"Prawo do naprawy"
"Prawo do naprawy"
Jest taka akcja http://r2rc.pl/
Pomyślałem sobie że wrzucę na forum bo to w sumie w interesie wszystkich użytkwników samochodów. Nie będę tu pisał o co chodzi w akcji bo wszystko jest na strnie, w każdym razie myslę ze to was zainteresuje.
Pomyślałem sobie że wrzucę na forum bo to w sumie w interesie wszystkich użytkwników samochodów. Nie będę tu pisał o co chodzi w akcji bo wszystko jest na strnie, w każdym razie myslę ze to was zainteresuje.
Re: "Prawo do naprawy"
w interesie tak - ale myślisz ze mamy jakiś realny, nawet mikro wpływ na podejmowane decyzje?
projekt "Huragan" Carlos - 440/585


Re: "Prawo do naprawy"
cArLoS, szczerze? Nie mam bladego pojęcia, normalnie takie protesty i inicjatywy mnie conajwyżej śmieszą, ale jak zobaczyłem ze to zorganizowana akcja we wszystkich krajach unijnych popierana przez tysiące firm itp. to pomyslałem że może?
Re: "Prawo do naprawy"
to jest jak z konfliktem gazowym - wiesz że możesz mieć zimno w mieszkaniu, lub gaz który będziesz musiał zakupić z innego źródła (aniżeli ZSSR) będzie droższy lub reglamentowany, ale nie myslisz o tym codziennie i nie rwiesz włosów z głowy, ponieważ wiesz iż brak kompromisu nie leży po żadnej ze stron - tak samo jest z ta sprawą - wiesz, wiem, lub przypuszczamy iż będzie kompromis który nie zburzy dotychczasowych ustalen i to pozwala Nam jeść spokojnie bułki rano i zapijać kawą bez konieczności natychmiastowego wypróznienia się (chodź to może nie najtrafniejszy przykład ;) )
projekt "Huragan" Carlos - 440/585


Re: "Prawo do naprawy"
A ja myślę ,że taka akcja ma sens , tylko w jedności siła .
Lobby dużych koncernów jest oczywiście silne .I to jest właśnie przykład do czego chcą doprowadzić
naprawiamy tylko w serwisach .
Jak słyszę jakie sztosy , jakie chore ceny i jaka jakość niektóre serwisy autoryzowane oferują to włos na głowie staje . Tylko konkurencja wymusza na nich normalność cen i jakoś usług .
Lobby dużych koncernów jest oczywiście silne .I to jest właśnie przykład do czego chcą doprowadzić

Jak słyszę jakie sztosy , jakie chore ceny i jaka jakość niektóre serwisy autoryzowane oferują to włos na głowie staje . Tylko konkurencja wymusza na nich normalność cen i jakoś usług .
https://www.youtube.com/watch?v=6eI2AqyTYW4
Śnieżna zabawa
Śnieżna zabawa
Re: "Prawo do naprawy"
a i tak normalność cen i jakości usług im nie wychodzi.
Sprzedam przerobione cewki z WRXów 02-06
pasujące do GT/WRX/STi 92-96

http://www.forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?t=15191
pasujące do GT/WRX/STi 92-96

http://www.forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?t=15191
Re: "Prawo do naprawy"
bedzie dobrze - zresztą jak nie będzie - to i tak jakoś będzie
projekt "Huragan" Carlos - 440/585


Re: "Prawo do naprawy"
czytałem jakiś czas temu - jestem za. koncerny motoryzacyjne lobbują za zniesieniem gvo - wtedy aso mogłyby jeszcze bardziej rypać na cenach części i robocizny.
- pablonas
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: Szczytno (warm-maz)
- Auto: Zielone z turbinom i srebrne też z turbinom
- Polubił: 1 raz
- Polubione posty: 0
Re: "Prawo do naprawy"
IMO GVO nie zostanie zniesione. Za dużo ludzi poszłoby z torbami żeby socjalistyczna UE na to sobie pozwoliła... zwłaszcza w dobie "kryzysu" i rosnącego w związku z nim bezrobocia.
Re: "Prawo do naprawy"
To jest trochę taka sytuacja ze koncerny moto się same zapędziły w ślepą uliczkę i nie są się w stanie utrzymać i próbują używać swojej dużej siły do pasożytowaniu na otaczającym je rynku. Niezależnie od tego jak to się dalej potoczy to ktoś straci.
- pablonas
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: Szczytno (warm-maz)
- Auto: Zielone z turbinom i srebrne też z turbinom
- Polubił: 1 raz
- Polubione posty: 0
Re: "Prawo do naprawy"
michal, nie wiem czy takiego argumentu używają koncerny ale jeśli tak to słaby argument. IMO w licytacji 'przy którym wariancie więcej ludzi pójdzie na bruk' koncerny stoją na przegranej pozycji bo więcej ludzi pracuje w niezależnych warsztatach czy sklepach mniej czy bardziej związanych z motoryzacją niż w samych "fabrykach" i "ASO"
Moim zdaniem JEŚLI GVO by nie zostało utrzymane to sprzedaż nowych aut spadnie jeszcze bardziej. W dobie aut przeładowanych elektroniką z którą nawet ASO sobie często nie radzą i niestety ciągle spadającą niezawodnością nowych samochodów, wielu potencjalnych klientów będzie wolała zostać przy swoim 3-4 letnim aucie bo "pan Kazio go naprawi bo umi, a tego nowego nie... a nie będę płacił tym złodziejom z ASO 300 pln netto za roboczogodzinę bo mnie zwyczajnie na to nie stać." Zwłaszcza jeśli zrobi się szum medialny (który już powoli ma miejsce) i media nastraszą "Kowalskiego", że nie kupi części do swojego nowego VW w sklepie za rogiem...
Moim zdaniem JEŚLI GVO by nie zostało utrzymane to sprzedaż nowych aut spadnie jeszcze bardziej. W dobie aut przeładowanych elektroniką z którą nawet ASO sobie często nie radzą i niestety ciągle spadającą niezawodnością nowych samochodów, wielu potencjalnych klientów będzie wolała zostać przy swoim 3-4 letnim aucie bo "pan Kazio go naprawi bo umi, a tego nowego nie... a nie będę płacił tym złodziejom z ASO 300 pln netto za roboczogodzinę bo mnie zwyczajnie na to nie stać." Zwłaszcza jeśli zrobi się szum medialny (który już powoli ma miejsce) i media nastraszą "Kowalskiego", że nie kupi części do swojego nowego VW w sklepie za rogiem...
Re: "Prawo do naprawy"
skomplikowanie elektroniki samochodowej wzrasta - może to miał być model biznesowy na uwiązanie klienta do aso?
Re: "Prawo do naprawy"
Różnice na częściach są kolosalne między ASO a "niezależnymi".
Przykład filtr kabinowy Forester XT 06-08 ASO 215 PLN brutto, Intercars _detalicznie_ 65 PLN brutto.
Przykład filtr kabinowy Forester XT 06-08 ASO 215 PLN brutto, Intercars _detalicznie_ 65 PLN brutto.
- piotruś
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Auto: Giulietta Veloce / Hyundai I30N Performance / Ioniq 6 / był Forester 2,5XT
- Polubił: 320 razy
- Polubione posty: 202 razy
Re: "Prawo do naprawy"
I dlatego też się podpisałemTylko konkurencja wymusza na nich (ASO) normalność cen i jakoś usług .

- Alan, Alan, Alan!
- 6 gwiazdek
- Auto: WiśniaNieWiśnia
- Polubił: 130 razy
- Polubione posty: 365 razy
Re: "Prawo do naprawy"
także się wpisałem, w myśl zasady 'nie głosujesz nie narzekaj'.
Z resztą ostatnia akcja paru zapaleńców zrzeszyła ponad 100k czy 200k userów i meczyk przy pustych trybunach był. A i paru sponsorów pogroziło panom z pzpn. Tak więc internet jest mocny w gębie.
Z resztą ostatnia akcja paru zapaleńców zrzeszyła ponad 100k czy 200k userów i meczyk przy pustych trybunach był. A i paru sponsorów pogroziło panom z pzpn. Tak więc internet jest mocny w gębie.