Barthol pisze:
iekawi mnie kwestia głębokości toru po którym poruszają się motorówki.
poniżej 1 metra.
damaz pisze:
- jak to to jest napędzane
- jaki to ma ster
- jakie prędkości
- jak długo trwa przeciętny bieg
- pilot czy kierownik
- jak bardzo popularny sport (w liczbie fanek)
Napędzane najczęściej V8 silnikami z np. Corvette (nie znam się, jakieś LS2?), pojemność do ok. 7litrów. Moc to około 850-900 koni przy normalnym paliwie, na metanol około 1300 kucy. To moce łodek, które ja znam - ale jak to wszędzie bywa są dużo słabsze także. Sterowanie jak 'u nas' - np. Motec, laptopy, pełne logi etc. Po każdym wyścigu chłopaki oglądają, w którym momencie najwięcej tracą. Silniki zalewa się często Castrol Edge - który u nas nie ma coś dobrej opini
Ster/napęd jest dyszą, która jest w stanie pompować jakieś potworne ilości wody, która wyrzucana jest za łodzią (tak jak w np. seadoo)
Z tego co pamiętam są to wielkości w stylu 50.000 l/min (pięćdziesiąt tysięcy litrów na minutę). Łodka może manewrować tylko kiedy silnik pompuje.
Prędkości nie wiem, myślę około 100-120km/h. W nawrotach nie zwalnia się
Bieg w zależności od toru, te na których ja byłem około 1-2 minuty.
Załogę stanowi kierowca i pilot. Z racji na hałas, komunikację paszczową, wspomaga się ręką. Druga ręka przywiązana jest do klatki, w razie rolki.
Jet boats are highly maneuverable, and many can, from full speed, be reversed and brought to a stop within little more than their own length, in a maneuver known as a "crash stop". The well known Hamilton turn or "jet spin" is a high speed manoevre where the boat is turned sharply then the engine throttle is cut causing the boat's stern to lift and spin quickly around with a large spray of water.
Dzwonki zdarzają się i wyglądają mocno, choć jakichś szkód ludzkich raczej nie ma.
Miałem nawet w Australii opracować skorupę łódki robioną z jednego kawałka blachy - mam gdzieś cały model narysowany - niestety wcześniej wróciłem do Polski.
Tutaj moje fotki z kilku wyścigów, a poniżej ja
