FORESTER 06-08 wersja z USA ma wade fabryczna
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
FORESTER 06-08 wersja z USA ma wade fabryczna
Witam serdecznie!!!! Jestem nowym uzytkownikiem na forum. Posiadam Subaru Forestera 06 sprowadzonego z USA. Czlonek moje rodziny pracuje w serwisie Subaru u Billa Kolba (http://www.bkcars.com).
Dzisiaj dostalem od niego informancje o wadzie fabrycznej w Foresterze II produkowanym w latach 2006 - 2008. Subaru w USA usuwa wade na wlasny koszt.
Mianowicie:
Wada wystepuje w zbiorniku paliwa. Pod samą pompą paliwową jest zaworek przeplywowy (kawałek małej czerwonej gumy) Zaworek ten powoduje uszkodzenie katalizatora. Jezeli poziom paliwa w zbiorniku obniza sie do minimalnego zawor nie pozwala napelnic komory paliwa i auto moze zgasnac podczas jazdy i juz nie odpalic do poki nie dostanie wiekszej ilosci paliwa. Sam mialem podobny przypadek rok temu. Konczylo mi sie paliwo i nagle auto stanelo. Komputer moze wowczas pokazywac błąd PO420 code.
Zaworek (czyli kawalek czerwonej gumy) nalezy usunac calkowicie z samochodu i bedzie wszystko OK. Przypominam, od tego psuja sie katalizatory i firma odgornie podala informacje do wszystkich serwisow aby wzywaly swoich klientow do pojawienia sie w serwisie w celu usuniecia wady
Jutro bede dzwonil do serwisu z zapytaniem czy taka sama wada pojawila sie w wersji na Europe. Jezeli tak to pewnie nasze serwisy tez beda usuwaly ta wade za free. Jednak jezeli u nas takiej wady nie stwierdzono to i tak trzeba bedzie to zrobic na wlasny koszt. Pytalem i wiem ze zwykly mechanik w podrzednym zakladzie tez jest w stanie to zrobic bo podczas wyjmowania pompy paliwowej nie zmieniaja sie zadne ustawienia w komputerze auta.
Koszt katalizatora w USA to 1500$ + przesyłka. Jezeli jestes wlascicielem Forestera z USA zadbaj o to abyś nie musial wynieniac katalizatora !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jezeli ma ktos wiecej pytac to prosze pisac !!!! Chetnie odpowiem !!!!
Pozdrawiam!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ilias
Dzisiaj dostalem od niego informancje o wadzie fabrycznej w Foresterze II produkowanym w latach 2006 - 2008. Subaru w USA usuwa wade na wlasny koszt.
Mianowicie:
Wada wystepuje w zbiorniku paliwa. Pod samą pompą paliwową jest zaworek przeplywowy (kawałek małej czerwonej gumy) Zaworek ten powoduje uszkodzenie katalizatora. Jezeli poziom paliwa w zbiorniku obniza sie do minimalnego zawor nie pozwala napelnic komory paliwa i auto moze zgasnac podczas jazdy i juz nie odpalic do poki nie dostanie wiekszej ilosci paliwa. Sam mialem podobny przypadek rok temu. Konczylo mi sie paliwo i nagle auto stanelo. Komputer moze wowczas pokazywac błąd PO420 code.
Zaworek (czyli kawalek czerwonej gumy) nalezy usunac calkowicie z samochodu i bedzie wszystko OK. Przypominam, od tego psuja sie katalizatory i firma odgornie podala informacje do wszystkich serwisow aby wzywaly swoich klientow do pojawienia sie w serwisie w celu usuniecia wady
Jutro bede dzwonil do serwisu z zapytaniem czy taka sama wada pojawila sie w wersji na Europe. Jezeli tak to pewnie nasze serwisy tez beda usuwaly ta wade za free. Jednak jezeli u nas takiej wady nie stwierdzono to i tak trzeba bedzie to zrobic na wlasny koszt. Pytalem i wiem ze zwykly mechanik w podrzednym zakladzie tez jest w stanie to zrobic bo podczas wyjmowania pompy paliwowej nie zmieniaja sie zadne ustawienia w komputerze auta.
Koszt katalizatora w USA to 1500$ + przesyłka. Jezeli jestes wlascicielem Forestera z USA zadbaj o to abyś nie musial wynieniac katalizatora !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jezeli ma ktos wiecej pytac to prosze pisac !!!! Chetnie odpowiem !!!!
Pozdrawiam!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ilias
Ostatnio zmieniony 28 paź 2009, o 00:40 przez ilias, łącznie zmieniany 1 raz.
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński
- Polubił: 83 razy
- Polubione posty: 443 razy
Re: FORESTER 06-08 wersja z USA ma wade fabryczna
Były w USA Forki turbo, bo nie wiem?ilias pisze:Forestera z USA zadbaj o to abyś nie musial wynieniac katalizatora !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jak tak, to po co wymieniać (przynajmniej w nich), wywalić chwasta i po sprawie. Auto lepiej jeździć będzie.

Re: FORESTER 06-08 wersja z USA ma wade fabryczna
Forki turbo w USA byly!
Ten zaworek trzeba wywalic calkowicie a nie wymieniac na nowy
Ten zaworek trzeba wywalic calkowicie a nie wymieniac na nowy
Re: FORESTER 06-08 wersja z USA ma wade fabryczna
jarmaj pisze: Były w USA Forki turbo, bo nie wiem?
yup
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński
- Polubił: 83 razy
- Polubione posty: 443 razy
Re: FORESTER 06-08 wersja z USA ma wade fabryczna
ilias pisze:Forki turbo w USA byly!
Ten zaworek trzeba wywalic calkowicie a nie wymieniac na nowy
Ja mówię o wywaleniu katalizatora (w turbówkach)

Re: FORESTER 06-08 wersja z USA ma wade fabryczna
Dostalem wlasnie info ze wada o ktorej pisalem nie odnosi sie do wersji XT. A w europie o ile tez wystepuje ta wada to bedzie sie tyczyc wersji: X i XS (04 - 07) wszystkie z 2,5 n/a czyli bez turbo 

- So What!
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Giulia V Q4
- Polubił: 310 razy
- Polubione posty: 60 razy
Re: FORESTER 06-08 wersja z USA ma wade fabryczna
ilias, w Europie nie było w sprzedaży Forka 2,5 N/A 

Re: FORESTER 06-08 wersja z USA ma wade fabryczna
Obawiam się, że serwisy zalezne od SIP za darmo nie zrobią nic przy US-specu.ilias pisze: Jutro bede dzwonil do serwisu z zapytaniem czy taka sama wada pojawila sie w wersji na Europe. Jezeli tak to pewnie nasze serwisy tez beda usuwaly ta wade za free.
Re: FORESTER 06-08 wersja z USA ma wade fabryczna
W serwisie dowiedzialem sie ze nie dostali informacji o tym problemie wiec taka usluge moga jedynie zrobic odplatnie.
Powiedzieli, ze wyjecie pompy to koszt 100 złotych + ewentualnie zakup uszczeli, ktora po wyjeciu pompy moze juz nie pasowac. Lepiej wydac te 100 zloty niz wymieniac katalizator.
P.S. Nie jestem specem, tylko przekazuje swieza informacje, ktore otrzymalem prosto z serwisu w USA zeby kazdy posiadacz tego modelu nie musisal ponosic zbednych kosztow naprawy, ktore bez usuniecia wady beda sie powtarzac.
Powiedzieli, ze wyjecie pompy to koszt 100 złotych + ewentualnie zakup uszczeli, ktora po wyjeciu pompy moze juz nie pasowac. Lepiej wydac te 100 zloty niz wymieniac katalizator.
P.S. Nie jestem specem, tylko przekazuje swieza informacje, ktore otrzymalem prosto z serwisu w USA zeby kazdy posiadacz tego modelu nie musisal ponosic zbednych kosztow naprawy, ktore bez usuniecia wady beda sie powtarzac.
- Witek
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: A500 @ Piotruś II
- Polubił: 20 razy
- Polubione posty: 15 razy
Re: FORESTER 06-08 wersja z USA ma wade fabryczna
citan pisze: Obawiam się, że serwisy zalezne od SIP za darmo nie zrobią nic przy US-specu.
A nie raz i za opłatą mogą nie chcieć nic zrobić.

Wystarczy wysłać auto do USA, tam za darmo zrobią.

ilias, fajnie, że Ci się chciało poinformować innych o takie sprawie.
Re: FORESTER 06-08 wersja z USA ma wade fabryczna
pmlody pisze: to dlatego jak mialem jeszcze ~5 litrow w baku dalej nie pojechalem....![]()
Ja mialem dokladnie to samo. Zanim zalalem auto, kolega podjechal laweta i po wciagnieciu auto zapalilo na chwile a nastepnie zgaslo. Tam w zbiorniku w komorze po bokach sa otwory, przez ktore paliwo jest pobierane na zakretach i widocznie jak bylo wciagane na lawete to resztka paliwa wlala sie przez te otwory i dlatego na chwile zapalil
Re: FORESTER 06-08 wersja z USA ma wade fabryczna
Service Program WVL-22 (2005 - 2008 Forester or 2005 - 2007 Impreza with 2.5L non-turbo engine)
Dear Subaru Owner:
We would like to thank you for selecting a 2005 - 2008 Subaru Forester or 2005 - 2007 Impreza with a 2.5 Liter engine (non-Turbo). At Subaru, we take pride in our products and are committed to your continued satisfaction.
During a quality review, we discovered that the one-way fuel valve located in your vehicle’s fuel tank may not perform as intended and could cause a condition that may damage the catalytic converter. To prevent this condition, the one-way fuel valve must be permanently removed from the fuel tank. Removal of the valve will not adversely affect the performance of your vehicle because it has been determined this valve is unnecessary.
ADDITIONAL INFORMATION
The one-way fuel valve is located at the base of a small sub-chamber contained in the fuel tank. When the tank’s fuel level drops below 1½ gallons, the sub-chamber is intended to provide a fuel reserve for the fuel pump during vehicle cornering. However, the one-way valve may inadvertently act in such a way as to prevent fuel from refilling the sub-chamber, failing to provide the intended reserve. If this were to happen, the fuel pump could momentarily draw air, causing the engine to experience a sporadic misfire condition resulting in possible damage to your vehicle’s catalytic converter. (The “Check Engine” light will illuminate to alert you if the catalytic converter efficiency has degraded beyond an acceptable level and if your vehicle may be releasing air pollutants that exceed emission standards.)
WHAT WE ARE ASKING YOU TO DO PROMPTLY
You should immediately contact your Subaru dealer for an appointment to have your vehicle’s fuel tank one-way valve permanently removed. The approximate time to perform this repair is 30 minutes. However, it may be necessary for you to leave your vehicle for a longer period on the day of your scheduled appointment to allow your dealer flexibility in scheduling other appointments. Your Subaru dealer will perform this repair at no cost to you. Since it will be necessary for your dealer to remove the fuel pump from your vehicle’s fuel tank to access the one-way fuel valve, it would be helpful if the tank were less than half full at the time of service.
Re: FORESTER 06-08 wersja z USA ma wade fabryczna
mi zgasl w trakcie jazdy, na N podkulalem sie 10m do uliczki, skrecilem i jeszcze na chwile zalapal... po czym zdechl... :) na szczescie do stacji mialem jakies 100milias pisze:pmlody pisze: to dlatego jak mialem jeszcze ~5 litrow w baku dalej nie pojechalem....![]()
Ja mialem dokladnie to samo. Zanim zalalem auto, kolega podjechal laweta i po wciagnieciu auto zapalilo na chwile a nastepnie zgaslo. Tam w zbiorniku w komorze po bokach sa otwory, przez ktore paliwo jest pobierane na zakretach i widocznie jak bylo wciagane na lawete to resztka paliwa wlala sie przez te otwory i dlatego na chwile zapalil
mowisz przed sama pompa czerwony kawalek gumy... duobra jak bedzie wolna godzina to sie zrobi... :)
Re: FORESTER 06-08 wersja z USA ma wade fabryczna
ja na szczęście nie mam tej usterki, widocznie nie w każdym egzemplarzu się to pojawia. Kilka razy mi się zdarzyło tankować 55 czy 56 litrów - i dojeżdżałem do stacji bez ekscesów 

Re: FORESTER 06-08 wersja z USA ma wade fabryczna
no pewnie że będę reflektował - tylko umówcie w końcu jakieś miejsce spota a nie jak kiedyś
tylko nie między godz 21 a 22 bo wtedy codziennie zajmuję się pedałowaniem z himberem z "kropki" (Legaś kombi) w Arenie

tylko nie między godz 21 a 22 bo wtedy codziennie zajmuję się pedałowaniem z himberem z "kropki" (Legaś kombi) w Arenie

Re: FORESTER 06-08 wersja z USA ma wade fabryczna
Raz dobiłem do 56l, i na zjeździe z górki zgasł. Drogie Bravo, czy u mnie ten problem występuje? Bo wcześniej myślałem, że to normalnie. 

-
Konto usunięte
- 6 gwiazdek
- Polubił: 14 razy
- Polubione posty: 19 razy
Re: FORESTER 06-08 wersja z USA ma wade fabryczna
Dostałem dziś maila z kropki, SIP się poczuł i wykonuje bezpłatnie wymianę tych uszczelek. Brawo!
Dyrekcja na Kropce pisze: FHI na wniosek SIP wyraziło zgodę na przeprowadzenie odpowiednich działań bez kosztów dla posiadaczy samochodów Subaru US spec.
Ponieważ nie posiadamy informacji o US spec zarejestrowanych w Polsce nie jesteśmy w stanie nawet w przybliżeniu oszacować, jakiej ilości samochodów ten temat może ew. dotyczyć. Do przeprowadzenia działania potrzebna jest odpowiednia uszczelka, nie występująca w naszym magazynie.
Procedura postępowania:
1. Proszę przesłać kopię dowodu rejestracyjnego z numerem podwozia na adres:
[email protected]
2. Na powyższy adres proszę przesłać także nazwę firmy autoryzowanej, w której chcecie Państwo dokonać naprawy
3. Na podstawie w/w SIP dokona zamówienia potrzebnych uszczelek
4. Po ich otrzymaniu wyślemy mailem informację o gotowości do dokonania usługi
5. Termin wykonania proszę uzgadniać bezpośrednio z wybranym serwisem.
Uwaga: powyższy adres mailowy ([email protected]) został założony wyłącznie do w/w celów i nie powinien być uzywany do komunikacji ogólnej.
Tych spośród Państwa, którzy mają kontakt z innymi właścicielami samochodów US spec (modele wolnossące) odpowiadających opisanym w pierwszym mailu paramterom proszę o przekaznie im treści niniejszej wypowiedzi.
Na zakończenie pozowlę sobie stwierdzić, że jest mi niezwykle przyjemnie odnotować fakt tak szybkiej reakcji FHI na naszą prośbę.
Re: FORESTER 06-08 wersja z USA ma wade fabryczna
Też to do mnie dziś przyszło
I powiem ,że jestem mile zaskoczony ,że się poczuli do działania 


https://www.youtube.com/watch?v=6eI2AqyTYW4
Śnieżna zabawa
Śnieżna zabawa