slyszalem o firmach Zerkopol i "Blonski" z Zielonek.
- Czy Kayaba Ultra SR to generalnie to co seria?
- Czy znacie jakies inne, niekawiorowe opcje? :]


Obrazek
Subaru - the source of wanderlust. || http://mizoo.pl - foto galeria

vibowit
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Kiełpin
Auto: szkoda
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: STi... i stukajacy tyl.

Post 10 wrz 2009, o 20:21

mizoo, TTTM.
Regeneracja moim zdaniem nie ma sensu. Ponoć to, że stuka nie ma wpływu na sprawność amortyzatora.
Z mocno niekawiorowych opcji to np. AGX-y.
czarne jest piękne...

jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński
Polubił: 83 razy
Polubione posty: 443 razy

Re: STi... i stukajacy tyl.

Post 10 wrz 2009, o 20:29

Ja jak zwykle polecam Tein SS. Jak chodzi o działanie, to na pewno lepszy od serii STi. Jest trochę twardszy, a mimo to dobrze wybiera nierówności i świetnie nadaje się na nasze drogi. Używam od roku i działa bezawaryjnie.

A przy tym ma regulację kąta nachylenia, więc można lepszą geometrię sobie zrobić.

owoc666
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: Kraków
Auto: było STi '05
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: STi... i stukajacy tyl.

Post 10 wrz 2009, o 20:32

mizoo pisze: - Czy stukajacy tyl powoduje jakas wieksza niz minimalna utrate sprawnosci amorka?


To początek jego końca.
mizoo pisze: - Czy regenerowal ktos moze tylna serie w STi? Slyszalem o firmach Zerkopol i "Blonski" z Zielonek.
Sam rozważam, ale cena przekracza (znacznie) cenę Teina SS. I ma to niewiele wspólnego z regeneracją, co z zakupem nowego amortyzatora Bilstein B6 (B36) i przespawaniem mocowania do zwrotnicy, więc potrzebujesz cztery stare amortyzatory.
mizoo pisze: - Czy Kayaba Ultra SR to generalnie to co seria?

Coś podobnego i warte założenia, tym bardziej, że do Ciebie są (5x100).
mizoo pisze: - Czy znacie jakies inne, niekawiorowe opcje? :]

J. w. - AGXy - ale niestety to downgrade.
Obrazek Obrazek

411KM @ 575Nm

mizoo
Awatar użytkownika
Administrator
Lokalizacja: to tu, to tam
Auto: U r a bus (GT)
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: STi... i stukajacy tyl.

Post 10 wrz 2009, o 20:41

Dzieki za Wasze skromne zdanie. 8-)
AGX-y w takim razie odpuszczam bo minimum to oczywiscie seria. Tein to fajna sprawa ale sensownie byloby zalozyc komplet a to juz wiekszy wydatek.
Pojde chyba w Kayabe Ultra SR na tyl skoro jest jak seria, a seria fajna jest*. :->

*Subiektywne odczucie
Obrazek
Subaru - the source of wanderlust. || http://mizoo.pl - foto galeria

owoc666
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: Kraków
Auto: było STi '05
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: STi... i stukajacy tyl.

Post 10 wrz 2009, o 20:57

mizoo pisze: Tein to fajna sprawa ale sensownie byloby zalozyc komplet a to juz wiekszy wydatek.
???
mizoo pisze: Pojde chyba w Kayabe Ultra SR na tyl skoro jest jak seria, a seria fajna jest*. :->


Nie wiem, czy nie trzeba zmieniać czterech..? Seria jest fajna, potwierdzam, ale wydawanie 3,5k PLN co 10-15k km to głupota.
Obrazek Obrazek

411KM @ 575Nm

mizoo
Awatar użytkownika
Administrator
Lokalizacja: to tu, to tam
Auto: U r a bus (GT)
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: STi... i stukajacy tyl.

Post 10 wrz 2009, o 21:29

Czemu cztery? ;]
Obrazek
Subaru - the source of wanderlust. || http://mizoo.pl - foto galeria

Alan, Alan, Alan!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: WiśniaNieWiśnia
Polubił: 130 razy
Polubione posty: 365 razy

Re: STi... i stukajacy tyl.

Post 10 wrz 2009, o 21:45

owoc666 pisze: To początek jego końca.
ZTCW to poprostu stuka, nie konczy sie.

Tzn. to co stuka sie skonczylo :mrgreen:

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: STi... i stukajacy tyl.

Post 11 wrz 2009, o 00:43

remek pisze: ZTCW to poprostu stuka, nie konczy sie.

Ma luz więc nie tłumi drobnych nierówności. Nieodczuwalne dla kierowcy ale pogarsza przyczepność.

owoc666
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: Kraków
Auto: było STi '05
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: STi... i stukajacy tyl.

Post 11 wrz 2009, o 09:18

No i dźwięk doprowadza do szału kierowcę (przynajmniej mnie).
Obrazek Obrazek

411KM @ 575Nm

mizoo
Awatar użytkownika
Administrator
Lokalizacja: to tu, to tam
Auto: U r a bus (GT)
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: STi... i stukajacy tyl.

Post 11 wrz 2009, o 09:20

owoc666, wszystko jest fajnie kiedy sie przyzwyczaisz. Ale tylko do momentu kiedy ktos wsiadzie do Ciebie do auta i zapyta - Co tak tam z tylu stuka? Argh......
Obrazek
Subaru - the source of wanderlust. || http://mizoo.pl - foto galeria

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: STi... i stukajacy tyl.

Post 11 wrz 2009, o 10:23

W dalszym etapie się zacierają i przestaje tylne zawieszenie pracować.

ky
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Boat City
Auto: die Pflaume
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: STi... i stukajacy tyl.

Post 11 wrz 2009, o 10:31

I ogólnie jest to cecha apsajdów, nie tylko amortyzatorów z STI.

r.
Wieśniak w trójce. Dla przyjaciół Rufjan.

mizoo
Awatar użytkownika
Administrator
Lokalizacja: to tu, to tam
Auto: U r a bus (GT)
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: STi... i stukajacy tyl.

Post 11 wrz 2009, o 13:39

A jak rozroznic patrzac na sam amortyzator czy jest upside-down czy natural? :)

Rozgladalem sie za oznaczeniami Kayaby Ultra SR do beSTii czyli MY04. Na stronie Kayaby wychodzi, ze na tyl sa 4 oznaczenia, po 2 na kazda ze stron:

KYB 321004 i 321005 - na necie znalazlem, ze to do bug-eye
KYB 321008 i 321009 - podobno do drop-eye

Pomerdalo sie komus i jest na odwrot?
Obrazek
Subaru - the source of wanderlust. || http://mizoo.pl - foto galeria

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: STi... i stukajacy tyl.

Post 11 wrz 2009, o 13:43

mizoo pisze: A jak rozroznic patrzac na sam amortyzator czy jest upside-down czy natural? :)

Jak wystaje gruba błyszcząca rura to upside-down, jak cienka sztyca to normalny

mizoo
Awatar użytkownika
Administrator
Lokalizacja: to tu, to tam
Auto: U r a bus (GT)
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: STi... i stukajacy tyl.

Post 11 wrz 2009, o 13:45

Azrael, kiedys kupowalem Bilsteina B6 do BMW E38 na grubej sztycy, to tez w takim razie byly upside-down?
Obrazek
Subaru - the source of wanderlust. || http://mizoo.pl - foto galeria

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: STi... i stukajacy tyl.

Post 11 wrz 2009, o 13:51

mizoo, jest to bardzo możliwe

owoc666
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: Kraków
Auto: było STi '05
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: STi... i stukajacy tyl.

Post 11 wrz 2009, o 14:34

mizoo pisze:
KYB 321004 i 321005 - na necie znalazlem, ze to do bug-eye
KYB 321008 i 321009 - podobno do drop-eye


To nie ma znaczenia, bug-eye = drop-eye do 04 w kwestii zawieszenia (STi). Na stronie 4turbo.pl masz te KYB zresztą.
Obrazek Obrazek

411KM @ 575Nm

eMTi
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: DW
Auto: zaturbione, wymarzone
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: STi... i stukajacy tyl.

Post 11 wrz 2009, o 15:08

u mnie stukanie ustało... najpierw stukała prawa strona, potem lewa, teraz jest cisza... Pogorszeni właściwości jezdnych nie zauważyłem (dynamiczna jazda w mieście, na trasie, upalanie w kielcach).. Ale zapewne Azrael wie, co mówi.. Rozumiem, że zatarcie będzie już ewidentnie odczuwalne? Na trzęsarce w stacji dianostycznej wyjdzie ich zmniejszona sprawność (of course jeszcze zanim się zatrą), żeby można było stwierdzić, że jest jeszcze bezpiecznie?
ky pisze: I ogólnie jest to cecha apsajdów, nie tylko amortyzatorów z STI.
ale stukanie czy to, że padają po 10kkm?

I pytanie może trochę (albo i bardzo) laickie... Czy pod tą samą zawiechę mogą być produkowane wersje normalne i up-side'y?
"If you try to just go round, you don’t go round. You just go straight on." - Ayrton Senna

So What!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Kraków
Auto: Giulia V Q4
Polubił: 310 razy
Polubione posty: 60 razy

Re: STi... i stukajacy tyl.

Post 11 wrz 2009, o 15:12

eMTi pisze: Na trzęsarce w stacji dianostycznej wyjdzie ich zmniejszona sprawność (of course jeszcze zanim się zatrą), żeby można było stwierdzić, że jest jeszcze bezpiecznie?
Chyba tylko dupohamownia prawdę Ci powie ;-)

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: STi... i stukajacy tyl.

Post 11 wrz 2009, o 15:16

eMTi pisze: Czy pod tą samą zawiechę mogą być produkowane wersje normalne i up-side'y?


Mogą, chociaż nie koniecznie tak samo działają.

eMTi pisze: Na trzęsarce w stacji dianostycznej wyjdzie ich zmniejszona sprawność (of course jeszcze zanim się zatrą), żeby można było stwierdzić, że jest jeszcze bezpiecznie?

Bezpieczeństwo jest w głowie nie w amorach ;-) Ale to wszystko zależy. Znam usera który jeździł z kompletnie zatartymi zacinającymi się amorami i mu nie przeszkadzało.

owoc666
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: Kraków
Auto: było STi '05
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: STi... i stukajacy tyl.

Post 11 wrz 2009, o 15:27

eMTi pisze: I pytanie może trochę (albo i bardzo) laickie... Czy pod tą samą zawiechę mogą być produkowane wersje normalne i up-side'y?


No AGXy nie są upside-down.
Obrazek Obrazek

411KM @ 575Nm

eMTi
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: DW
Auto: zaturbione, wymarzone
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: STi... i stukajacy tyl.

Post 11 wrz 2009, o 15:29

Azrael pisze: Bezpieczeństwo jest w głowie nie w amorach ;-)
A w czym, zakładając, że reszta zawieszenia jest ok?

W ofercie Teina występują amory z lub bez górnych mocowań... O co kaman?

Lepiej bezwzględnie ładować up-side'y? Czy też do STi MY04 najczęściej występują tylko takie?
"If you try to just go round, you don’t go round. You just go straight on." - Ayrton Senna

owoc666
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: Kraków
Auto: było STi '05
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: STi... i stukajacy tyl.

Post 11 wrz 2009, o 15:32

eMTi pisze: W ofercie Teina występują amory z lub bez górnych mocowań... O co kaman?


Możesz dodatkowo regulować kąt pochylenia na górze, a nie tylko przy zwrotnicy - co daje większe możliwości regulacji.
eMTi pisze: Czy też do STi MY04 najczęściej występują tylko takie?
Napisałem wyżej, że AGX nie jest upside-down.
Obrazek Obrazek

411KM @ 575Nm

mizoo
Awatar użytkownika
Administrator
Lokalizacja: to tu, to tam
Auto: U r a bus (GT)
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: STi... i stukajacy tyl.

Post 11 wrz 2009, o 15:32

owoc666 pisze:
mizoo pisze:
KYB 321004 i 321005 - na necie znalazlem, ze to do bug-eye
KYB 321008 i 321009 - podobno do drop-eye


To nie ma znaczenia, bug-eye = drop-eye do 04 w kwestii zawieszenia (STi). Na stronie 4turbo.pl masz te KYB zresztą.
Moglby ktos, w takim razie, wytlumaczyc roznice pomiedzy amorkiem Kayaba 321004 i 321008?
Obrazek
Subaru - the source of wanderlust. || http://mizoo.pl - foto galeria

ODPOWIEDZ