Brembo do WRX
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Brembo do WRX
http://www.modified.com/features/modp-0 ... index.html
Chce przerobić czarnego wrx 2006 na Modern Muscle
zamowiłem felgi 18/8 koniga ale w rozstawie wrx 5X100 także potenzy re11
W przyszłości chce tez zalożyć brembo
Jak rozumiem aby je zainstalować muszę założyć całosć tarcze klocki i zaciski
Pytami e moje jest nastepujace jak to si ma do rozstawu szpilek i past ?
Z tego co wiem wrx ma 5X100
a sti 5X114,3
Trzeba tez zmieniać piasty?
Pytam bo jeżeli kupie felgi za 4 tysiace bedzie mi ich poźniej szkoda( po prostu nie będą pasować bo jest inny rozstaw)
kurcze mam te dwa auta w domu a nigdy nie sprawdzałem!
po drugie czy 18 do wrx to dobry pomysł ?
No i rozmiar opon jaki 225/40 r18 czy 225/45 r18?
a może kupić 17-stki?
Chce przerobić czarnego wrx 2006 na Modern Muscle
zamowiłem felgi 18/8 koniga ale w rozstawie wrx 5X100 także potenzy re11
W przyszłości chce tez zalożyć brembo
Jak rozumiem aby je zainstalować muszę założyć całosć tarcze klocki i zaciski
Pytami e moje jest nastepujace jak to si ma do rozstawu szpilek i past ?
Z tego co wiem wrx ma 5X100
a sti 5X114,3
Trzeba tez zmieniać piasty?
Pytam bo jeżeli kupie felgi za 4 tysiace bedzie mi ich poźniej szkoda( po prostu nie będą pasować bo jest inny rozstaw)
kurcze mam te dwa auta w domu a nigdy nie sprawdzałem!
po drugie czy 18 do wrx to dobry pomysł ?
No i rozmiar opon jaki 225/40 r18 czy 225/45 r18?
a może kupić 17-stki?
Re: Brembo do WRX
Rozstaw śrub zmienił się w STi w 2005 roku. Wcześniej był 5x100, więc ew. możesz takich szukać.
Moim zdaniem 18 w WRX to zdecydowany przerost formy nad treścią, ale to kwestia podejścia i gustu.
Seryjnie jest 215/45R17 więc na 18 powinno być raczej 225/35R18 ew. 225/40R18. 45 będą za duże.
Moim zdaniem 18 w WRX to zdecydowany przerost formy nad treścią, ale to kwestia podejścia i gustu.
Seryjnie jest 215/45R17 więc na 18 powinno być raczej 225/35R18 ew. 225/40R18. 45 będą za duże.
czarne jest piękne...
Re: Brembo do WRX
Dzięki za odpowiedź!
Tak tez myślę zamówię 40-stki a zostawiam WRX-a dla siebie bo to chyba mój przerost realizmu nad marzeniami.
Za dużo jeżdżę by cieszyć się z STI.
Wracając do tematu wiec brembo od 2003,04 ma pasować tak?
Tak tez myślę zamówię 40-stki a zostawiam WRX-a dla siebie bo to chyba mój przerost realizmu nad marzeniami.
Za dużo jeżdżę by cieszyć się z STI.
Wracając do tematu wiec brembo od 2003,04 ma pasować tak?
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński
- Polubił: 83 razy
- Polubione posty: 443 razy
Re: Brembo do WRX
2002, 2003 i 2004 tak.subydu pisze:Wracając do tematu wiec brembo od 2003,04 ma pasować tak?
Ja bym został na 17-kach i wsadził dobre opony, coś twardego co się dobrze prowadzi. Coś, co zrekompensuje wyższy profil 17-stki w stosunku do 18-stki.
- Dyzio_d
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Auto: Subaru impreza WRX MY '06
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Brembo do WRX
Zwróć jeszcze uwagę na ET! WRX ma ET55, nie wiem jakie ma STI, ale na pewno felga z ET55 nie wchodzi na Brembo, wystają bardziej na zewnątrz. Wiem po sobie. Dodatkowo będziesz musiał dokupić tylnie tarcze hybrydowe. To znaczy takie, które średnice tarczy mają z STI, a bębna z WRX. Koszt około 1500zł
Aha! Też bym został przy 17"nastkach. Nasze drogi nie pozwalają na zbyt niski profil (własne doświadczenia).
Aha! Też bym został przy 17"nastkach. Nasze drogi nie pozwalają na zbyt niski profil (własne doświadczenia).
Nie ma tego złego co by nam nie wyszło 

Re: Brembo do WRX
Kurcze rzeczywiscie zapomnialem chodzi tutaj o reczny tak?
musze zabrac chya calosc i porownac z sti!
Coraz bardziej uswiadamiam sobie ze jestem ciagle laikiem
musze zabrac chya calosc i porownac z sti!
Coraz bardziej uswiadamiam sobie ze jestem ciagle laikiem
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński
- Polubił: 83 razy
- Polubione posty: 443 razy
Re: Brembo do WRX
Ja bym tyłu nie ruszał i zostawił WRX-owy (o ile masz ten dwutłoczkowy, nie to coś rodem z US spec, bo wtedy zdecydowanie wymieniać), bo z nim faktycznie za dużo zachodu, a efekt nieduży.
Wymiana samego przodu w zupełności wystarczy, żeby auto zaczęło dobrze hamować.
Wymiana samego przodu w zupełności wystarczy, żeby auto zaczęło dobrze hamować.
- Dyzio_d
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Auto: Subaru impreza WRX MY '06
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Brembo do WRX
Jak szaleć to szaleć! Trochę to będzie druciarsko wyglądało...jarmaj pisze:Ja bym tyłu nie ruszał i zostawił WRX-owy (o ile masz ten dwutłoczkowy, nie to coś rodem z US spec, bo wtedy zdecydowanie wymieniać), bo z nim faktycznie za dużo zachodu, a efekt nieduży.
Wymiana samego przodu w zupełności wystarczy, żeby auto zaczęło dobrze hamować.
Nie ma tego złego co by nam nie wyszło 

- Dyzio_d
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Auto: Subaru impreza WRX MY '06
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Brembo do WRX
Dokładnie!subydu pisze: Kurcze rzeczywiscie zapomnialem chodzi tutaj o reczny tak?
Nie ma tego złego co by nam nie wyszło 

-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński
- Polubił: 83 razy
- Polubione posty: 443 razy
Re: Brembo do WRX
Dyzio_d pisze:Jak szaleć to szaleć! Trochę to będzie druciarsko wyglądało...jarmaj pisze:Ja bym tyłu nie ruszał i zostawił WRX-owy (o ile masz ten dwutłoczkowy, nie to coś rodem z US spec, bo wtedy zdecydowanie wymieniać), bo z nim faktycznie za dużo zachodu, a efekt nieduży.
Wymiana samego przodu w zupełności wystarczy, żeby auto zaczęło dobrze hamować.
Czemu?
Jak wkłada się jakiś jeszcze bardziej wypasiony zestaw, to też najczęściej tylko na przód. W sumie udział tyłu na przyczepnej nawierzchni jest na tyle mały, że i seria z WRX i z STi daje spokojnie radę. Na śliskim udział tyłu jest większy, ale ogólnie siły hamowania znacznie mniejsze, więc tym bardziej daje radę.
Pewnie, można wymienić też tył, na pewno to nie zaszkodzi, wręcz przeciwnie. Ale wg mnie zostawienie go bez zmian nie spowoduje żadnej różnicy w skuteczności hamowania. No może żadnej dla przeciętnie upalającego kierowcy. W sporcie to co innego.
- Dyzio_d
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Auto: Subaru impreza WRX MY '06
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Brembo do WRX
Przecież nie pisałem, że nie będzie działało. Pisałem, że będzie druciarsko wyglądało. 

Nie ma tego złego co by nam nie wyszło 

-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński
- Polubił: 83 razy
- Polubione posty: 443 razy
Re: Brembo do WRX
Hamulce są do hamowania.Dyzio_d pisze:Przecież nie pisałem, że nie będzie działało. Pisałem, że będzie druciarsko wyglądało.
Zestaw przedmiotów do wyglądania jest na przykład TU

Re: Brembo do WRX
Ale czy przy zakłóceniu balansu nie wydłużysz drogi hamowania?jarmaj pisze: Jak wkłada się jakiś jeszcze bardziej wypasiony zestaw, to też najczęściej tylko na przód. W sumie udział tyłu na przyczepnej nawierzchni jest na tyle mały, że i seria z WRX i z STi daje spokojnie radę.
r.
Wieśniak w trójce. Dla przyjaciół Rufjan.
Re: Brembo do WRX
Fajny ten zestaw Francja elegancja ! Lekka pomyłka może raczej jakieś miecze samurajskie czy cos?
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński
- Polubił: 83 razy
- Polubione posty: 443 razy
Re: Brembo do WRX
Niewątpliwie, ale to można w dużym stopniu regulować rodzajem klocków - współczynnikiem tarcia klocków.ky pisze:Ale czy przy zakłóceniu balansu nie wydłużysz drogi hamowania?jarmaj pisze: Jak wkłada się jakiś jeszcze bardziej wypasiony zestaw, to też najczęściej tylko na przód. W sumie udział tyłu na przyczepnej nawierzchni jest na tyle mały, że i seria z WRX i z STi daje spokojnie radę.
r.
Zresztą na asfalcie to się wyrównuje, skuteczniejsze hamulce z przodu zmniejszają jeszcze bardziej udział tyłu w hamowaniu, więc ten dalej daje radę.
Problem jedynie się robi trochę na śliskim, bo przód już blokuje, nim tył zacznie hamować. Tak miałem na przykład jeżdżąc zimą na Carbon Lorraine z przodu (mimo że hamulce mam "kompletowe" z STi) - praktycznie nie miałem tylnego hamulca, ale wystarczyła zmiana przedniego klocka na nieco mniej agresywny i wszystko jest OK. Pewnie założenie to tyłu agresywniejszego tak samo rozwiązałoby problem.
Klockami można wiele ustawić.
- Dyzio_d
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Auto: Subaru impreza WRX MY '06
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Brembo do WRX
Aaaa! To wiele wyjaśnia! Sam chcesz się lansować i obawiasz się konkurencji!jarmaj pisze: (mimo że hamulce mam "kompletowe" z STi)


Nie ma tego złego co by nam nie wyszło 

Re: Brembo do WRX
AlDżarmadż nie potrzebuje hamulców! :)
r.
r.
Wieśniak w trójce. Dla przyjaciół Rufjan.
Re: Brembo do WRX
i konkurencji oraz jej braku.ky pisze:AlDżarmadż nie potrzebuje hamulców! :)

czarne jest piękne...
- Alan, Alan, Alan!
- 6 gwiazdek
- Auto: WiśniaNieWiśnia
- Polubił: 130 razy
- Polubione posty: 365 razy
Re: Brembo do WRX
AlDzarmadz przeciez skreca hamulcami! Pomyliles ze Stigiem, Stig nie hamuje jak probuje dojsc AlDzarmadza. Ponoc w dniu w ktorym dojdzie przestanie wstydzic sie swojej twarzyky pisze: AlDżarmadż nie potrzebuje hamulców! :)

-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński
- Polubił: 83 razy
- Polubione posty: 443 razy
Re: Brembo do WRX
No wiesz, trochę trudno by było, żeby STi nie miało hamulców z STi.Dyzio_d pisze:Aaaa! To wiele wyjaśnia! Sam chcesz się lansować i obawiasz się konkurencji!jarmaj pisze: (mimo że hamulce mam "kompletowe" z STi)![]()

(no chyba że te jakieś apracingi czy im podobne)
Ale ogólnie to co piszesz, to 100% racji!
