Who cares ? Masz za czy lata kupić nowy, a nie starym gratem 20 lat się rozbijać.Piter 35 pisze:...
Ja osobiście mam wątpliwości co do trwałości tak małych silników i tak dużych mocy ...
Technika - co niesie najbliższa przyszłość
Re: Technika - co niesie najbliższa przyszłość
Walcz z globalnym ocipieniem - zjedz ekologa.
Re: Technika - co niesie najbliższa przyszłość
Piter 35 pisze: Ja osobiście mam wątpliwości co do trwałości tak małych silników i tak dużych mocy a ich oszczędność jest chyba policzona przy małych prędkościach ( 90 - 120 i to na autostradzie)
A po co Ci trwalosc, skoro masz zmieniac samochod gora co 5 lat pewnie.
A oszczednosc, ze przy malych predkosciach?
W takim UK juz sa pomysly, zeby obnizyc national speed limit z 70 do bodaj 50mph, bo to lepiej, bezpieczniej i ekologiczniej, i tyle oszczedzimy tego, a tyle tamtego...
Moze sie okazac, ze zbliza sie pora zakupu czerwonej flagi.
Jacek "AMI" Rudowski
Re: Technika - co niesie najbliższa przyszłość
Trwałość będzie taka, jak silnik zostanie zaprojektowany: jeśli weźmiemy silnik N/A 1.3 i doładujemy, to nie ma co liczyć na wielkie przebiegi, prędzej na żelazną zupę ;)) Natomiast nic nie stoi na przeszkodzie, żeby przekroje wału czy korbowodów dać właściwe, by zaprojektować odpowiednio tłoki, pierścienie, wydajność układu smarowania i chłodzenia. O trwałość pary tłok-cylinder bym się nie martwił, bo takie silniki nie są wysoko kręcone, a trwałość zależy od średniej prędkości tłoka.Piter 35 pisze:Ja osobiście mam wątpliwości co do trwałości tak małych silników i tak dużych mocy a ich oszczędność jest chyba policzona przy małych prędkościach ( 90 - 120 i to na autostradzie)
Oszczędność będzie zależna od nogi :) Ale jeżdżąc takim autem z głową można trochę urwać.
Ciekawszym silnikiem fiata jest MultiAir, z jeszcze ciekawszym sterowaniem zaworów dolotowych niż Valvetronic BMW...
r.
Wieśniak w trójce. Dla przyjaciół Rufjan.
Re: Technika - co niesie najbliższa przyszłość
To również było ciekawe rozwiązanie ale czy ono wejdzie do produkcji
http://www.motogazeta.mojeauto.pl/Techn ... ,1308.html


https://www.youtube.com/watch?v=6eI2AqyTYW4
Śnieżna zabawa
Śnieżna zabawa
Re: Technika - co niesie najbliższa przyszłość
Od 2003 nie weszło, to już nie wejdzie.Piter 35 pisze:To również było ciekawe rozwiązanie ale czy ono wejdzie do produkcji![]()
http://www.motogazeta.mojeauto.pl/Techn ... ,1308.html
Walcz z globalnym ocipieniem - zjedz ekologa.
Re: Technika - co niesie najbliższa przyszłość
Może gdzieś nad tym pracują . Saab teraz przejęty przez Koenigseggaleon pisze: Od 2003 nie weszło, to już nie wejdzie.

https://www.youtube.com/watch?v=6eI2AqyTYW4
Śnieżna zabawa
Śnieżna zabawa
Re: Technika - co niesie najbliższa przyszłość
Z tego co się o uszy obiło, to zrezygnowali z tego. Chcieli przekombinować i nie wyszło.
Walcz z globalnym ocipieniem - zjedz ekologa.
Re: Technika - co niesie najbliższa przyszłość
filmik jest, oczywiście, "z komputera", ale przedmiot prac trzeba traktować jak najbardziej serio...
http://video.designworldonline.com/bugbots.html
http://video.designworldonline.com/bugbots.html
Re: Technika - co niesie najbliższa przyszłość
Tak się zastanawiam, jak drogi, a jednocześnie inteligentny, może jeszcze być pojedynczy pocisk, czy ładunek wybuchowy ;))
r.
r.
Wieśniak w trójce. Dla przyjaciół Rufjan.
- Dyzio_d
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Auto: Subaru impreza WRX MY '06
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Technika - co niesie najbliższa przyszłość
damaz pisze: filmik jest, oczywiście, "z komputera", ale przedmiot prac trzeba traktować jak najbardziej serio...
Tego typu rodzaje uzbrojenia jak i inne np. bezzałogowe myśliwce/bombowce są już w dość zaawansowanej fazie prób i nie na poligonach...
Problem z tego typu uzbrojeniem jest zasadniczo tylko jeden! Jak uchronić drony przed przejęciem przez wroga...
Całkiem nie dawno Irakijczycy zhakowali amerykańskie latające drony...
Nie ma tego złego co by nam nie wyszło 

-
Konto usunięte
- 6 gwiazdek
- Polubił: 14 razy
- Polubione posty: 19 razy
Re: Technika - co niesie najbliższa przyszłość
Tak czy siak filmik robi wrażenie. W kwestii przejęcia to chyba można zaimplementować mechanizmy samozniszczenia. Taki MAV powinien być tani, więc bardziej będzie się opłacało go zniszczyć przy próbie przejęcia...
Re: Technika - co niesie najbliższa przyszłość
A przede wszystkim używać silnej kryptografii. Zwłaszcza dziś, gdy funkcje krypto wkłada się w kostki za garść dolarów sztuka ;)Konto usunięte pisze: W kwestii przejęcia to chyba można zaimplementować mechanizmy samozniszczenia
r.
Wieśniak w trójce. Dla przyjaciół Rufjan.
Re: Technika - co niesie najbliższa przyszłość
No to przyniosła....
Do Berlina i innych miast!
http://www.berlin.de/sen/umwelt/luftqua ... nfo_pl.pdf
Do Berlina i innych miast!
http://www.berlin.de/sen/umwelt/luftqua ... nfo_pl.pdf
Dolce far niente 

- Dyzio_d
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Auto: Subaru impreza WRX MY '06
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Technika - co niesie najbliższa przyszłość
Niby tak! Jednak wróg jest czujny! Innym zagrożeniem dla mocno zinformatyzowanych technologii jest impuls elektromagnetyczny. Chińczycy są dość daleko posunięci w badaniach nad taką bombą.ky pisze: A przede wszystkim używać silnej kryptografii.
Nie ma tego złego co by nam nie wyszło 

Re: Technika - co niesie najbliższa przyszłość
Impuls oczywiście masakruje elektronikę i po prostu wyłącza taką zabawkę z normalnej pracy, ale nie umożliwia jej przechwycenia. Natomiast użycie silnej kryptografii do kodowania i podpisywania sekwencji sterujących, przy krótkim czasie życia klucza, powoduje że na złamanie transmisji po prostu nie wystarczy czasu.
r.
r.
Wieśniak w trójce. Dla przyjaciół Rufjan.
- Dyzio_d
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Auto: Subaru impreza WRX MY '06
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Technika - co niesie najbliższa przyszłość
Napisałem ja! Dyzio_dDyzio_d pisze: Innym zagrożeniem

Nie ma tego złego co by nam nie wyszło 

- So What!
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Giulia V Q4
- Polubił: 309 razy
- Polubione posty: 60 razy
Re: Technika - co niesie najbliższa przyszłość
GT3 Hybrid - to chyba powinno być w wątku coś niedobrego

Źródło: http://www.f1ultra.pl/index.php?option= ... Itemid=227System KERS oparty na kole zamachowym, który został opracowany i rozwinięty przez ekipę Williams z myślą o użyciu w samochodzie F1, zostanie zamontowany w najnowszym drogowym samochodzie firmy Porsche - w modelu 911 GT3 R Hybrid.
-
Konto usunięte
- 6 gwiazdek
- Polubił: 14 razy
- Polubione posty: 19 razy
Re: Technika - co niesie najbliższa przyszłość
O polskim projekcie motocykla elektrycznego i jego zderzeniu z rzeczywistością
http://hvgarage.com/polski.html
http://hvgarage.com/polski.html
-
Konto usunięte
- 6 gwiazdek
- Polubił: 14 razy
- Polubione posty: 19 razy
Re: Technika - co niesie najbliższa przyszłość
Odgrzebuję wątek. Ciekawa idea elektrowni słonecznych ale umieszczonych na orbicie. Ciekawe w którym kierunku pójdzie świat aby zdobywać energię w perspektywie rychłego Peak Oil
http://www.wiz.pl/main.php?go=1&op=2&id=244
http://www.wiz.pl/main.php?go=1&op=2&id=244
- Witek
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: A500 @ Piotruś II
- Polubił: 20 razy
- Polubione posty: 15 razy
Re: Technika - co niesie najbliższa przyszłość
Mnie się bardziej podoba pomysł zamienienia Sahary w elektrownię słoneczną mogącą zasilić całą Europę.
-
Konto usunięte
- 6 gwiazdek
- Polubił: 14 razy
- Polubione posty: 19 razy
Re: Technika - co niesie najbliższa przyszłość
Sahara jest fajna. Wrażenie robi zwłaszcza ilość energii dostarczanej przez słońce - patrz załącznik. Największy czerwony kwadrat oznacza, że gdyby pokryć ten obszar panelami słonecznymi, energia przez nie zgromadzona zapewniłaby całe potrzeby energetyczne świata. Brzmi pięknie, ale...
Rozwiązanie ma kilka wad zasadniczych. Energia ze słońca może być produkowana tylko w dzień, w nocy potrzebne są klasyczne metody - bo zapotrzebowanie w nocy ciągle jest. Kolejnym problemem jest przesył energii na duże odległości. I wreszcie polityczna niestabilność krajów tego regionu. Trochę ryzykownie uzależniać się energetycznie od krajów nieprzewidywalnych.
Energii z orbity jest 5 do 10 razy więcej niż na powierzchni ziemi. Jeśli by tylko opanować bezpieczny przesył bezprzewodowy, to można tę energię kierować niemal dowolnie.
Rozwiązanie ma kilka wad zasadniczych. Energia ze słońca może być produkowana tylko w dzień, w nocy potrzebne są klasyczne metody - bo zapotrzebowanie w nocy ciągle jest. Kolejnym problemem jest przesył energii na duże odległości. I wreszcie polityczna niestabilność krajów tego regionu. Trochę ryzykownie uzależniać się energetycznie od krajów nieprzewidywalnych.
Energii z orbity jest 5 do 10 razy więcej niż na powierzchni ziemi. Jeśli by tylko opanować bezpieczny przesył bezprzewodowy, to można tę energię kierować niemal dowolnie.
- Witek
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: A500 @ Piotruś II
- Polubił: 20 razy
- Polubione posty: 15 razy
Re: Technika - co niesie najbliższa przyszłość
Konto usunięte, ja słyszałem, że nie jest tak różowo i na Europę potrzeba by całej Sahary (był taki fajny program Jamsa Maya o energii).
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 83 razy
- Polubione posty: 443 razy
Re: Technika - co niesie najbliższa przyszłość
Niestety czas permanentnej kontroli coraz bliższy:
"Zniżkę otrzyma każdy kierowca, który wyrazi zgodę na badanie przez Wartę ostatniej minuty jazdy przed kolizją lub zdarzeniem drogowym, które skutkuje odpowiedzialnością ubezpieczyciela. (...) Jeśli rejestrator wykaże, że kierowca w czasie ostatniej minuty przed zdarzeniem przekroczył dozwoloną prędkość o ponad 30 km/h, będzie obciążany udziałem własnym w wysokości 20%."
Cały artykuł:
http://moto.onet.pl/1616825,1,monitorow ... tml?node=2
Na razie tylko dla chętnych, ale tylko patrzeć jak za bardzo niedługi czas każdy samochód będzie stale monitorowany i jak tylko nie będzie wlókł się z przepisowymi prędkościami, mandat z automatu... Koszmar

"Zniżkę otrzyma każdy kierowca, który wyrazi zgodę na badanie przez Wartę ostatniej minuty jazdy przed kolizją lub zdarzeniem drogowym, które skutkuje odpowiedzialnością ubezpieczyciela. (...) Jeśli rejestrator wykaże, że kierowca w czasie ostatniej minuty przed zdarzeniem przekroczył dozwoloną prędkość o ponad 30 km/h, będzie obciążany udziałem własnym w wysokości 20%."
Cały artykuł:
http://moto.onet.pl/1616825,1,monitorow ... tml?node=2
Na razie tylko dla chętnych, ale tylko patrzeć jak za bardzo niedługi czas każdy samochód będzie stale monitorowany i jak tylko nie będzie wlókł się z przepisowymi prędkościami, mandat z automatu... Koszmar


Re: Technika - co niesie najbliższa przyszłość
jarmaj, GPS mozna zakłócić, GSM-a to z czymś takim Polak sobie nie poradzi



Dolce far niente 
