Zaciski Brembo od Evo do WRX ???

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
carfit
3 gwiazdki
Lokalizacja: nowy sącz
Auto: RS6 MY17, JAG E-PACE, WRX by Carfit i inne
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Zaciski Brembo od Evo do WRX ???

Post 7 sty 2010, o 08:53

jarmaj pisze:carfit, walizkają mnie tam takie nieporozumienia, ale tylko tak gwoli ścisłości, to chciałem zauważyć, że Az napisał i o nacinanych i wierconych.
Sami nacinanych mają (4t)sporo w ofercie, więc nie wiem, czy wniosek o celowym dyskryminowaniu konkurencji z powodu drugiej z wymienionych cech, jest tu właściwy. :roll:
No ale nic mi tam do tego....


A co kto uważa za dobre, najlepsze, chętnie poczytam. Byle poparte argumentami technicznymi i praktycznymi, nie personalnymi. Może kiedyś odwali mi zmienić hamulce i warto będzie wiedzieć jakie jest zdanie praktyków.
Jarmaj, ja sie odniosłem bezpośrednio do słów AZ," wiercone na drogę to jakieś totalne nieporozumienie, są robione tylko ze względów estetycznych." gdzie jest to kompletną bzdurą :idea: ( i nie mam pojęcia dlaczego tak napisał, i wniosek narzucił mi sie sam, i mam nadzieje że sie myle ) Jak by napisał że do wyczynowego sportu są gorsze pewnie bym sie zgodził :!:
Jak ktoś ma zamiar uzywac auta do sportu, to owszem nacinane są mniej podatne na pekniecia, ale na co dzień do szybszego poruszania sie jak najbardziej ! , A rozumiem że Bilexowi raczej nie chodziło o hamulce na tor. :whistle:
Wiercone mają m.inn. przewagę nad nacinanymi tym że są cichsze, lżejsze, i mniej pylą zewnętrzną część felgi.
Owszem w samochodach WRC, DTM, czy rajdowych nie zobaczymy tarcz wierconych, natomiast w motocyklach serii SB, czy Moto GP , jakoś wszystkie sa wiercone :whistle: i to dość mocno. W Formule 1 tarcze ceramiczne bez nacięć i otworów ( produkowane i projektowane w większości przez BREMBO ).
Porównywanie tych tarcz , to troche tak jak porównywanie Świat Wielkanocnych ze Ś.B.N.



Dyzio_d
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: Subaru impreza WRX MY '06
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Zaciski Brembo od Evo do WRX ???

Post 7 sty 2010, o 11:23

carfit pisze: W Formule 1 tarcze ceramiczne bez nacięć i otworów ( produkowane i projektowane w większości przez BREMBO ).
No na dzisiaj to już carbonowe!
Nie ma tego złego co by nam nie wyszło ;-)

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: Zaciski Brembo od Evo do WRX ???

Post 7 sty 2010, o 11:49

Nie chce mi się wdawać w dyskusję z Carfitem bo w moim przekonaniu ona nie ma sensu, bo przecież jest gotowa teza że na wypowiedź wpływają względy komercyjne lub osobiste urazy.

Fakty są takie:
1. Jak napisał KY - nawiercenia w tarczach (zależnie od technologii produkcji w różnym stopniu) powodują spiętrzanie naprężeń i w efekcie peknięcia w tych miejscach.
2. W związku z powyższym w ostrej eksploatacji wymagają regularnej inspekcji wizualnej pod kątem pęknięć.
3. Stosowane są w niektórych sportach - tam gdzie ryzyko pęknięcia jest relatywnie niskie, a niższa masa daje korzyści. Nie są stosowane tam gdzie są przez dłuższy czas poddawane obciążeniom bez możliwości inspekcji (wyścigu endurance)
4. Samochody sportowe z górnej półki również mają problemy z pękaniem tarcz - ale ze względu na relatywnie czeste serwisy, małe przebiegi itp. z jakiegoś powodu producenci łykaja to ryzyko - chociaż np. tarcze Brembo w GT-Rach pękają zbyt często.
5. Nigdzie nie napisałem że Brembo jako koncern nie robi fantastycznych hamulców do wyczynu czy na pierwszy montaż. Co do kitów Grand Turismo nie mam osobiście zdania ale nie widać powodów dla których by miały byc kiepskie, wybór akurat nawiercanej tarczy to jednak kwestia marketingowo-estetyczna w moim przekonaniu (sam Carfit podał przykład takiego myslenia - mniejsze brudzenie felg).
6. Brembo jest właścicielem AP Racing.
7. AP Racing i Alcon produkują tarcze z rożnymi wzorami nacięć jak i gładkie. W przypadku AP Racing można praktycznie każą tarcze dostać z różnymi wzorami powierzchni (t.j. nacinaną tak lub inaczej, wierconą, gładką i kombinacje). Różne wzory mają różne zastosowania. Nie uważam że w aucie drogowym to jest jakiś zasadniczy powód do takiego lub innego wyboru hamulców ale zawsze z dwóch - nacinana, wiercona wybrałbym nacinaną.
8. To że 4Turbo ma w ofercie nacinane a wiercone w mniejszym stopniu wiąże się w dużym stopniu z moim zdaniem na ten temat, nie odwrotnie, kompletnie nie rozumiem dlaczego nikomu nie przychodzi do głowy że ja mam coś do powiedzenia w tej sprawie.


BTW: oferta SIPu rzeczywiście jest niezła aż sobie muszę popatrzeć w cennik Brembo.

ODPOWIEDZ