Legacy 2.5 GT 2009 tuning
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Legacy 2.5 GT 2009 tuning
Witam
Planuję zakup nowego samochodu dość ciekawie wygląda nowe subaru legacy 2.5 GT. Mam do Was pytanie ile można wycisnąć z tego silnika tak żeby nie obciążać zbytnio jednostki. Pod uwagę brałem również używane Audi S4 w nowej wersji ale nie mam zbyt dobrych doświadczeń z niemieckimi autami. Na tuning jestem gotowy przeznaczyć między 10000-15000zł co mogę za to zrobić i jakie mogą być osiągi samochodu.
Z góry dziękuję za wasze odpowiedzi
Pozdrawiam
Jacek
Planuję zakup nowego samochodu dość ciekawie wygląda nowe subaru legacy 2.5 GT. Mam do Was pytanie ile można wycisnąć z tego silnika tak żeby nie obciążać zbytnio jednostki. Pod uwagę brałem również używane Audi S4 w nowej wersji ale nie mam zbyt dobrych doświadczeń z niemieckimi autami. Na tuning jestem gotowy przeznaczyć między 10000-15000zł co mogę za to zrobić i jakie mogą być osiągi samochodu.
Z góry dziękuję za wasze odpowiedzi
Pozdrawiam
Jacek
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński
- Polubił: 83 razy
- Polubione posty: 443 razy
Re: Legacy 2.5 GT 2009 tuning
Oczywiście wiesz, że gwarancja przepadnie.
Za wiele bez pogrzebania w samym silniku nie zrobisz. 10-15k z jednej strony to nie mało, wydech, remap i sporo zostanie na inne rzeczy.
Ale obawiam się, że bez poprawienia paru rzeczy wewnątrz silnik 2.5 nie jest najlepszą bazą do znaczącego podnoszenia mocy.
Za wiele bez pogrzebania w samym silniku nie zrobisz. 10-15k z jednej strony to nie mało, wydech, remap i sporo zostanie na inne rzeczy.
Ale obawiam się, że bez poprawienia paru rzeczy wewnątrz silnik 2.5 nie jest najlepszą bazą do znaczącego podnoszenia mocy.
Re: Legacy 2.5 GT 2009 tuning
nie wiem jak hamują te nowe Legacy/Outback, ale jeżeli podobnie do nowego Forestera, to najbardziej sensownym wydatkiem może się okazać ~9.500PLN na nowe - lepsze - hamulce
edit:
bez utraty gwarancji, bo u importera
edit:
bez utraty gwarancji, bo u importera
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński
- Polubił: 83 razy
- Polubione posty: 443 razy
Re: Legacy 2.5 GT 2009 tuning
Nie wiem jak z obecnymi Legacami, ale wcześniej to było niemożliwe. Nie ma hamulców które by tam dało się włożyć.j33mbo pisze:nie wiem jak hamują te nowe Legacy/Outback, ale jeżeli podobnie do nowego Forestera, to najbardziej sensownym wydatkiem może się okazać ~9.500PLN na nowe - lepsze - hamulce
edit:
bez utraty gwarancji, bo u importera
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński
- Polubił: 83 razy
- Polubione posty: 443 razy
Re: Legacy 2.5 GT 2009 tuning
Kiedyś to wyszło przy okazji rozmowy o specB, tutaj też piszą, że też wyłączając specB.
Może inne modele mają inne ET niż specB i się da. A może w nowym Legacu to się zmieniło.
Tak czy siak, skoro się da , to dobrze.
Może inne modele mają inne ET niż specB i się da. A może w nowym Legacu to się zmieniło.

Tak czy siak, skoro się da , to dobrze.
Re: Legacy 2.5 GT 2009 tuning
Najpierw chcesz wydać na nowy samochód 200 000 zł, a potem go ztuningować za maksimum 15 000 zł?Kokot pisze:Planujem zakup nowego samochodu dość ciekawie wygląda nowe subaru legacy 2.5 GT. Mam do Was pytanie ile można wycisnąć z tego silnika tak żeby nie obciążać zbytnio jednostki. Pod uwagę brałem również używane Audi S4 w nowej wersji ale nie mam zbyt dobrych doświadczeń z niemieckimi autami. Na tuning jestem gotowy przeznaczyć między 10000-15000zł co mogę za to zrobić i jakie mogą być osiągi samochodu.
To już lepiej kup coś używanego za powiedzmy 100 000 zł a drugą stówę włóż w tuning.
Wtedy jest szansa, że będziesz miał w efekcie naprawdę fajne auto.

Re: Legacy 2.5 GT 2009 tuning
Dziękuję za wszystkie rady
Generalnie staram się zawsze coś zmienić w każdym samochodzie tak żeby nie było w pełni seryjne.
Z tego co widzę to coś tam w tym Legacy da się pewnie zrobić.
Ostatnio jeździłem na testach trochę droższymi:
Infinity FX50s - wrażenia bardzo szybki SUV, dość sztywny, kiepskiej jakości plastyki
Lexus ISF- bardzo fajne auto ale przy tej mocy szkoda, że ma tylko tylni napęd. Na testach było sucho a przy każdym mocniejszym starcie koła ostro boksowały.
Jest kilka fajnych niemieckich aut ale jakoś zawsze trzymam się japończyków bo nigdy mnie nie zawiodły.
Teraz pozostaje mi tylko jazda testowa Legacy i zobaczymy czy auto będzie OK:)
Pozdrawiam
Generalnie staram się zawsze coś zmienić w każdym samochodzie tak żeby nie było w pełni seryjne.
Z tego co widzę to coś tam w tym Legacy da się pewnie zrobić.
Ostatnio jeździłem na testach trochę droższymi:
Infinity FX50s - wrażenia bardzo szybki SUV, dość sztywny, kiepskiej jakości plastyki
Lexus ISF- bardzo fajne auto ale przy tej mocy szkoda, że ma tylko tylni napęd. Na testach było sucho a przy każdym mocniejszym starcie koła ostro boksowały.
Jest kilka fajnych niemieckich aut ale jakoś zawsze trzymam się japończyków bo nigdy mnie nie zawiodły.
Teraz pozostaje mi tylko jazda testowa Legacy i zobaczymy czy auto będzie OK:)
Pozdrawiam
Re: Legacy 2.5 GT 2009 tuning
Infinity FX50s - około 320 KPLN
Lexus ISF- około 310 KPLN
Subaru Legacy 2.5 GT - około 190 KPLN
dobrze kombinujesz...
jeśli Ci się Legaś spodoba, to jeszcze stówa na mentosy zostanie...
Lexus ISF- około 310 KPLN
Subaru Legacy 2.5 GT - około 190 KPLN
dobrze kombinujesz...
jeśli Ci się Legaś spodoba, to jeszcze stówa na mentosy zostanie...

Re: Legacy 2.5 GT 2009 tuning
raczej na naprawy po natychmiastowej utracie gwarancji...gootek pisze: jeśli Ci się Legaś spodoba, to jeszcze stówa na mentosy zostanie...

Re: Legacy 2.5 GT 2009 tuning
Azrael,
jak rozumiem, wbrew temu co jest napisane w tytule wątku, sprawa dotyczy MY 2010.
A jesli chodzi o MY 2010, to Legacy 2.5GT można kupić w EU-Spec, choćby w SIP-ie.
W wersjach sedan i kombi.
Obowiązkowo ze skrzynią 5EAT
jak rozumiem, wbrew temu co jest napisane w tytule wątku, sprawa dotyczy MY 2010.
A jesli chodzi o MY 2010, to Legacy 2.5GT można kupić w EU-Spec, choćby w SIP-ie.
W wersjach sedan i kombi.
Obowiązkowo ze skrzynią 5EAT

Re: Legacy 2.5 GT 2009 tuning
Czy dystrybutor Subaru nie przewiduje firmowego tuningu?
Tak żeby nie utracić gwarancji. Jeśli nie to jestem zdziwiony bo Toyocie i Lexusie jest tak możliwość.
Tak żeby nie utracić gwarancji. Jeśli nie to jestem zdziwiony bo Toyocie i Lexusie jest tak możliwość.
Re: Legacy 2.5 GT 2009 tuning
Kokot, nie ma takiej opcji,jeżeli tuning firmowany to tylko hamulcy
a toyota chyba wyłącznie diesle czipuje bo przeciez nie maja w ofercie żadnej turbobenzyny? czy mają ?
a toyota chyba wyłącznie diesle czipuje bo przeciez nie maja w ofercie żadnej turbobenzyny? czy mają ?
Re: Legacy 2.5 GT 2009 tuning
Tak chipuję diesle i compressor do starych RX 300. Miałem i fajnie śmigał ale były z nim małe problemy. A pozatym to chyba tylko wydech i sprężyny no i spojlery:)
Re: Legacy 2.5 GT 2009 tuning
Gootek może pójdę za twoją radą kupię coś używanego 2-3 latka i lekko podłubię ale nie wiem czy subaru:(
Re: Legacy 2.5 GT 2009 tuning
Kokot, do dłubania dobre i tańsze niż nowe nawet po niespodziankach będzie to : http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.ph ... 007#793007
Re: Legacy 2.5 GT 2009 tuning
Esilon Dzięki wygląda bardzo ładnie, ale ten nowszy model sporo ładniejszy. Muszę się przejechać tym nowym modelem bo nie wiem czy to będzie to co szukam a może się okazać, że mocy mi wystarczy.
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński
- Polubił: 83 razy
- Polubione posty: 443 razy
Re: Legacy 2.5 GT 2009 tuning
Tan z ogłoszenia ma ogromną przewagę nad nowszym, sprzedawanym teraz w UE - ma świetną skrzynię 6MT z STi. Już samo to sprawia, że bije tego nowszego na głowę.
Ja bym nawet sekundy się nie zastanawiał. A kupując za tyle, masz kasę na zrobienie tego silnika tak, że ze sporą mocą będzie bezpiecznie śmigał.
Ja bym nawet sekundy się nie zastanawiał. A kupując za tyle, masz kasę na zrobienie tego silnika tak, że ze sporą mocą będzie bezpiecznie śmigał.
Re: Legacy 2.5 GT 2009 tuning
Kokot pisze: a może się okazać, że mocy mi wystarczy.
jak nie wystarczy to pewnie z czasem tu : http://maptek.pl/ cos będą mogli zdłubać, nie wiem tylko czy wersja z manualem będzie kiedykolwiek w ofercie SiP bo jak na automat podobno seria jest aż za bardzo na nasze drogi a na torze lipa